עמוד השדרה
New member
הפתרון מתבסס על מפת 2020
אבל בשלב שלפני חישמול מסילות החוף אפשר להאריך את הרכבות מבית שמש ואת הרכבות המאספות מבאר שבע למסילות השרון וראש העין ולאחר שמסילות השרון תחושמלנה (ועוד לפני חישמול מסילות החוף) יהיה פתרון אפשרי נוסף - הארכת הקו המהיר לירושלים לראש העין.
לגבי הקו המאסף שמתוכנן בין באר שבע לתל אביב, השאלה היא מתי יתחילו להפעיל אותו.
יש פתרונות נוספים לשלב הביניים לפני שמסילות החוף תחושמלנה עד קרית מוצקין / נהריה, למשל: החישמול עד בנימינה צפוי להיות מוקדם יותר ואז יהיה אפשר להאריך את הקו המהיר לירושלים עד נתניה וזה גם ישחרר את הרכבות מרחובות והראשונים. זה אולי הפתרון הזמני הכי יעיל, כי אחרי שיסיימו את החישמול עד הרצליה, ביצוע החישמול בקטע הרצליה - נתניה לא צריך לקחת הרבה זמן, וממילא הקו המהיר מתוכנן להתארך צפונה.
בטווח הקרוב ממילא מתכננים להאריך את קו משה דיין / אשקלון / באר שבע - הוד השרון עד לרעננה ללא הרצליה וללא החיבור המהיר לתל אביב, כך שאם אכן ייאמצו פתרון מהסוג הזה, יש מספיק זמן לתכנן ולתזמן את העבודות הנוספות שצריך לבצע, כך שניתן יהיה לתת פתרון שלא פוגע באף שירות עם פתיחת מסילות השרון במלואן.
הפתרון מתבסס על מפת 2020אכן כן, אבל אם אני מבין נכון הוא
מתבסס על מפת 2020 אשר מניחה שהשירות הבינעירוני לצפון יתבסס על ירושלים כרמיאל במקום מודיעין נהריה ( בנוסף לבאר שבע נהריה) ואז רכבות פרבריות לנתניה יצאו ממודיעין, ואז רכבות מרחובות וראשונים יתפנו להמשיך מהרצליה לראש העין דרך מסילת השרון. כל זה מניח חשמול של מסילת החוף.
אך אפילו בלי זה, ניתן להשתמש ברכבות שמסתיימות היום בהרצליה ותל אביב מרכז שמגיעות מבית שמש ( ושבמפת 2020 יוצאות מבית שמש ובאר שבע ומסתיימות בתל אביב מרכז) ולהאריך אותן לראש העין דרך הרצליה ומסילת השרון, נכון?
אבל בשלב שלפני חישמול מסילות החוף אפשר להאריך את הרכבות מבית שמש ואת הרכבות המאספות מבאר שבע למסילות השרון וראש העין ולאחר שמסילות השרון תחושמלנה (ועוד לפני חישמול מסילות החוף) יהיה פתרון אפשרי נוסף - הארכת הקו המהיר לירושלים לראש העין.
לגבי הקו המאסף שמתוכנן בין באר שבע לתל אביב, השאלה היא מתי יתחילו להפעיל אותו.
יש פתרונות נוספים לשלב הביניים לפני שמסילות החוף תחושמלנה עד קרית מוצקין / נהריה, למשל: החישמול עד בנימינה צפוי להיות מוקדם יותר ואז יהיה אפשר להאריך את הקו המהיר לירושלים עד נתניה וזה גם ישחרר את הרכבות מרחובות והראשונים. זה אולי הפתרון הזמני הכי יעיל, כי אחרי שיסיימו את החישמול עד הרצליה, ביצוע החישמול בקטע הרצליה - נתניה לא צריך לקחת הרבה זמן, וממילא הקו המהיר מתוכנן להתארך צפונה.
בטווח הקרוב ממילא מתכננים להאריך את קו משה דיין / אשקלון / באר שבע - הוד השרון עד לרעננה ללא הרצליה וללא החיבור המהיר לתל אביב, כך שאם אכן ייאמצו פתרון מהסוג הזה, יש מספיק זמן לתכנן ולתזמן את העבודות הנוספות שצריך לבצע, כך שניתן יהיה לתת פתרון שלא פוגע באף שירות עם פתיחת מסילות השרון במלואן.