שחיתות בקווי המהדרין

מצב
הנושא נעול.
תודה על ההבהרה ידידי היקר

מתנצל אם פגעתי
אני ואחרים משתמשים בביטוי הזה בכל נושא שבו אנו לא בקיאים מספיק. לטעמי הוא דווקא ביטוי קליל שמבטא את חוסר החשיבות בשם ספציפי. ללא קשר לנושא הדיון. באותה מידה הייתי יכול לכתוב "בפרשת ________"
לא רציתי לכתוב "מתוגבר בפרשת חיי שרה ולא מתוגבר בפרשת לך לך (לדוגמה) כדי לא סתם להטעות, כי אני לא זוכר בדיוק באיזה פרשות מתגברים. (אגב אפילו כל ראש חודש זוכה לאיזשהו שינוי בלו"ז עקב שינוי זמני התפילה).

מקווה שתקבלו את התנצלותי.
תודה על ההבהרה ידידי היקר
יצא שזו פשוט אי הבנה מחוסר היכרותי עם הסלנג הספציפי.
&nbsp
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מיותר, ידידי היקר. מיותר...

זו בעיה ידועה בקווי חרדים
הבעיה היא לאו דווקא עודף שירות (ויעידו מקרים רבים מספור של עומסים והשארת נוסעים בתחנות בקווים אלה).

הבעיה היא השונות הגדולה הנגרמת הן בשל הצרכים המשתנים של הציבור משבוע לשבוע והן בשל מסלול האיסוף הארוך שמקשה על הסדרנים לדעת מתי צריך ומתי לא.

לכן, אם תעמוד בתחנת האיסוף האחרונה של קו 402 (או קווים חרדיים אחרים) ותספור כמה אנשים יש על האוטובוס, תגלה שמספר הנוסעים משתנה משבוע לשבוע באופן דרסטי, לפעמים על אותה נסיעה בשבועות שונים יהיו 80 איש בשבוע א' ו-3 אנשים בשבוע ב'.

הדרך לפתור זאת (בהיעדר מסופים שזו כמובן הדרך הנכונה), היא על ידי מודיעין טוב. אגד מעסיקה עובדים חרדים במחלקת התכנון שבונים עבורה מפה שונה לכל סופ"ש בהתאם למאפיינים שלו (לדוגמה בתקופות חתונות המסה שונה מאשר בתקופת אבל, שבת פרשת שקרכלשהוא עמוסה משבת פרשת שקרכלשהואאחר וכו'.

כנראה בסופ"ש הזה המודיעין כשל, אבל מרגע שאושרה המפה לאגד אין בהכרח את הגמישות לשנות בשטח, לא מבחינת מה שהיא כבר התחייבה עליו (למשרד התחבורה, לציבור ולנהגים שכבר הובאו לעבודה), וגם לא מבחינת הידע שקיים אצל הסדרן. שגם אם הוא שמע שאוטובוס או שניים יצאו ריקים מירושלים מבטיחים לו ש-אוטוטו כולם יצאו ויחכו בתחנות, אז הוא שולח עוד אוטובוס ועוד אוטובוס.
מיותר, ידידי היקר. מיותר...
 

מנכל אחד

Active member
זה נכון שזו בעיה ידועה בקווי חרדים

זו בעיה ידועה בקווי חרדים
הבעיה היא לאו דווקא עודף שירות (ויעידו מקרים רבים מספור של עומסים והשארת נוסעים בתחנות בקווים אלה).

הבעיה היא השונות הגדולה הנגרמת הן בשל הצרכים המשתנים של הציבור משבוע לשבוע והן בשל מסלול האיסוף הארוך שמקשה על הסדרנים לדעת מתי צריך ומתי לא.

לכן, אם תעמוד בתחנת האיסוף האחרונה של קו 402 (או קווים חרדיים אחרים) ותספור כמה אנשים יש על האוטובוס, תגלה שמספר הנוסעים משתנה משבוע לשבוע באופן דרסטי, לפעמים על אותה נסיעה בשבועות שונים יהיו 80 איש בשבוע א' ו-3 אנשים בשבוע ב'.

הדרך לפתור זאת (בהיעדר מסופים שזו כמובן הדרך הנכונה), היא על ידי מודיעין טוב. אגד מעסיקה עובדים חרדים במחלקת התכנון שבונים עבורה מפה שונה לכל סופ"ש בהתאם למאפיינים שלו (לדוגמה בתקופות חתונות המסה שונה מאשר בתקופת אבל, שבת פרשת שקרכלשהוא עמוסה משבת פרשת שקרכלשהואאחר וכו'.

כנראה בסופ"ש הזה המודיעין כשל, אבל מרגע שאושרה המפה לאגד אין בהכרח את הגמישות לשנות בשטח, לא מבחינת מה שהיא כבר התחייבה עליו (למשרד התחבורה, לציבור ולנהגים שכבר הובאו לעבודה), וגם לא מבחינת הידע שקיים אצל הסדרן. שגם אם הוא שמע שאוטובוס או שניים יצאו ריקים מירושלים מבטיחים לו ש-אוטוטו כולם יצאו ויחכו בתחנות, אז הוא שולח עוד אוטובוס ועוד אוטובוס.
זה נכון שזו בעיה ידועה בקווי חרדים
אבל הבעיה הזו נוצרה בתחילת 2016.
כולם יודעים שברבע לעשר אין ביקוש לקו 402 אבל לאגד יותר משתלם כלכלית להפעיל אוטובוסים ריקים.
בסוף שנת 2015 במסגרת ההכנות לתשלום הסובסידיה לפי ק"מ שינוי באגד את דפוס הפעולה.
עם עד אז הפעילו באגד שיקול דעת והפנו את הנסיעות לפי ביקושים. ברגע שעברו לתשלום לפי ק"מ החליטו באגד לרכוב על משרד התחבורה, והם מפעילים אין סוף נסיעות ריקות. הם יודעים שאין ביקוש ל402 בשעה 9:30, אבל מכיון שאין להם מספיק אוטובוסים במרכז הם צריכים להסיע אוטובוסים 'ריקים' למרכז. משרד התחבורה משלם רק על נסיעות בפועל, ואם אפשר לדחוף נסיעות ולקבל עליהם כסף אז זה הכי משתלם.
אם למשל הם היו מעבירים את הנסיעות האלה ל480, אז לא היו משלמים להם על הק"מ שבין מסוף ארלוזורוב לבין תחילת המסלול של 402 וגם תפעול היה הופך ליותר מורכב כשאגד לא מקבלים על זה תמורה כספית.
&nbsp
בקיצור, משרד התחבורה לא יודעים איך לנהל את הקווים בצורה אופטימלית, כולם יודעים את זה. גם אוטובוס שמתמלא באמצע מסלול חייב לבצע את כל המסלול (למרות שיש פעמים שזה יוצר עומסים מיותרים וטרחה לנוסעים) וגם בפיזור אם לא נשאר נוסע אחד יש צורך לסיים את מסלול האיסוף. בימים עברו, אוטובוס שהיה מסיים ריק את מסלול האיסוף היה נשלח לבצע איסוף פעם נוספת ולרשות הסדרן עמדו אוטובוס 'לרשות' שניתן היה להזניקם לנסיעה לפי ביקוש.
לסיכום: משרד התחבורה חייב לבצע דחוף בדק בית על שיטת ההפעלה. לא אתפלא אם בסופו של יום יתברר שאין מחסור בנהגים אלא מחסור במתכננים גמישים שמבינים את השטח.
&nbsp
נ.ב. אין לאגד שום מידע מודיעיני מהשטח, היה בעבר פקח בשם אורן ראם שתכנן את הכמויות וגם ויסת את התנועה בשטח, אבל לפני חצי שנה העיפו אותו מאגד בין הסיבות הם ששיטת העבודה שלו לא כלכלית לאגד.
באגד מועסק היום עובד חרדי אחד בשם יצחק רודיך וניבוי העתיד אינו מתפקידיו
 
התגובה הכי מדוייקת באשכול

זה נכון שזו בעיה ידועה בקווי חרדים
אבל הבעיה הזו נוצרה בתחילת 2016.
כולם יודעים שברבע לעשר אין ביקוש לקו 402 אבל לאגד יותר משתלם כלכלית להפעיל אוטובוסים ריקים.
בסוף שנת 2015 במסגרת ההכנות לתשלום הסובסידיה לפי ק"מ שינוי באגד את דפוס הפעולה.
עם עד אז הפעילו באגד שיקול דעת והפנו את הנסיעות לפי ביקושים. ברגע שעברו לתשלום לפי ק"מ החליטו באגד לרכוב על משרד התחבורה, והם מפעילים אין סוף נסיעות ריקות. הם יודעים שאין ביקוש ל402 בשעה 9:30, אבל מכיון שאין להם מספיק אוטובוסים במרכז הם צריכים להסיע אוטובוסים 'ריקים' למרכז. משרד התחבורה משלם רק על נסיעות בפועל, ואם אפשר לדחוף נסיעות ולקבל עליהם כסף אז זה הכי משתלם.
אם למשל הם היו מעבירים את הנסיעות האלה ל480, אז לא היו משלמים להם על הק"מ שבין מסוף ארלוזורוב לבין תחילת המסלול של 402 וגם תפעול היה הופך ליותר מורכב כשאגד לא מקבלים על זה תמורה כספית.
&nbsp
בקיצור, משרד התחבורה לא יודעים איך לנהל את הקווים בצורה אופטימלית, כולם יודעים את זה. גם אוטובוס שמתמלא באמצע מסלול חייב לבצע את כל המסלול (למרות שיש פעמים שזה יוצר עומסים מיותרים וטרחה לנוסעים) וגם בפיזור אם לא נשאר נוסע אחד יש צורך לסיים את מסלול האיסוף. בימים עברו, אוטובוס שהיה מסיים ריק את מסלול האיסוף היה נשלח לבצע איסוף פעם נוספת ולרשות הסדרן עמדו אוטובוס 'לרשות' שניתן היה להזניקם לנסיעה לפי ביקוש.
לסיכום: משרד התחבורה חייב לבצע דחוף בדק בית על שיטת ההפעלה. לא אתפלא אם בסופו של יום יתברר שאין מחסור בנהגים אלא מחסור במתכננים גמישים שמבינים את השטח.
&nbsp
נ.ב. אין לאגד שום מידע מודיעיני מהשטח, היה בעבר פקח בשם אורן ראם שתכנן את הכמויות וגם ויסת את התנועה בשטח, אבל לפני חצי שנה העיפו אותו מאגד בין הסיבות הם ששיטת העבודה שלו לא כלכלית לאגד.
באגד מועסק היום עובד חרדי אחד בשם יצחק רודיך וניבוי העתיד אינו מתפקידיו
התגובה הכי מדוייקת באשכול
רק אוסיף שדפוס הפעולה הנ"ל קיים גם בחברות נוספות ושם שמעתי את הדברים מפורש מסדרן בכיר.

לגבי רודיך - לדעתי הוא איננו כלום כיום במערכת מלבד היותו בעל תפקיד המשמש כעלה תאנה לעת מצוא ובכך מהווה רק נזק לציבור החרדי הכללי (ויסלחו לי אלה שכן מרוויחים ממנו משהו...)

לגבי אורן - לא ידעתי שהוא כבר לא באגד.
 

846

Active member
לא בטוח שהמודיעין כשל, זה פשוט תלוי בטיב החמין

זו בעיה ידועה בקווי חרדים
הבעיה היא לאו דווקא עודף שירות (ויעידו מקרים רבים מספור של עומסים והשארת נוסעים בתחנות בקווים אלה).

הבעיה היא השונות הגדולה הנגרמת הן בשל הצרכים המשתנים של הציבור משבוע לשבוע והן בשל מסלול האיסוף הארוך שמקשה על הסדרנים לדעת מתי צריך ומתי לא.

לכן, אם תעמוד בתחנת האיסוף האחרונה של קו 402 (או קווים חרדיים אחרים) ותספור כמה אנשים יש על האוטובוס, תגלה שמספר הנוסעים משתנה משבוע לשבוע באופן דרסטי, לפעמים על אותה נסיעה בשבועות שונים יהיו 80 איש בשבוע א' ו-3 אנשים בשבוע ב'.

הדרך לפתור זאת (בהיעדר מסופים שזו כמובן הדרך הנכונה), היא על ידי מודיעין טוב. אגד מעסיקה עובדים חרדים במחלקת התכנון שבונים עבורה מפה שונה לכל סופ"ש בהתאם למאפיינים שלו (לדוגמה בתקופות חתונות המסה שונה מאשר בתקופת אבל, שבת פרשת שקרכלשהוא עמוסה משבת פרשת שקרכלשהואאחר וכו'.

כנראה בסופ"ש הזה המודיעין כשל, אבל מרגע שאושרה המפה לאגד אין בהכרח את הגמישות לשנות בשטח, לא מבחינת מה שהיא כבר התחייבה עליו (למשרד התחבורה, לציבור ולנהגים שכבר הובאו לעבודה), וגם לא מבחינת הידע שקיים אצל הסדרן. שגם אם הוא שמע שאוטובוס או שניים יצאו ריקים מירושלים מבטיחים לו ש-אוטוטו כולם יצאו ויחכו בתחנות, אז הוא שולח עוד אוטובוס ועוד אוטובוס.
לא בטוח שהמודיעין כשל, זה פשוט תלוי בטיב החמין
שהרב הראשי של הקהילה אכל באותו סוף שבוע, פתאום הוא עשה "גרעפס" ומחליט שמתחשק לו לעלות לירושלים.....
תוך 30 דקות התחנות מתמלאות במאות אנשים שכמה דקות קודם לא היה להם מושג שהם יסעו לי"ם....
ככה זה.
המידע המוקדם וה"מודיעין" מתייחס לחתנות, תפילות מיוחדות וארועים יזומים....

ה"רוכב", שוב אתה מתעסק בנושא שאתה לא כלכך מבין בו.....
 
השמצה מכוערת ולא מציאותית

לא בטוח שהמודיעין כשל, זה פשוט תלוי בטיב החמין
שהרב הראשי של הקהילה אכל באותו סוף שבוע, פתאום הוא עשה "גרעפס" ומחליט שמתחשק לו לעלות לירושלים.....
תוך 30 דקות התחנות מתמלאות במאות אנשים שכמה דקות קודם לא היה להם מושג שהם יסעו לי"ם....
ככה זה.
המידע המוקדם וה"מודיעין" מתייחס לחתנות, תפילות מיוחדות וארועים יזומים....

ה"רוכב", שוב אתה מתעסק בנושא שאתה לא כלכך מבין בו.....
השמצה מכוערת ולא מציאותית
לו היית נוקב בשם של איזה רב ראשי הייתי מבקש ממנו לתבוע אותך אישית על דברי שקר מוחלטים,
אבל אתה סתם משמיץ ללא שום ידיעה, מה קורה אצל החרדים.
 

846

Active member
קודם כל לא השמצתי אישית אף רב, חוץ מזה שתיארתי

השמצה מכוערת ולא מציאותית
לו היית נוקב בשם של איזה רב ראשי הייתי מבקש ממנו לתבוע אותך אישית על דברי שקר מוחלטים,
אבל אתה סתם משמיץ ללא שום ידיעה, מה קורה אצל החרדים.
קודם כל לא השמצתי אישית אף רב, חוץ מזה שתיארתי
ברוח ציורית את הלך הרוחות וההחלטות מעכשיו לעכשיו
&nbsp
ואם איזה רבי נפגע, אני מתנצל.
 
לפעמים קורה שפתאום יש בתחנה מסוייימת מאות איש

בגבעת השאול התחנה לא הייתה עמוסה כלל...ואני לא חושב שבבנייני
האומה חיכו מעל ל300 איש רק לקו 402...האיסוף שלו לא מתחיל מבייני האומה בכוונה כי הוא נועד לשרת ציבור מסויים והאיסוף שלו מתחיל בשכונות שלהם..
לפעמים קורה שפתאום יש בתחנה מסוייימת מאות איש
לא לחינם יש לאגד פקחים שמסתובבים בתחנות לראות מה קורה,
יכול להיות כמה תחנות ריקות ופתאום תחנה עם מאות אנשים,
&nbsp
אגב מקרה הפוך שבו מחכים מאות אנשים ומגיע רק אוטובוס אחד שכיחה מאוד,
ורק בגלל שהם "חרדים" אגד מרשה לעצמה להתל בנוסעים הללו.
&nbsp
כך שאם יש שחיתות היא בכיוון השני בתדירות גבוהה עד כדי דיונים בכנסת כל כמה חודשים.
 

Ccyclist

Well-known member
הם לא מגיעים פתאום אלא מארוע, ויש להטיל אחריות על המארגנים.

לפעמים קורה שפתאום יש בתחנה מסוייימת מאות איש
לא לחינם יש לאגד פקחים שמסתובבים בתחנות לראות מה קורה,
יכול להיות כמה תחנות ריקות ופתאום תחנה עם מאות אנשים,
&nbsp
אגב מקרה הפוך שבו מחכים מאות אנשים ומגיע רק אוטובוס אחד שכיחה מאוד,
ורק בגלל שהם "חרדים" אגד מרשה לעצמה להתל בנוסעים הללו.
&nbsp
כך שאם יש שחיתות היא בכיוון השני בתדירות גבוהה עד כדי דיונים בכנסת כל כמה חודשים.
הם לא מגיעים פתאום אלא מארוע, ויש להטיל אחריות על המארגנים.
בדוגמה לא חרדית מחו"ל: לפני כמה שנים חזרתי ברכבת של צהרי יום א' מביקור סוף שבוע אצל קרובים בעיר אחרת. בעוד הרכבת מאיטה לפני תחנת ההחלפה לרכבת לעיר מגוריי ראיתי שהשביל מאצטדיון הכדורגל הסמוך לתחנה מלא באוהדים שיצאו מהמשחק שהיה שם. כשהגעתי לרציף של הרכבת הביתה באה רכבת בת מערך בודד (4 קרונות) כאשר בשעות העומס יש בקו הזה רכבות של 2 מערכים (8 קרונות). הצפיפות ברכבת היתה איומה כי לא היה בה מקום לכל האוהדים. המשחק היה ידוע וכמובן שהיה לו שידור טלוויזיוני ורק חברת הרכבות הביזיונית באזורי החליטה להפעיל מערך בודד כאילו מדובר ביום א' רגיל ולא לתאם מערך נוסף (ויש מספר מוסכי רכבת לאורך המסלול להביא מהם מערך כזה לאחת התחנות) למרות שהם ידעו על המשחק חודשים מראש. בדרך כלל ארוע רב משתתפים כזה מחייב תוכנית תחבורה ושיתוף פעולה של חברת הרכבות.
&nbsp
ולנמשל: החברה החרדית מאד מאורגנת, בדיוק כמו אותו מועדון כדורגל. אם כל ארוע חרדי רב משתתפים היה מחוייב בתיאום מול חברות התחבורה הסדירות היה אפשר לדעת בבירור שיש ארוע במיקום מסויים והבאים צריכים לחזור לישובים מסויימים. התנועה שפועלת לפי קווים סדירים היתה יכולה לקבל תיגבור לקווים אלו במסגרת האפשר (לפי הדיווחים יש מחסור נהגים בארץ) אך התנועה שלא לפי המערכת הזדירה היתה מחייבת את מקיימי הארועים לשכור הסעות פרטיות. כמו כן יתכן שמפעילי הארועים היו צריכים לשלם תחברות התחבורה על תיגבור הקווים הסדירים כדי להכפיל, לרבע או אף למעלה מכך את הרשת הסדירה בקווים הרלוונטים.
&nbsp
מצד שני יש ישובים חילוניים שנדרשים "לשמור מוצ"ש" כי הם לא מקבלים שירות אחרי צאת השבת, ולא יזיק אם הציבור החרדי יקבל משהו שמקביל לחוסר השירות שהציבור החילוני סובל ממנו בלילה שבין שישי לשבת. לכולם מגיע שירות תחבורה ציבורית בזמנים שבהם הם צריכים אותה.
 
פשוט לא נכון - עוד שיעור בעניני חרדים

הם לא מגיעים פתאום אלא מארוע, ויש להטיל אחריות על המארגנים.
בדוגמה לא חרדית מחו"ל: לפני כמה שנים חזרתי ברכבת של צהרי יום א' מביקור סוף שבוע אצל קרובים בעיר אחרת. בעוד הרכבת מאיטה לפני תחנת ההחלפה לרכבת לעיר מגוריי ראיתי שהשביל מאצטדיון הכדורגל הסמוך לתחנה מלא באוהדים שיצאו מהמשחק שהיה שם. כשהגעתי לרציף של הרכבת הביתה באה רכבת בת מערך בודד (4 קרונות) כאשר בשעות העומס יש בקו הזה רכבות של 2 מערכים (8 קרונות). הצפיפות ברכבת היתה איומה כי לא היה בה מקום לכל האוהדים. המשחק היה ידוע וכמובן שהיה לו שידור טלוויזיוני ורק חברת הרכבות הביזיונית באזורי החליטה להפעיל מערך בודד כאילו מדובר ביום א' רגיל ולא לתאם מערך נוסף (ויש מספר מוסכי רכבת לאורך המסלול להביא מהם מערך כזה לאחת התחנות) למרות שהם ידעו על המשחק חודשים מראש. בדרך כלל ארוע רב משתתפים כזה מחייב תוכנית תחבורה ושיתוף פעולה של חברת הרכבות.
&nbsp
ולנמשל: החברה החרדית מאד מאורגנת, בדיוק כמו אותו מועדון כדורגל. אם כל ארוע חרדי רב משתתפים היה מחוייב בתיאום מול חברות התחבורה הסדירות היה אפשר לדעת בבירור שיש ארוע במיקום מסויים והבאים צריכים לחזור לישובים מסויימים. התנועה שפועלת לפי קווים סדירים היתה יכולה לקבל תיגבור לקווים אלו במסגרת האפשר (לפי הדיווחים יש מחסור נהגים בארץ) אך התנועה שלא לפי המערכת הזדירה היתה מחייבת את מקיימי הארועים לשכור הסעות פרטיות. כמו כן יתכן שמפעילי הארועים היו צריכים לשלם תחברות התחבורה על תיגבור הקווים הסדירים כדי להכפיל, לרבע או אף למעלה מכך את הרשת הסדירה בקווים הרלוונטים.
&nbsp
מצד שני יש ישובים חילוניים שנדרשים "לשמור מוצ"ש" כי הם לא מקבלים שירות אחרי צאת השבת, ולא יזיק אם הציבור החרדי יקבל משהו שמקביל לחוסר השירות שהציבור החילוני סובל ממנו בלילה שבין שישי לשבת. לכולם מגיע שירות תחבורה ציבורית בזמנים שבהם הם צריכים אותה.
פשוט לא נכון - עוד שיעור בעניני חרדים
כל מוצאי שבת מתנייעים עשרות אלפי חרדים מהערים החרדיות הביתה, רח' רבי עקיבא בבני ברק (הרחוב הראשי) נראה במשך כמה שעות כמו כניסה לתחנה מרכזית ענקית, (כך גם ביום שישי אבל בולט פחות)
עשרות אוטובוסים חולפים מידי כמה דקות, למעלה מ2500 אוטובוסים ויש אומרים 3000 אוטובוסים (תלוי מתי עשו את הסקר) ואולי יותר תוך שעות ספורות,
אי אפשר לחזות מתי יחליטו אלפי חרדים לצאת מהבית לנסיעה הביתה, לכן כל מוצאי שבת מסתובבים בירושלים ובבני ברק פקחים במכוניות קטנות וזריזות שמכווינים את כמויות האוטובוסים, קורה הרבה פעמים (בעיני זה הזוי ולא כלכלי) שמוציאים אוטובוסים עירוניים ולעיתים גם מפרקיים כדי לפנות את התחנות האוטובוס הקטנות לאלפים שיבואו עוד כמה דקות.

לכן "לעיתים נדירות" קורה שיש תקלה בתחזית ויוצאים כמה אוטובוסים ריקים, אבל לעיתים קרובות קורה שמחכים בתחנה אחת כמה מאות איש !, וכשהם לא מקבלים מענה תוך זמן סביר (שזה אומר גם שלושת רבעי שעה המתנה) זה גורם לעיתים להפגנה ספונטנית על הזלזול בחברה החרדית. ואז לעיתים זה מגיע גם לכנסת, וזה קורה יחסית די הרבה וחבל.

אני טוען שהחרדים צרכים להתארגן ולדרוש מערכת חרדית לקווים החרדיים, (תודה על הטובות ועל הסובסידיות המיותרות מהמדינה) כך לא יהיו לחרדים בעיות, וכך מחירי הנסיעה ירדו לכמחצית ממה שהם כיום.
 

נתנאל531

Well-known member
הציבור החרדי מאוגד בהרבה קהילות קטנות

פשוט לא נכון - עוד שיעור בעניני חרדים
כל מוצאי שבת מתנייעים עשרות אלפי חרדים מהערים החרדיות הביתה, רח' רבי עקיבא בבני ברק (הרחוב הראשי) נראה במשך כמה שעות כמו כניסה לתחנה מרכזית ענקית, (כך גם ביום שישי אבל בולט פחות)
עשרות אוטובוסים חולפים מידי כמה דקות, למעלה מ2500 אוטובוסים ויש אומרים 3000 אוטובוסים (תלוי מתי עשו את הסקר) ואולי יותר תוך שעות ספורות,
אי אפשר לחזות מתי יחליטו אלפי חרדים לצאת מהבית לנסיעה הביתה, לכן כל מוצאי שבת מסתובבים בירושלים ובבני ברק פקחים במכוניות קטנות וזריזות שמכווינים את כמויות האוטובוסים, קורה הרבה פעמים (בעיני זה הזוי ולא כלכלי) שמוציאים אוטובוסים עירוניים ולעיתים גם מפרקיים כדי לפנות את התחנות האוטובוס הקטנות לאלפים שיבואו עוד כמה דקות.

לכן "לעיתים נדירות" קורה שיש תקלה בתחזית ויוצאים כמה אוטובוסים ריקים, אבל לעיתים קרובות קורה שמחכים בתחנה אחת כמה מאות איש !, וכשהם לא מקבלים מענה תוך זמן סביר (שזה אומר גם שלושת רבעי שעה המתנה) זה גורם לעיתים להפגנה ספונטנית על הזלזול בחברה החרדית. ואז לעיתים זה מגיע גם לכנסת, וזה קורה יחסית די הרבה וחבל.

אני טוען שהחרדים צרכים להתארגן ולדרוש מערכת חרדית לקווים החרדיים, (תודה על הטובות ועל הסובסידיות המיותרות מהמדינה) כך לא יהיו לחרדים בעיות, וכך מחירי הנסיעה ירדו לכמחצית ממה שהם כיום.
הציבור החרדי מאוגד בהרבה קהילות קטנות
אם היה רצון היה קל להתארגן עם הסעה של קהילה לאירוע מסויים, אבל זה כאב ראש לתאם בין אנשים וגם עולה כסף. להסתמך על תחבורה ציבורית קל וזול, רק שתחבורה ציבורית מותאמת ליחידים, ולא לקבוצות מאורגנות, והתוצאות בהתאם
 

Ccyclist

Well-known member
עדיף שתהיה חובה לכל ארוע עם 50 איש תלויי תח"צ לציין זאת.

הציבור החרדי מאוגד בהרבה קהילות קטנות
אם היה רצון היה קל להתארגן עם הסעה של קהילה לאירוע מסויים, אבל זה כאב ראש לתאם בין אנשים וגם עולה כסף. להסתמך על תחבורה ציבורית קל וזול, רק שתחבורה ציבורית מותאמת ליחידים, ולא לקבוצות מאורגנות, והתוצאות בהתאם
עדיף שתהיה חובה לכל ארוע עם 50 איש תלויי תח"צ לציין זאת.
על הארועים של הציבור החרדי שומעים בעיתונות הכללית - חתונות ולוויות, טישים, שיעורים או תפילות מיוחדות לרגל תאריך כזה או אחר, וכנובן ההפגנות.
&nbsp
מי שמארגן ארועים כאלו ובוחר להסתמך על מערכת התח"צ הנפרדת לציבור החרדי (כל הקווים המקבילים האלו מאזור חרדי בעיר א' לאזור חרדי בעיר ב' ללא מגע עם התחנות המרכזיות הרגילות בערים אלו) ובידיעה רמרבית הציבור החרדי תלוי בתח"צ ואינו מחזיק ברכב צריך לתאם את מהלכיו מול המערכת כדי שהיא תהיה מודעת לדרישה מבוססת הארועים כי היא שונה מאד מרמת הבסיס למערכת.
&nbsp
ומשום שכל החרדים מאוגדים בסופו של דבר ביהדות התורה או ש"ס יש תשתית שמייצגת אותם כלפי הפוליטיקה ומנהיגיהם מארגני הארועים יכולים לבנות מנגנון תיאום מול משרד התחבורה וחברות התח"צ כשמנגנון זה ידע על הדרישה העתידית שבועות או אפילו חודשים מראש ולא באמצעות "פקחים בניידות" שמגלים רת גודל הדרישה רק ברגע האחרון כשמאוחר מדי.
 
98% מהנסיעות הן נסיעות פרטיות

עדיף שתהיה חובה לכל ארוע עם 50 איש תלויי תח"צ לציין זאת.
על הארועים של הציבור החרדי שומעים בעיתונות הכללית - חתונות ולוויות, טישים, שיעורים או תפילות מיוחדות לרגל תאריך כזה או אחר, וכנובן ההפגנות.
&nbsp
מי שמארגן ארועים כאלו ובוחר להסתמך על מערכת התח"צ הנפרדת לציבור החרדי (כל הקווים המקבילים האלו מאזור חרדי בעיר א' לאזור חרדי בעיר ב' ללא מגע עם התחנות המרכזיות הרגילות בערים אלו) ובידיעה רמרבית הציבור החרדי תלוי בתח"צ ואינו מחזיק ברכב צריך לתאם את מהלכיו מול המערכת כדי שהיא תהיה מודעת לדרישה מבוססת הארועים כי היא שונה מאד מרמת הבסיס למערכת.
&nbsp
ומשום שכל החרדים מאוגדים בסופו של דבר ביהדות התורה או ש"ס יש תשתית שמייצגת אותם כלפי הפוליטיקה ומנהיגיהם מארגני הארועים יכולים לבנות מנגנון תיאום מול משרד התחבורה וחברות התח"צ כשמנגנון זה ידע על הדרישה העתידית שבועות או אפילו חודשים מראש ולא באמצעות "פקחים בניידות" שמגלים רת גודל הדרישה רק ברגע האחרון כשמאוחר מדי.
98% מהנסיעות הן נסיעות פרטיות
הציבור החרדי הוא הציבור בעל יכולת מינוע הכי נמוכה במדינה, ולכן הוא נסמך אך ורק על תחבורה ציבורית, אני זוכר שלפני כמה שנים רמת המינוע בבני ברק הייתה 110 מכוניות ל1000 נפש וברמת גן הסמוכה 560 מכוניות, כיום המצב בבני ברק השתפר ורמת המינוע עלתה, לכמה אינני יודע אבל זה הרבה הרבה פחות מרמת גן.

ומכאן רוב הנסיעות שלו הם פרטיות, להורים ולמשפחה, ומכיוון שמדינת ישראל לא דואגת לחרדים כמדיניות כללית, אין לחרדים בירושלים ובכל עיר חרדית תחנה מרכזית.

אם ישנו עומס בתחנה מסויימת, זה בגלל שכמה עשרות משפחות החליטו באותו רגע לצאת לירושלים או לבני ברק או מודיעין עילית או לכל מקום שהם גרים בו.

העומס הפתאומי לא קשור בדרך כלל לאירועים כאלה ואחרים.
 

נתנאל531

Well-known member
הקמת תחנה מרכזית באחריות השלטון המקומי

98% מהנסיעות הן נסיעות פרטיות
הציבור החרדי הוא הציבור בעל יכולת מינוע הכי נמוכה במדינה, ולכן הוא נסמך אך ורק על תחבורה ציבורית, אני זוכר שלפני כמה שנים רמת המינוע בבני ברק הייתה 110 מכוניות ל1000 נפש וברמת גן הסמוכה 560 מכוניות, כיום המצב בבני ברק השתפר ורמת המינוע עלתה, לכמה אינני יודע אבל זה הרבה הרבה פחות מרמת גן.

ומכאן רוב הנסיעות שלו הם פרטיות, להורים ולמשפחה, ומכיוון שמדינת ישראל לא דואגת לחרדים כמדיניות כללית, אין לחרדים בירושלים ובכל עיר חרדית תחנה מרכזית.

אם ישנו עומס בתחנה מסויימת, זה בגלל שכמה עשרות משפחות החליטו באותו רגע לצאת לירושלים או לבני ברק או מודיעין עילית או לכל מקום שהם גרים בו.

העומס הפתאומי לא קשור בדרך כלל לאירועים כאלה ואחרים.
הקמת תחנה מרכזית באחריות השלטון המקומי
המדינה לא צריכה להתנהג כמו גננת
 
רמת המינוע בבני ברק עוד יותר נמוכה משציינת

98% מהנסיעות הן נסיעות פרטיות
הציבור החרדי הוא הציבור בעל יכולת מינוע הכי נמוכה במדינה, ולכן הוא נסמך אך ורק על תחבורה ציבורית, אני זוכר שלפני כמה שנים רמת המינוע בבני ברק הייתה 110 מכוניות ל1000 נפש וברמת גן הסמוכה 560 מכוניות, כיום המצב בבני ברק השתפר ורמת המינוע עלתה, לכמה אינני יודע אבל זה הרבה הרבה פחות מרמת גן.

ומכאן רוב הנסיעות שלו הם פרטיות, להורים ולמשפחה, ומכיוון שמדינת ישראל לא דואגת לחרדים כמדיניות כללית, אין לחרדים בירושלים ובכל עיר חרדית תחנה מרכזית.

אם ישנו עומס בתחנה מסויימת, זה בגלל שכמה עשרות משפחות החליטו באותו רגע לצאת לירושלים או לבני ברק או מודיעין עילית או לכל מקום שהם גרים בו.

העומס הפתאומי לא קשור בדרך כלל לאירועים כאלה ואחרים.
רמת המינוע בבני ברק עוד יותר נמוכה משציינת
אם תקרא את דו"חות הלמ"ס על רמת המינוע בישראל, תראה שמצויין שבעיר בני ברק הנתונים מוטים כלפי מעלה במספר כלי הרכב וכלפי מטה בגיל. זאת משום שכמה מחברות ההשכרה והליסינג הגדולות שוכנות או ששכנו בעיר (אלבר ואוויס לדוגמא) וציי הרכב הגדולים שלהן מטים את הנתונים.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הזכרת לי שבנסיעתי האחרונה בכרמלית
הוצפנו בתלמידים דתיים

הם לא מגיעים פתאום אלא מארוע, ויש להטיל אחריות על המארגנים.
בדוגמה לא חרדית מחו"ל: לפני כמה שנים חזרתי ברכבת של צהרי יום א' מביקור סוף שבוע אצל קרובים בעיר אחרת. בעוד הרכבת מאיטה לפני תחנת ההחלפה לרכבת לעיר מגוריי ראיתי שהשביל מאצטדיון הכדורגל הסמוך לתחנה מלא באוהדים שיצאו מהמשחק שהיה שם. כשהגעתי לרציף של הרכבת הביתה באה רכבת בת מערך בודד (4 קרונות) כאשר בשעות העומס יש בקו הזה רכבות של 2 מערכים (8 קרונות). הצפיפות ברכבת היתה איומה כי לא היה בה מקום לכל האוהדים. המשחק היה ידוע וכמובן שהיה לו שידור טלוויזיוני ורק חברת הרכבות הביזיונית באזורי החליטה להפעיל מערך בודד כאילו מדובר ביום א' רגיל ולא לתאם מערך נוסף (ויש מספר מוסכי רכבת לאורך המסלול להביא מהם מערך כזה לאחת התחנות) למרות שהם ידעו על המשחק חודשים מראש. בדרך כלל ארוע רב משתתפים כזה מחייב תוכנית תחבורה ושיתוף פעולה של חברת הרכבות.
&nbsp
ולנמשל: החברה החרדית מאד מאורגנת, בדיוק כמו אותו מועדון כדורגל. אם כל ארוע חרדי רב משתתפים היה מחוייב בתיאום מול חברות התחבורה הסדירות היה אפשר לדעת בבירור שיש ארוע במיקום מסויים והבאים צריכים לחזור לישובים מסויימים. התנועה שפועלת לפי קווים סדירים היתה יכולה לקבל תיגבור לקווים אלו במסגרת האפשר (לפי הדיווחים יש מחסור נהגים בארץ) אך התנועה שלא לפי המערכת הזדירה היתה מחייבת את מקיימי הארועים לשכור הסעות פרטיות. כמו כן יתכן שמפעילי הארועים היו צריכים לשלם תחברות התחבורה על תיגבור הקווים הסדירים כדי להכפיל, לרבע או אף למעלה מכך את הרשת הסדירה בקווים הרלוונטים.
&nbsp
מצד שני יש ישובים חילוניים שנדרשים "לשמור מוצ"ש" כי הם לא מקבלים שירות אחרי צאת השבת, ולא יזיק אם הציבור החרדי יקבל משהו שמקביל לחוסר השירות שהציבור החילוני סובל ממנו בלילה שבין שישי לשבת. לכולם מגיע שירות תחבורה ציבורית בזמנים שבהם הם צריכים אותה.
הזכרת לי שבנסיעתי האחרונה בכרמלית
הוצפנו בתלמידים דתיים
(או אפילו חרדים, לא זוכרת) שהיו בטיול/סיור עם המורה/מדריך וכולם יחד (כמה כיתות?) דחסו את הכרמלית במה שהייתה אמורה להיות נסיעה רגילה (ודאי מבחינתי). כשיצאתי מקריית הממשלה ורצתי לתחנה להספיק לכרמלית לא דמיינתי מרבד של ילדודס שימלא ויפקוק לחלוטין את כל הכניסה והמדרגות. בנקודה הזאת הם דווקא התנהגו יפה: כשהאחראי פקד עליהם לאפשר מעבר הם התפצלו כמו ים סוף ועברתי בחורבה...
אבל מרגע שהכרמלית עצרה בתחנה הם התנפלו עליה כמו נחיל ארבה ומיהרו לתפוס מקומות ישיבה. ציפיתי לחינוך בסיסי (לאפשר לנוסעים המבוגרים להתיישב) אבל זה כבר לא קרה.
 

אורי404

New member
"שחיתות" זוהי אולי מלה רחוקה מדי. אבל בהחלט זה לא תקין

שחיתות בקווי המהדרין
מוצ"ש, שעה עשר ורבע..ספרתי שיירה של בין 5-6 אוטובוסים אחד אחרי השני ברחוב שרי ישראל של אגד קו 402 לכיוון בני ברק..כל אחד יותר ריק מהשני..לדעתי באוטובוס שנעל את השיירה היו בלחץ 4 אנשים...משהו מוכן להסביר את השחיתות הזו? למה בקווי אגד הרגילים של החילוניים אנשים צריכים להידחס במוצאמ שבת כמו סרדינים בגלל שיש בלחץ 2 נסיעות לכיוון ירושלים במוצ"ש...וזה לא רק עם הקו הזה..גם 972 וכו....
וגם באמצע השבוע קווי 402 תמיד חצי ריקים...שהיו מעבירים קצת אוטובוסים לטובת 480 שאחרי הצהריים בקושי יש מקום לסיכה....פשוט חוצפה לשמה.
"שחיתות" זוהי אולי מלה רחוקה מדי. אבל בהחלט זה לא תקין
את מה, שראית ראיתי הרבה פעמים במוצאי שבת ובערבי יום חול טיפוסי בקו 402 ובקווים אחרים.העומס הוא רק בערבי חג או באירועים חריגים אחרים, כפי ש"הרוכב לאופניים" הסביר.
כנ"ל ביום-יום. למעלה מחמש שנים הייתי נמצא בבני ברק קרוב למחלף גבעת שמואל. שם האוטובוסים בקו 402 ובקווי 4XX (אז "אגד" ו"דן" הפעילו אותם. בהמשך "ויאוליה" כיום "אפיקים") אין נוסעים רבים.
כל זה בשעה, שאומרים שיש מחסור בנהגי אוטובוס ובזמן, שנסיעות בקווים אחרים לא יוצאות. בהחלט צריך לתת את הדעת על זה ולעשות סדר בדברים.
האי-שוויון בנטל מורגש בתשלום המיסים ובשירות צבאי (סדיר ומילואים) וזה ממשיך למה שתיארת במוצאי שבת וגם בימי חול.
 
דתיות במדינה מביאה לזכויות יתר


"שחיתות" זוהי אולי מלה רחוקה מדי. אבל בהחלט זה לא תקין
את מה, שראית ראיתי הרבה פעמים במוצאי שבת ובערבי יום חול טיפוסי בקו 402 ובקווים אחרים.העומס הוא רק בערבי חג או באירועים חריגים אחרים, כפי ש"הרוכב לאופניים" הסביר.
כנ"ל ביום-יום. למעלה מחמש שנים הייתי נמצא בבני ברק קרוב למחלף גבעת שמואל. שם האוטובוסים בקו 402 ובקווי 4XX (אז "אגד" ו"דן" הפעילו אותם. בהמשך "ויאוליה" כיום "אפיקים") אין נוסעים רבים.
כל זה בשעה, שאומרים שיש מחסור בנהגי אוטובוס ובזמן, שנסיעות בקווים אחרים לא יוצאות. בהחלט צריך לתת את הדעת על זה ולעשות סדר בדברים.
האי-שוויון בנטל מורגש בתשלום המיסים ובשירות צבאי (סדיר ומילואים) וזה ממשיך למה שתיארת במוצאי שבת וגם בימי חול.
דתיות במדינה מביאה לזכויות יתר

הוזלה במחירי הדירות כיתות קטנות יותר הנחות בתחבורה ציבורית שירות מדלת לדלת, וכן פטורים משרות צבאי, נכון במידה חלקית גם לציבור הדתי לאומי
 

XrayCharlie

New member
וכמה פעמים ה-402 עבר שם עם 10 בעמידה ואפילו לא עצר?

"שחיתות" זוהי אולי מלה רחוקה מדי. אבל בהחלט זה לא תקין
את מה, שראית ראיתי הרבה פעמים במוצאי שבת ובערבי יום חול טיפוסי בקו 402 ובקווים אחרים.העומס הוא רק בערבי חג או באירועים חריגים אחרים, כפי ש"הרוכב לאופניים" הסביר.
כנ"ל ביום-יום. למעלה מחמש שנים הייתי נמצא בבני ברק קרוב למחלף גבעת שמואל. שם האוטובוסים בקו 402 ובקווי 4XX (אז "אגד" ו"דן" הפעילו אותם. בהמשך "ויאוליה" כיום "אפיקים") אין נוסעים רבים.
כל זה בשעה, שאומרים שיש מחסור בנהגי אוטובוס ובזמן, שנסיעות בקווים אחרים לא יוצאות. בהחלט צריך לתת את הדעת על זה ולעשות סדר בדברים.
האי-שוויון בנטל מורגש בתשלום המיסים ובשירות צבאי (סדיר ומילואים) וזה ממשיך למה שתיארת במוצאי שבת וגם בימי חול.
וכמה פעמים ה-402 עבר שם עם 10 בעמידה ואפילו לא עצר?
זה לא מתמטיקה. אי אפשר לדעת באמת מה יקרה ומתי והמערכת לא יכולה לעבוד ע"פ "שיגעון רגעי".
יש אוטובוסים רקים ויש מפוצצים (גם בלילה).
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה