איך ממשיכים מכאן?

alongrin

New member
אנחנו לא שם בשביל לשפוט

כל אחד ומערכת הערכים שלו, הדברים שעושים לו את זה יותר והדברים שעושים לו את זה פחות.
אין נכון או לא נכון.
כרגע המצב הוא שבסיס ההבנות עליו קמה אותה הזוגיות התערער/לא קיים יותר.
כל אחד עכשיו מחשב את המסלול שלו מחדש.
 
סיכום יפה


 

dayoogla

New member
בדיוק

יותר מדי תשובות כאן שופטות אותה מנקודת מבט סובייקטיבית של הערכים של מישהו אחר.
 
אז זהו, שלנשים של אלה שעשו אקזיט זה לא מפריע.

אחת מהן גם לקחה עכשיו שנה חופש והם מתבטלים יחד. אחת פרופסורית וממשיכה להיות. כל אחת ומה שמתאים לה - אבל הן בהחלט מקבלות את זה שהבעל הפסיק לעבוד או לשאוף.
 

elvinnox

New member
בול!

אם יש מספיק כסף עד סוף החיים, ואפשר לחיות בכיף
אז למה לשרוף את הזמן בעבודה? הרי עובדים כדי שיהיה כסף לחיות ולהנות
מי שרק עובד ועובד לא הבין את המטרה של עבודה
&nbsp
אני לא מדבר על מחקר או דברים עם משמעות שאותם בטח לא עושים בשביל הכסף
&nbsp
 
אכן. הגיוני לעבוד בשביל כסף כשאין

ולעבוד בשביל מטרות אחרות כשיש מספיק כסף. לא הגיוני לעבוד בשביל כסף כשיש מספיק כסף.
 
ומה זה בדיוק מספיק כסף?

מי שיש לו אופניים רוצה אופנוע. מי שי לו אופנוע רוצה מכונית. מי שיש לו מכונית רוצה ג'יפ...

בן אדם תמיד מעלה את הרף יותר ויותר גבוה.
 
לא יודעת - מה את רוצה לעשות עם הכסף הזה?

לא כל בני האדם ממשיכים לצבור כמה שיותר כסף, וחושבים שאם ביל גייטס ממשיך לעבוד זה בשביל הכסף. זו ההשקפה שלך, והיא לא משותפת לכל בני האדם, כאמור. לא יודעת איך הגעת לתפיסה הזאת, ומעניין אותי לשמוע על הרקע שממנו באת, אם את רוצה לחלוק - כי בעיניי היא חריגה ממש.
 
זה בהחלט מתכון לאומללות

כי בגישה שלך בן אדם לעולם לא יכול להיות מאושר. אם מישהו אוהב להציב לעצמו אתגרים לשם האתגר כאשר כסף הוא תוצר לוואי- סבבה. אבל מי שרוצה להרוויח עוד ועוד גם כאשר יש לו הוא למעשה עבד בלי שהוא עדיין מבין את זה.
את ממש מזכירה לי קטע מהנסיך הקטן, בו הוא אומר שההגיון של איש העסקים מזכיר לו את ההגיון של השתיין (מציע לך לקרוא אם הספקת לשכוח).
כסף הוא אמצעי ולא מטרה. כסף זה למעשה אפילו לא משאב, כי הוא פיקציה. כל המערכת הכלכלית מבוססת על אמונה קולקטיבית. אנו מאמינים שלמספרים שכתובים במחשב יש משמעות. כל עוד כולנו (למעט כמה שבטים מבודדים) ממשיכים להאמין בזה- זה עובד. אבל מדי פעם כדאי להזכיר לעצמנו את זה, כדי לא לצאת מפרופורציות.
 

Mrs Dolores

New member
ממש לא

אתגרים זה מה שמניע אמשים לעשות ולהתפתח. אומללות זה להעביר את החיים בעבודה סתמית ולא מאתגרת, לחזור בחמש הביתה ולרבוץ על הספה מול הטלויזיה.
 
אז הנה אתגר עבורך, קראי שוב את ההודעה שלי בהקשרה ונסי להבינה

" אם מישהו אוהב להציב לעצמו אתגרים לשם האתגר כאשר כסף הוא תוצר לוואי- סבבה. אבל מי שרוצה להרוויח עוד ועוד גם כאשר יש לו הוא למעשה עבד בלי שהוא עדיין מבין את זה".
וזה נכתב כתגובה לאשת העולם בנוגע למה נחשב מספיק כסף (ולא אתגרים באופן כללי).
דווקא הייתי בטוח שהתגובה שלי מנוסחת בבהירות, אך מסתבר שטעיתי ויש כאלה שמוצאים אותה מאתגרת. אני מקווה לפחות שהיא הניעה אותך לעשות ולהתפתח.
 
זה שהן מקבלות לא אומר שכל הנשים בעולם מקבלות.

יש הבדל בין לעשות הפסקה, לנוח, לשטוף את הראש ללאבד את גחלת העניין, את הברק בעיניים. מי שעשיר לא חייב לעבוד בשביל כסף, אפשר להתנדב, אפשר ליצור גם ללא שכר. אך בלי אימון אינטלקטואלי, בלי עניין, אתגר ושאיפות בחיים, האדם דועך, מחוויר והרבה פחות מעורר עניין, לפחות של חלק מהאנשים.
 
אכן, לא אמרתי שכל הנשים מקבלות. זו הייתה תגובה לאמירה שלו

"אף אשה לא רוצה לראות את בן זוגה הופך להיות פנסיונר מובטל בגיל 40+." לנשים האלה, של מי שאני מכירה, זה לא מפריע, ולכן אני חולקת על כך ש"אף אשה" לא מקבלת את זה.
 
הברק בעיניים, זה העיקר בחיים.

לאדם צריך להיות עניין, אינטרס, הוא צריך להילחם למען מטרות בחיים שלו, אחרת הוא פשוט יורד, דועך. ולא, זה לא בשביל להרוויח עוד כסף (אם כי ברור שרצוי להרוויח די כסף בשביל לחיות ברמה סבירה). בעלי כבר כמה פעמים דחה בעידודי ובתמיכתי הצעות עבודה עם משכורת יותר גבוהה, אך שהן נסיגה לאחור מבחינת מה שהוא כבר השיג מבחינת רמה מקצועית ואינטלקטואלית, מבחינת מה שבאמת מעניין אותו לעשות. העניין בעבודה, בעשייה, שיהיה משהו שמרתק אותך ומדליק לך את האור בעיניים - אין לזה תחליף.
 

Cherry Bloom

New member
ומה שיותר מעניין

שגם וורן באפט וגם ביל גייטס הצהירו שהם הולכים לחלק את רוב הונם עם מותם ולא להוריש אותו לצאציהם.כך שעשיית הכסף זה פשוט אתגר. כמו ספורט.
 
אצל וורן באפט כסף הוא המקצוע שלו, כך שזה שונה. אצל ביל גייטס

אני לא בטוחה שהכסף הוא המטרה.
 
למעלה