שאלות, ולא שאלות הכוונה

מצב
הנושא נעול.
שאלה על כרטיס מעבר בירושלים
מדוע הנהגים מנקבים על הכרטיס מעבר מדוע לא מספיק רק להציג את הכרטיס לנהג כמובן שבפעם הראשונה אני מבין למה מנקבים אבל למה אחר כך מנקבים לא חבל על המאמץ של הנהג? שיבדוק את השעה וזהו. לא כך?
לפי מה שאני מבין, המטרה היא להכריח את הנהג
לקחת את הכרטיס לידיו כדי שיבדוק את השעה. בכך שהנהג מנקב, הוא מאשר שבשעה שבה עלית הכרטיס עדיין היה תקף, למקרה שהמבקר עולה אחרי שהכרטיס כבר לא בתוקף. כנראה מניחים שאם הנהג לא היה חייב לנקב, הוא היה "מחפף" בבדיקה ונותן לאנשים להיכנס גם כשזמן הכרטיס עבר.
 
לפי מה שאני מבין, המטרה היא להכריח את הנהג
לקחת את הכרטיס לידיו כדי שיבדוק את השעה. בכך שהנהג מנקב, הוא מאשר שבשעה שבה עלית הכרטיס עדיין היה תקף, למקרה שהמבקר עולה אחרי שהכרטיס כבר לא בתוקף. כנראה מניחים שאם הנהג לא היה חייב לנקב, הוא היה "מחפף" בבדיקה ונותן לאנשים להיכנס גם כשזמן הכרטיס עבר.
גם ככה הנהגים מחפפים
ראיתי הרבה פעמים שהם מעלים נוסעים אחרי הזמן.
 

giddo

New member
שאלות, ולא שאלות הכוונה
שאלה בהקשר לחודשי חופשי ברכבת
אני גר במודיעין ומתחיל לעבוד בפולג. האם יש חודשי חופשי בין ערים אלו? אני לא חושב. אם יש, אני מניח שהמחיר הוא לפי 30 נסיעות שזה כפול 26 ש"ח שזה 780 ש"ח. שמתי לב כי יש חודשי-חופשי בין מודיעין לת"א ובין ת"א לבית יהושוע, 377 ש"ח כ"א, סה"כ 756 ש"ח!!!! האם יש צורך לצאת בתחנה בת"א (גם ככה אני צריך להחליף רכבת) כדי לצאת מהשער ולחזור? כמובן אני רוצה להימנע מזה כי זאת טרחה לא קטנה. המחיר הכי זול שפורסם זה 260 ש"ח ל-12 נסיעות. אם לוקחים ממוצע של 22 ימי עבודה זה מגיע ל-953 ש"ח. הבדל די רציני......
 

Tutti86

New member
שאלה בהקשר לחודשי חופשי ברכבת
אני גר במודיעין ומתחיל לעבוד בפולג. האם יש חודשי חופשי בין ערים אלו? אני לא חושב. אם יש, אני מניח שהמחיר הוא לפי 30 נסיעות שזה כפול 26 ש"ח שזה 780 ש"ח. שמתי לב כי יש חודשי-חופשי בין מודיעין לת"א ובין ת"א לבית יהושוע, 377 ש"ח כ"א, סה"כ 756 ש"ח!!!! האם יש צורך לצאת בתחנה בת"א (גם ככה אני צריך להחליף רכבת) כדי לצאת מהשער ולחזור? כמובן אני רוצה להימנע מזה כי זאת טרחה לא קטנה. המחיר הכי זול שפורסם זה 260 ש"ח ל-12 נסיעות. אם לוקחים ממוצע של 22 ימי עבודה זה מגיע ל-953 ש"ח. הבדל די רציני......
חופשי חודשי
בקו מודיעין-בית יהושע אין כרטיס חופשי חודשי אחד ולכן תצטרך.. א. או לקנות 2 כרטיסים: חופשי חודשי מודיעין-ת"א (מחושב בקו פרברי לפי 26 נסיעות)=377 ש"ח + חופשי חודשי ת"א-בית יהושע (שוב מחושב לפי 26 נסיעות)=377 ש"ח במקרה כזה אין צורך לצאת בת"א, אלא להיכנס עם כרטיס אחד ולצאת עם השני בתחנות. ב. לקנות כרטיסיה של 12 נסיעות במחיר של 10 נסיעות (=260 ש"ח)
 

easyJet

New member
מישהו כבר גלש באינטרנט תוך נסיעה באוטובוס?
איך היה . אני נוסע לפעמים בקווים המרושתים של מטרופולין ושוקל לרכוש מחשב נייד
ועוד שאלה...
אני מתכוון לנסוע בקרוב לאילת. האם באוטובוסים של אילת יש אינטרנט ?
 
שאלות, ולא שאלות הכוונה
קו 64 בלילה- מחפש היגיון
מה ההגיון שעומד מאחורי העבודה שקו 64 לא פועל בלילות רגילים, אבל במוצ"ש הוא פועל עד חצות? אם הוא פועל במוצ"ש עד חצות, זה אומר שגם הוא צריך לפעול כל יום עד מאוחר, לא? אני לא רואה הבדל בין מוצ"ש ללילה אחר מצד שני, יש קווים בתדירות בינונית וגבוהה שכן פועלים בלילות ימי חול אבל לא פועלים בכלל במוצ"ש.
 

דניאל 130

New member
קו 64 בלילה- מחפש היגיון
מה ההגיון שעומד מאחורי העבודה שקו 64 לא פועל בלילות רגילים, אבל במוצ"ש הוא פועל עד חצות? אם הוא פועל במוצ"ש עד חצות, זה אומר שגם הוא צריך לפעול כל יום עד מאוחר, לא? אני לא רואה הבדל בין מוצ"ש ללילה אחר מצד שני, יש קווים בתדירות בינונית וגבוהה שכן פועלים בלילות ימי חול אבל לא פועלים בכלל במוצ"ש.
קו 82 לא פועל במוצ"ש ותדירותו בינונית וגבוהה
פועל בימי חול עד 22:00. זה הקו שמסתיים הכי מאוחר בדן ביום חול שלא מופעל כלל במוצאי-שבת. לגבי 64-כנראה שדווקא במוצ"ש יש בו נוסעים בניגוד לימות חול והוא היחיד שמקשר בין מרכז תל-אביב לתל-השומר כש-70 לא עובד במוצאי-שבתות.תדירותו אבל מאוד נמוכה-פעם בשעה-ומסלולו מעט שונה(מתחיל ממחנה תל-השומר).כנראה שהסיבה שהוא פועל מכיוון ששאר הקווים לתל-השומר לא פועלים(למעט 55 ו-35) .והוא ,כנראה.שירות לחיילים שצריכים להגיע מרכבת מרכז למחנה תל-השומר.
 
קו 82 לא פועל במוצ"ש ותדירותו בינונית וגבוהה
פועל בימי חול עד 22:00. זה הקו שמסתיים הכי מאוחר בדן ביום חול שלא מופעל כלל במוצאי-שבת. לגבי 64-כנראה שדווקא במוצ"ש יש בו נוסעים בניגוד לימות חול והוא היחיד שמקשר בין מרכז תל-אביב לתל-השומר כש-70 לא עובד במוצאי-שבתות.תדירותו אבל מאוד נמוכה-פעם בשעה-ומסלולו מעט שונה(מתחיל ממחנה תל-השומר).כנראה שהסיבה שהוא פועל מכיוון ששאר הקווים לתל-השומר לא פועלים(למעט 55 ו-35) .והוא ,כנראה.שירות לחיילים שצריכים להגיע מרכבת מרכז למחנה תל-השומר.
אה תודה על התשובה
אז באמת כנראה שבגלל ש-70,35 ו-55 אינם עובדים לגבי עומס- אני נסעתי עם ה-66 שיוצא ב23.50 אחד לפני אחרון (אם לא מחשיבים את קו הלילה), הקו היה עמוס מאוד, כבר בתחנה הראשונהש ל ארלוזורוב לא היה מקום לשבת, בכיכר המדינה כבר האוטובוס היה ממש ממש עמוס עד הדלת. פתאום כשאנחנו פונים שמאלה מאבא הלל לז'בוטינסקי אני רואה את 64 ברמזור מחכה לירוק לנסוע לכיוון תל השומר. כשראיתי אותו היו בו 2 אנשים, ובכלל לא ידעתי שהוא פועל בשבת. אחרי זה הוא עקף אותנו בר"ג עם 2 אנשים בלבד עליו. אולי באמת אנשים לא יודעים שהוא קיים ולא מחכים לו (הנוסעים לא היו חיילים). הוא יצא 10 דקות לאחר 66 ועקף אותו, לא רק בגלל שיש לו מסלול מעט קצר יותר (זה אולי פחות דקות בלילה), אלא בגלל הבדלי העומס. מוזר ש-55 לא פועל במוצ"ש. זה קו עם ביקוש גבוה בלילה הוא מגיע למקומות הבילוי. 82 בכל מוזר, ה-82 האחרון לא מפרקי זה שיואצ ב-22.00 בת"א, פעם ראיתי אותו ליד שניידר בסביבות 23.00 הוא היה ממש מפוצץ
 

mister K

New member
אה תודה על התשובה
אז באמת כנראה שבגלל ש-70,35 ו-55 אינם עובדים לגבי עומס- אני נסעתי עם ה-66 שיוצא ב23.50 אחד לפני אחרון (אם לא מחשיבים את קו הלילה), הקו היה עמוס מאוד, כבר בתחנה הראשונהש ל ארלוזורוב לא היה מקום לשבת, בכיכר המדינה כבר האוטובוס היה ממש ממש עמוס עד הדלת. פתאום כשאנחנו פונים שמאלה מאבא הלל לז'בוטינסקי אני רואה את 64 ברמזור מחכה לירוק לנסוע לכיוון תל השומר. כשראיתי אותו היו בו 2 אנשים, ובכלל לא ידעתי שהוא פועל בשבת. אחרי זה הוא עקף אותנו בר"ג עם 2 אנשים בלבד עליו. אולי באמת אנשים לא יודעים שהוא קיים ולא מחכים לו (הנוסעים לא היו חיילים). הוא יצא 10 דקות לאחר 66 ועקף אותו, לא רק בגלל שיש לו מסלול מעט קצר יותר (זה אולי פחות דקות בלילה), אלא בגלל הבדלי העומס. מוזר ש-55 לא פועל במוצ"ש. זה קו עם ביקוש גבוה בלילה הוא מגיע למקומות הבילוי. 82 בכל מוזר, ה-82 האחרון לא מפרקי זה שיואצ ב-22.00 בת"א, פעם ראיתי אותו ליד שניידר בסביבות 23.00 הוא היה ממש מפוצץ
55 כן פועל במוצ"ש. וכפי שאמרתי זו לא הסיבה.
מן הסתם 64 יעקוף את ה-66. המסלול שלו בת"א קצר באופן משמעותי.
 
55 כן פועל במוצ"ש. וכפי שאמרתי זו לא הסיבה.
מן הסתם 64 יעקוף את ה-66. המסלול שלו בת"א קצר באופן משמעותי.
ב-12 בלילה הבדל בין שני האוטובוסים
בת"א הוא לא יותר מ-4 דקות. וייצמן ופנקס וההלכה ריקים בשעה כזו, וזו לא הקפה כ"כ גדולה ל-66. אני פעם ב-9 בלילה נסעתי עם 20 כדי לעקוף את ה-66 שפיספסתי בשנייה. ה-20 בא שנייה לאחר 66, ירדתי בתחנה הראשונה של אבא הלל(פינת ז'בוטינסקי) וראיתי איך אותו 66 (זיהיתי לפי הנהג) עובר ברמזור ירוק תוך כדי שאני מפספס אותו.
 

mister K

New member
ב-12 בלילה הבדל בין שני האוטובוסים
בת"א הוא לא יותר מ-4 דקות. וייצמן ופנקס וההלכה ריקים בשעה כזו, וזו לא הקפה כ"כ גדולה ל-66. אני פעם ב-9 בלילה נסעתי עם 20 כדי לעקוף את ה-66 שפיספסתי בשנייה. ה-20 בא שנייה לאחר 66, ירדתי בתחנה הראשונה של אבא הלל(פינת ז'בוטינסקי) וראיתי איך אותו 66 (זיהיתי לפי הנהג) עובר ברמזור ירוק תוך כדי שאני מפספס אותו.
20 זה לא 64.
לכיוון הכרמלית המסלול שלהם מהרכבת עד אלנבי זהה, אך לכיוון עתידים/תה"ש הם נוסעים במסלולים שונים כשהמסלול של 64 יותר מהיר.
 
20 זה לא 64.
לכיוון הכרמלית המסלול שלהם מהרכבת עד אלנבי זהה, אך לכיוון עתידים/תה"ש הם נוסעים במסלולים שונים כשהמסלול של 64 יותר מהיר.
אני אחדד את דבריי עליתי עליו בארלוזורוב
משם המסלול שלו משתווה ל-64 עד הרכבת (ובמידה פחותה יותר עד צומת עלית)
 

דניאל 130

New member
אה תודה על התשובה
אז באמת כנראה שבגלל ש-70,35 ו-55 אינם עובדים לגבי עומס- אני נסעתי עם ה-66 שיוצא ב23.50 אחד לפני אחרון (אם לא מחשיבים את קו הלילה), הקו היה עמוס מאוד, כבר בתחנה הראשונהש ל ארלוזורוב לא היה מקום לשבת, בכיכר המדינה כבר האוטובוס היה ממש ממש עמוס עד הדלת. פתאום כשאנחנו פונים שמאלה מאבא הלל לז'בוטינסקי אני רואה את 64 ברמזור מחכה לירוק לנסוע לכיוון תל השומר. כשראיתי אותו היו בו 2 אנשים, ובכלל לא ידעתי שהוא פועל בשבת. אחרי זה הוא עקף אותנו בר"ג עם 2 אנשים בלבד עליו. אולי באמת אנשים לא יודעים שהוא קיים ולא מחכים לו (הנוסעים לא היו חיילים). הוא יצא 10 דקות לאחר 66 ועקף אותו, לא רק בגלל שיש לו מסלול מעט קצר יותר (זה אולי פחות דקות בלילה), אלא בגלל הבדלי העומס. מוזר ש-55 לא פועל במוצ"ש. זה קו עם ביקוש גבוה בלילה הוא מגיע למקומות הבילוי. 82 בכל מוזר, ה-82 האחרון לא מפרקי זה שיואצ ב-22.00 בת"א, פעם ראיתי אותו ליד שניידר בסביבות 23.00 הוא היה ממש מפוצץ
איציק,לא רשמתי שקווים 35 ו-55 לא פועלים במוצש
תקרא שוב מה שרשמתי(רשום שיש הרבה קווים שלא פועלים למעט 35 ו-55 שכן פועלים). מטרת הפעלתו היא לשמש אלטרנטיבה להגעה ממרכז תל-אביב לתוך תל-השומר(במוצאי-שבת הוא לא נכנס לבית החולים,אלא מסיים במחנה תה"ש וההיפך לכיוון תל-אביב).זה שלא ראית עליו חיילים עדיין לא אומר שזאת לא המטרה העומדת מאחורי הפעלתו במוצאי-שבת.אם לדן לא היה משתלם להפעיל אותו במוצאי-שבתות בתדירות של אחת לשעה.אז הוא לא היה פועל.כנראה שכן יש הצדקה להפעלתו ובתדירות שהוא מופעל,ויש עליו נוסעים(יותר משני נוסעים ,אבל בשעות מוקדמות יותר ולא בנסיעה האחרונה).בעבר הרחוק גם קו 65 פעל במוצאי שבת,אולם בהמשך בוטלה הפעלתו במוצאי-שבתות מסיבת חוסר נוסעים,ובצדק.
 

mister K

New member
קו 82 לא פועל במוצ"ש ותדירותו בינונית וגבוהה
פועל בימי חול עד 22:00. זה הקו שמסתיים הכי מאוחר בדן ביום חול שלא מופעל כלל במוצאי-שבת. לגבי 64-כנראה שדווקא במוצ"ש יש בו נוסעים בניגוד לימות חול והוא היחיד שמקשר בין מרכז תל-אביב לתל-השומר כש-70 לא עובד במוצאי-שבתות.תדירותו אבל מאוד נמוכה-פעם בשעה-ומסלולו מעט שונה(מתחיל ממחנה תל-השומר).כנראה שהסיבה שהוא פועל מכיוון ששאר הקווים לתל-השומר לא פועלים(למעט 55 ו-35) .והוא ,כנראה.שירות לחיילים שצריכים להגיע מרכבת מרכז למחנה תל-השומר.
זו לא הסיבה. 70 לא פועל בשעות האלה בימי חול.
70 מסתיים בימי חול בשעה 20:30. יצא לי לנסוע בקו 64 במוצ"ש כמה פעמים. לא נוסעים בו חיילים לתה"ש וברוב המקרים הנוסעים האחרונים יורדים בבר אילן. גם לי לא ברור מדוע דווקא בשבת הקו פועל עד חצות ובשאר ימות השבוע מסתיים ב-19:30. אני שואל את השאלה הזאת כבר הרבה זמן.
 
עזרה כי אני כבר מיואש :)
איזה אוטובוס יוצא מצומת סירקין [פתח תקווה] ומגיע לדרך השלום בגבעתיים [אם להיות מדויק אז רחוב מספר 51] תודה מראש!
בעיקרון צריך לשאול בשרשור ההכוונה היומי, אבל
התשובה היא שיש קו כזה שמקשר בין שני המקומות רק בימי חמישי בלילה ומוצ"ש קו של אגד. בשעות אחרות: הבעיה היא שמצומת סירקין יש 166 רק בבוקר ובשאר היום 92 ושניהם לא טובים לך הייתי מציע לך ללכת 3-4 דקות ברגל לרחוב מנחם בגין ולתאם עם השעות של 292 המהיר, לרדת בבני ברק ושם כבר אחרים בפורום יעזרו לך איך להגיע לגבעתיים. פשוט עם 166 (ולרדת בת"א) או 92 (ולרדת במכון מור) והחלפת אוטובוס הדרך תהיה ארוכה מאוד ומפותלת.
 

mister K

New member
בעיקרון צריך לשאול בשרשור ההכוונה היומי, אבל
התשובה היא שיש קו כזה שמקשר בין שני המקומות רק בימי חמישי בלילה ומוצ"ש קו של אגד. בשעות אחרות: הבעיה היא שמצומת סירקין יש 166 רק בבוקר ובשאר היום 92 ושניהם לא טובים לך הייתי מציע לך ללכת 3-4 דקות ברגל לרחוב מנחם בגין ולתאם עם השעות של 292 המהיר, לרדת בבני ברק ושם כבר אחרים בפורום יעזרו לך איך להגיע לגבעתיים. פשוט עם 166 (ולרדת בת"א) או 92 (ולרדת במכון מור) והחלפת אוטובוס הדרך תהיה ארוכה מאוד ומפותלת.
בעיקרון לא צריך לענות פה לשאלות הכוונה טועות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה