טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
27. חלקו השני של הגשר נראה ישן יותר
וברקע - מגדל השמירה מברזל. נראה כמו הדבר המקורי ולא שחזור כלשהו, אבל אל תתפסו אותי במילה...
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
28. מעבר לגשר: סוף המסילה
וגם עץ אקליפטוס זקן ויפה.
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
29. אדני המסילה שמעבר לגשר
הם ערב-רב של עץ, ברזל ובטון מתפורר. אדני הברזל הם העמידים ביותר, "נצחיים" למעשה. רק האדנים האלה מסולים לשמור על רוחב מסילה מדוייק במשך 60 שנה ויותר: לראיה, בסוריה ובירדן רכבות עדיין נוסעות על אדני ברזל שלא הוחלפו מהתקופה העותמאנית.
 

easylivin

New member
טבע, רכבות והיסטוריה בחדרה.
ביוזמתו המבורכת של אורי ואחרי מאמצים ותיאומים רבים, יצאנו ביום שישי האחרון לסיור בתחנת חדרה-מזרח ההיסטורית, שהיא מבין התחנות הפעילות הפחות-מוכרות של רכבת ישראל. עבורי ההגעה למקום הייתה כרוכה בהליכה של כחצי שעה מהבית דרך שדות ופרדסים, עבור אורי - בנסיעה ארוכה הרבה יותר באוטובוס, ובהמשך הצטרף אלינו דניאל שגם הוא הגיע מהמרכז. אני מניח שבהמשך גם הם יוסיפו חוויות ותמונות משלהם. אקדים ואומר שלא השגנו את המטרה העיקרית שלשמה באנו: לתפוס קטר ורכבת משא בפעולה. למפעל "גרנות" הסמוך מגיעות מדי יום רכבות המובילות תבואה מממגורות "דגון" שבחיפה. מסתבר שהן לא פועלות לפי לוח זמנים קבוע, אלא על בסיס מסילה פנויה כאשר העדיפות היא נמוכה למדי, אם לא הנמוכה ביותר מבין כל הרכבות שפועלות במסילת החוף. נאמר לנו שהקטר יכול להגיע השכם בבוקר, אחרי הצהריים או בכל שעה אחרת במהלך היום... הזמן המדוייק יוודע רק ברגע האחרון, ולכן החלטנו לצאת בשעה מוקדמת, וגם כדי להימנע מעומס החום הכבד באותו יום. בתמונה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה, שנבנה במקור על-ידי הבריטים והוחלף כנראה בשנות ה-90 או ה-2000.
30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
 

79 Ori

New member
30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
תודה על הסיור המעניין!
גם אני, כולי תקווה שתחנה זו (ולא רק זו) תזכה לטיפול נאות.
 

אורי404

New member
30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
תודות נוספות
בהחלט היה סיור נחמד ביותר. שמחתי מאוד בחברתם של אריק ושל דניאל. אני רוצה גם להודות למנהל מסוף המטענים של חדרה-מערב, מר דורון כתריאל על הסיוע סביב סיור זה. חבל לי, שנבצר לשני אנשים תושבי אזור חיוג 02, שיש להם מן העניין בתחנות רכבת ישנות ובקטרים מלהגיע לתחנה. מקווה, שבפעם הבאה (באחד מן השבועות הבאים) זה יהיה. אודיע מראש. מה גם, שסיכוי שאם לא שוב בחדרה-מזרח, אז באזור קרוב יותר אליהם. שמח, שהשרשור נמצא בהודעות הנבחרות. כמו כן לפני שנים רמי העלה שרשור תמונות יפה מן התחנה.
 

easylivin

New member
תודות נוספות
בהחלט היה סיור נחמד ביותר. שמחתי מאוד בחברתם של אריק ושל דניאל. אני רוצה גם להודות למנהל מסוף המטענים של חדרה-מערב, מר דורון כתריאל על הסיוע סביב סיור זה. חבל לי, שנבצר לשני אנשים תושבי אזור חיוג 02, שיש להם מן העניין בתחנות רכבת ישנות ובקטרים מלהגיע לתחנה. מקווה, שבפעם הבאה (באחד מן השבועות הבאים) זה יהיה. אודיע מראש. מה גם, שסיכוי שאם לא שוב בחדרה-מזרח, אז באזור קרוב יותר אליהם. שמח, שהשרשור נמצא בהודעות הנבחרות. כמו כן לפני שנים רמי העלה שרשור תמונות יפה מן התחנה.
אורי וגם לרמי על התמונות מ-2003.
היה מעניין מאוד להשוות אותן למצב הנוכחי.
 
תודות נוספות
בהחלט היה סיור נחמד ביותר. שמחתי מאוד בחברתם של אריק ושל דניאל. אני רוצה גם להודות למנהל מסוף המטענים של חדרה-מערב, מר דורון כתריאל על הסיוע סביב סיור זה. חבל לי, שנבצר לשני אנשים תושבי אזור חיוג 02, שיש להם מן העניין בתחנות רכבת ישנות ובקטרים מלהגיע לתחנה. מקווה, שבפעם הבאה (באחד מן השבועות הבאים) זה יהיה. אודיע מראש. מה גם, שסיכוי שאם לא שוב בחדרה-מזרח, אז באזור קרוב יותר אליהם. שמח, שהשרשור נמצא בהודעות הנבחרות. כמו כן לפני שנים רמי העלה שרשור תמונות יפה מן התחנה.
אני אצטרף אלייכם בפעם הבאה בתקוה שהסיור ייערך
באחד מימי חמישי בבוקר. לצערי ימי שישי כבר לא פנויים אצלי.
 

mishmish

New member
30. מבט אחרון צפונה לכיוון מסילת החוף.
לסיכום: ביקרנו במקום מיוחד עם אוירה שקשה לתאר במילים. מקום שבו ההיסטוריה עדיין מוחשית מאוד, וזה במרחק כה קצר ממסילת החוף המודרנית והשונה כל-כך. מי ייתן והתחנה תזכה עוד לשיקום ולשימור, ואולי גם תופעל כתחנת נוסעים - אין לי ספק שתהיה תחנה פופולרית, אבל החשש הוא שיש בה עוד משהו שעלול ללכת לאיבוד בדרך. תקוותי שייעשה כל מאמץ על מנת לשמר את האוירה המיוחדת וגם לשלב אותה עם חווית נסיעה ברכבת מודרנית כיאה למאה ה-21. תודה מיוחדת לשותפיי לסיור אורי ולדניאל, שלעונג היה לי להעביר איתם את הטיול.
שאלה
יש לי שאלה,איך מסתיימת המסילה במקום לכיוון לוד- מה שהיה פעם המסילה המזרחית,יצא לכם להמשיך אחרי הגשר ולנסות לראות היכן היא נגמרת,עד איפה יש עדין פסים ? תמיד סיקרן אותי לדעת עד איפה יש עוד מסילות.
 

אורי404

New member
שאלה
יש לי שאלה,איך מסתיימת המסילה במקום לכיוון לוד- מה שהיה פעם המסילה המזרחית,יצא לכם להמשיך אחרי הגשר ולנסות לראות היכן היא נגמרת,עד איפה יש עדין פסים ? תמיד סיקרן אותי לדעת עד איפה יש עוד מסילות.
תשובה
המסילה נגמרת מרחק קצר אחרי הגשר. סיום המסילה הוא לא במסוט, אלא במן מערום מסילות. מאז סביב מערום המסילות מטפסת לה צמחיה. זהו הגבול הרשמי. מעט דרומית יותר, למשל דרומית לאזור אחיטוב ניתן לראות שרידי גשרים של המסילה המזרחית. מסילות עצמן יש פחות ופחות. גשרים כן תוכל לראות, אם תיסע למשל בכביש 6. מאז רב התוואי המזרחי משמש כמן דרך עפר לכלי הרכב השונים. אתה יודע מישאל מה מסקרן אותי בקו המזרחי? מעניין אותי לדעת היכן נמצא אזור תחנת טול כרם ב Google Earth וכך לאתר מה נותר ממנה.
 

mishmish

New member
תשובה
המסילה נגמרת מרחק קצר אחרי הגשר. סיום המסילה הוא לא במסוט, אלא במן מערום מסילות. מאז סביב מערום המסילות מטפסת לה צמחיה. זהו הגבול הרשמי. מעט דרומית יותר, למשל דרומית לאזור אחיטוב ניתן לראות שרידי גשרים של המסילה המזרחית. מסילות עצמן יש פחות ופחות. גשרים כן תוכל לראות, אם תיסע למשל בכביש 6. מאז רב התוואי המזרחי משמש כמן דרך עפר לכלי הרכב השונים. אתה יודע מישאל מה מסקרן אותי בקו המזרחי? מעניין אותי לדעת היכן נמצא אזור תחנת טול כרם ב Google Earth וכך לאתר מה נותר ממנה.
תודה רבה על התשובה
גם אותי מאוד מסקרן היכן נמצאת תחנת טול כרם ומה נשאר ממנה בכלל כל הנושא של שלוחות או קווי רכבת שהיו בעבר פעילים מאוד מעניין אותי ודי עצוב שכיום לא נשארו הרבה שלוחות שהיו קיימות בעבר (חלקן בעבר הלא רחוק כל כך - כמו שנות ה90) לפני כמעט שנה חיפשתי שרידים של המסילה לצריפין ולא מצאתי כלום,כיום קשה למצוא משהו משלוחות שעד סוף שנות ה90 אם היית מחפש לצלם אותם היה לך משהו לצלם והיום נשאר בקושי רק התוואי לא ניסיתם במקרה לעקוף את המערום הזה של המסילות ולראות מה יש אחריו,הרי בטוח שגם אחרי מערום המסילות יש מסילה או תוואי שממשיך הלאה לכיוון אזור אחיטוב האם פיזית לא ניתן לעקוף את המערום ולראות מה יש הלאה ? תודה רבה על התשובות ובכלל הסיקור שלכם על התחנה היה מדהים מאוד אהבתי :)
 

easylivin

New member
תודה רבה על התשובה
גם אותי מאוד מסקרן היכן נמצאת תחנת טול כרם ומה נשאר ממנה בכלל כל הנושא של שלוחות או קווי רכבת שהיו בעבר פעילים מאוד מעניין אותי ודי עצוב שכיום לא נשארו הרבה שלוחות שהיו קיימות בעבר (חלקן בעבר הלא רחוק כל כך - כמו שנות ה90) לפני כמעט שנה חיפשתי שרידים של המסילה לצריפין ולא מצאתי כלום,כיום קשה למצוא משהו משלוחות שעד סוף שנות ה90 אם היית מחפש לצלם אותם היה לך משהו לצלם והיום נשאר בקושי רק התוואי לא ניסיתם במקרה לעקוף את המערום הזה של המסילות ולראות מה יש אחריו,הרי בטוח שגם אחרי מערום המסילות יש מסילה או תוואי שממשיך הלאה לכיוון אזור אחיטוב האם פיזית לא ניתן לעקוף את המערום ולראות מה יש הלאה ? תודה רבה על התשובות ובכלל הסיקור שלכם על התחנה היה מדהים מאוד אהבתי :)
בטח שאפשר לעקוף, אבל למען האמת אין הרבה מה
לראות שם. התוואי כבר לא כל-כך בולט בשטח. בחלק מהמקטעים עדיין רואים את החצץ של המסילות שהפך לדרך שבעיקר כלים חקלאיים נוסעים עליה. יש גם שרידים של תחנות, פילבוקסים וגשרים שרואים אותם אפילו מכביש 6. בתמונות לווין דווקא אפשר עדיין לזהות את התוואי וגם את מיקום תחנת טול-כרם שנמצאת ממש מעבר לגדר ההפרדה. הבניינים שלה שרדו עד היום, והם נמצאים בתור אזור תעשייה כמדומני. כמו כן, בצילומי לווין ניתן לזהות ולסמן עם מאמץ מסויים כמעט את כל התוואי של מסילת השומרון שהובילה מעפולה דרך ג'נין לשכם ולטול-כרם. השלוחה לצריפין, אגב, פורקה רק לפני שנים ספורות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה