מזגן טורנדו חדש בן כשבועיים וחצי, עושה בעיות כבר מההתחלה!

rigidid

New member
מזגן טורנדו חדש בן כשבועיים וחצי, עושה בעיות כבר מההתחלה!

ב-23 ליולי השנה רכשתי מזגן טורנדו פלזמה דיזיין 16A, למרות שמומחה מהפורום המליץ לי להוסיף כסף (כ-600 ש"ח) וללכת על מזגן של תדיראן דווקא 15A. עשיתי את הטעות שלא הקשבתי לו כנראה, ועכשיו אני משלם את המחיר כבר על ההתחלה
.

ביקשתי בזמנו מטורנדו שיקשרו אותי עם מתקין שלהם, אמורים להיות "ענק המזגנים". חזר אלי בחור, "ליאור מזגנים או מיזוג" מעיקרון, שהתברר לי בדיעבד שהוא כנראה מועסק בקבלנות דרך ענק המזגנים! למרות שהקבלה הסופית על המוצר שניתנה לי נושאת את השם של ענק המזגנים.
ניסיתי להקפיד שיתקינו לפי הכללים, וכך זה נראה פחות או יותר, ממש לפי ההנחיות שקיבלתי ממומחה הפורום במסרים. אבל כבר בימים הראשונים של ההתקנה המזגן נהיה חלש בקירור, עד שהתחיל לפלוט סתם אוויר. אותו מתקין עשה לי את המוות עד שענה לשיחות שלי, תיאם איתי לערב יום אחד שבו גם עשה לי תרגילים ולא ענה לשיחות ובסוף שולח לי הודעה חצופה שהתכוון בכלל ליום שאחרי (שיחה ראשונית מוקלטת אז תפסתי אותו בשקר בוודאות). כשכן הגיע יום אחרי, הוא רק מילא גז, בדק בחפיפניקיות עם נוזל כלים שאין דליפה וזהו.
שוב, אחרי כמה ימים ספורים, המזגן נהיה חלש בקירור, רק שהפעם זה היה לסירוגין, פעם קירר טוב פעם על הפנים. קראתי לטכנאי טורנדו הפעם במסגרת אחריות 5 שנים, וכשהגיע המזגן כן קירר בסדר. אמר לי בצורה ישירה שאין לו מה לעשות עם הקירור הזה לסירוגין, כרגע המזגן עובד אז מבחינתו הכל תקין, ופשוט לחכות שתגיע תקלה מלאה!
אתמול זה קרה, והמזגן לא מקרר בכלל עכשיו, סתם זורק אוויר.

אני לא יודע איך להתנהל בהמשך!
אני מדבר מצורה צרכנית, רכשתי מוצר לא זול, בהתקנה לא זולה גם כן, ואני בכלל לא נהנה ממנו! המתקין, שהגיע בכלל דרך טורנדו, עד שמגיע בכלל לא עושה את העבודה, סתם ימלא גז וילך. אני רק משער שטורנדו ינהגו אותו הדבר. מה לפי דעתכם אני צריך לעשות? מבחינתי להכין את התביעה המשפטית כבר מעכשיו, אבל איך אני אמור לנהוג בצורה נכונה כדי לכסות את העניין באופן מלא למקרה שנגיע לערכאות משפטיות?
אני כבר לא יודע אם לפנות לאותו מתקין, ששם עלי פס אחד ענק, או דרך טורנדו, שנוהגים בערך באותה גישה!
 

dani666

New member
לא מאמין ! סוף סוף תלונה על טורנדו ! תתחיל מלשלוח קריאת ...

.. שירות בפקס מתועד, ואח'כ חפש מה כתבתי כאן לאחרונה (אמנם בהקשר של מוצרים אחרים) לגבי זכות תביעה אם לא יתוקן בזמן.
&nbsp
ובמקרה הצורך תבהיר להם שתדרוש בטול עסקה לפי "חוק המכר".
&nbsp
בהצלחה, וגם תודה (שסוף סוף גם טורנדו מופיעים כאן).
 

יוסיזיו

New member
התלונה היא על המתקין של טורנדו וכשליח ענק המזגנים הוא חלק

בלתי נפרד מחברת טורנדו,מאחר והמתקין מתחמק ממנו ו"עשה טובה" שבא למלא גז המלצתי לפנות ישירות לשרות טורנדו.
הפעולה /הפסקה נראית מרחוק כמו הגנה פנימית של המדחס שמפסיקה את המדחס בגלל לחץ יתר שנובע ממילוי גז סתם כך וללא משקל אלקטרוני /לא בוצע ואקום לאחר תיקון הדליפה וכו'.
 

rigidid

New member
אם כך, אני מבין שלפנות לאותו מתקין יהיה חסר טעם.

מחר אני אצור קשר עם שירות טורנדו.
אם הבנתי אותך נכון, הטכנאי שלהם מחוייב למילוי גז עם משקל אלקטרוני גם כן, ולאחר מכן ביצוע וואקום?
פעם הקודמת שהגיע טכנאי של טורנדו, לא היה לו משקל אלקטרוני, תכנן בהתחלה למלא גז בדיוק כמו המתקין החאפר הראשוני, עם מדד PSI שהזכרתי לך במסרים. עד שראה שהגז תקין, לפי מה שטען...
 

rigidid

New member
תיאמתי עכשיו טכנאי טורנדו להיום בין השעות 12-14

בהתחלה רצו למחר, אבל אחרי שביקשתי יפה ובלי וויכוחים מצדם, בדקו ותיאמו להיום.

אני מקווה שאני לא מקדים את הביקורת, אבל כדי להיות הוגן, אני חייב לציין שהשירות לקוחות של טורנדו עד עכשיו היה מצוין! מענה מהיר לטלפון, יחס ממש שירותי מצד הנציגים (גם הטכנאי), תיאום הגעת טכנאי כבר ליום אחרי (אפילו לאותו יום במקרה שלי). אם לא התקלה הזו, הייתי כנראה נכנס לפורום דווקא להמליץ. ויש סיכוי שהתקלה הזו נגרמה בכלל ע"י המתקין הראשוני של המזגן, אבל מצד שני טורנדו קישרה בינינו והם מספקים גם אחריות מלאה של 5 שנים, אז עדיין יש להם חלק.

יש סיכוי שהסיבה שאין עליהם תלונות מוצדקת, אבל נראה איך הם יסיימו את העניין ויפתרו את התקלה הזו.
 

rigidid

New member
זאת הסיבה שבסוף החלטתי לחסוך את הכסף וללכת על טורנדו

ראיתי שבאמת אין תלונות עליהם בפורום, וחשבתי שזה אומר משהו.
מחר אני אפנה אליהם טלפונית, זה יהיה מהיר יותר מפנייה בכתב. פשוט בחום הזה אני כבר לא יכול לשבת בלי מזגן, בתקווה שהתקלה תיפתר הפעם.
במידה ולא, אני אפנה אליהם בכתב כמו שהצעת...מקווה שלא נגיע לזה.
 

rigidid

New member
הגיע טכנאי של חברת טורנדו. מזגן עדיין לא עובד


התקלה היא בדיוק מה ששיער יוסיזיו מהפורום, כשבשבועיים האחרונים הייתי איתו בקשר במסרים לקבלת עזרה והנחיות!
המזגן הותקן עם הצנרת המקורית שהגיעה איתו, זו שלרוב גורמת תקלות בל סוף. טכנאי טורנדו איתר את הדליפה מהצינור "חצי", התקשר למתקין הראשוני דרכי והסביר לו שהוא צריך להחליף את כל הצינור הזה, מהמזגן ועד החיבור למעבה. הוא גם המליץ לי לדחוף את אותו המתקין להחליף אם כבר גם את הצינור האחר ("רבע") על הדרך, למקרה שגם הוא יגרום בעיות.
הוא בעצמו לא הסכים לבצע את ההחלפה בטענה שזה לא באחריות חברת טורנדו, אלא באחריות המתקין. הסברתי לו שהמתקין במקור הגיע אלי דרך שירות הלקוחות של טורנדו.

ניסיתי עכשיו לחזור למתקין כדי לתאם איתו מועד הגעה, הוא שוב לא עונה! אני אנסה שוב בשעה הקרובה, ואם לא ילך אז אני אצור קשר ישיר עם "ענק המזגנים", מבחינתי הקבלה של ההתקנה היא שלהם ושישברו את הראש! שישלחו לי מתקין אחר!

זה רק מחזק את המסקנה שלרוב, המזגנים יעבדו בסדר גמור ולא משנה מה החברה שלהם, עם הבדל בצריכת חשמל ורעש, ובתנאי שה-BTU מתאים לגודל החדר והתנאים מסביב. הבעיה מתחילה ונגמרת בהתקנה לא מקצועית, וזה מה שגורם לרוב התקלות ותגובות משני צידי הסקאלה על אותם הדגמים במזגנים השונים. הבעיה היא שהשוק מפוצץ בחאפרים, גם כאלה שגובים מחיר של מתקין מקצועי, כמו במקרה שלי
.
 

dani666

New member
על העדכון. עצוב שגם טורנדו יודעים ליפול על שירות. ..

.. ולא רלוונטי מי התקין ולמה. אחריותם לדאוג שמתקין שמגיע דרכם, יעשה עבודה כמו שצריך, או לפחות לקחת אחריות על הפשלות שלו.
 

יוסיזיו

New member
בפעם הבאה תשמע בקולי,אגב לפני כשנה טורנדו הוציאה חוזר

ובעקבותיה גם החברות האחרות שאם התקלה כתוצאה מעבודת המתקין על הלקוח להתקשר למתקין וטכנאי השרות לא מטפל.
והסיבה ?? עבודות של החאפרים.
 

rigidid

New member
2, חברת טורנדו פשוט יורה לעצמה ברגל


זה ארוך, מצטער מראש!
כצפוי, אותו מתקין כבר לא עונה לי עכשיו לשיחות הטלפון. אני רק מחדד את תמונת המצב איתו, חוסר המענה הטלפוני של המתקין הזה התחיל עוד לפני שהתקין אצלי את המזגן, ולמרות שכבר אז נדלקה אצלי נורה אדומה, ועוד רשמתי לגבי העניין הודעה כאן בפורום, לא השכלתי לבטל איתו את העסקה
. אחרי שבוצעה ההתקנה, והתקלה הופיעה לראשונה כמה ימים בודדים אחרי, שוב לקח לי כמה ימים להשיג אותו טלפונית! בסוף הצלחתי להגיע אליו, קבענו לערב יום אחד שאליו הוא בכלל לא טרח להגיע, לא התקשר ולא כלום. הוא לא ענה לי לטלפון במהלך כל אותו היום, שניסיתי להבין אם יגיע בכלל. בסוף שלח לי הודעת סמס שהוא התכוון בכלל ליום שאחרי, ולא עונה לי כי "הסוללה עומדת להיגמר"! קבענו ליום שאחרי, אליו כן הגיע, מילא גז ובדק דליפה עם נוזל כלים והבטיח שהכל תקין. ביומיים האלה פעמיים העברתי משמרת ערב ללילה בבית חולים כדי שאוכל להיות בבית כשהוא יגיע! את התוצאה רשמתי למעלה, עם המסקנות של טכנאי טורנדו שהגיע היום.

אמרתי שהפעם זה לא יקרה, אני לא מתכנן לבזבז יומיים-שלוש עד שיואיל לענות לי, ולא יודע כמה עד שבכלל יגיע אלי!אז התקשרתי למי שהשם שלה מופיע אצלי על קבלת ההתקנה, "ענק המזגנים". מכאן, תהיי סבלניים איתי ותנסו להבין את ההיררכייה בין חברת טורנדו, לחברת ענק המזגנים לבין המתקין הזה, משהו לקוי לגמרי!

אז כאמור, לפני קניית המזגן יצרתי קשר עם חברת טורנדו עם בקשה למתקין, והם קישרו ביני לבין המתקין הנוכחי.
הקבלה שהוא הביא לי בסוף ההתקנה רשומה על שם חברת "ענק המזגנים".
"לענק המזגנים" יש אתר אינטרנט, וכשניסיתי להתקשר למספר שירות הלקוחות שלהם לפני שעה, יצא שמדובר בעצם בשירות הלקוחות של טורנדו, כשהם גם מזדהים בתור חברת טורנדו! לפי הנציג של חברת טורנדו, ענק המזגנים היא בעצם חברת בת של טורנדו.
ניסיון להבין איך אני מגיע לשירות הלקוחות של ענק המזגנים או לכל גורם בחברה שיכול לעזור לי עם המתקין הנוכחי, להתלונן עליו או לארגן לי אחר במקום, העלה את המסקנות האלה:
"ענק המזגנים" קיימת רק על הדפים, אין לה מענה טלפוני ישירות! למרות שחברת טורנדו היא שקישרה ביני לבין המתקין, ולמרות שהקבלה של המתקין היא על שם "ענק המזגנים", שהיא חברת בת של טורנדו, מבחינת השירות לקוחות של טורנדו אין להם שום קשר לאותו מתקין, ומבחינתם אם אני רוצה להתלונן או לתבוע מישהו זה רק את המתקין עצמו, ושאני אשבור איתו את הראש!
הנציג ניסה אגב ליצור קשר עם אותו מתקין, לו הוא כן ענה, אבל נתן לו תשובה שהוא כרגע נמצא על גג ומתקין ובגלל זה לא ענה לי, ושיחזור אלי בערב כשיתפנה! מבחינת הנציג, התשובה הזו סיפקה אותו, למרות הסבר שלי שהסינון לא התחיל מהיום, ולחזור אלי בערב ממש לא תשובה!

אחרי שנמאס לי, ביקשתי פקס כלשהו של חברת "ענק המזגנים", כדי לעבור להתנהלות בכתב ולהגיש בסופה כנראה תביעה משפטית.
אחרי שביקשו להמתין, חזרו אלי עם תשובה שהוא פותח תלונה, מנהל במוקד של טורנדו יצור קשר עם אותו מתקין וינסה ללבן את העיניינים! לבנתיים אני ממתין לאותו מנהל שיחזור אלי, הנציג לא נתן תשובה ברורה אם זה בשעות הקרובות, עד 24 שעות או בכלל עד 48 שעות!

אז בקיצור, טורנדו שלחו לי טכנאי, שנתן קבלה של חברת הבת שלהם, שיצא שהיא קיימת רק על הדפים ובפועל שירות הלקוחות שלה הוא הרגיל של טורנדו, והם לא לוקחים אחריות על המתקין הזה...מבחינתם הוא בן אדם פרטי, שרק שמאוגד תחת השם "ענק המזגנים".
אני לא מבין גדול בחוק ומשפט, אבל משהו פה מסריח לגמרי!


יש לי אפשרות אגב לסדר את הבעיה דרך מתקין אחר (שכרגע אני לא חושף לאיזה צד הוא שייך), הוא יחליף לי את הצינור רבע וצינור החצי בחדשים תמורת 200 ש"ח (עשה 70 שקל למטר ועיגל למטה).
אני מאוד מתלבט אם ללכת על ההצעה הזו וזהו! נכון שצריך לשלם, אבל זה יחסוך לי כאב ראש ענק ותקופה לא קטנה שבה המזגן בטח ישאר מושבת! מצד שני, בדרך הזו אני מאבד את האחריות 5 שנים של אותו המתקין, שתכלס אני לא יודע אם הן שוות משהו בכלל לפי ההתנהלות שלו!
 

יוסיזיו

New member
חוץ מהצנרת אתה צריך מילוי גז מחדש והפעם כמו שצריך

ואקום ואחר כך מילוי לפי משקל אלקטרוני!!
 

rigidid

New member
שלחתי לך הודעה פרטית.

הטכנאי של טורנדו כבר מילא גז, שוב לפי מדד PSI או משהו, לא הסכים להוציא מהאוטו את המשקל האלקטרוני, אמר שלא צריך! שוב, טכנאי טורנדו.
הוא סגר את הצנרת כדי שלא תהיה דליפה. אמר שאחרי החלפת הצנרת, מספיק לעשות וואקום וזהו.
עדיין תקין או לא?

חשבתי שבצנרת החדשה וואקום יתבצע אחרי מילוי הגז, ולא לפני. אבל זה עדיין משאיר את מילוי הגז בלי המשקל האלקטרוני, שלא יודע עד כמה יזיק...
בקיצור, איך אני מוצא טכנאי מזגנים באזור לוד שכן עובד לפי הספר, אם טכנאי החברה הישיר לא עובד כך בעצמו?!
בא לי פשוט לרסק את המזגן מרוב עצבים, כולה מזגן וכל כך הרבה בעיות!
 

יוסיזיו

New member
איזו עבודה בעינים,התהליך כדלקמן,מוציאים את הגז שנשאר במערכת

אחרי הדליפה כי הוא כבר לא ביחסים הנכונים,מחליפים צנרת ועושים ואקום כי בצנרת יש אויר,ואז ממלאים גז אך ורק לפי המשקל שכתוב על היחידה על ידי משקל אקטרוני שכל טכנאי צריך להחזיק באוטו.
 

rigidid

New member
3 למען ההגינות, התקשרו אלי מקשרי לקוחות של טורנדו

והם כרגע מנסים לסדר את העיניינים מאחורי הקלעים. גם הפניתי אותם לשרשור הזה שיבינו את הסיפור כולו.
אני רק מזכיר, שירות הלקוחות של טורנדו עד עכשיו היה יותר ממעולה, חוץ מהסיפור עם המתקין וחוסר לקיחת האחריות. אני מקווה שהם כן יצליחו לפתור את הבעיה, ואז התמונה לגביהם תשתנה...

אני אעדכן בהמשך לגבי התפתחות הדברים.
 
למעלה