הדיסוננס הקוגניטיבי לא גדל....
הפער קיים, אבל הוא לא ענק. אני לא אומר שהוא לא קיים, אני אומר שהוא לא משמעותי, למעט ב-ISO גבוה.
 
הכתבה כאן:
https://www.cameralabs.com/olympus-omd-em1-mark-ii-review/
 
אם תכנס לטאב של הקוואליטי, אפשר לראות. יש גם השוואה מצוינת של מירורלסנס ביניהם וגם ב-imaging resource במבחן של ה-EM1.2 יש השוואה מול מצלמות דומות. אגב - מה שמעניין ב-IMAGING RESOURCE, זה שה-EM1.2 מנצחת את ה-7DII בפירוט ב-ISO נמוך למרות החיישן הגדול יותר בקנון (אגב, תעודת עניות נוראית לקנון...). הפוג'י מובילה, שוב, מאוד מאוד בקצת על ה-EM1, עד שמגיעים ל-ISO הגבוה. מי שדווקא מפתיע לטובה זה הניקון - שמציגה רמת פירוט עוד מעט יותר טובה מהפוג'י. שוב - כל ההבדלים קטנים, אבל במצטבר, למשל, הפער בין ה-7DII ל-D500 מורגש למדי.
 
ואם לצטט כמה וכמה סיכומים - תראה שמגיעים לאותה מסקנה. יש הבדל קטן ולא משמעותי באיכות התמונה של הפוג'י, כל עוד נשארים ב-ISO עד 3200. ב-6400 ה-פוג'י מתחיל "למשוך" יותר. ב-12800 למשל התמונה מהפוג'י עוד על גבול השמישה בעוד שה-EM1 מתפרק בשלב הזה. אבל עד 3200 - הפערים, גם אם ניתנים לזיהוי בפיקסל פיפינג, זניחים. ובטווח הדינאמי אגב, אין כבר פער...
 
קאמרהלבס:
"The XT2 has a larger APSC sensor with 4 extra Megapixels which, in my tests, resolved a little extra detail and delivered lower noise at 6400 ISO and above. But they were pretty close in quality and the EM1 Mark II has the extra trick of a High Res mode which under ideal conditions can out-resolve the XT2. In terms of out-of-camera JPEG quality, both bodies produce great-looking images with little effort."
 
וקצת מ-MIRRORLESSONS על טווח דינאמי ו-ISO
ISO - "Micro Four Thirds cameras are usually weaker at high ISOs in comparison to larger sensors. This is true in the case of the E-M1 II and the X-T2 as well, although it is only at 6400 and above that we really start to notice a relevant difference. The noise in the Olympus image becomes more invasive while it remains finer and more pleasant looking on the X-T2."
 
 
וטווח דינאמי:
"This real world test shows us that there isn’t a clear winner here: I can overexpose by 1 stop with the Olympus, knowing that I will still get a great amount of detail in the highlights and render shadows better too. Conversely, I can underexpose more with the X-T2 to preserve the highlights, knowing that the shadows will still look strong. In the end, I get the same result, but with two different ways of exposing."