מקבץ ידיעות מהתקשורת

מצב
הנושא נעול.
מקבץ ידיעות מהתקשורת
ההפרטה ושכרה (מתוך דה מרקר)
"נתיב אקספרס ב-2002 הצליח האוצר להכניס קצת תחרות מול אגד. הוא הוציא כמה קווים למכרז חיצוני, והמחירים בקווים המופרטים ירדו בעשרות אחוזים, עקב היעילות היחסית של החברות הפרטיות. גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. באחרונה זכתה חברת נתיב אקספרס במכרז להפעלת הקו נתניה-תל אביב. המחירים בקו ירדו מ-16 שקל ל-9 שקלים בלבד, וגם המתחרים, מוניות השירות והרכבת, נאלצו להוריד מחירים. אז מי מתנגד לרפורמות? מי שלא מבין שרפורמות ותחרות מגדילות את כוח הקנייה של השכר וכך מעלות את רמת החיים של האזרחים. " הציטוט מ"דה מרקר", 18 מרץ. הטור של נחמיה שטרסלר.
 

Raith

New member
ההפרטה ושכרה (מתוך דה מרקר)
"נתיב אקספרס ב-2002 הצליח האוצר להכניס קצת תחרות מול אגד. הוא הוציא כמה קווים למכרז חיצוני, והמחירים בקווים המופרטים ירדו בעשרות אחוזים, עקב היעילות היחסית של החברות הפרטיות. גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. באחרונה זכתה חברת נתיב אקספרס במכרז להפעלת הקו נתניה-תל אביב. המחירים בקו ירדו מ-16 שקל ל-9 שקלים בלבד, וגם המתחרים, מוניות השירות והרכבת, נאלצו להוריד מחירים. אז מי מתנגד לרפורמות? מי שלא מבין שרפורמות ותחרות מגדילות את כוח הקנייה של השכר וכך מעלות את רמת החיים של האזרחים. " הציטוט מ"דה מרקר", 18 מרץ. הטור של נחמיה שטרסלר.
אממ וסופרבוס מתעללת בחיילים בקוים לצריפין...
לא כל הפרטה היא טובה.
 

amit1270

New member
ההפרטה ושכרה (מתוך דה מרקר)
"נתיב אקספרס ב-2002 הצליח האוצר להכניס קצת תחרות מול אגד. הוא הוציא כמה קווים למכרז חיצוני, והמחירים בקווים המופרטים ירדו בעשרות אחוזים, עקב היעילות היחסית של החברות הפרטיות. גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. באחרונה זכתה חברת נתיב אקספרס במכרז להפעלת הקו נתניה-תל אביב. המחירים בקו ירדו מ-16 שקל ל-9 שקלים בלבד, וגם המתחרים, מוניות השירות והרכבת, נאלצו להוריד מחירים. אז מי מתנגד לרפורמות? מי שלא מבין שרפורמות ותחרות מגדילות את כוח הקנייה של השכר וכך מעלות את רמת החיים של האזרחים. " הציטוט מ"דה מרקר", 18 מרץ. הטור של נחמיה שטרסלר.
זאת לא בדיוק הפרטה,
אבל לא משנה... מה שמפריע לי זה שנחמיה שטרסלר מאמץ את הגישה האוצרית הרואה בירידה במחירי הנסיעה (שהם, אגב, תחת פיקוח) את חזות הכול.
 
זאת לא בדיוק הפרטה,
אבל לא משנה... מה שמפריע לי זה שנחמיה שטרסלר מאמץ את הגישה האוצרית הרואה בירידה במחירי הנסיעה (שהם, אגב, תחת פיקוח) את חזות הכול.
אם אתה מצטט אותו אז עד הסוף
" גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית" ומה לעשות שבקרב האוכלוסיות המשתמשות באוטובוסים, מרכיב המחיר הוא חיוני יותר..
 

בועז ל

New member
אם אתה מצטט אותו אז עד הסוף
" גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית" ומה לעשות שבקרב האוכלוסיות המשתמשות באוטובוסים, מרכיב המחיר הוא חיוני יותר..
מרכיב המחיר הוא אכן משמעותי ביותר.
יתרה מכך: ציבור הנוסעים ברובו המכריע אינו נדרש לעסוק, ואינו נעצר לעסוק, בסיבות והנסיבות שהביאו להוזלת תעריפי הנסיעה.
 

mister K

New member
אם אתה מצטט אותו אז עד הסוף
" גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית" ומה לעשות שבקרב האוכלוסיות המשתמשות באוטובוסים, מרכיב המחיר הוא חיוני יותר..
זה כבר שקר גס...
ישנם מקומות שבהם השירות טוב וישנם מקומות שבהם רמת השירות הידרדרה לרמה של זילזול מוחלט ועשיית צחוק מהנוסעים. לא יודע מי נותן את הציונים ועל סמך מה אבל זה פשוט זילזול באינטיליגנציה. בכלל לא מתאים לכתב רציני כמו נחמיה שטרסלר להכליל ולכתוב דברים ללא כל בדיקה.
 

בועז ל

New member
זאת לא בדיוק הפרטה,
אבל לא משנה... מה שמפריע לי זה שנחמיה שטרסלר מאמץ את הגישה האוצרית הרואה בירידה במחירי הנסיעה (שהם, אגב, תחת פיקוח) את חזות הכול.
אם כבר הזכרת הפרטה...
קבל מאמר מעניין על תשעת המיתוסים הקשורים בהפרטה. על פסקת הסיום אני חותם.
 

אוהד11

New member
אם כבר הזכרת הפרטה...
קבל מאמר מעניין על תשעת המיתוסים הקשורים בהפרטה. על פסקת הסיום אני חותם.
כותב המאמר שכח את הפרטת בתי הזיקוק והנמלים
בנמלים ניפחו מנגנונים ובפועל הם ממשיכים להתנהל באותה דרך. ראוי לציין, כי דווקא אחד התומכים בהפרטה לסוגיה, גדעון עשת מידיעות אחרונות, מתריע כל הזמן מפני הפרטה ושינוי מבני בחברת החשמל וצופה, כי נשלם הרבה יותר על החשמל ואנו עלולים לעמוד במצבן של מדינות וחברות שקרסו בנושא החשמל
 

yazzon

New member
כותב המאמר שכח את הפרטת בתי הזיקוק והנמלים
בנמלים ניפחו מנגנונים ובפועל הם ממשיכים להתנהל באותה דרך. ראוי לציין, כי דווקא אחד התומכים בהפרטה לסוגיה, גדעון עשת מידיעות אחרונות, מתריע כל הזמן מפני הפרטה ושינוי מבני בחברת החשמל וצופה, כי נשלם הרבה יותר על החשמל ואנו עלולים לעמוד במצבן של מדינות וחברות שקרסו בנושא החשמל
נמלים לא הופרטו עדיין.
בסה"כ הפכו אותם לחברות ממשלתיות דוגמת רכבת ישראל.
 

אוהד11

New member
ההפרטה ושכרה (מתוך דה מרקר)
"נתיב אקספרס ב-2002 הצליח האוצר להכניס קצת תחרות מול אגד. הוא הוציא כמה קווים למכרז חיצוני, והמחירים בקווים המופרטים ירדו בעשרות אחוזים, עקב היעילות היחסית של החברות הפרטיות. גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. באחרונה זכתה חברת נתיב אקספרס במכרז להפעלת הקו נתניה-תל אביב. המחירים בקו ירדו מ-16 שקל ל-9 שקלים בלבד, וגם המתחרים, מוניות השירות והרכבת, נאלצו להוריד מחירים. אז מי מתנגד לרפורמות? מי שלא מבין שרפורמות ותחרות מגדילות את כוח הקנייה של השכר וכך מעלות את רמת החיים של האזרחים. " הציטוט מ"דה מרקר", 18 מרץ. הטור של נחמיה שטרסלר.
נחמיה שטרסלר אינו מתייחס לשכר העבדים שמשלמות
החברות החדשות ולתנאי העבודה של הנהגים, אינו מתייחס לתחזוקה, שבחלק מהחברות היא על הפנים, אינו מתייחס לסובסידיה המשולמת מתחת לשולחן ובמסווה של שמות אחרים, אינו מתייחס לאי עמידה של חלק מהחברות בתנאי החוזה עם משרד התחבורה, ועל אי ההקפדה של משרד התחבורה על עמידתן בתנאים. הוא מביא כדוגמה את נתיב אקספרס שזכתה במכרז נתניה-ת"א. כאשר שטרית היה שר התחבורה הוא קבע שהמחיר יהיה 8,5 ש"ח. אז המכרז לא היה על מחיר נמוך כי המחיר נקבע לכזה מלכתחילה. בהקשר זה הוא אינו מתייחס לשוני בין המחירים במרחקים דומים (ת"א-אשדוד, ת"א-מודיעין וכו'). ועוד פרט "נשמט" מנחמיה שטרסלר: במטרה של "הרפורמה" היא לקצץ בכוחן של דן ואגד. ומה על המונופול והבעלות הצולבת של קבוצת עפיפי, קווים ועילית, ומה קורה כאשר משרד התחבורה מסר קווים להפעלת חברות ללא מכרז וללא שקיפות מדוע חברה מסויימת קיבלה קווים ללא מכרז ואחרת לא
 

mister K

New member
נחמיה שטרסלר אינו מתייחס לשכר העבדים שמשלמות
החברות החדשות ולתנאי העבודה של הנהגים, אינו מתייחס לתחזוקה, שבחלק מהחברות היא על הפנים, אינו מתייחס לסובסידיה המשולמת מתחת לשולחן ובמסווה של שמות אחרים, אינו מתייחס לאי עמידה של חלק מהחברות בתנאי החוזה עם משרד התחבורה, ועל אי ההקפדה של משרד התחבורה על עמידתן בתנאים. הוא מביא כדוגמה את נתיב אקספרס שזכתה במכרז נתניה-ת"א. כאשר שטרית היה שר התחבורה הוא קבע שהמחיר יהיה 8,5 ש"ח. אז המכרז לא היה על מחיר נמוך כי המחיר נקבע לכזה מלכתחילה. בהקשר זה הוא אינו מתייחס לשוני בין המחירים במרחקים דומים (ת"א-אשדוד, ת"א-מודיעין וכו'). ועוד פרט "נשמט" מנחמיה שטרסלר: במטרה של "הרפורמה" היא לקצץ בכוחן של דן ואגד. ומה על המונופול והבעלות הצולבת של קבוצת עפיפי, קווים ועילית, ומה קורה כאשר משרד התחבורה מסר קווים להפעלת חברות ללא מכרז וללא שקיפות מדוע חברה מסויימת קיבלה קווים ללא מכרז ואחרת לא
 

mister K

New member
ההפרטה ושכרה (מתוך דה מרקר)
"נתיב אקספרס ב-2002 הצליח האוצר להכניס קצת תחרות מול אגד. הוא הוציא כמה קווים למכרז חיצוני, והמחירים בקווים המופרטים ירדו בעשרות אחוזים, עקב היעילות היחסית של החברות הפרטיות. גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. באחרונה זכתה חברת נתיב אקספרס במכרז להפעלת הקו נתניה-תל אביב. המחירים בקו ירדו מ-16 שקל ל-9 שקלים בלבד, וגם המתחרים, מוניות השירות והרכבת, נאלצו להוריד מחירים. אז מי מתנגד לרפורמות? מי שלא מבין שרפורמות ותחרות מגדילות את כוח הקנייה של השכר וכך מעלות את רמת החיים של האזרחים. " הציטוט מ"דה מרקר", 18 מרץ. הטור של נחמיה שטרסלר.
נחמיה שטרסלר בוחר להכליל...
דעתו היא הדעה הרווחת כיום במשרד האוצר והיא לקצץ כמה שיותר בסובסידיות (מה שלא תמיד קורה בפועל). מחירי הנסיעה לא ירדו בגלל התייעלות החברות אלא משום שמשרד התחבורה התיר להוריד אותם (ובשל כך הוא לעיתים משלם לחברות "השלמת הכנסה" בלית ברירה) מה שלא עשה עם אגד. מה גם שהוא מתייחס לאחד האשכולות שבהם הרפורמה מתבצעת בינתיים בצורה מפתיעה לטובה ומכליל על כל החברות החדשות, מה שלא נכון. להגיד את מה שהוא אומר גם על חברות כמו קווים וסופרבוס שמזלזלות בנוסעים שלהם ובתנאי המכרזים שלהם זו בדיחה.
 

אורי404

New member
ההפרטה ושכרה (מתוך דה מרקר)
"נתיב אקספרס ב-2002 הצליח האוצר להכניס קצת תחרות מול אגד. הוא הוציא כמה קווים למכרז חיצוני, והמחירים בקווים המופרטים ירדו בעשרות אחוזים, עקב היעילות היחסית של החברות הפרטיות. גם מבחינת איכות השירות, זמני היציאה, תקינות האוטובוסים, השילוט והצפיפות, זכו החברות הפרטיות לציונים גבוהים יותר מאגד ודן, וכתוצאה מכך עלה מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. באחרונה זכתה חברת נתיב אקספרס במכרז להפעלת הקו נתניה-תל אביב. המחירים בקו ירדו מ-16 שקל ל-9 שקלים בלבד, וגם המתחרים, מוניות השירות והרכבת, נאלצו להוריד מחירים. אז מי מתנגד לרפורמות? מי שלא מבין שרפורמות ותחרות מגדילות את כוח הקנייה של השכר וכך מעלות את רמת החיים של האזרחים. " הציטוט מ"דה מרקר", 18 מרץ. הטור של נחמיה שטרסלר.
נוסף למה, שכתב אוהד, אז לדעתי היו דברים טובים
באותה רפורמה, אך גם דברים רעים, שאת חלקם ציין אוהד. בכל מקרה לדעתי חלק מן השיפורים היה ניתן לבצע עם "אגד" ו"דן" הקיימים. גם ב"רכבת ישראל" יש ליקויים שונים. האם בעקבות זאת נכון יהיה להפריט אותם? אני בספק. צריך יותר פיקוח ולהסדיר ליקויים שונים (למשל המשך סדר עם וועד העובדים) ושיפורים שונים בשירות, שאין לי בעיה לפרט מה בדיוק, אך אנו מעט סוטים מנושא האוטובוסים. הורדת מחירי נסיעה - כאמור היה ניתן לבצע את זה גם עם "אגד" ועם "דן" וכך גם בכרטוס משותף. כאן דרך אגב יש פגיעה בשירות, משום שלא מצאו לנכון לבצע כרטוס משותף ועם ריבוי החברות,זה לא עשה טוב. תקינות האוטובוסים וכו' - כמדומני מי, שמספר 1 בצד זה הם "דן", שרב האוטובוסים העירוניים שלהם נמוכי רצפה וכל הזמן יש שדרוג של צי חדש בתקן יורו 4. בצי העירוני לא נראה לי, שיש חברות שיכולות להתחרות בזה עם "דן". גם מבחינת צי בינעירוני, אז לא לתפוס אותי במלה, אבל ל"אגד" יש צי חדש בהשוואה לאחרים וכל הזמן נכנסים אוטובוסים בינעירוניים חדשים לשירות. אדרבה, מ"אגד" יצאו אוטובוסים ישנים שונים, שאני חושב שיש אותם יותר בחברות החדשות. שילוט - האם הכוונה לתחנות? זה באחריות רשויות מקומיות. יחד עם זאת עליי לציין, שכאשר נמצאים למשל באשדוד, ניתן לראות בחלק מתחנות האוטובוסים מפות ברורות וזמני נסיעה של "קונקס". זה היה טוב, לו חברות נוספות היו מגדילות ראש ומשפרות כך. צפיפות אוטובוסים - על זה חל החוק של הגבלה לעשרה עומדים והציפייה לתגבור קווי אוטובוסים וכעת גם עלתה כתבה על פסיקה של הסדר קווים עירוניים. מה יהיה זה כבר משהו אחר. בקשר לקווי נתניה-תל אביב - כאן עליי לציין, שהתחושה היא של תגבור אוטובוסים, כמו למשל בקו 605. בחלק משעות היום (לקראת ערב למשל לכיוון נתניה), ניתן לראות מספר אוטובוסים ברצף של קו 605. לו היה תגבור לעומת המצב הקודם, אז זהו שינוי טוב. על כל פנים מה שצריך לדעתי זהו פיקוח טוב של "משרד התחבורה", למשל עם החוקים חדשים למען סדר טוב, כרטוס משותף, נתיבי תחבורה ציבורית וכן הורדת מחירי נסיעה בחלק מקווי האוטובוסים. בקשר ליישובים שונים עם תח"צ דליל - לדעתי מוטב, שבמקום הפעלת מספר נסיעות מועט של קווי אוטובוסים, תהיה או הסעה מסודרת של המועצה האזורית מן היישובים לצמתים מרכזיים או הסדר דומה במועצה אזורית אשכול עם קווי המשך של "אגד תשתית".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה