תחנות רעננה ייפתחו רק ביולי

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
נקווה שזה לא מה שיפיל את ההצעה, אבל אני בהחלט מבין את הבעיה

לבית שמש מסילה בודדת
דבר שמחייב תזמון טוב של הרכבות בשני הכיוונים מ/אל בית שמש, וזאת בנוסף לבעייתיות של התזמון במסילת האיילון.

אני אוהב את הרעיון, אבל יכול להיות שזה מה שיפיל אותו בעיני רכבת ישראל.
נקווה שזה לא מה שיפיל את ההצעה, אבל אני בהחלט מבין את הבעיה
 

luckydude

Active member
זה חובה להשמיש את ראש העין דרום?

תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון
פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר אינו קופץ ונראה לי שמדובר בנושא חשוב דיו.

גנבתי את הרעיון של "עמוד השדרה", ועשיתי קצת חושבין מה ניתן לעשות כדי לא לפגוע בתושבי פתח תקווה וראש העין.

1. את הרכבות מבית שמש להרצליה לסיים בראש העין דרום, וכנ"ל בכיוון השני. זה יתן:
  • רכבת פעם בשעה מתל אביב לכ"ס במסילת השרון החדשה, כולל חיבור מהרצליה וכל תחנות השרון לראש העין דרום.
  • רכבת מראש העין דרום לתל אביב, עם החלפה קצת צפופה בראש העין צפון (31 דקות) או טיול דרך מסילת השרון למי שמתעצל להחליף (47 דקות).

2. קיצור של רכבת אחת בשעה ממשה דיין דרך פתח תקווה, שתסיים בראש העין צפון ולא תמשיך לסוקולוב. היא תחזור למשה דיין לאחר 10 דקות זמן התאוששות בראש העין צפון. הרכבת מבית שמש שהוזכרה קודם תחליף את הנסיעה הזו, כך שכפר סבא נשארת עם ארבע רכבות בשעה מתל אביב. כמו כן, פתח תקווה וראש העין אינן מפסידות שתי רכבות בשעה.


3. הארכת שלוש הרכבות הנותרות כך שתסיימנה בהרצליה (ובחזרה) במקום בסוקולוב. בשילוב עם הרכבת של בית שמש, הדבר יספק ארבע רכבות בשעה בין ראש העין להרצליה. כמו כן, אחת מהרכבות מתואמת עם הרכבת מנתניה לאשקלון. כך, תושבי רעננה יוכלו להחליף בהרצליה ולהגיע בזמן טוב לתל אביב, ובעצם יש להם שתי רכבות בשעה לתל אביב וממנה (אחת ישירה, אחת עם החלפה בהרצליה).


את התוצאה של תחילת היום אני מצרף כ-PDF - כמובן שלא הכנתי לו"ז לכל היום...
  • תוספת שירות מוצגת באותיות אדומות
  • גריעת שירות מוצגת באותיות אפורות מחוקות
הערות:
1. בתחילת היום אין רכבת מבית שמש, לכן הרכבת שיוצאת מראש העין לתל אביב בשעה 6:17 תתחיל מהרצליה.
2. מבחינת דיור רכבות לא נראה לי שתהיה בעיה. יש למצוא דיור לשלוש רכבות בהרצליה (אבל מנגד הרכבת מבית שמש שהיום מחייגת בהרצליה לא תעשה זאת יותר). כמו כן, ראש העין דרום בהחלט יכול לאכסן רכבת אחת בשעה ואני מניח שניתן לעשות זאת ללא הפרעה לרכבות המשא.
3. אין לי מושג לגבי מצבת הציוד הנייד וכח אדם, ואם היא תספיק ללו"ז כזה. אבל מטרת התכנית הזו להשתמש בתשתית המסילתית הקיימת ובכך אני חושב שהיא משיגה את מטרותיה.

אשמח להערות והארות מכם!
זה חובה להשמיש את ראש העין דרום?
 
לדעתי לא וגם ראש העין צפון יכולה לשמש תחנת קצה

זה חובה להשמיש את ראש העין דרום?
לדעתי לא וגם ראש העין צפון יכולה לשמש תחנת קצה
אבל ממילא יש כוונה להשמיש את ראש העין דרום. זו הבטחה של הממשלה לעיריית ראש העין במסגרת הסכם הגג עימה.
אבל ראש העין דרום לא חייבת לשמש תחנת נוסעים לצורך הזה. היא יכולה לשמש גם רק עבור חנייה של הרכבות.
 

Bus Nerd

Active member
להשמיש את ראש העין דרום זה רעיון טוב

לדעתי לא וגם ראש העין צפון יכולה לשמש תחנת קצה
אבל ממילא יש כוונה להשמיש את ראש העין דרום. זו הבטחה של הממשלה לעיריית ראש העין במסגרת הסכם הגג עימה.
אבל ראש העין דרום לא חייבת לשמש תחנת נוסעים לצורך הזה. היא יכולה לשמש גם רק עבור חנייה של הרכבות.
להשמיש את ראש העין דרום זה רעיון טוב
וכן, שלוש הרציפים בראש העין צפון אמורים להספיק כדי שגם היא תוכל להיות תחנת קצה. לחלופין אפשר להשתמש גם בבני ברק בתור תחנת קצה, שם יש הרבה מקום לדיור רכבות.
 

alantan

New member
יש כמה אפשרויות, כולן לגיטימיות. אני חושב שהשימוש בראש העין

להשמיש את ראש העין דרום זה רעיון טוב
וכן, שלוש הרציפים בראש העין צפון אמורים להספיק כדי שגם היא תוכל להיות תחנת קצה. לחלופין אפשר להשתמש גם בבני ברק בתור תחנת קצה, שם יש הרבה מקום לדיור רכבות.
יש כמה אפשרויות, כולן לגיטימיות. אני חושב שהשימוש בראש העין
דרום הוא אכן אופציונאלי. אין גם הרבה טעם בכך אם לא מקימים גשר להולכי רגל שיחבר את התחנה לרחוב יוסף מלאכי (מרחק 200 מ') ומרכז העיר (כ-600 מ'). אם יקימו גשר כזה, הדבר ינגיש את התחנהה לנוסעים שהיום נוסעים לראש העין צפון ברכב או באוטובוס.
&nbsp
שכחתי את קיומה של מסילה שלישית בראש העין צפון וזה די מייתר את הראש העין דרום מבחינה תפעולית.
 
יש תוכניות ל"ראש העין דרום חדשה"

יש כמה אפשרויות, כולן לגיטימיות. אני חושב שהשימוש בראש העין
דרום הוא אכן אופציונאלי. אין גם הרבה טעם בכך אם לא מקימים גשר להולכי רגל שיחבר את התחנה לרחוב יוסף מלאכי (מרחק 200 מ') ומרכז העיר (כ-600 מ'). אם יקימו גשר כזה, הדבר ינגיש את התחנהה לנוסעים שהיום נוסעים לראש העין צפון ברכב או באוטובוס.
&nbsp
שכחתי את קיומה של מסילה שלישית בראש העין צפון וזה די מייתר את הראש העין דרום מבחינה תפעולית.
יש תוכניות ל"ראש העין דרום חדשה"
אפשר להתחיל עם יישום ההצעה בקסם, ובמקביל לקדם את ההבטחה להשמיש את ראש העין דרום כמה שיותר מוקדם במסגרת המסילה המזרחית (לפני כל השאר).

התוכניות לראש העין דרום כוללות מסוף אוטובוסים בקצה רחוב המרץ, גשר הולכי רגל מהמסוף מעל כביש 6 עד לתחנה, ואני מניח במקביל בניית חניון מכוניות מסודר בצד של אנטיפטרוס.
סביר שכבר ירצו להעלות את סטנדרט המסילה בקטע הקצר שבין ראש העין דרום למפגש המסילות בואכה קסם למצב הסופי המתכונן למסילה המזרחית המשודרגת כדי שלא יצטרכו אחר כך לפגוע בתחנה פעילה תוך כדי העבודות.
אם זה יוגדר כשלב ביצוע ראשון למסילה המזרחית זה יוכל להיות מוכן די מהר, בזמן שכל המסילה המזרחית תיפתח רק ב-2025 (?)
 

25306yosef

New member
יש לך את האימיילים של בכירים ברכבת?

תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון
פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר אינו קופץ ונראה לי שמדובר בנושא חשוב דיו.

גנבתי את הרעיון של "עמוד השדרה", ועשיתי קצת חושבין מה ניתן לעשות כדי לא לפגוע בתושבי פתח תקווה וראש העין.

1. את הרכבות מבית שמש להרצליה לסיים בראש העין דרום, וכנ"ל בכיוון השני. זה יתן:
  • רכבת פעם בשעה מתל אביב לכ"ס במסילת השרון החדשה, כולל חיבור מהרצליה וכל תחנות השרון לראש העין דרום.
  • רכבת מראש העין דרום לתל אביב, עם החלפה קצת צפופה בראש העין צפון (31 דקות) או טיול דרך מסילת השרון למי שמתעצל להחליף (47 דקות).

2. קיצור של רכבת אחת בשעה ממשה דיין דרך פתח תקווה, שתסיים בראש העין צפון ולא תמשיך לסוקולוב. היא תחזור למשה דיין לאחר 10 דקות זמן התאוששות בראש העין צפון. הרכבת מבית שמש שהוזכרה קודם תחליף את הנסיעה הזו, כך שכפר סבא נשארת עם ארבע רכבות בשעה מתל אביב. כמו כן, פתח תקווה וראש העין אינן מפסידות שתי רכבות בשעה.


3. הארכת שלוש הרכבות הנותרות כך שתסיימנה בהרצליה (ובחזרה) במקום בסוקולוב. בשילוב עם הרכבת של בית שמש, הדבר יספק ארבע רכבות בשעה בין ראש העין להרצליה. כמו כן, אחת מהרכבות מתואמת עם הרכבת מנתניה לאשקלון. כך, תושבי רעננה יוכלו להחליף בהרצליה ולהגיע בזמן טוב לתל אביב, ובעצם יש להם שתי רכבות בשעה לתל אביב וממנה (אחת ישירה, אחת עם החלפה בהרצליה).


את התוצאה של תחילת היום אני מצרף כ-PDF - כמובן שלא הכנתי לו"ז לכל היום...
  • תוספת שירות מוצגת באותיות אדומות
  • גריעת שירות מוצגת באותיות אפורות מחוקות
הערות:
1. בתחילת היום אין רכבת מבית שמש, לכן הרכבת שיוצאת מראש העין לתל אביב בשעה 6:17 תתחיל מהרצליה.
2. מבחינת דיור רכבות לא נראה לי שתהיה בעיה. יש למצוא דיור לשלוש רכבות בהרצליה (אבל מנגד הרכבת מבית שמש שהיום מחייגת בהרצליה לא תעשה זאת יותר). כמו כן, ראש העין דרום בהחלט יכול לאכסן רכבת אחת בשעה ואני מניח שניתן לעשות זאת ללא הפרעה לרכבות המשא.
3. אין לי מושג לגבי מצבת הציוד הנייד וכח אדם, ואם היא תספיק ללו"ז כזה. אבל מטרת התכנית הזו להשתמש בתשתית המסילתית הקיימת ובכך אני חושב שהיא משיגה את מטרותיה.

אשמח להערות והארות מכם!
יש לך את האימיילים של בכירים ברכבת?
האימיילים של הדוברות מופיעים ברשימת הדוברים הממשלתיים שבאתר לשכת העיתונות הממשלתית ופתוחים לציבור ולכן אינני רואה כל מניע שלא לפרסמם כאן בפורום.

אימיילים של כמה גורמים נוספים ברכבת פורסמו בעבר בפרסום של מכרז של מע"צ ופתוחים לעיון הציבור ולכן אין מניע שלא לפרסמם כאן בפורום.

ואילו פניות הציבור זה לא המקום להעביר אליהם פניות כלל מאחר והם משליכים את הכל לפח האשפה......
 

alantan

New member
תודה לך על הדאגה... אני לא חושב שאשלח את ההצעה לפניות הציבור

יש לך את האימיילים של בכירים ברכבת?
האימיילים של הדוברות מופיעים ברשימת הדוברים הממשלתיים שבאתר לשכת העיתונות הממשלתית ופתוחים לציבור ולכן אינני רואה כל מניע שלא לפרסמם כאן בפורום.

אימיילים של כמה גורמים נוספים ברכבת פורסמו בעבר בפרסום של מכרז של מע"צ ופתוחים לעיון הציבור ולכן אין מניע שלא לפרסמם כאן בפורום.

ואילו פניות הציבור זה לא המקום להעביר אליהם פניות כלל מאחר והם משליכים את הכל לפח האשפה......
תודה לך על הדאגה... אני לא חושב שאשלח את ההצעה לפניות הציבור
ולדעתי הדרך הראויה להפעיל לחץ צריכה להיות דרך משרד התחבורה (גם אם למעשה רכבת ישראל קובעת את התכניות בסופו של דבר).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קישור לדיון הקודם (לטובת הארכיון ובכלל...):

תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון
פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר אינו קופץ ונראה לי שמדובר בנושא חשוב דיו.

גנבתי את הרעיון של "עמוד השדרה", ועשיתי קצת חושבין מה ניתן לעשות כדי לא לפגוע בתושבי פתח תקווה וראש העין.

1. את הרכבות מבית שמש להרצליה לסיים בראש העין דרום, וכנ"ל בכיוון השני. זה יתן:
  • רכבת פעם בשעה מתל אביב לכ"ס במסילת השרון החדשה, כולל חיבור מהרצליה וכל תחנות השרון לראש העין דרום.
  • רכבת מראש העין דרום לתל אביב, עם החלפה קצת צפופה בראש העין צפון (31 דקות) או טיול דרך מסילת השרון למי שמתעצל להחליף (47 דקות).

2. קיצור של רכבת אחת בשעה ממשה דיין דרך פתח תקווה, שתסיים בראש העין צפון ולא תמשיך לסוקולוב. היא תחזור למשה דיין לאחר 10 דקות זמן התאוששות בראש העין צפון. הרכבת מבית שמש שהוזכרה קודם תחליף את הנסיעה הזו, כך שכפר סבא נשארת עם ארבע רכבות בשעה מתל אביב. כמו כן, פתח תקווה וראש העין אינן מפסידות שתי רכבות בשעה.


3. הארכת שלוש הרכבות הנותרות כך שתסיימנה בהרצליה (ובחזרה) במקום בסוקולוב. בשילוב עם הרכבת של בית שמש, הדבר יספק ארבע רכבות בשעה בין ראש העין להרצליה. כמו כן, אחת מהרכבות מתואמת עם הרכבת מנתניה לאשקלון. כך, תושבי רעננה יוכלו להחליף בהרצליה ולהגיע בזמן טוב לתל אביב, ובעצם יש להם שתי רכבות בשעה לתל אביב וממנה (אחת ישירה, אחת עם החלפה בהרצליה).


את התוצאה של תחילת היום אני מצרף כ-PDF - כמובן שלא הכנתי לו"ז לכל היום...
  • תוספת שירות מוצגת באותיות אדומות
  • גריעת שירות מוצגת באותיות אפורות מחוקות
הערות:
1. בתחילת היום אין רכבת מבית שמש, לכן הרכבת שיוצאת מראש העין לתל אביב בשעה 6:17 תתחיל מהרצליה.
2. מבחינת דיור רכבות לא נראה לי שתהיה בעיה. יש למצוא דיור לשלוש רכבות בהרצליה (אבל מנגד הרכבת מבית שמש שהיום מחייגת בהרצליה לא תעשה זאת יותר). כמו כן, ראש העין דרום בהחלט יכול לאכסן רכבת אחת בשעה ואני מניח שניתן לעשות זאת ללא הפרעה לרכבות המשא.
3. אין לי מושג לגבי מצבת הציוד הנייד וכח אדם, ואם היא תספיק ללו"ז כזה. אבל מטרת התכנית הזו להשתמש בתשתית המסילתית הקיימת ובכך אני חושב שהיא משיגה את מטרותיה.

אשמח להערות והארות מכם!
קישור לדיון הקודם (לטובת הארכיון ובכלל...):
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182818964
&nbsp
לא הצלחתי להבין הרבה מההצעה (חסר לי הרבה ידע) אבל אחרי שקראתי את הדיון הקודם והסתכלתי במפה נדמה לי שהבנתי, בערך, את הכיוון הכללי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה