מקבץ ידיעות מהתקשורת

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
ליד ראש הנקרה, לא?
זה הכי צפון שאפשר מבחינת הרכבת...
אני יודע, שאני קטנוני פה, אבל הכי צפונה
שניתן להגיע זה בצת או הסביבה. עד לפני מספר שנים (כמדומני תחילת שנות האלפיים) הייתה נוסעת רכבת משא לבצת.
 

easylivin

New member
"רכבת ישראל מתייעלת" דה מרקר
ראו כאן
קשה, קשה. ומהצד החיובי -
פחות רכבות משא = יותר זמן מסילה פנוי לרכבות נוסעים בקו המזרחי ובמסילת חלץ. למה לא לנצל את זה לטובה? כמו למשל רכבות מכפ"ס ללוד/רחובות, מאשקלון לבאר שבע? (האחרון תלוי במצבה של מסילת חלץ, שאינו ידוע לי. מסילת ראש העין-לוד אכן מתאימה, לדברי מייקל, למעבר רכבות נוסעים).
 

אורי404

New member
קשה, קשה. ומהצד החיובי -
פחות רכבות משא = יותר זמן מסילה פנוי לרכבות נוסעים בקו המזרחי ובמסילת חלץ. למה לא לנצל את זה לטובה? כמו למשל רכבות מכפ"ס ללוד/רחובות, מאשקלון לבאר שבע? (האחרון תלוי במצבה של מסילת חלץ, שאינו ידוע לי. מסילת ראש העין-לוד אכן מתאימה, לדברי מייקל, למעבר רכבות נוסעים).
מסילת חלץ במצב רעוע וכאשר היה רכבות דרך המסיל
מבאר שבע לתל אביב, זמן הנסיעה היה ארוך מהרגיל. בקשר לקו המזרחי - גם בימים כתיקונם תנועת רכבות המשא אינה רבה ומתרכזת סביב שעות מסויימות.
 

easylivin

New member
מסילת חלץ במצב רעוע וכאשר היה רכבות דרך המסיל
מבאר שבע לתל אביב, זמן הנסיעה היה ארוך מהרגיל. בקשר לקו המזרחי - גם בימים כתיקונם תנועת רכבות המשא אינה רבה ומתרכזת סביב שעות מסויימות.
לגבי הקו המזרחי - אדרבא!

ולגבי מסילת חלץ, לא הגיע הזמן לפחות לשיפוץ כללי שלה? (אאל"ט, היא לא עברה שיפוץ מסיבי מאז בנייתה)
 

אורי404

New member
לגבי הקו המזרחי - אדרבא!

ולגבי מסילת חלץ, לא הגיע הזמן לפחות לשיפוץ כללי שלה? (אאל"ט, היא לא עברה שיפוץ מסיבי מאז בנייתה)
מסילת חלץ והשלוחה לנמל אשדוד במצב רעוע. שאלתי
לפני כשבוע בפורום. אם וכאשר תהיה פגישה נוספת ומבורכבת של גולשים בפורום עם סמנכ"ל תשתיות, אז יש מקום לברר על מסילות אלה ועל קווים אחרים בתכניות פיתוח.
 

easylivin

New member
מסילת חלץ והשלוחה לנמל אשדוד במצב רעוע. שאלתי
לפני כשבוע בפורום. אם וכאשר תהיה פגישה נוספת ומבורכבת של גולשים בפורום עם סמנכ"ל תשתיות, אז יש מקום לברר על מסילות אלה ועל קווים אחרים בתכניות פיתוח.
אשמח לדעת האם יש תכניות לשפץ את המסילה.
 

megashock

New member
פגישה נוספת עשויה לסייע.
מדוע אין מסופי מטען בכל הארץ ?
מדוע לא פותחים בכל עיר שהרכבת מגיעה אליה מסוף מטענים, כך שכל אחד יוכל להגיע ולהשאיר מטען במסוף ולאסוף אותו בכל מסוף מטענים אחר ? כיום העמסת מטענים ברכבת מוגבלת למשלוחים גדולים של חברות גדולות בלבד ולמספר מוקדים מצומצם מאוד.
 

raminec

New member
מדוע אין מסופי מטען בכל הארץ ?
מדוע לא פותחים בכל עיר שהרכבת מגיעה אליה מסוף מטענים, כך שכל אחד יוכל להגיע ולהשאיר מטען במסוף ולאסוף אותו בכל מסוף מטענים אחר ? כיום העמסת מטענים ברכבת מוגבלת למשלוחים גדולים של חברות גדולות בלבד ולמספר מוקדים מצומצם מאוד.
חוסר כדאיות כלכלית
הכדאיות הכלכלית לשינוע מטענים ברכבת היא כפי שכתבת: למטענים גדולים של חברות ששולחות מטענים על בסיס ידוע וקבוע מראש. הרכבת לא יכולה להקים מסוף ולקוות שמישהו יחליט שמתאים לו לבוא ולהשאיר במסוף חבילות לשינוע ברחבי הארץ. הקמת ותחזוקת מסוף עולה כסף רב ולכן אין סיבה טובה להקים 40 מסופי מטענים במדינה כ"כ קטנה כמו ישראל. זה גם לא ממש דבר מקובל במקומות אחרים בעולם.
 

oethat

New member
שופט קבע שאגד חייבת לספק אוטובוסים לפי
כמות הנוסעים. לתשומת לב כל החברות האחרות.
לא נצטרך יותר להידחס לאוטובוסים צפופים ?
בית המשפט החליט שעל חברות תח"צ חובה להוסיף אוטובוסים בקוים בהם יש עומס, ואנשים עומדים נראה, איך תיושם ההחלטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה