../images/Emo26.gifשימו לב: הריון כימי וקרישיות ייתר../images/Emo36.gif
אחרי 3 הריונות כימיים הרופא שלי שלח אותי לבדיקת קרישיות ייתר. נמצאתי חיובית באחד מהפרמטרים. הלכתי להתייעצות אצל המטולוג, ממוחה לקרישיות ייתר, שטען באוזני שאין שום קשר בין בעיית הקרישיות לבין ההריונות הכימיים. לדברייו, קרישיות הייתר יכולה לגרום להפלה משבוע 10 ואילך, כך שאם הייתי מתייעצת איתו, הוא בכלל לא היה שולח אותי לבדיקת קרישיות. רופא הפוריות שלי טען אחרת לגמרי, ובהמלצתו הלכתי לייעוץ אצל פרופ' מיכאל קופרמינץ, מנהל היחידה להריון בסיכון גבוה בביה"ח ליס, שחקר את נושא קרישיות הייתר והריונות. שסיפרתי לו על דברי ההמטולוג הוא פשוט רתח. הוא אמר שההמטולוגים לא מבינים שום דבר בהריונות, ובגלל הבורות שלהם נשים משלמות מחיר גבוה. הוא אמר שיש קשר ברור וחד משמעי בין קרישיות ייתר והריונות כימיים, הפלות, מות עובר, ורעלת הריון. הוא אמר שמגיעות אליו נשים אחרי 6-8 הריונות כימיים, ואם מישהוא היה עושה קודם את הקשר בין קרישיות הייתר שלהן להריונות הכימיים, הרבה סבל היה נחסך מהן. לטענתו, כל הריון כימי הוא הריון לכל דבר, גם אם הסתיים אחרי ימים ספורים, והוא סופר זאת כ"הפלה". הטיפול בקרישיות ייתר - הזרקת קלקסן במהלך כל ההריון ועוד כחודש אחריו. בנות - מי מכן שעברה הריונות כימיים או הפלות ועדיין לא עשתה בדיקת קרישיות יתר - שלא תחכה. זו בדיקת דם פשוטה, אם כי- לא עושים אותה בכל מעבדה. תלחצו לקבל הפנייה לבדיקה הזו, אולי שם טמון הסוד לאי ההצלחה. ושיהיה לכולנו בהצלחה...........
אחרי 3 הריונות כימיים הרופא שלי שלח אותי לבדיקת קרישיות ייתר. נמצאתי חיובית באחד מהפרמטרים. הלכתי להתייעצות אצל המטולוג, ממוחה לקרישיות ייתר, שטען באוזני שאין שום קשר בין בעיית הקרישיות לבין ההריונות הכימיים. לדברייו, קרישיות הייתר יכולה לגרום להפלה משבוע 10 ואילך, כך שאם הייתי מתייעצת איתו, הוא בכלל לא היה שולח אותי לבדיקת קרישיות. רופא הפוריות שלי טען אחרת לגמרי, ובהמלצתו הלכתי לייעוץ אצל פרופ' מיכאל קופרמינץ, מנהל היחידה להריון בסיכון גבוה בביה"ח ליס, שחקר את נושא קרישיות הייתר והריונות. שסיפרתי לו על דברי ההמטולוג הוא פשוט רתח. הוא אמר שההמטולוגים לא מבינים שום דבר בהריונות, ובגלל הבורות שלהם נשים משלמות מחיר גבוה. הוא אמר שיש קשר ברור וחד משמעי בין קרישיות ייתר והריונות כימיים, הפלות, מות עובר, ורעלת הריון. הוא אמר שמגיעות אליו נשים אחרי 6-8 הריונות כימיים, ואם מישהוא היה עושה קודם את הקשר בין קרישיות הייתר שלהן להריונות הכימיים, הרבה סבל היה נחסך מהן. לטענתו, כל הריון כימי הוא הריון לכל דבר, גם אם הסתיים אחרי ימים ספורים, והוא סופר זאת כ"הפלה". הטיפול בקרישיות ייתר - הזרקת קלקסן במהלך כל ההריון ועוד כחודש אחריו. בנות - מי מכן שעברה הריונות כימיים או הפלות ועדיין לא עשתה בדיקת קרישיות יתר - שלא תחכה. זו בדיקת דם פשוטה, אם כי- לא עושים אותה בכל מעבדה. תלחצו לקבל הפנייה לבדיקה הזו, אולי שם טמון הסוד לאי ההצלחה. ושיהיה לכולנו בהצלחה...........