בעקבות השרשור של שירי-איך לחסוך

וואו, איזה עצות מעולות!

את הכל כבר אמרו (והמון דברים שלא חשבתי עליהם) אבל אם ניתן להוסיף - לא להתבייש לקבל בגדים משכנים/חברים/משפחה וכד'. נעליים אני לא לוקחת, כי בכל זאת הן מקבלות את צורת הרגל ואת "אופי" ההליכה של הילד, אבל בגדים? בשמחה! אנחנו כמעט ולא יוצאים לאכול בחוץ בכלל, ואם כן, זה משהו בסגנון פיצה/פלאפל ולא יותר. ציוד לביה"ס - בחנויות הזולות. לא צריך מחברות "מותגים" וכד'. אפשר גם לקנות את המחברות החומות ולעטוף בעטיפות צבעוניות יפות. כנ"ל לגבי עפרונות, עטים, קלסרים וכד'.
 
ועוד משהו.

נזכרתי עכשיו. כמו ביוניברס וכמו בחצי חינם פתחו עכשיו גם אצלנו מזללה באפס כסף כמעט. והאוכל טעים בטירוף. למשל המבורגר/עוף/נקניקיות ב-5 ש"ח מנה, ציפס ב-4 ש"ח ושתיה גם כן ב-4 ש"ח. יצא לנו למשפחה של 5 נפשות ארוחה ענקית בפחות מ-30 ש"ח. איפה מוצאים דבר כזה בטח לא ברשתות הגדולות כמו מק בורגר ששם מחיר כזה זה מנה של אדם אחד.
 
נעשיתי רעבה ../images/Emo6.gif

בעלי מביא לפעמים מחצי חינם בחולון, ארוחה שלמה לכל המשפחה במחיר של ארוחה אחת בבורגרים למיניהם. נקניקיה (ארוכה מאוד) 4 שקלים, המבורגר 7 שקלים, צ'יפס 3-4 שקלים ושתיה קונים בקבוק גדול. והכי חשוב, מלא רטבים טעימים והכל חם וטרי. ממש שווה והמחיר סביר ביותר.
 
בקוסמוס ראשל"צ הכל ב-9.90../images/Emo70.gif

המבורגר ענק בלחמניה ענקית+מנה צ'יפס+שתיה=9.90 אם לא הייתי קונה לא הייתי מאמינה...והילדים סיימו הכל !
 

MEZAN

New member
הערה קטנה לגבי המבורגרים בזול../images/Emo21.gif

נאמר לי כי הטרנד החדש הזה של ההמבורגרים הזולים - זה של חברת זוגלובק שמשווקת בשר שהוא על סף "פג תוקף" ועל היזמים למכור אותו תוך יומיים. לכן המחיר המוזל. לא יודעת עד כמה המידע אמין - שווה לבדוק.
 

מ ר ג ו ש

New member
לקנות מוצרי חשמל סוג ב' וכן מוצרים

גדולים. אנחנו קנינו רהיטים מתצוגה בחצי מחיר.
 

Rשף

New member
ריהוט כן, מוצרי חשמל לא בטוח

אפילו שטלויזיית טושיבה סוג ב' החזיקה אצלי 10 שנים זה סיכון לא קטן.
 

m a m m y

New member
אנחנו קנינו מוצרי חשמל מסטודנטים

יש לנו טלויזיה שקנינו לפני 6 שנים מסטודנט שלא היה לו כוח לסחוב אותה הביתה. והיא עדין עובדת מעולה טפו טפו טפו. את המיקרו שלנו קנינו באותה צורה לפני שנתיים. את הסלון קנינו ממכירה של ממחסן עודפים של של ביתילי. ורהיטים אחרים ממחסן עודפים של IDdesign (באור עקיבע) משחקים אנחנו קונים ממחסן עודפים בקיבוץ ברקאי.
 
../images/Emo45.gifבדיוק מה שרציתי לכתוב ועוד כמה:

צעצועים לילדים רק בחנויות כמו כפר השעשועים/מלך הצעצועים- אותם מוצרים בדיוק כמו ב"טויס אר אס" הפלצנית בחצי מחיר ולפעמים ההבדלים גדולים יותר. אותו דבר לגבי פרסים לימי הולדת וכו'.
כמתארחים אצל חברים אני מעדיפה להביא משהו תוצרת ידי במקום לקנות מתנה (עוגה טובה/עוגיות תמיד נחמד וטעים לקבל).
טלפונים לבעלי במשך היום יש לנו סידור כזה- אני מצלצלת אליו לפלאפון רק חיוג אחד, הוא רואה שזאת אני וחוזר אליי מהטלפון של המשרד. הוריד לנו את חשבון הסלקום בצורה משמעותית!
ספרים- לעשות מנוי לספריה המקומית במקום לקנות ואם כבר קונים אז או דרך האינטרנט או בצומת ספרים לפי מבצעים/עודפים.
פורום סחר חליפין- פה בתפוז אחלה דבר, להחליף דברים שלא צריכים תמורת משהו שכן אני החלפתי כבר כמה פעמים וזה אחלה דבר, הכנתי רשימה מסודרת של כל הדברים שיש לי להחלפה ומידי כמה חודשים אני מפרסמת שוב בפורום.
צעצועים לילדים- לא כל דבר צריך לקנות אפשר גם לעשות לבד!! יש את התנורים/מטבחים האלה שקונים במאות שקלים- בשביל מה?! אפשר להכין לבד מקרטון ענקי של טלויזיה, לפתוח דלת מרדימה, לשים תבנית אפיה חד פעמית, למעלה לצייר עיגולים של הגז ועוד ועוד כיד הדמיון... יש אצל אודטה גנן ילדים שבמשך כל החופש נתן רעיונות מקסימים לדברים שמכינים לבד, אני רשמתי לעצמי הכל וזה פשוט רעיונות נהדרים ומקוריים, ולמי שלא רואה/אוהב את התוכנית של אודטה יש גם באיטרנט מלא אתרים עם רעיונות, יש ספרים ויש אותי (אולי בהזדמנות אני יכין מאמר עם המון רעיונות).
עוד משהו שהיה בתוכנית של גרשון- הרתחת מים בקומקום- תמלאו מים רק בכמות שאתם צריכים במקום למלא את כל המיכל- חוסך חשמל.
תסגרו את האור כשאתם יוצאים מחדרים. נשמע דבילי אבל הרבה אנשים שוכחים.... כנ"ל לגבי מאווררים, ווידאו, טלויזיה, מזגן, דוד חשמל כשיוצאים לנופש וכו'...
למי שיש אפשרות- לקחת עוד ילד אחרי הגן יש הורים שמחפשים בית חם לילדים שלהם עד שהם מגיעים במקום להשאיר בצהרון- אני לוקחת עוד ילד מהגן של מורן באופן קבוע עד שאמא שלו מגיעה (בדר"כ שעה-שעתיים, לא יותר) כיף לילד שלכם שיש עוד חבר, כיף לחבר, לאמא שלו שיש לה ראש שקט, וכיף להכניס עוד כמה שקלים לכיס.
ג'חנון- הילד שלי מטורף על ג'חנון, הבעיה שאין כוח תמיד לחכות גם צריך להשאיר לילה שלם תנור עובד- הרבה כסף וכו'.. מה שאני עושה זה קניתי סיר ע-נ-ק לג'חנון וכשאני כבר מכינה אני ממלאה אותו ב2-3 חבילות בבת אחת. אוכלים כמה שאוכלים בשבת ואת כל מה שנשאר אני מקפיאה. חשוב להקפיא עוד בשבת כשזה עוד טרי ולא לחכות אחרת זה לא טעים. וכל פעם כשהילד רוצה ג'חנון אני מוציאה אחד מהמקפיא- מכניסה למיקרו לדקה וחצי ויוצא ג'חנון מדהים כאילו עכשיו יצא מהתנור. (וממליצה על הג'חנון של ינון).
אירוח (בעיקר בחורף)- אני מזמינה אלינו לפונדו. זה יוצא די זול, מתוק או מלוח עם כמה תוספות לטבילה- נורא כיף וטעים.
הצגות תאטרון/הופעות- אף פעם לא משלמת את המחירים המטורפים שלוקחים אנחנו מחכים למבצעים, יש בדר"כ על הצגות שרצות הרבה זמן או דרך העבודה של בעלי- שולחים להם כל פעם כשיש איזה מבצע או דרך האינטרנט לפעמים מוצאים מציאות ואני יגלה לכם משהו- בתאטרון "תמונע" בת"א יש מה שנקרא "תרבות יום ב" - כל יום שני יש הצגה במחיר מצחיק של 25 ש"ח לכרטיס + כוס יין שמקבלים- אחלה הצגות- מאוד שווה!
תבלינים- במקום לקנות תכינו לכם אדנית יפה עם כמה צמחי תבלין שקונים בכל משתלה בכמה שקלים- יש עשבי תיבול ויש צמחים לתה- מאוד שימושי וזול ועושה ריח טוב.
מתנות לבן זוג או בכלל- אני אוהבת להכין לבד בסגנון של "חמשת החושים" יש שפע רעיונות בפורום ימי הולדת ומתנות- שווה להכנס ולהציץ. הכנתי לו לא מזמן ביום נישואים משהו בסגנון של "חפש את המטמון" עם תחנות בבית - בכל תחנה יש בלון שצריך לפוצץ עם כתב חידה שמוביל למקום הבא ובכל תחנה גם יש מתנה קטנה (דברים שעולים מעט מאוד- עוגה בצורת לב, בקבוק משקה אלכוהולי עם 2 כוסות יין, ספרון מא-ת למה אני אוהבת אותו, קופונים שהכנתי לבד וכו'..) יצא מקסים מקסים בכמעט כלום כסף.
בייביסיטר- רק חמי וחמותי שומרים עליו ואם הם לא יכולים אנחנו לא יוצאים, מחפשים יום אחר שכן מתאים ולא לוקחים בייביסיטר בתשלום.
טיפוח אישי- אני לא קונה בשמים וקרמים במחירים מטורפים של רשתות הפארם למיניהם או שאני מחכה למבצע או לקופונים שמקבלים דרך הלייף סטייל (בכלל- כרטיס שווה לדעתי למי שקונה הרבה ברשתות האלה, תמיד יש מבצעים שווים) או בחנויות מפעל כמו החנות של קרליין בסגולה - יש שם אחלה דברים במחירים שפויים.
עוד כרטיס שכדאי לעשות ובטח לא הרבה מכירים- את הכרטיס של כפר השעשועים/פיפו/ששת - למי שקונה שם- הכרטיס לא עולה כסף, צוברים נקודות ומקבלים מתנות ויש גם קופונים שווים. ולמי שקונה ברשת H&O הרבה אז גם לשם כדאי לעשות כרטיס הנחה.
עיתונים חינם- חחח תמיד יש את הקרציות האלה שעומדים בקניונים או ביציאה מהסופר ומנסים לשכנע אותנו לעשות מנוי... מה שאני עושה זה מקשיבה להם כמה שניות ואז אומרת שאני חושבת שהם לא מגיעים אלינו (קיבוץ עינת- באמת לא מגיעים לפה אבל אתם יכולים גם סתם להגיד שאתם מהקיבוץ:) ) ואז הם תמיד נותנים עיתון נשים/יומי מתנה סתם ככה כי הקשבתי להם.
מוזיקה חינם- לא בטוחה אם זה חוקי או לא אז בקצרה- להוריד שירים וכו'... לא יודעת, לא אמרתי כלום....
גבינות/בשרים- לקנות על משקל במעדניות בסופר תבלינים/פיצוחים- על משקל בשוק.
לבדוק קבלות- לפעמים יש טעויות, תמיד כדאי לבדוק ולוודא. ודברים שאתם לא מרוצים מהם- לא להתבייש להחליף! מבגד ועד קרטון חלב! לגבי חלב- לשים לב לתאריך, אם החלב מתקלקל לפני הזמן תחזירו לחנות! הם חייבים להחליף לכם. ובהזדמנות הזאת אני רוצה לציין 2 חנויות שהיו סופר מקצועיות לגבי החזרות- נעלי דפנה בצומת ירקון- קנינו סנדלים למורן בתחילת מאי, אחרי כחודש וחצי היה איזה חלק שנקרע, הגענו לחנות אפילו בלי קבלה ואמרו לנו ללכת לקחת זוג חדש, בלי בעיות ובלי שאלות, כל הכבוד להם! ואייס בצומת ירקונים- קנינו נדנדה לגינה ושמנו בחצר, מה שקרה זה ששמנו אותה קרוב לכלב והכלב עם השרשרת ברזל כל פעם שהיה רץ פשוט עיקם את הברזל לגמרי והיינו צריכים חלקים חדשים. הגענו לשם לשאול איפה אפשר לקנות את החלק הזה והבחור מהמחלקה אמר שלא צריך לקנות, שפשוט ניקח את החלק שהתעקם, לא לקחו מאיתנו שקל, פשוט פתחו אריזה של נדנדה אחרת והוציאו. וחנות שלא היתה בסדר (אל תתקרבו לשם!) פיף ותלתול בראש העין- חנות למוצרי בעלי חיים- קנינו רצועה שנמתחת לטיול עם הכלב, יומיים אחרי היא נקרעה, באנו אליהם והם מתנערים מכל אחריות, לא מוכנים להחליף, לא הנחה על רצועה חדשה ולא כלום. גועל נפש, אני לשם יותר לא חוזרת.
רהיטים לבית ובכלל דברים- המציאון של איקאה, דברים מתצוגות באחלה מחירים- ממליצה בחום. ולגבי ספות ישנות/כורסאות- לפני שקונים חדש כדאי לשקול לרפד מחדש באיזה בד מדליק בצבע אחר, ככה אפשר לקבל כורסא חדשה בהרבה פחות כסף.
קניית בגדים/נעליים - רק בסוף עונה או במבצעים. טוב יש לי עוד מלא, נמשיך אחר כך :)
 
WOW יצא לי ארוך ונזכרתי בעוד:

לגבי ספת פו הדב לילדים שיעל המליצה- גם אני ממליצה על הספה אבל לשים לב לציורים ההבדלים במחירים בין ציור של פו הדב לבין סתם דמויות מצוירות לא מוכרות יכול להגיע לכמעט 100 ש"ח אז כדאי לשקול.
צבעי ידיים ובצק לילדים אפשר להכין לבד (יש מתכונים בפורום חינוך לגיל הרך).
לגבי מוצרי חשמל/רהיטים או בכלל כדאי לבדוק גם באתרים פה ברשת של מוצרי יד שניה כמו "הומלס" וכו', אנחנו קנינו כמה דברים במחירים שווים.
 
אה ועוד (די, נכנסתי לזה חזק)

ממליצה על הספר כניסה חופשית בהוצאת מדריך מפה- מאות אתרים, מקומות ואירועים ללא תשלום.
 
חחח עוד אחד אחרון (בינתיים) ../images/Emo6.gif

לא לזרוק בקבוקי פיקדון! להחזיר אותם ולקבל זיכוי, בחביב יש מכונה שמקבלת את הבקבוקים ובטח בעוד סופרים- אני שומרת את הבקבוקים בשקית גדולה בארון ופעם בחודש-חודשיים מחזירה.
 
אני מחפשת את ההודעה ולא מוצאת

כרגע, אז הנה המתכון כפי שרשמתי לי: 3 כוסות קמח 1 כוס מלח 1 כוס מים כמה טיפות שמן לערבב טוב, ללוש דקה - הבצק צריך ליהיות גמיש, אם הוא יבש מידי להוסיף עוד מים. להשהות 1/2 שעה לפני השימוש. לשמור בשקית פלסטיק סגורה היטב- נשמר המון זמן. אפשר לחלק לחתיכות ולהוסיף צבע מאכל לכל חלק. לאפיית היצירות - פיסול שטוח לאפות שעה ב150 מעלות, משהו עבה לאפות 3 שעות ב100 מעלות.
 
למי שיש עוד כוח- עוד כמה:

בדיקת חשבונות בנק ותוצאות בדיקות מעבדה אפשר לבדוק באינטרנט- חוסך שיחות טלפון וזמן המתנה וטרטור. למי שבעניין הריאליטי אפשר להצביע גם דרך האתרים ברשת במקום לשלוח SMS
למכורי ביצת הפתעה- אפשר לעבור לדובוני הפתעה- על אותו רעיון- שלישיה במחיר הרבה יותר זול. בחיי שהשוקולד טעים באותה מידה וההפתעות יותר מגוונות.
עוד טיפ מהתוכנית- סוכריות חמוצות- לא לקנות דיאט. כיוון שלא אוכלים כמויות ההבדל הקלורי בסוכריה בודדת הוא 2-3 קלוריות אבל המחיר של החבילה בין דיאטטי לרגיל משמעותי.
לחם שנשאר- לא לזרוק. לקלות כ10 דק' בטוסטר ולרסק לפירורים. נהדר לשניצלים. כנ"ל לגבי שאריות ביגלה, קורנפלקס, ביסלי.
לקנות פעם אחת את המוצר בקופסא ואח"כ לעבור לשקיות מילוי (אבקת מרק, שקדי מרק, סוכר, אורז וכו')
סוגרים לשקיות- במקום לקנות את התופסנים היקרים אפשר להשתמש במקלות כביסה פושטים. עושה את אותה העבודה.
קישוטים לסוכה (עוד מעט)- במקום לקנות מוכן- להכין עם הילדים. קצת ניירות קרפ, ניירות צבעוניים, מדבקות ולהתחיל להשתולל- שרשראות, סמלי חג וכל מה שרוצים.
חלב- לעבור לשקיות. יש הבדל משמעותי במיוחד למי שצורך הרבה חלב כל שבוע, בין הקרטונים לשקיות.
חסכון בשטיפת כלים (לא יודעת מבחינה כספית ובכל זאת) אפשר להשתמש בכלים חד פעמים לדברים כמו קשקוש ביצה לחביתה בכוס חד פעמית, לשניצלים שצריך הרבה צלחות להשתמש בחד פעמיים וישר לפח. חוסך הרבה עבודה ולכלוך.
גבינות בטעמים- טיפ נהדר שהילהל נתנה פעם- במקום לקנות גבינות בכל מיני טעמים אפשר להכין לבד, לקחת גבינה לבנה פושטית ולהוסיף כל מיני (עשבי תיבול, שומשום קלוי, בצל, תבלינים, זיתים וכו'). כנ"ל לגבי מעדנים- במקום לקנות את המתוקנים קונים יוגורט פשוט ומוסיפים כפית ריבה/דבש/גרנולה/פירורי עוגיות וכו'..
פרחים- מידי פעם במקום לקנות תנסו לצאת החוצה ולקטוף. למראה מקסים אפשר לשים באגרטל שקוף, להוסיף למים כמה טיפות צבע מאכל לפי צבע הפרחים/ כל צבע אחר- יוצא מקסים.
דפי צביעה- להדפיס מאתרים ולהכין חוברת לבד.
קופסאות סימילאק/קפה לא לזרוק. אפשר להכין כל מיני משחקי השחלה לילדים (עושים חור במכסה לפי מה שמשחילים- ביצי הפתעה, מקלות ארטיק וכו') עוד ימבה רעיונות בפורום אומנות שימושית.
לחסכון בשמפו/מרכך- להעביר לבקבוקים עם משאבה. חוסך המון חומר.
במקום לקנות בקבוקי שתיה ממותקים אפשר להכין לבד מיצים מפריגת יש במליון טעמים נפלאים וזה יוצא טעים טעים (אפשר להוסיף גם מהנענע ששתלנו בגינה :) )
כשהולכים למסעדה אנחנו לא משלמים על שתיה אלא מבקשים קנקן מים קרים.
שאריות סבונים- אפשר להכין סבונים חדשים/סבון נוזלי/לעשות מוביילים/להכניס לארונות לריח נעים (אם מישהו רוצה פירוט- בשמחה.)
מברשת להבריש ביצה על עוגות- במקום לקנות מברשת יקרה במחלקת כלי בית פשוט קונים מברשת עבה ופושטית לצביעה (טיפ שקיבלתי מעובדת במחלקה).במילא צריך להחליף את המברשות האלה בתדירות גבוהה- הם צוברות חיידקים וחבל לשלם כל כך הרבה כסף. אגב יש עכשיו מברשת מסיליקון שהניקוי שלה נורא פשוט ככה שמעתי, עוד לא ניסיתי בעצמי. כנ"ל לגבי כפות עץ (יש באיקאה בזול).
פירות וירקות- לקנות רק את אלה שבעונה. פירות שאוהבים שאין כל השנה (תותים, אפרסקים, משמשים וכו') אפשר לקנות, לחתוך לקוביות ולהקפיא. אחר כך אפשר לעשות מהם שייקים, עוגות, ריבות ועוד..
חחח... למי שעבר טיפולי פוריות ונשאר עם תרופות- לפרסם בפורום פוריות ולמכור. חבל לזרוק, זה עולה הרבה כסף ויש דברים שקשה להשיג ואנשים צריכים.
ספרי בישול- אני כבר מזמן הפסקתי לקנות הבנתי שאין כמו המתכונים המומלצים מפורום מתכונים וגם פה כמובן :)
שטיפת רצפה(למי שאין עוזרת...)- תנסו להחליף את החומר הרגיל שלכם בפקק מרכך כביסה+מים. נותן ריח נהדררררררר בבית וחסכוני.
פירורי ביסקוויטים- יש לקנות בסופר שקיות פירורים - זה יותר זול מלקנות ככה את הביסקוויטים- טוב לבסיסי עוגה, כדורי שוקולד ועוד..
למי שרוצה ציור על עוגת יומולדת ולא רוצה להוציא מאות שקלים... יש לקנות ציורים מוכנים, ציורים של כל מה שתרצו- דמויות דיסני והכל ששמים ככה על קרם של עוגה זה נע בין 15-30 ש"ח בחנויות מתמחות למוצרי אפייה. (פירוט למי שיבקש)
מכשירי חשמל מקולקים- רגע לפני שקונים חדש לבדוק אולי שווה לתקן. גם אם לא- לא לזרוק. חפשו בעיתונים, יש מודעות של חבר'ה שקונים מכשירי חשמל מקולקלים.
עגבניות- רגע לפני שהולכות לפח- תכניסו למקפיא. נהדר להכנת רטבים. כנ"ל לגבי בננות שעומדות להרקב- הכניסו למקפיא ובשעת הצורך הכינו עוגה.
וילונות- במקום לקנות מוכן מה שעולה הרבה כסף אפשר לקנות רק בד יפה ולהביא לתופרת. ולמתלה וילונות פושטי ונחמד אפשר להשתמש במקל מטאטא הכי פשוט ושתי ווים שיתפסו אותו, לצבוע את המקל בצבע של הקיר.
חידוש מראה של מכנס/תיק במקום לקנות חדש תנסו לשים טלאי או שניים יש היום מלא דוגמאות מדליקות שאפשר לקנות בכמה שקלים.
קופסאות ריקות של חומוס/פריגת/גבינות- תשמרו לאחסון של כל מיני דברים קטנים (סיכות, פלסטלינה) במקום לקנות קופסאות פלסטיק שעולות הרבה כסף. מומלץ גם לשים על הקופסא מדבקה ולכתוב מה יש בפנים אם היא לא שקופה. טוב..... אני התעייפתי וכואבת לי היד
מקווה שעזרתי למישהו.
 

ר של דן

New member
איזה יופי של עצות

שווה לרכז את כל העצות שיש פה. דניאל לקחתי כמה עצות תודה
 
למעלה