בעקבות השרשור של שירי-איך לחסוך

לגבי קניות בחיפה

יש הרבה מוצרים שיותר זולים בגמבו בקניון חיפה בגלל התחרות עם מגה וקוסמוס.
 

צימעס

New member
מחמם מים על גז

- עשיתם שניים, אחד לאמבטיה ואחד למטבח, או אחד לכל הבית? - במה מדובר מבחינת התקנה? (אנחנו שוכרים). - מה המשמעות מבחינת בטיחות?
 

שי ז.

New member
גם מחמם מים חשמלי בסגנון האטמור

יביא לחיסכון משמעותי (מחברים אותו אחרי דוד השמש ואז הוא צריך רק להשלים את חימום המים). החיסכון נובע לא מהשימוש בגז אלא מזה שאת מחממת רק את כמות המים שאת צריכה.
 

אמברון

New member
אטמור עדיף לדעתי על גז

לנו היה חימום מים על גז בירושלים, וזה ייקר משמעותית את עלויות הגז (השאלה היא מה יקר יותר - חשמל או גז?
 

sarush

New member
אפשר לענות גם?

אנחנו עשינו גם כזה, זאת קופסה בערך בגודל 2/3 מהפרונט של מכונת כביסה, שמורכבת על קיר מחוץ לבית (אצלנו זה במסתור הכביסה, לא יודעת איך זה נעשה בבתים אחרים). זה מתקן אחד עבור כל הבית ויש לו צינור שיוצא החוצה (אוורור או משהו כזה). כשפותחים מים חמים יש טיפהלה ריח של גז שם אבל זה לא משהו שנכנס אליך הביתה. כעיקרון בכל פעם שפותחים מים חמים נדלקת שם להבה קטנה שמחממת את המים או הצינור - אני לא ממש מבינה בזה. אנחנו מ-א-ד מרוצים מזה (אין לנו דוד שמש). מתי שאת רוצה יש לך מים חמים - בלי לתכנן מראש ובלי לחשוב, והם אף-פעם-לא-נגמרים...
 

nubi

New member
התיאור שלך נכון

אבל ממש אין ריח של גז. אם יש - אז כדאי לבדוק. בעקרון חשמל זול יותר מגז. בירושלים היה לי אחד שגם מחמם מים למקלחת וגם הסקה מרכזית. בחיפה אין צורך בחימום כל כך אינטנסיבי. והמתקן הוא אחד לכל הבית.
 
אבל זה מסוכן!!!

הייתה לנו לא מזמן שריפה במטבח. אני לא רוצה לחשוב מה היה עלול לקרות לו היה לנו גם גז במרפסת המטבח...
 

nubi

New member
אצלי זה נמצא במרפסת המטבח.

אסור לשים את המתקן במקום סגור בגלל מה שאת אומרת. זה נמצא ע"י חלון גדול כך שאף פעם אין מספיק ריכוז של גז כדי להתפוצץ. חוץ מזה-יש שסתומים גדולים וברזים מיוחדים. זה מחמם שהוא מאוד נפוץ בארץ.
 

my guy

New member
גם לנו יש במרפסת על בקיר החיצוני של

הבית וזה נהדר
 

lulyK

New member
עוד טיפים

<לא מאמינה שבזבזנית כמוני נותנת טיפים לחיסכון> 1. בסופר - רשימה, כמובן. את הדברים הגדולים לקנות רק במבצעים, ואז לקנות בכמויות. אנחנו מעדיפים את הירקות, נגיד, לקנות אצל ירקן שכונתי ולעזור לפרנס את העסקים הקטנים (שלפעמים גם מתגלים כזולים יותר. לפעמים). 2. אם כבר יושבים בבית קפה, להחליט מראש כמה מתכוונים להוציא (כולל הטיפ) ולא לחרוג. 3. לבטל מנויים לעיתון/טלוויזיה או משהו אחר שנדמה שאפשר להתסדר בלעדיו. בד"כ אחרי חודש נסיון כזה, רואים שבאמת אפשר לההסתדר. 4. לא לעשות טלפונים מבזק לניידים (נשמע טריוויאלי?)
 

sipi1

New member
../images/Emo26.gif שאלה על שיחות ל../images/Emo56.gif

מישהו מכיר, מנסיון, את המכשיר שחוסם שיחות מבזק לסלוארי ? אני מחפשת משהו מספיק מתוחכם שיעמוד בפני בני העשרה שלי, לא מתקן שאפשר לשלוף מהשקע ולעקוף את ההגבלה.
 

sipi1

New member
לכן שאלתי...

אם מכירים מנסיון. לפני שאני משקיעה סכום כזה, חשוב לי לדעת אם ההוצאה תצדיק את עצמה. אם הילדים יכולים לעקוף את ההגבלה, לא עשינו כלום.
 

שירי ל

New member
ואני גיליתי-

ככשמודיעים על ניתוק מהלווין/מנוי לעיתון ושאר מותרות- מיד המחיר יורד בהרבה. נכון, לא נעים ולא סימפטי אבל בלי בושה אפשר להגיד שמקצצים ושבמחיר הזה אתם לא יכולים להשאר מנויים. ההצעות שהציעו לי היו מגונות ממש. חלקן מפתות ביותר. אבל הייתי חזקה
 

שירי ל

New member
ואנחנו מתחילים לעבוד עם מעטפות

של תקציבים- נגמר הכסף במעטפה לא קונים יותר. אסור להעביר כסף ממעטפה למעטפה. כסף שנשאר מיותר- הולך לחיסכון. (הרעיון של עסק משפחתי) ולהתחיל לשאול את עצמכם לפני כל קניה- אני באמת צריך את זה?.. באמת?...
 
../images/Emo3.gif שירי , אני החלטתי סופית

שאת פיקציה. לא יכול קובץ של תכונות כאלו טובות באדם אחד!!!
 
בחיי שהיא קיימת! אני מכירה אותה!

אגב טלי, אני מקווה שאת ממשיכה לעקוב אחרי החדשות - יש סיכוי לשביתה ביום רביעי...
 
למעלה