טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.

מצב
הנושא נעול.

mishmish

New member
בטח שאפשר לעקוף, אבל למען האמת אין הרבה מה
לראות שם. התוואי כבר לא כל-כך בולט בשטח. בחלק מהמקטעים עדיין רואים את החצץ של המסילות שהפך לדרך שבעיקר כלים חקלאיים נוסעים עליה. יש גם שרידים של תחנות, פילבוקסים וגשרים שרואים אותם אפילו מכביש 6. בתמונות לווין דווקא אפשר עדיין לזהות את התוואי וגם את מיקום תחנת טול-כרם שנמצאת ממש מעבר לגדר ההפרדה. הבניינים שלה שרדו עד היום, והם נמצאים בתור אזור תעשייה כמדומני. כמו כן, בצילומי לווין ניתן לזהות ולסמן עם מאמץ מסויים כמעט את כל התוואי של מסילת השומרון שהובילה מעפולה דרך ג'נין לשכם ולטול-כרם. השלוחה לצריפין, אגב, פורקה רק לפני שנים ספורות...
תודה רבה על התשובה המהירה
מקווה שיום אחד הקו הזה יחזור להיות פעיל מצרף תמונה מהגשר שצילמתם מתחילת שנות ה90 מקור התמונה http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/G12/pix.html
 

אורי404

New member
תודה רבה על התשובה המהירה
מקווה שיום אחד הקו הזה יחזור להיות פעיל מצרף תמונה מהגשר שצילמתם מתחילת שנות ה90 מקור התמונה http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Israel/diesel/G12/pix.html
תודה רבה לך על התמונה הנהדרת והקישור לאתר!
לא הכרתי את האתר! אכנס מאוחר יותר לבדוק עוד דברים. הייתי שמח מאוד לראות תמונות צבעוניות של רכבות בשלוחה הישנה לכפר סבא (אם כבר מדברים על שלוחות, שנסגרו ואף פורקו זה מכבר). גם לתמונות צבעוניות של רכבת הטילטינג הייתי שמח לראות. לשאלתך למעלה יותר [נוסף להסבר המפורט של אריק]: דווקא לפני שנתיים הייתי בין באזור אחיטוב וחדרה מזרח. רכבתי אז על אופניים דרומית לאחיטוב ומעט צפונית. אחרי זה רכבתי עיקוף לצומת מג"ב ורק אחרי זה רכיבה על כביש 65 ושוב ביקור בתחנת חדרה-מזרח ותצפית ממה שנותר דרומית לאוטם. אין כמעט מסילות. חלק קטן (נכון ללפני שנתיים. מה שאומר שיכול להיות שזה השתנה מאז) היו מפורקות בצד הדרך. עיקר המזכרות הן בעמדות הפילבוקס ובגשרים. גם מצב תחנת קאקון/אחיטוב אינו מזהיר.
 

sandbird4

New member
תודה רבה על התשובה
גם אותי מאוד מסקרן היכן נמצאת תחנת טול כרם ומה נשאר ממנה בכלל כל הנושא של שלוחות או קווי רכבת שהיו בעבר פעילים מאוד מעניין אותי ודי עצוב שכיום לא נשארו הרבה שלוחות שהיו קיימות בעבר (חלקן בעבר הלא רחוק כל כך - כמו שנות ה90) לפני כמעט שנה חיפשתי שרידים של המסילה לצריפין ולא מצאתי כלום,כיום קשה למצוא משהו משלוחות שעד סוף שנות ה90 אם היית מחפש לצלם אותם היה לך משהו לצלם והיום נשאר בקושי רק התוואי לא ניסיתם במקרה לעקוף את המערום הזה של המסילות ולראות מה יש אחריו,הרי בטוח שגם אחרי מערום המסילות יש מסילה או תוואי שממשיך הלאה לכיוון אזור אחיטוב האם פיזית לא ניתן לעקוף את המערום ולראות מה יש הלאה ? תודה רבה על התשובות ובכלל הסיקור שלכם על התחנה היה מדהים מאוד אהבתי :)
בקשר לשלוחת צריפין
לפחות עד 1994 היו עדיין פסים בתוך הבסיסים בצריפין בכמה מוקדים והם היו מכוסים בצמחיה. פעם היה מחסום לא פעיל ומסילה של שלוחת צריפין בכביש מיפו לרמלה. אני זוכר שהייתי חוצה את המחסום הזה יום יום בחצי הראשון של 1999. כיום כמובן הוא כבר לא קיים. ב-2001 אני זוכר שהייתי רואה את הפיצול לשלוחת צריפין יום יום בנסיעה ברכבת מרחובות. נוסתלגיה :)
 

easylivin

New member
בקשר לשלוחת צריפין
לפחות עד 1994 היו עדיין פסים בתוך הבסיסים בצריפין בכמה מוקדים והם היו מכוסים בצמחיה. פעם היה מחסום לא פעיל ומסילה של שלוחת צריפין בכביש מיפו לרמלה. אני זוכר שהייתי חוצה את המחסום הזה יום יום בחצי הראשון של 1999. כיום כמובן הוא כבר לא קיים. ב-2001 אני זוכר שהייתי רואה את הפיצול לשלוחת צריפין יום יום בנסיעה ברכבת מרחובות. נוסתלגיה :)
גם אני עוד זוכר את המחסום. את הפסים פירקו
בערך קצת לפני שהתחילו לבנות את תחנת גני אביב (2006 אולי?..)
 

easylivin

New member
שאלה
יש לי שאלה,איך מסתיימת המסילה במקום לכיוון לוד- מה שהיה פעם המסילה המזרחית,יצא לכם להמשיך אחרי הגשר ולנסות לראות היכן היא נגמרת,עד איפה יש עדין פסים ? תמיד סיקרן אותי לדעת עד איפה יש עוד מסילות.
כך נראה אוטם המסילה לפני 3 שנים:
היום כבר אי אפשר להגיע אליו בגלל צמחייה שכיסתה את קצה המסילה לחלוטין.
 
30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
התחנה תושמש לכשיפתח הקו המזרחי המחודש.
הקו המזרחי מיועד ראשית לרכבות משא, אולם קיימת הצעה לפתוח קו נוסעים ביום מן הימים שיכלול את תחנת חדרה מזרח. הדברים נמצאים על הנייר בלבד ללא תקצוב בפועל. קיימת תוכנית מפורטת לשימור התחנה הישנה חדרה מזרח הן מהצד המזרחי והן מבני התחנה ששרדו בתוך ''יער'' פרא שצמח במקום בצד המערבי של המתחם , בדומה לתחנת כפר יהושע שבעמק.
 

easylivin

New member
התחנה תושמש לכשיפתח הקו המזרחי המחודש.
הקו המזרחי מיועד ראשית לרכבות משא, אולם קיימת הצעה לפתוח קו נוסעים ביום מן הימים שיכלול את תחנת חדרה מזרח. הדברים נמצאים על הנייר בלבד ללא תקצוב בפועל. קיימת תוכנית מפורטת לשימור התחנה הישנה חדרה מזרח הן מהצד המזרחי והן מבני התחנה ששרדו בתוך ''יער'' פרא שצמח במקום בצד המערבי של המתחם , בדומה לתחנת כפר יהושע שבעמק.
תודה, מייקל. טוב שיש לפחות תכניות לשימור.
גם זה משהו לעומת המצב הנוכחי... נקווה שייצאו לפועל בהקדם, לפני שהצמחייה תתחיל להרוס את המבנים. לגבי המסילה המזרחית, כל מה שידוע לי הוא שהתכנון (ואולי גם הביצוע בעתיד) הועבר לאחרונה לחברת "חוצה ישראל". בשלב זה רק התכנון תוקצב במסגרת "נתיבי ישראל". הכוונה היא דווקא להקים את המסילה מראש עם תחנות נוסעים לאורכה, אם כי במתכונת של מסילה בודדת ובשילוב עם רכבות משא ברור ששירות הנוסעים יהיה די מוגבל...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
עד כמה הנחל מזוהם?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
שרשור מדהים ומרגש!
תמונות משובחות ביותר. צר לי שלא יכולתי להצטרף אליכם. תבטיח לארגן לי סיור חוזר בהקדם. את השרשור החלטתי להוסיף לטאגליינס, אגב.
 

easylivin

New member
שרשור מדהים ומרגש!
תמונות משובחות ביותר. צר לי שלא יכולתי להצטרף אליכם. תבטיח לארגן לי סיור חוזר בהקדם. את השרשור החלטתי להוסיף לטאגליינס, אגב.
בהחלט. כשתוכל, פשוט תודיע... מקווה שעוד
אנשים יצטרפו הפעם. יש שם עוד דברים לראות (אפשר להיכנס לחלק מהמבנים למשל).
 

אורי404

New member
בהחלט. כשתוכל, פשוט תודיע... מקווה שעוד
אנשים יצטרפו הפעם. יש שם עוד דברים לראות (אפשר להיכנס לחלק מהמבנים למשל).
בהחלט. גם באותו אזור, שתמיד מעניין
וגם באזורים נוספים, שלדעתי קרובים יחסית לירושלים, אפילו בתחבורה ציבורית.
 

orenhz

Member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
רבה! מעניין מאד
 

ניקולאי

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
תודה רבה! סיור נהדר וכך גם התמונות.
 

אוהד11

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
, מעניין מאוד
 

mauzer

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
רבה על התמונות !
כואב הלב על הנחל המזוהם
 
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
 

בועז ל

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
תודה רבה, אריק, על התמונות הנהדרות
מאזור שיכל להיות הרבה יותר נהדר לולא מצבו העגום של נחל חדרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה