טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.

מצב
הנושא נעול.
תודה גם לך על הזכרונות.
תמיד מעניין לשמוע
סיפורים אמיתיים מהחיים שקשורים במקומות שמבקרים בהם.
כשאני מספר על האייטיז
לצעירים/עולים מחבר העמים שהגיעו לאחר 89' (נדמה לי שאתה שניהם...), אני מרגיש כאילו שאני סבא שלי שמספר על מלחמת העצמאות...
 

easylivin

New member
כשאני מספר על האייטיז
לצעירים/עולים מחבר העמים שהגיעו לאחר 89' (נדמה לי שאתה שניהם...), אני מרגיש כאילו שאני סבא שלי שמספר על מלחמת העצמאות...
האמן לי, גם אני כבר מרגיש ככה לפעמים.

כשאני מספר על שנות ה-80 בבריה"מ או תחילת שנות ה-90 בארץ...
 
7. בניין התחנה בתוך סבך הצמחייה
משנה לשנה נהיה יותר ויותר קשה לצלם את המבנה כולו בגלל הצמחייה המשתלטת עליו מכל הכיוונים. הכניסה למגדל הפיקוד אטומה, הבניין עצמו לא - אבל לא תמצאו שם דבר מלבד הרס, הרבה לכלוך ואמבטיה ישנה.
ככה הוא נראה בימי הזוהר של התחנה בשלהי המנדט. שלט התחנה נגנב מזמן ונמכר באי-ביי...
בניין התחנה צד שני עם שלט חדרה מזרח
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
8. אחת מהמסילות הפעילות עוקפת
את בית האריזה הגדול ממזרח.
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
9. אחד מהמסוטים שמועברים ידנית
על-ידי צוותי הרכבות.
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
10. הקצה הצפוני: כאמור, 3 מסילות פעילות
ועוד מסילה נוספת מפורקת. בסבך הצמחייה נמצאת לפחות עוד מסילה אחת, שנותקה ככל הנראה בתקופה מוקדמת יותר.
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
11. מצפון לתחנה ישנו מחסום אוטומטי פעיל
שמפריד בין המסילה לכביש המוביל למפעל ולבריכות הדגים שמדרום לתחנה. בתמונה: מבט צפונה לכיוון צומת רמז - נקודה על מסילת החוף דרומית לתחנת קיסריה - פרדס חנה. מצומת זו מתפצלת השלוחה הקצרה לחדרה מזרח - שהיא חלק ממה שהיה פעם הקו הראשי של הרכבת המנדטורית, הקו היחיד שחיבר בין חיפה ללוד לפני הקמתה של מסילת החוף בשנות ה-50.
 

luckydude

Active member
11. מצפון לתחנה ישנו מחסום אוטומטי פעיל
שמפריד בין המסילה לכביש המוביל למפעל ולבריכות הדגים שמדרום לתחנה. בתמונה: מבט צפונה לכיוון צומת רמז - נקודה על מסילת החוף דרומית לתחנת קיסריה - פרדס חנה. מצומת זו מתפצלת השלוחה הקצרה לחדרה מזרח - שהיא חלק ממה שהיה פעם הקו הראשי של הרכבת המנדטורית, הקו היחיד שחיבר בין חיפה ללוד לפני הקמתה של מסילת החוף בשנות ה-50.
אגב הכביש בתמונה...
זה קטע של כביש 65 הישן ועל הגשר כביש 65 החדש. קצת פחות ממאה מטר מערבה מהנקודה שבתמונה היתה כיכר שחיברה את הכביש מחדרה שעבר ממש מול התחנה, את כביש 65 מתחנת הכח, ובצד המזרחי לגן שמואל והלאה לכיוון מחנה 80 ועפולה דרך ואדי ערה. אאל"ט, הגשר שבתמונה נבנה בשנות ה90. הגשר ומעקף של האזור שנבנה מערבית משם יצר חיבור חדש מכביש 65 לחדרה (צומת חדרה מזרח, לא רחוק מתחנת מכבאי אש) וייתר את השימוש בכביש שבתחתית התמונה. בקשר לאזור התחנה... אני מקווה שכאשר יחדשו אותה ביום מן הימים, ידאגו לשמר את הצביון הכפרי והמיוחד שלה ושלא יגלחו את כל העצים שבסביבה או ייבנו מעברים עיליים גרנדיוזים מעל המסילות (ז"א ייבנו משהו תת-קרקעי במקום). פה לא מתאימה תחנה בסגנון אולטרה מודרני וסטרילי אלא משהו שיישתלב יותר עם הטבע בסביבה.
 

easylivin

New member
אגב הכביש בתמונה...
זה קטע של כביש 65 הישן ועל הגשר כביש 65 החדש. קצת פחות ממאה מטר מערבה מהנקודה שבתמונה היתה כיכר שחיברה את הכביש מחדרה שעבר ממש מול התחנה, את כביש 65 מתחנת הכח, ובצד המזרחי לגן שמואל והלאה לכיוון מחנה 80 ועפולה דרך ואדי ערה. אאל"ט, הגשר שבתמונה נבנה בשנות ה90. הגשר ומעקף של האזור שנבנה מערבית משם יצר חיבור חדש מכביש 65 לחדרה (צומת חדרה מזרח, לא רחוק מתחנת מכבאי אש) וייתר את השימוש בכביש שבתחתית התמונה. בקשר לאזור התחנה... אני מקווה שכאשר יחדשו אותה ביום מן הימים, ידאגו לשמר את הצביון הכפרי והמיוחד שלה ושלא יגלחו את כל העצים שבסביבה או ייבנו מעברים עיליים גרנדיוזים מעל המסילות (ז"א ייבנו משהו תת-קרקעי במקום). פה לא מתאימה תחנה בסגנון אולטרה מודרני וסטרילי אלא משהו שיישתלב יותר עם הטבע בסביבה.
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
12. נדלג דרומה לשלוחת המפעל
ונגלה שער סגור ומאובטח כהלכה.
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
13. ומה יש בפנים?..
רכבת נוספת! כאמור, הניחוש שלי הוא שקרונות הרכבת החונים מחוץ למפעל עדיין מלאים, ואילו הרכבת שבפנים כבר ממתינה לבוא הקטר שיפנה אותה משם.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
13. ומה יש בפנים?..
רכבת נוספת! כאמור, הניחוש שלי הוא שקרונות הרכבת החונים מחוץ למפעל עדיין מלאים, ואילו הרכבת שבפנים כבר ממתינה לבוא הקטר שיפנה אותה משם.
בתוך המפעל ישנה מסילה אחת בלבד?
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
14. לפתע זיהינו אורות במרחק...
התחלנו להתקדם מהר ובהתרגשות לכיוון המחסום בתקווה לראות את הקטר, ולא התאכזבנו: במקום זאת קיבלנו קרונית עבודה עם צוות של מסילאים. בדיעבד נודע לנו שביקורים מהסוג הזה בתחנה דווקא תכופים למדי.
 

אורי404

New member
14. לפתע זיהינו אורות במרחק...
התחלנו להתקדם מהר ובהתרגשות לכיוון המחסום בתקווה לראות את הקטר, ולא התאכזבנו: במקום זאת קיבלנו קרונית עבודה עם צוות של מסילאים. בדיעבד נודע לנו שביקורים מהסוג הזה בתחנה דווקא תכופים למדי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה