על זוגיות, נישואין, כספים וממון

Rotchild3x

New member
על זוגיות, נישואין, כספים וממון

שלום לכולם, אני קורא כאן המון ואתחיל בכך שבצעירותי תמיד חשבתי וגדלתי בידיעה שנישואין הם מעין מערכת סגורה שבה כל מה שהאבא והאמא (או הבעל והאשה) מכירים זה רק האחד את השני. בשנים האחרונות התפיסה הזו התערערה לחלוטין.
אני בשנות השלושים המוקדמות ובכל העשור האחרון הייתי עסוק בלבנות ולפתח את עצמי, הן עסקית ופיננסית והן אישית. אחרי עמל רב (מאוד..) כל השנים אני כבר מזמן מסודר כלכלית, עם חסכונות גדולים (שאפילו לא חשבתי שאגיע אליהם בגיל כל כך צעיר) והכנסה של 20-25 בחודש, תלוי בווליום העבודה. כרווק, אני חי חיים פשוט מושלמים. אני עצמאי לחלוטין, גר לבד בדירה גדולה, רכב חדש (בלי הלוואה), טיסות לחו"ל וטיולים בארץ כאוות נפשי ועוד אני חוסך לא מעט כל חודש. בינתיים מעגל החברים וקרובי המשפחה שלי כבר הספיקו להתחתן ולהביא ילדים. כמה מהם אף הספיקו להתגרש...
אני רואה מה שהם עוברים עם הנשים וזה פשוט קטסטרופה כלכלית. כאילו הם עובדים וחוסכים מעצמם כדי לפרנס אותן. לגבי הילדים זה סיפור אחר אני שלם עם זה שצריך לתת להם כל מה שאפשר ואף לחסוך מעצמך אם צריך, ההבדל הוא בין הצרכים החיוניים או מותרות קטנות כמו חוגים והעשרה לבין זוג הנעליים ה30.
בתקופה האחרונה אני עומד בפני רכישת דירה ואני לא יכול לספור כמה אנשים כבר הזהירו אותי מלהתחתן, שהרי כל מה שיש לך הופך להיות משותף, חצי חצי עם האשה. "אז מה הבעיה?" אני אומר, "אעשה הסכם ממון!". התגובות - "חחח" "בהצלחה" וכד'. אכן, בכל מעגל חברתי שהנושא עולה בו התגובות של הנשים הן תמיד "גבר שיבקש ממני לחתום על הסכם ממון אשלח אותו לחפש את החברים שלו" ו"גבר שיגיד לך דבר כזה לא באמת אוהב אותך/רוצה אותך/רציני כלפייך" ועוד ועוד פנינים ואני אומר למה? למה אם עבדתי קשה ובניתי עסק/השקעתי כספים/צברתי הון ונכסים או כל פעילות כלכלית שאדם עושה *לפני* שהוא מכיר את הפרטנר לחייו צריך להפוך למשותף? אפשר להבין את זה שמה שנצבר *במהלך* החיים המשותפים נחשב למשותף כי אתם יחידה כלכלית אחת, וגם כי בהרבה מקרים האישה יותר בבית עם הילדים מאשר הבעל, זה הוגן וצודק וגם הרי שזה מרצון, לתת למשפחה שלך כל מה שאתה רק יכול.
בנוסף מסתבר לי מהמון חומר משפטי שעיינתי בו שגם הסכם ממון חתום כדת וכדין לא תמיד יגן עלי מפני חורבן כלכלי. בית משפט יכול בהינף פטיש לפסוק בשונה לחלוטין ממה שכתוב שם. אגב, משפטית מה זה משנה אם יש לי מיליון שקלים בבנק או דירה ששווה מיליון שקלים? זה נכס וזה נכס ואפשר לתבוע חצי מכל אחד מהם. חשבתי להשקיע בחו"ל ע"מ להרחיק חלק מהרכוש ובכך להבטיח אותו ביום הדין אם יגיע אבל מסתבר שבהסכם ממון חייב לפרט כל מה שיש לך, אז גם אם אקנה בית ב300 אלף דולר במדינה אחרת במקום דירה בארץ הוא עדיין ייחשב לרכוש משותף ואפשר לתבוע בעלות או זכויות בו. (האם יש למישהו ניסיון דומה?)
האמת היא שאני באמת רוצה להתחתן ולחיות עם אשה שתהיה גם החברה הכי טובה שלי ומאוד רוצה כמה זאטוטים קטנים משלי לתת להם הכל (גם את הזמן והאנרגיות הפנויים, לא רק צעצועים והופעות) ויש לי הרבה מה לתת, אבל אני מרגיש שעקב החוקים ההזויים והפסיקות העוד יותר הזויות (מזונות של 120 אחוז מהשכר, ירידה מנכסים, פשיטות רגל וכו') אני חייב להפריד הפרדה מוחלטת בין כל מה שעשיתי "עד היום" לבין "החיים החדשים" שיהיו לי מיום החתונה. הכל ממקרים אמיתיים ומוחשיים שראיתי במו עיניי. אני לא יכול להרשות לעצמי להניח כל כך הרבה שנים של עמל רב והשקעה פיזית ונפשית עצומה על הכף המתנדנדת הזו לשארית חיי.
כמה מערכות יחסים אחרונות שהיו לי הוכיחו לי שגם כשהכל מושלם ופורח מספיק גיץ קטן כדי להפוך את הקשר למריבה אחת גדולה. מי יודע מה יהיה עוד 10 שנים? עוד 20? מי מבטיח לי שלא אתגרש בגירושין מכוערים מלאים בכסאח ורעל כמו כמה וכמה מקרים שהייתי עד להם במהלך חיי? איך אומרים לבחורה שאתה אוהב ורוצה בחייך לחתום על הסכם ממון? איך אתה נשבע לה שאתה באמת אוהב אותה וזה רק חתיכת נייר בדיוק כמו שתעודת הנישואין היא חתיכת נייר, שהרי אם לא הייתי רוצה בך בכל ליבי לא היינו כאן עכשיו מנהלים את הדיון הזה מלכתחילה.
אולי השאלה שצריכה לא פחות להישאל היא למה בעצם שמישהי תסרב לחתום על דבר כזה? אם כוונותיה טהורות ואהבתה אמיתית למי אכפת?
 
חלק גדול מהסוגיות שאתה מעלה הן משפטיות

והאדם הנכון להתייעץ איתם הוא מישהו מהתחום (עו"ד במלים פשוטות).
זה לא נכון מה שאתה אומר שנשים ככלל לא מוכנות לחתום על הסכם ממון.
היכרתי אישית נשים שעשו זאת (ולא בפרק ב'). וכמו שאמרת, אם כוונותיה של מישהי הן טהורות, היא לא תסרב. אז אולי זה יכול להוות עבורך אמצעי סינון. מה הבעיה עם זה? אל תשכח שהיום יש גם נשים בעלות נכנסים שמרוויחות יפה ומתחתנות עם גברים שמרוויחים פחות, לכן יש מספיק מודעות לנושא.

מעבר לכך שיש דרכים אחרות- כגון לגור בדירה שכורה, ליצור הפרדה מוחלטת בחשבונות ולדאוג שכל מה שקשור בנכס שלך (הוצאות / או הכנסות משכירות) יתנהל מחשבון נפרד. במקרה כזה כדי שהיא תקבל זכויות בדירה (שאתם אינכם גרים בה) היא תצטרך להוכיח כוונת שיתוף וזה לא טריוויאלי. אבל זה לא יגן עליך מחלוקה של שאר הכספים, אלא רק של הדירה.

עוד פתרון - למצוא מישהי טחונה בכסף כמוך. יש לא מעט כאלה היום.
 

שילה1

New member
הערה קטנה על סמק פסיקות:הסכם ממון

וצוואה של כל אחד מכם,או צוואה הדדית. ובקיצור:שיחת יעוץ אצל עו"ד,כפי שיעצו לך,כאן. הפחד שלך מובן לי.
 
לא הבנתי. אין לך חברה, ואתה שואל

איך לגרום למישהי תאורטית לחתום על הסכם ממון? ולמה לעזאזל היא מתנגדת לזה כל כך הבת !@)# התיאורטית הזאת?
אני מציעה שקודם תמצא מישהי שרוצה להתחתן איתך ולעשות איתך ילדים, אחר כך, אם ייראה לך שזה מה שאתה רוצה לעשות - תציע לה לעשות הסכם ממון, ואז, אם היא לא תסכים, תבוא להתייעץ פה. אוקיי? בהצלחה.
אגב, הנישואין, מבחינת הרכוש, חסרי משמעות לגמרי. מה שמשנה הם הילדים - ואם אתה רוצה לתת לזאטוטים הקטנים שלך הכל, לדבריך - למה שתרצה לתת להם פחות אם אתה והבת !@)$! תתגרשו?
 

Cherry Bloom

New member
נכון מזכיר אחד שתהה איך הביצועים שלו על סמך שיחות סקס במחשב?

 

Rotchild3x

New member
למה הציניות? כל מה שרשמתי אמיתי ומהלב, לא כתוב מספיק כדי

לבסס זאת? מה שכן - וסליחה אם לא הייתי ברור - אולי זה המקום להוסיף שהנושא עלה עם בחורות שיצאתי איתן ונתקלתי בתגובות שציינתי (אתה לא סומך עליי/לא אוהב אותי/לא רציני כלפיי/לא רוצה אותי באמת וכו' וכו') אבל זו התגובה האוטומטית לנושא בכל חוג אנשים שנכחתי בו בלי קשר אליהן. אז יבוא מישהו ויגיד "תמצא חברים חדשים" אבל באמת כולם מתנהגים ככה. אולי כי רוב האנשים לא מביאים הרבה "אל השולחן" כשמתחתנים מקסימום איזה חיסכון קטן ועזרה מההורים למשכנתה...אני לא רוצה לחפש מישהי לפי מה וכמה יש לה מצידי שלא יהיה לה כלום, רק רוצה להתייעץ איך ומתי מעלים את נושא החתימה על הסכם ממון (אגב לא רק כשמתחתנים, מספיק להיות בזוגיות תקופה ע"מ להיחשב ידועים בציבור עם כוונות שיתוף.)
כמובן שברמה הטכנית והמשפטית פניתי בעבר לעורך דין אשר אמר לי לחזור אליו כאשר זה יהיה רלוונטי (דהיינו לפני הכתובה), כאן זה יותר הדיון על השיח והתפיסה של "ברגע שאתה בעלי ואני יולדת לך ילדים - כל מה ששלך שלי." גם אם אמצא מישהי שלא חושבת כמו העדר תבוא החברה הטובה, הבת דודה, האחות, ותתן כמה דוגמאות נגד כולל את עצמה ואיך בכלל אני מעיז להפריד את כספי מאשתי העתידית במקום להחליף לה את האוטו, חסכן שכמוני. מישהי אפילו אמרה לי במפורש שאם יש לי דירה זה ברור *שאנחנו* נגור בה, מה ההיגיון לשלם שכירות או משכנתה? מבינים?

וואו, אפשר לחשוב שאני איזה עשיר מהרצליה פיתוח. אני באמת אדם פשוט ורגיל שעובד ברצף מיום שהשתחררתי בלי לבזבז כמו משוגע, זה הכל.
 

SupermanZW

Well-known member
אל תקח ללב, תראה שיהיה בסדר

הייתי בנעליך עד לפני 13 שנים ועמדתי על שלי, השגתי בדיוק מה שרציתי ואני ובת זוגי מאושרים יחד (כבר 13 שנים וכנראה עוד הרבה). אתה יכול להשיג את זה. האמן בעצמך ואל תתייאש, זה יקרה.
 
לא נראה לי שיש לך ממה לחשוש

לא נשמע שאתה מוכן לחתונה וילדים. אולי ילדים כן, חתונה לא.נישואים הם כוונת שיתוף בפני עצמם. שיתוף ריגשי, שיתוף כלכלי, שיתוף משפחתי\תרבותי\חברתי.
בכל מקרה, חתונה כשלעצמה מראה סוג של כוונת שיתוף (ברכוש). אם לא בא לך על שיתוף - אל תתחתן, מפני שזה מקל על ההוכחה באי כוונת שיתף במקרה ונפרדים.
יכול להיות שאני שוברת לך את הבועה על החיים המסורתיים של נישואים וילדים וכל זה, אבל מצד שני, מי שנכנס לנישואים במחשבה על גירושים, הבועה שלו כבר די שבורה גם ככה, אז זה לא ביג דיל.
 

SupermanZW

Well-known member
אין זמן נכון לחשוב על גירושין

אבל רצוי מלכתחילה לא להשאיר פתח לצרות. 50% מהנישואין מסתיימים בגירושין ולכן חשוב לתכנן מראש כיצד לפרק את החבילה במידה ויהיה צורך בזמן שמקווים שלעולם לא יהיה צורך.
&nbsp
אין שום סיבה לשתף ברכוש שנצבר לפני הקשר אלא רק בזה שנצבר במהלך הקשר, אחרת גורמים למניע כלכלי לקשר אשר יפגע במניע הרגשי. אם חשוב לו שהיא לא תהיה איתו בשביל הכסף עליו לדאוג לא להתחלק איתה ברכוש שצבר לפני שהכיר אותה. זה אומר שבגלל שיש לו דירה משלו הוא ישכיר אותה ויעבור לגור איתה בשכירות כאשר יחליטו לגור יחד, אם לא יעשה כך היא תקבל זכויות בדירה שלו מלפני הקשר ביניהם עקב מגוריה בה, זה החוק. החלטות יש לקבל מהשכל, לא מהרגש.
 
אין אחידות בפסיקות

לגבי רכוש שנצבר לפני נישואין. ויש סיבה לזה.
בגדול כדאי לבחור אדם לא חמדן, לא מרושע, לא צר עין, ולא קנאי. זה חוסך בלאגנים גם לפני גם תוך כדי וגם אחרי. אבל על טעם אי אפשר להתווכח, בדיוק כמו במוסיקה או באוכל, או בכל בחירה אחרת, אנשים בוחרים רע.
 

SupermanZW

Well-known member
הזמן המתאים לדבר על הסכם ממון

הוא בשיחה בה מדברים על לעבור לגור יחד, בהצלחה.
 

alongrin

New member
בתכלס נישואים...

זה עסק ממש לא משתלם מהרבה בחינות.
בארה"ב ששם אחוזי הגירושים עוברים בהרבה את שלנו גברים כבר קלטו את זה ופשוט נמנעים מלהתחתן.
הם הקימו אפילו ארגון שנקרא MGTOW
https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way
&nbsp
אם אתה מסתכל על נישואים בצורה הכי צינית,
כל המטרה שלהם היא בסך הכך מקור מימון כדי שהאשה תוכל לגדל את הילדים שלה.
בהרבה מקרים כשאתה מתגרש, תממן גם (באופן עקיף) את הילדים שלה מגבר אחר.
&nbsp
בתור רווק שחי לבד, אתה לא צריך את אותה רמת הכנסה כמו נשוי שצריך לפרנס משפחה.
- אתה יכול לעבוד פחות ולהרוויח פחות
- את לא צריך דירה כזו גדולה
- יש לך הרבה יותר זמן פנוי לעצמך...
&nbsp
&nbsp
 

KallaGLP

New member
לא יודעת, במקרה נתקלתי בכתבה הזו

כי היא הופיעה בעיתון מקוון שאני מקבלת במייל, אך לא בדקתי את הנושא מעבר לזה, או לפחות לא זכור לי שקראתי נתונים מדויקים על זה. בכל מקרה, ברור ששיעור הלא מתחתנים יותר גבוה מבעבר, אם כי במאמר הנוכחי נכתב שהם לקחו זאת בחשבון בניתוח התוצאות.
 

SupermanZW

Well-known member
אתה יודע, לא חייבים להתחתן

אפשר לנהל זוגיות בריאה, מוצלחת וארוכת טווח גם בלי להתחתן. יש דבר שנקרא "ידועים בציבור", זה יתאים לך.

לגבי הסכם ממון, זה נכון שרוב הנשים הישראליות יסרבו, רוב אבל לא כל, כמו כן העולם גדול, אולי תמצא אישה לא ישראלית.

הסכם ממון יכובד במלואו במקרה של ידועים בציבור אך יש מקרים (נדירים) שלא אם מדובר בנישואין כדמו"י.

אפשר לעשות ילדים גם בלי להתחתן, אבא ואמא הם אבא ואמא גם אם הם ידועים בציבור ואפילו אם "רחמנא ליצלן" הם אפילו לא גרים יחד כי אין ביניהם שום הסכם או כי הם גרושים או השד יודע מה. אל תתן לסטיגמות להכתיב את חייך.

אל תפחד, חפש עד שתמצא בת זוג שמתאימה להשקפת עולמך (זה חשוב! אחרת תריבו כל יום) ואל תתייאש מקשיים, יהיו קשיים אבל תתגבר ואם לא תתייאש תמצא בת זוג שתתאים לך ויהיה לכם טוב יחד.

גילוי נאות: אני בדיוק כמוך, חי עם בת זוג ואנחנו ידועים בציבור ויש לנו הסכם ממון. יש לנו התנגדות אידיאולוגית לדת ולכן לא נישאנו. אנו חיים בקנדה וקיימים בה נישואין אזרחיים אך אנו לא נישאים כי לו מוצאים טעם בטקס שבו לא יהיו מרבית קרובי משפחתנו וחברינו ולכן אנו משאירים את המצב כפי שהוא.

היה אמיץ ועשה מה שנכון עבורך, אל תתן לאף אחד ולאף אחת להפחיד אותך או להניא אותך מדרכך, הכי חשוב שתהיה שלם עם עצמך. מבעל ניסיון.
 

alongrin

New member
נגעת נסעת...

זה שם המשחק.
ברגע שהתחתנת, תגיד שלום למחצית מהנכסים שלך.
גם אם לא התחתנת ויש לך בת זוג ידועה בציבור, הדין הוא אותו הדין.
&nbsp
אם תחתים את אשתך לעתיד על הסכם ממון מפלה לרעה, הוא לא יעמוד במבחן בית דין.
&nbsp
ככה זה עובד.
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
השורה השניה בתוכן שלך לא נכונה

כאשר יש הסכם ממון שמגדיר שמה שהביא כל צד לקשר יהיה שייך לו במידה ויפורק זה מה שיהיה. הסכם ממון מפלה לרעה לא יכובד, אבל הסכם ממון בו כל מה ששייך לאחד מבני הזוג לפני חתימת ההסכם נשאר שייך לו גם אם יפורק הקשר אך מה שנצבר במהלך הקשר יחולק חצי חצי הוא הסכם הוגן שיכובד ע"י בית המשפט. יש גם ניואנסים שאיני מזכיר כאן כי קצרה היריעה, אך הטענה שהנישואין או מעמד ידועים בציבור גוררים ויתור על מחצית הרכוש הקיים איננה נכונה.
 

alongrin

New member
ברירת המחדל

היא שכל מה שצברת לפני הנישואים נשאר שלך אחרי הפירוק אם לא "זיהמת אותו" בטעות על ידי כל מיני סממנים של שיתוף.
לדוגמא, אם היה לך חשבון בנק עם כסף שהוא רק שלך ושמרת עליו מכל משמר במשך כל הנישואים שלך - אז הוא ישאר שלך גם אחריהם.
אותו כנ"ל גם לגבי נכסים, עסקים וכו'
אבל אם נתת לאשתך כרטיס אשראי לחשבון הזה אפילו שהחשבון הזה נשאר רשום רק על שמך - אז הראית כוונת שיתוף.
&nbsp
בכל מקרה צריך להגדיר את כל הדברים האלה הייטב בהסכם טרום נישואים.
&nbsp
מצד שני לא חסרים תקדימים שבהם היה הסכם ממון ובית המשפט לא כיבד אותו בטענה שלא יתכן "שהאשה תצא חסרת כל מנישואים כלעומת שבאה"
&nbsp
אלו הם מקרים מהחיים ויש הרבה כאלה
 
למעלה