תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון
פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר אינו קופץ ונראה לי שמדובר בנושא חשוב דיו.
גנבתי את הרעיון של "עמוד השדרה", ועשיתי קצת חושבין מה ניתן לעשות כדי לא לפגוע בתושבי פתח תקווה וראש העין.
1. את הרכבות מבית שמש להרצליה לסיים בראש העין דרום, וכנ"ל בכיוון השני. זה יתן:
- רכבת פעם בשעה מתל אביב לכ"ס במסילת השרון החדשה, כולל חיבור מהרצליה וכל תחנות השרון לראש העין דרום.
- רכבת מראש העין דרום לתל אביב, עם החלפה קצת צפופה בראש העין צפון (31 דקות) או טיול דרך מסילת השרון למי שמתעצל להחליף (47 דקות).
2. קיצור של רכבת אחת בשעה ממשה דיין דרך פתח תקווה, שתסיים בראש העין צפון ולא תמשיך לסוקולוב. היא תחזור למשה דיין לאחר 10 דקות זמן התאוששות בראש העין צפון. הרכבת מבית שמש שהוזכרה קודם תחליף את הנסיעה הזו, כך שכפר סבא נשארת עם ארבע רכבות בשעה מתל אביב. כמו כן, פתח תקווה וראש העין אינן מפסידות שתי רכבות בשעה.
3. הארכת שלוש הרכבות הנותרות כך שתסיימנה בהרצליה (ובחזרה) במקום בסוקולוב. בשילוב עם הרכבת של בית שמש, הדבר יספק ארבע רכבות בשעה בין ראש העין להרצליה. כמו כן, אחת מהרכבות מתואמת עם הרכבת מנתניה לאשקלון. כך, תושבי רעננה יוכלו להחליף בהרצליה ולהגיע בזמן טוב לתל אביב, ובעצם יש להם שתי רכבות בשעה לתל אביב וממנה (אחת ישירה, אחת עם החלפה בהרצליה).
את התוצאה של תחילת היום אני מצרף כ-PDF - כמובן שלא הכנתי לו"ז לכל היום...
- תוספת שירות מוצגת באותיות אדומות
- גריעת שירות מוצגת באותיות אפורות מחוקות
הערות:
1. בתחילת היום אין רכבת מבית שמש, לכן הרכבת שיוצאת מראש העין לתל אביב בשעה 6:17 תתחיל מהרצליה.
2. מבחינת דיור רכבות לא נראה לי שתהיה בעיה. יש למצוא דיור לשלוש רכבות בהרצליה (אבל מנגד הרכבת מבית שמש שהיום מחייגת בהרצליה לא תעשה זאת יותר). כמו כן, ראש העין דרום בהחלט יכול לאכסן רכבת אחת בשעה ואני מניח שניתן לעשות זאת ללא הפרעה לרכבות המשא.
3. אין לי מושג לגבי מצבת הציוד הנייד וכח אדם, ואם היא תספיק ללו"ז כזה. אבל מטרת התכנית הזו להשתמש בתשתית המסילתית הקיימת ובכך אני חושב שהיא משיגה את מטרותיה.
אשמח להערות והארות מכם!