רק שושנה ארבלי אלמוזלינו חסרה שם26. נעבור על הגשר לגדה הדרומית של הנחל.
התמונה אמנם פסטורלית מאוד, אבל הריח פשוט הורס את כל החוויה.
החבר'ה הוותיקים כאן ודאי יודעים למה הכוונה.
רק שושנה ארבלי אלמוזלינו חסרה שם26. נעבור על הגשר לגדה הדרומית של הנחל.
התמונה אמנם פסטורלית מאוד, אבל הריח פשוט הורס את כל החוויה.
ואל תשכח את מרים תעסה גלזררק שושנה ארבלי אלמוזלינו חסרה שם
החבר'ה הוותיקים כאן ודאי יודעים למה הכוונה.
27. חלקו השני של הגשר נראה ישן יותרטבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
28. מעבר לגשר: סוף המסילהטבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
ישר מתוך השיר של יהודית רביץ!28. מעבר לגשר: סוף המסילה
וגם עץ אקליפטוס זקן ויפה.
גדול! לא חשבתי על זהישר מתוך השיר של יהודית רביץ!
"תמיד הלכה לטייל על פסי הרכבת בין אקליפטוסים שלא רצו להיות שם בעצמם" ("עיר קטנה", מילים: יהלי סובול)
הוא מקיבוץ שמרת במקורגדול! לא חשבתי על זה
מעניין למי התכוון המשורר, שלמיטב הבנתי הוא תל אביבי בעיקר.
לא ידעתי. אם אתה אומר.הוא מקיבוץ שמרת במקור
יש שם פסי רכבת, הקו לנהריה. אבל דימוי האקליפטוסים מוכר לכל מי שגדל בקיבוץ, בכל איזור הצפון והמרכז.
29. אדני המסילה שמעבר לגשרטבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
תודה על הסיור המעניין!30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
תודות נוספות30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
תודות נוספות
בהחלט היה סיור נחמד ביותר. שמחתי מאוד בחברתם של אריק ושל דניאל. אני רוצה גם להודות למנהל מסוף המטענים של חדרה-מערב, מר דורון כתריאל על הסיוע סביב סיור זה. חבל לי, שנבצר לשני אנשים תושבי אזור חיוג 02, שיש להם מן העניין בתחנות רכבת ישנות ובקטרים מלהגיע לתחנה. מקווה, שבפעם הבאה (באחד מן השבועות הבאים) זה יהיה. אודיע מראש. מה גם, שסיכוי שאם לא שוב בחדרה-מזרח, אז באזור קרוב יותר אליהם. שמח, שהשרשור נמצא בהודעות הנבחרות. כמו כן לפני שנים רמי העלה שרשור תמונות יפה מן התחנה.
אני אצטרף אלייכם בפעם הבאה בתקוה שהסיור ייערךתודות נוספות
בהחלט היה סיור נחמד ביותר. שמחתי מאוד בחברתם של אריק ושל דניאל. אני רוצה גם להודות למנהל מסוף המטענים של חדרה-מערב, מר דורון כתריאל על הסיוע סביב סיור זה. חבל לי, שנבצר לשני אנשים תושבי אזור חיוג 02, שיש להם מן העניין בתחנות רכבת ישנות ובקטרים מלהגיע לתחנה. מקווה, שבפעם הבאה (באחד מן השבועות הבאים) זה יהיה. אודיע מראש. מה גם, שסיכוי שאם לא שוב בחדרה-מזרח, אז באזור קרוב יותר אליהם. שמח, שהשרשור נמצא בהודעות הנבחרות. כמו כן לפני שנים רמי העלה שרשור תמונות יפה מן התחנה.
נקווה, שיסתדר בעתיד הקרובאני אצטרף אלייכם בפעם הבאה בתקוה שהסיור ייערך
באחד מימי חמישי בבוקר. לצערי ימי שישי כבר לא פנויים אצלי.
אני אצטרף אלייכם בפעם הבאה בתקוה שהסיור ייערך
באחד מימי חמישי בבוקר. לצערי ימי שישי כבר לא פנויים אצלי.
שאלה30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
תשובהשאלה
יש לי שאלה,איך מסתיימת המסילה במקום לכיוון לוד- מה שהיה פעם המסילה המזרחית,יצא לכם להמשיך אחרי הגשר ולנסות לראות היכן היא נגמרת,עד איפה יש עדין פסים ? תמיד סיקרן אותי לדעת עד איפה יש עוד מסילות.
תודה רבה על התשובהתשובה
המסילה נגמרת מרחק קצר אחרי הגשר. סיום המסילה הוא לא במסוט, אלא במן מערום מסילות. מאז סביב מערום המסילות מטפסת לה צמחיה. זהו הגבול הרשמי. מעט דרומית יותר, למשל דרומית לאזור אחיטוב ניתן לראות שרידי גשרים של המסילה המזרחית. מסילות עצמן יש פחות ופחות. גשרים כן תוכל לראות, אם תיסע למשל בכביש 6. מאז רב התוואי המזרחי משמש כמן דרך עפר לכלי הרכב השונים. אתה יודע מישאל מה מסקרן אותי בקו המזרחי? מעניין אותי לדעת היכן נמצא אזור תחנת טול כרם ב Google Earth וכך לאתר מה נותר ממנה.
בטח שאפשר לעקוף, אבל למען האמת אין הרבה מהתודה רבה על התשובה
גם אותי מאוד מסקרן היכן נמצאת תחנת טול כרם ומה נשאר ממנה בכלל כל הנושא של שלוחות או קווי רכבת שהיו בעבר פעילים מאוד מעניין אותי ודי עצוב שכיום לא נשארו הרבה שלוחות שהיו קיימות בעבר (חלקן בעבר הלא רחוק כל כך - כמו שנות ה90) לפני כמעט שנה חיפשתי שרידים של המסילה לצריפין ולא מצאתי כלום,כיום קשה למצוא משהו משלוחות שעד סוף שנות ה90 אם היית מחפש לצלם אותם היה לך משהו לצלם והיום נשאר בקושי רק התוואי לא ניסיתם במקרה לעקוף את המערום הזה של המסילות ולראות מה יש אחריו,הרי בטוח שגם אחרי מערום המסילות יש מסילה או תוואי שממשיך הלאה לכיוון אזור אחיטוב האם פיזית לא ניתן לעקוף את המערום ולראות מה יש הלאה ? תודה רבה על התשובות ובכלל הסיקור שלכם על התחנה היה מדהים מאוד אהבתי
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.