איך ממשיכים מכאן?

הקריירה זה רק אחד הסממנים שהוא מתרחק מהמטרות שהצבנו לעצמנו

נכון שהמצב הכלכלי שלנו טוב אבל לא אומר שאפשר לפרוש עכשיו ומכאן להמשיך במסיבה אחת גדולה עד הסוף הבלתי נמנע. אנחנו עוד לא בני 50! הוא התחיל את הפרישה ההדרגתית שלו בגי 40 ומשהו??? wtfהקריירה זה משהו בולט מאד אבל גם בדברים הקטנים ויומיומיים רואים שהוא הרבה פחות מגלה עניין ושאפתנות. למשל הפסדנו הרבה כסף בקיץ האחרון אחרי שמנהל תיק ההשקעות שלנו התקשר להמליץ למכור מספר מניות והוא הלך לבדוק ולקח לו למעלה משבוע לתת הוראה למכור. וזה גם דברים יותר קטנים שרואים שהבן אדם פשוט כבר לא אכפת לו. חיכיתי כל הקיץ שיחליף מפסק של בוילר. כשהתקרר בחוץ הזמנתי חשמלאי, אחרת היינו נשארים בלי מים חמים. אמרתי לו והייתי בטוחה שיעשה סצינה מה פתאום הזמנתי חשמלאי, ענה סבבה כאילו כלום והלך לעיסוקיו. ומה שהכי גרוע שעכשיו אני למעשה מממנת את החיים הטובים שלו כשאני מרוויחה יותר מפי 3 ממנו. זה מבאס. אותי לפחות.
 

elvinnox

New member
אוקי, זה כבר פקטור משמעותי

אישה שמממנת גבר פרזיט, זה ועוד איך גורם שפוגע במשיכה
&nbsp
ברור לי למה את רוצה להתגרש ולמה גם אין לך תועלת בנישואים האלה
&nbsp
לא ציינת את זה בתחילת הפוסט וזה מסביר את כל התמונה
אף אחד לא אוהב שחיים על חשבונו.
&nbsp
קשה לסחוב את האלונקה, ויש רק צד אחד שנאנק וכואבת לו הכתף בעוד השני מנצנץ, זה לא בדיוק שיתוף פעולה
&nbsp
לא בעניין הדיון אבל זאת נקודה מעצבנת שבעוד אישה מרוויחה ומממנת גבר זה נתפס כמשהו לא לעניין, בעוד שזה הפוך (מקרה הרבה יותר נפוץ) כאשר גבר שעובד קשה לפרנס אישה עצלנית שמבזבזת את הכסף בקניונים (עם ילדים גדולים - אין תירוצים)
פה זה הרבה יותר לגיטימי
&nbsp
 

elvinnox

New member
אני ממש לא מצליח להבין מה קרה שם

אמרת שההתחלה היתה מבטיחה, סקס מעולה, תקשורת טובה, רקע דומה, משכילים, עם מצב כלכלי טוב
&nbsp
אני לא מאשים את בעלך שהוא בורח לחופשות או בילויים אחרים כי את כבר מזמן השארת אותו לבד. בעצם לא הותרת לו ברירה כי כל פעם שהוא רוצה בחברתך את לא היית שם. בשביל מה אתם נשארים ביחד? אתם גורמים רק עוד נזק לילדים שוראים שזוגיות זה שינה בחדרים נפרדים. זה מה שאת מאחלת לילדים שלך?
&nbsp
לא ברור לי איך בעלך לא התגרש ממך מזמן עם תדירות כזאת מינימלית של סקס, אתם כמו שותפים לדירה
&nbsp
אני רק מנסה להבין, האם באמת עפת עליו או שהיה לך סבבה? לדעתי את לא כנה איתנו פה מספיק כי דווקא בגיל שלך, אחרי שהילדים קצת גדלו, החיים הטובים מתחילים ותדירות הסקס עולה פלאים בדיוק כמו שהייתם זוג אוהבים בני 16
מה גם שאת מציינת שהוא נראה טוב לגילו
&nbsp
את לא מזוהה פה, ולכן לא ברור לי למה החוסר כנות הזה עם עצמך.
יכול להיות שלא אהבת את הריח שלו או כל מיני דברים קטנים שהפריעו לך אבל עכשיו הם כבר לא ממש קטנים, יכול להיות שמשהו שם לא היה שלם, כך או כך לנו לא ממש משנה
&nbsp
זה בסדר שאת לא אוהבת אותו, מותר לך
אל תרגישי רע עם הרצון לפרק, לדעתי את כבר שם ולא רחוק היום שכבר ממש ישבר לך ולא תוכלי לראות את הפרצוף שלו יותר.
&nbsp
למתוח את זה רק יעשה לשניכם עוד יותר רע, לרבנות והיום.
&nbsp
 
אין שום חוסר כנות, לא יודעת איך הגעת למסקנה הזאת

אם אתה מכיר בעיקר זוגות שבגיל 50 עושים את זה כמו בני 16, סבבה. אצלנו זה לא ככה. ואני אקח את רוח הדברים ולא מילולית כי בגיל 16 הייתי ילדה טובה ולא עשיתי כלום. גדלתי בעידן אחר...
 
הפסקת לאהוב אותו כי הוא לא מספיק מתעניין בקריירה?

תראי מה זה - אחת מתלוננת שבעלה כל הזמן עובד, והשנייה מתלוננת שבעלה לא מתעניין מספיק בעבודה. הוא נוסע לחופשות האלה בלעדייך?
ולמה בעצם חשובה לך הקריירה שלו? יש לכם בעיות כלכליות? אני מבינה איך למישהו חשובה מאוד הקריירה של עצמו ואיך למישהו חשוב לתמוך בקריירה של בן הזוג כשהיא חשובה לבן הזוג, אבל מתקשה יותר להבין מאיזו בחינה הקריירה שלו חשובה לך (מעבר לעניינים כלכליים, אם יש - שאז זה כן מובן), אם היא לא חשובה לו.
 
אגב, מכירה מספר אנשים

שעשו אקזיטים, ועכשיו יושבים בבית ולא עושים כלום, או הולכים למשרד ולא עושים כלום. מה ההבדל ביניהם לבין בעלך, מלבד כמות הכסף בבנק? אם היית נשואה להם, גם אליהם היית מפסיקה להימשך ומפסיקה לכבד אותם?
 
יכול להיות

כי אם מישהו עשה כבר אקזיט וכל הכסף בבנק, לא תהיה לה שום בעיה להתגרש ולקחת חצי מהסכום, ולהמשיך לחגוג עם מישהו אחר.
ובאופן כללי אני חושד שהכל כאן סביב הכסף. ייתכן מאוד שבן זוגה עכשיו מרוויח פחות, ואני מנחש שגם מרוויח פחות ממנה. אז זה גורם לה פחות לכבד אותו. הוא בתגובה התחיל לצאת לחופשות (שמן הסתם עולות כסף) ואז זה מעצבן אותה יותר, כי היא מרגישה שהיא נושאת ברוב מימון התחביבים החדשים שלו. הילדים אני מניח מספיק גדולים בכדי שהוא יוכל לקבל משמורת משותפת, כך שאם יתגרשו גם מזונות היא לא תראה - ואולי אלה הסיבות הפרקטיות שהיא דברה עליהן.
 

alongrin

New member
יש מצב שאתה צודק

גם לי אחרי כל כך הרבה שנות עבודה בא להוריד רגל מהגז ולעשות קצת דברים למעני.
אני יכול להגיד לך שהרעיון הזה לא בדיוק מתקבל באהדה אצל זוגתי.
&nbsp
 

Mrs Dolores

New member
אצל הרבה אנשים, בעיקר בהיי טק, זה כורח המציאות ולא בחירה

אחרי גיל 45 פלוס מינוס הופך מאד קשה למצוא עבודה.
 
זה חלק לא קטן מהעניין

אני מרוויחה הרבה יותר ממנו, לא רק קצת יותר. בערך פי 3 ממנו נכון להיום. ולא כי הוא לא יכול, כי הוא לא רוצה. ועם זה עוד הייתי יכולה לחיות בלי בעייה אם הייתי רואה אותו לא יודעת, מתחיל לכתוב ספרים או שיש לו שאיפות כלשהן. אבל הוא מבחינה מנטלית כבר בפנסיה כזה. כאילו שאת שלו הוא כבר עשה ועכשיו תנו לו לנוח.
 
אבל למה הכסף כל כך מעסיק אותך?

אם את מרוויחה מספיק כסף ורוצה להמשיך בקריירה שלך, ואתם לא זקוקים לכסף נוסף - מה זה משנה לך כמה הוא מרוויח? למה זה מה שנחשב בעינייך? הוא אפילו עובד ומרוויח, לפי התאור שלך. למה לקרוע את התחת בשביל יותר כסף אם אין ממש צורך בכסף הזה? שחיקה ולחץ זה לא בריא, ואולי הוא עושה מה שמתאים לו יותר בשלב הזה בחייו. והוא הרי לא פרש, רק הוריד הילוך. את מעדיפה שהוא יהיה שאפתן ויחטוף התקף לב/מחלה כלשהי?
 
וורן באפט בגיל 88 וממשיך לקרוע את התחת בשביל כסף

ביל גייטס בגיל 63 ממשיך לקרוע את התחת בשביל כסף. והם לא ממש צריכים אותו. זה לא הכסף, זאת התחושה של החתירה קדים, של ההשגה.
 
לא יודעת למה הם עושים את זה, אבל אם

את העניין הכללי של הערכה של שאפתנות ועשייה עוד איכשהו בערך הבנתי, הערכה של שאפתנות בשביל כסף כשכבר יש לך מספיק כסף כבר לא מובנת לי בכלל. מה תפקיד הכסף פה? למה שתרצה עוד כסף כשיש לך מספיק? ולמה זו נראית לך תכונה חיובית בכלל? זה נראה לי על גבול הטמטום. בזבוז של החיים שלך בשביל משהו שאתה לא צריך (שוב, בניגוד לשאפתנות עם מטרות אחרות - לפתור בעייה ליצור משהו, וכו')
 
שוב, כסף זה לא העיקר

זה הצורך להשיג. כמו שספורטאי מונע מזה להוריד עוד שניה ועוד שניה מזמן הריצה שלו/שלה.
 
גם העניין של ספורט אף פעם לא היה לי ברור, האמת.

כאילו אנשים, במקום לחתור למטרות אמיתיות, חותרים לתחליפים של מטרות. ציון, כסף, זמן ריצה. הציון משקף את איכות הלימוד שלך - הוא לא המטרה ואם תקבל 100 אבל לא למדת כלום זה חסר משמעות. כנ"ל הכסף - הוא חשוב רק כל עוד צריך יותר ממנו. ברגע שיש ממנו מספיק הוא מאבד כל ערך ואין סיבה לעבוד יותר קשה כדי להשיג יותר ממנו. אפשר להמשיך לעבוד קשה כי יש מטרה שרוצים להשיג בעבודה הזאת - אבל בשביל יותר כסף זה מין סוג מוזר של אינרציה כאילו אתה לא מבין שהמטרה הזאת כבר לא רלוונטית.
הספורט, הישג למען ההישג - שוב, לגמרי לא ברור לי. סוס ממילא רץ יותר מהר ממך, אז מה אתה מנסה להשיג פה? להראות שאתה יכול לעשות עבודה של סוסים, רק פחות טוב? נראה לי שבמקרים האלה המטרה היא פרסום וכסף (מה שגורם לאנשים לקחת סמים בשביל לנצח בלי להניד עפעף - כי המטרה היא לא באמת ההישג האישי האמיתי), או שוב איזשהו שיבוש של העניין של המנגנון במוח שנועד לעזור לך להגשים מטרות.
משהו השתבש בדרך, לא יודעת מה.
 

tal902

New member
נראה לי את משקרת לעצמך וגם לנו

הרי כתבת למריוס כאן כמדומני שהיו לך ולו תכניות (שיש לי תחושה להאמין כרוכות בכסף. הרבה כסף ) בית גדול פרטי במושב? או דברים חומרניים גדולים אחרים וברגע שאת מבינה שהוא הוריד הילוך ולא תגיעי לזה בחיים והוא ניפץ לך את החלומות החומריים, אז את מבואסות תחת. ומוציאה את זה עליו. ופתאום לא נמשכת אליו. וכדומה.
&nbsp
&nbsp
אם את חושבת שכגרושה הסיכויים שלך גבוהים למצוא מישהו שיתרום לחלום החומרני שלך משהו, את לא בכיוון נראה לי. אלא אם את נרשמת לאתרים סטייל שוגר דדיז למיניהן
&nbsp
&nbsp
ספרי לנו מה היית רוצה ומה הוא מנע ממך?
 

elvinnox

New member
נו זה כל כך ברור

היא חלמה על וילה עם בריכה, קרעה את התחת כדי להגיע לזה
והוא הבין שאת הוילה הוא לא יקח לקבר וגם ככה החיים קצרים אז בשביל מה לקרוע את התחת שיש מספיק? (אני מבין אותו לגמרי)
&nbsp
אז בנוסף שהוא לא עוזר לה להגשמת החלום הוא גם מבזבז את הכספים וחי על חשבונה,
&nbsp
בתור גרושה הרמת חיים שלה תרד עוד יותר, בפרק ב אנשים יותר זהירים וכבר לא ממהרים לשתף נכסים (כי מה לעשות בפרק א אתה יודע שהבת זוג תדאג לילדים ובפרק ב לא)
&nbsp
לפחות היא לא תצטרך לממן אותו אבל רק כגרושה היא תבין כמה עזרה הייתה לה
 

elvinnox

New member
מה שמפריע לה זה בדיוק הכסף

היא יכולה לעטוף את זה בכמה תירוצים שהיא רוצה אבל היא מממנת אותו
היא כנראה עובדת קשה ומתאמצת, וקשה לה לראות אותו לא מתאמץ כמוה.
&nbsp
זה נתפס בעיניה כלא הוגן, לא שוויוני וחלוקה לא שווה.
אם הוא היה עושה אקזיט והיו לו עכשיו כמה מיליונים, היא לא הייתה מעיזה לבוא אליו בטענות. מה שמפריע לה זה חוסר הצדק במאמץ המושקע
&nbsp
זה דווקא בין המקרים המועטים שבו לאשה שמתגרשת יש מה להפסיד, כי כלכלית היא תפסיד יותר וגם הנטל על הילדים יהיה גדול עליה יותר.
&nbsp
הלוואי והיינו רואים יותר נשים כאלה שאפתניות, לרוב זה הפוך
&nbsp
בניגוד למה שחושבים, מתישהו צריך לומר די, יש לי מספיק, החיים קצרים ולא בא לי לשרוף אותם בעבודה קשה בשביל עוד קצת כסף
&nbsp
דווקא להוריד הילוך זה דבר שאני בעד
אם היו אומרים לך שהבן זוג שלך עכשיו מרוויח פי 5 ממה שמרוויח היום אבל יקבל התקף לב בעוד 10 שנים גם היית מעדיפה את זה? (אולי את כן כי ככה תפטרי ממנו יותר בקלות) אבל הנקודה ברורה
&nbsp
&nbsp
 

alongrin

New member
אני בהחלט יכול להתחבר לזה

השגיות זה דבר חשוב מאד...
אף אשה לא רוצה לראות את בן זוגה הופך להיות פנסיונר מובטל בגיל 40+.
גם לא בגיל 60 וגם לא בגיל 80 ואפילו לא בגיל 120.
&nbsp
העניין הוא לא הכסף אלא העשייה..ויש הרבה מאד סוגים של עשיה.
החל מלימודים וכלה בהתנדבות..
העיקר להיות עסוק במשהו שמלהיב אותך, סוחף אותך וממלא את החיים שלך בעניין.
 

elvinnox

New member
חרטא, זה רק הכסף

ובגלל שהיא מממנת אותו
&nbsp
אם הוא היה הולך להתנדב בהתלהבות על, עם אנרגיות ושמחה אבל לא עושה שקל, תאמין לי שהיא הייתה באותו מצב
&nbsp
זה בסה"כ מכבסת מילים במקום להגיד את זה פשוט על השולחן
&nbsp
התחתנתי עם מישהו שקיוויתי שיעשה הרבה כסף, ופתאום הוא הפר את ההסכם ביננו וכבר לא בא לו לעשות הרבה כסף אלא רק לי.
לא מתאים לי הסידור הזה. פשוט מאוד
 
למעלה