שאלה למומחיםשאלות, ולא שאלות הכוונה
מה רואים בצילום זה? קשור בעקיפין/מישרין בתח"צ
שאלה למומחיםשאלות, ולא שאלות הכוונה
קו 24 של דןשאלות, ולא שאלות הכוונה
אני לא מבין למה אין הגיון בתחבורה הציבוריתשאלות, ולא שאלות הכוונה
הפיצוץ המבוקר שנעשה באוטובוס דן באזור ערדשאלה למומחים
מה רואים בצילום זה? קשור בעקיפין/מישרין בתח"צ
מענה כללי לשאלה כלליתאני לא מבין למה אין הגיון בתחבורה הציבורית
איך יכול להיות שקווים לא מגיעים במשך זמן רב, ופתאום מגיעים כמה ביחד?? למה אין כרטיס יומי כלל-תחבורתי, שיכלול רכבת ואוטובוסים מכל החברות, בכל הערים??? למה בכלל אין שיפור תשתיות ותחבורה ציבורית שכולם יוכלו לנסוע בה????????
מענה כללי לשאלה כללית
ככה (סתם בצחוק, עכשיו ברצינות) בנוגע לאוטובוסים עוקבים, יש ספרות רחבה על התופעה הזו, לפיה בזמן שאוטובוס מתמלא בנוסעים הוא נוסע לאט יותר, בינתיים האוטובוס אחריו בסידור משיג אותו ולעיתים אפילו עוקף אותו. עבור הנוסע הממתין במורד הקו זה מרגיש כאילו אין אוטובוסין הרבה זמן ואז מגיעים שניים ביחד. כמובן ככל שהקו יותר ארוך ומרובה תחנות, כך התופעה יותר נפוצה בו. בנוגע לכרטיס כלל תחבורתי, אני מניח שזה הכיוון הכללי שאליו הולכים, אבל הדרך עוד ארוכה. שים לב שמי שנוסע כבר היום עם רב קו מוטען בגוש דן (דן+קווים+מורופולין), בעצם מקבל הנחה של 20% על כל נסיעותיו ללא צורך לשלם כל פעם מחדש. בעתיד הקרוב זה יקיף את כל התח"צ בישראל. ובנוגע לחופשי יומי על אותו עקרון, אולי גם זה יגיע. ובנוגע לשאלה השלישית, גם אני מצטרף אליה... שיפור תשתיות הוא חלק בלתי נפרד מתח"צ טובה וחבל שהוא כל כך איטי.
יש לזה פתרון. הוא נקרא תחנת ויסות.וואו זה טירוף!
לא חבשתי על זה שיש סיבה הגיונית לדברים האלה.... ותודה על ההסבר. אבל! זה לא פותר את המצב לאזרח הקטן - אני.למי אני יכול לפנות בנושא? יש איזשהו גוף במדינה - פרטי או ציבורי, שמטפל בזה??
זה דווקא טוב שבארץ אוטובוסים עוקפים זה את זה.יש לזה פתרון. הוא נקרא תחנת ויסות.
תחנת ויסות = תחנה שבה אוטובוס שמקדים את הזמנים ממתין בה עד אשר מגיע הזמן שבו הוא אמור לנסוע. אוטובוס שמגיע אחרי הזמן שנקבע לו כמובן ממשיך ללא התעכבות. מה הסיכוי שיעשו את זה כאן - קלוש. אגב, גם בברלין, בקו 100 (קו שירות סטנדרטי אשר נוסע בין מוקדי תיירות ואטרקציות) ישנה התופעה אותה אתה מתאר - קומתיים עמוס ואחריו קומתיים עם 3 אנשים, רק ששם אף אוטובוס לא עוקף את האוטובוס שלפניו בסידור.
מצד אחד זה נכוןזה דווקא טוב שבארץ אוטובוסים עוקפים זה את זה.
ככה האוטובוס שנוסע ריק מאחורי האוטובוס המלא, יכול לאסוף נוסעים, ולא כולם צריכים להצטופף באוטובוס אחד כשמאחוריו נוסע אוטובוס ריק.
מצד אחד זה נכון
אבל מצד שני, ויסות נכון מונע בכלל את המצב הזה ששני אוטובוסים מאותו קו מגיעים אחד לשני.
ויש פתרון יותר טובזה דווקא טוב שבארץ אוטובוסים עוקפים זה את זה.
ככה האוטובוס שנוסע ריק מאחורי האוטובוס המלא, יכול לאסוף נוסעים, ולא כולם צריכים להצטופף באוטובוס אחד כשמאחוריו נוסע אוטובוס ריק.
כל מה שרשמת נכוןויש פתרון יותר טוב
א. קווים קצרים יותר במקום קווים ארוכים מתפתלים ומאספים מייגעים. ב. בעורקי תחבורה מטרופולוניים ארוכים, תשתית שתיתן בלעדיות לאוטובוסים. למעשה כל קווי הרק"ל וה-BRT המתוכננים במדינה, כוללים בתוכם אלמנט משמעותי של הפרדה מהרכב הפרטי ו(בתקווה) גם העדפה ברמזורים, ורציפים בגובה הדלתות שמאפשרות כניסה ויציאה מהירה לרכבים, בנוסף לכך כלי רכב ייעודיים עם יותר דלתות (ויותר רחבות) ומעברים רחבים יותר בפנים לתנועה מהירה בתוך האוטובוס עד לדלת, ושיטות תשלום שיאפשרו כניסה ויציאה מכל דלת. כל אלה מקטינים את זמן העיכוב בכל תחנה, ויוצרים ודאות לגבי מהירות הנסיעה כמעט ללא קשר למספר הנוסעים, הם מקטינים את העיכוב הנגרם לאוטובוס המלא ולפיכך מקטינים את התופעה הנ"ל.
אפילו בהונג קונג בקו שמוביל לפיסגה זה קורה!יש לזה פתרון. הוא נקרא תחנת ויסות.
תחנת ויסות = תחנה שבה אוטובוס שמקדים את הזמנים ממתין בה עד אשר מגיע הזמן שבו הוא אמור לנסוע. אוטובוס שמגיע אחרי הזמן שנקבע לו כמובן ממשיך ללא התעכבות. מה הסיכוי שיעשו את זה כאן - קלוש. אגב, גם בברלין, בקו 100 (קו שירות סטנדרטי אשר נוסע בין מוקדי תיירות ואטרקציות) ישנה התופעה אותה אתה מתאר - קומתיים עמוס ואחריו קומתיים עם 3 אנשים, רק ששם אף אוטובוס לא עוקף את האוטובוס שלפניו בסידור.
אמיר, זה גם מאוד תלוי בסגנון הנהיגה והעבודהמענה כללי לשאלה כללית
ככה (סתם בצחוק, עכשיו ברצינות) בנוגע לאוטובוסים עוקבים, יש ספרות רחבה על התופעה הזו, לפיה בזמן שאוטובוס מתמלא בנוסעים הוא נוסע לאט יותר, בינתיים האוטובוס אחריו בסידור משיג אותו ולעיתים אפילו עוקף אותו. עבור הנוסע הממתין במורד הקו זה מרגיש כאילו אין אוטובוסין הרבה זמן ואז מגיעים שניים ביחד. כמובן ככל שהקו יותר ארוך ומרובה תחנות, כך התופעה יותר נפוצה בו. בנוגע לכרטיס כלל תחבורתי, אני מניח שזה הכיוון הכללי שאליו הולכים, אבל הדרך עוד ארוכה. שים לב שמי שנוסע כבר היום עם רב קו מוטען בגוש דן (דן+קווים+מורופולין), בעצם מקבל הנחה של 20% על כל נסיעותיו ללא צורך לשלם כל פעם מחדש. בעתיד הקרוב זה יקיף את כל התח"צ בישראל. ובנוגע לחופשי יומי על אותו עקרון, אולי גם זה יגיע. ובנוגע לשאלה השלישית, גם אני מצטרף אליה... שיפור תשתיות הוא חלק בלתי נפרד מתח"צ טובה וחבל שהוא כל כך איטי.
גם את זה צריך לתקןאמיר, זה גם מאוד תלוי בסגנון הנהיגה והעבודה
מול נוסעים של הנהג.
24א פועל בשעה 7 מרמה"ש בלבדקו 24 של דן
האם מתוכנן לעבור למטרופולין במסגרת הרחבת פעילותם בשרון? כמו האם קו 24 א שעובר דרך גלילות עדיין פעיל? תודה
תודה. האם צפוי לצאת מדן?24א פועל בשעה 7 מרמה"ש בלבד
מצטרף לשאלה- במסגרת יציאת דן מצפון ת"אתודה. האם צפוי לצאת מדן?
כנראה נשאר ב"דן"קו 24 של דן
האם מתוכנן לעבור למטרופולין במסגרת הרחבת פעילותם בשרון? כמו האם קו 24 א שעובר דרך גלילות עדיין פעיל? תודה
קו 24 נשאר בדן. לא עובר למטרופולין.קו 24 של דן
האם מתוכנן לעבור למטרופולין במסגרת הרחבת פעילותם בשרון? כמו האם קו 24 א שעובר דרך גלילות עדיין פעיל? תודה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.