שחיתות בקווי המהדרין

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
"אזרחית ישראל - אל תלכי ברחובותינו בחצאית ארוכה !!! "

אני לא חושב שדעתך מייצגת את החילוניות
או ואבוי אם כיבוד התנך שייך רק לדתיים, וזלזולו - לחילוניים.

לעניין ת"א, לך תלמד את ההיסטוריה של העיר, ואח"כ תתן הוראות להחלפת הבגדים....
"אזרחית ישראל - אל תלכי ברחובותינו בחצאית ארוכה !!! "
 
מה שמוכיח את טענתי שדתיים לא מוכנים לכבד חילונים מ.ש.ל.

אני לא חושב שדעתך מייצגת את החילוניות
או ואבוי אם כיבוד התנך שייך רק לדתיים, וזלזולו - לחילוניים.

לעניין ת"א, לך תלמד את ההיסטוריה של העיר, ואח"כ תתן הוראות להחלפת הבגדים....
מה שמוכיח את טענתי שדתיים לא מוכנים לכבד חילונים מ.ש.ל.
 
נו באמת, לבישת מכנסיים זה כיבוד החילונים?

מה שמוכיח את טענתי שדתיים לא מוכנים לכבד חילונים מ.ש.ל.
נו באמת, לבישת מכנסיים זה כיבוד החילונים?
רמה כזו מצדיקה את הטענות שחילוניות זו דת בפני עצמה.
חילוני אמיתי לא מתעסק עם הלבוש של הדתיים והדתיות. שיתלבשו איך שהם מוצאים לנכון בכל מקום.
הכיבוד האמיתי זה שהם לא יתעסקו עם הלבוש של החילונים בתל אביב, לא שהם יתלבשו כמו החילונים.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל משום שאין כבוד הדדי יש להדגים להם במה מדובר.

נו באמת, לבישת מכנסיים זה כיבוד החילונים?
רמה כזו מצדיקה את הטענות שחילוניות זו דת בפני עצמה.
חילוני אמיתי לא מתעסק עם הלבוש של הדתיים והדתיות. שיתלבשו איך שהם מוצאים לנכון בכל מקום.
הכיבוד האמיתי זה שהם לא יתעסקו עם הלבוש של החילונים בתל אביב, לא שהם יתלבשו כמו החילונים.
אבל משום שאין כבוד הדדי יש להדגים להם במה מדובר.
אי אפשר שדרישות מגוכחות יגיעו רק מצד אחד ורק הצד השני יצטרך להיענות ולהתפשר. משום שחוסר האיזון הוא חד צדדי כל כך צריך לאזן את דרישות הדתיים שהחילונים יתנהגו כמו דתיים בדרישות דומות שהדתיים יתנהגו כמו חילונים עד שהגתיים יבינו שזכויות הן אישיות וכבוד הוא הדדי.
 
לא. זו הדגמה מעוותת של החילוניות והיא פוגעת אך ורק בחילונים

אבל משום שאין כבוד הדדי יש להדגים להם במה מדובר.
אי אפשר שדרישות מגוכחות יגיעו רק מצד אחד ורק הצד השני יצטרך להיענות ולהתפשר. משום שחוסר האיזון הוא חד צדדי כל כך צריך לאזן את דרישות הדתיים שהחילונים יתנהגו כמו דתיים בדרישות דומות שהדתיים יתנהגו כמו חילונים עד שהגתיים יבינו שזכויות הן אישיות וכבוד הוא הדדי.
לא. זו הדגמה מעוותת של החילוניות והיא פוגעת אך ורק בחילונים
הדגמה אותנטית של חילוניות זה לתת לכל אחד לנהוג בדרכו. אין שום הגיון לדרוש מאדם דתי להתלבש בניגוד לאמונתו ולמנהגיו.

וגם אין סימטריה בין דת לחילוניות - כיבוד דת וכיבוד דתיים לא סימטרית לכיבוד חילוניות וכיבוד חילונים.
כשאדם חילוני מגיע לסביבה דתית או למקום שמקודש לדת - כן, הוא צריך לכבד את מנהגי המקום ולנהוג לפיהם.
כשאדם דתי מגיע לסביבה חילונית, אין שום פגיעה בכיבוד הסביבה החילונית כאשר האדם הדתי מגיע כפי שהוא נוהג בסביבתו הדתית.
ממתי לבישת מכנסיים על ידי אשה זה כלל חילוני?

מה שכן - האדם הדתי צריך לכבד את זכותו של החילוני לנהוג בסביבתו כפי שהוא (החילוני) מוצא לנכון. אבל הוא ממש לא צריך לנהוג כך בעצמו כדי שזה ייחשב כיבוד הסביבה החילונית.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל המרחק מהכבוד גדול כל כך שהוא מחייב איזון מחדש.

לא. זו הדגמה מעוותת של החילוניות והיא פוגעת אך ורק בחילונים
הדגמה אותנטית של חילוניות זה לתת לכל אחד לנהוג בדרכו. אין שום הגיון לדרוש מאדם דתי להתלבש בניגוד לאמונתו ולמנהגיו.

וגם אין סימטריה בין דת לחילוניות - כיבוד דת וכיבוד דתיים לא סימטרית לכיבוד חילוניות וכיבוד חילונים.
כשאדם חילוני מגיע לסביבה דתית או למקום שמקודש לדת - כן, הוא צריך לכבד את מנהגי המקום ולנהוג לפיהם.
כשאדם דתי מגיע לסביבה חילונית, אין שום פגיעה בכיבוד הסביבה החילונית כאשר האדם הדתי מגיע כפי שהוא נוהג בסביבתו הדתית.
ממתי לבישת מכנסיים על ידי אשה זה כלל חילוני?

מה שכן - האדם הדתי צריך לכבד את זכותו של החילוני לנהוג בסביבתו כפי שהוא (החילוני) מוצא לנכון. אבל הוא ממש לא צריך לנהוג כך בעצמו כדי שזה ייחשב כיבוד הסביבה החילונית.
אבל המרחק מהכבוד גדול כל כך שהוא מחייב איזון מחדש.
70 שנה שהכיבוד הוא רק לכיוון אחד. כשהדתי יבין שזכותו להיות דתי קיימת גם בסביבה חילונית ומקבילה לזכותו של החילוני להיות חילוני גם בסביבה דתית יגיע האיזון. הדתיים בחו"ל לא היו מעיזים לומר מילה לאישה גויה או יהודיה בלבוש מודרני משום שהם יודעים לכבד את סביבתם. הם לא היו חולמים להפריע לאוטובוסים או לרכבות או לחסום כבישים. זה לא מפריע להם בהוא-זה לקיים אורח חיים יהודי דתי. בארץ יש עיוות חמור של הדת על חשבון הציבור החילוני ובדת המעוותת הזו יש להלחם עד שתוחזר היהדות הסובלנית שיודעת להתפשר עם הסביבה לישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
והם יודעים לקנות מהמדפים הכשרים בסופר כללי עם חזיר.

אבל המרחק מהכבוד גדול כל כך שהוא מחייב איזון מחדש.
70 שנה שהכיבוד הוא רק לכיוון אחד. כשהדתי יבין שזכותו להיות דתי קיימת גם בסביבה חילונית ומקבילה לזכותו של החילוני להיות חילוני גם בסביבה דתית יגיע האיזון. הדתיים בחו"ל לא היו מעיזים לומר מילה לאישה גויה או יהודיה בלבוש מודרני משום שהם יודעים לכבד את סביבתם. הם לא היו חולמים להפריע לאוטובוסים או לרכבות או לחסום כבישים. זה לא מפריע להם בהוא-זה לקיים אורח חיים יהודי דתי. בארץ יש עיוות חמור של הדת על חשבון הציבור החילוני ובדת המעוותת הזו יש להלחם עד שתוחזר היהדות הסובלנית שיודעת להתפשר עם הסביבה לישראל.
והם יודעים לקנות מהמדפים הכשרים בסופר כללי עם חזיר.
בין אם זה הסיינסברי'ס בגולדרס גרין או המוריסונ'ס בסטאמפורד היל אין להם בעיה כלשהי לקנות מוצרי מזון כלליים כשרים או שאינם בלתי כשרים במובהק בסופר רגיל עם כל המוצרים הרגילים כולל חזירים ופירות ים, אך להקפיד על בשר רק מהמקרר הכשר או מאטליז כשר נפרד. יש אפילו מוצרים כמו גבינות בשיווק כללי שנושאות תו כשרות כמו K או U שמרבית הציבור אינו מודע לו אך הציבור היהודי שומר הכשרות מכיר. יהודים תמיד מצליחים למצוא את מה שכשר מבלי לדרוש תנאים בלתי אפשריים מסביבתם.
 
כבר כתבתי לך הרבה פעמים שההשוואות הללו לא משרתות את הנושא

והם יודעים לקנות מהמדפים הכשרים בסופר כללי עם חזיר.
בין אם זה הסיינסברי'ס בגולדרס גרין או המוריסונ'ס בסטאמפורד היל אין להם בעיה כלשהי לקנות מוצרי מזון כלליים כשרים או שאינם בלתי כשרים במובהק בסופר רגיל עם כל המוצרים הרגילים כולל חזירים ופירות ים, אך להקפיד על בשר רק מהמקרר הכשר או מאטליז כשר נפרד. יש אפילו מוצרים כמו גבינות בשיווק כללי שנושאות תו כשרות כמו K או U שמרבית הציבור אינו מודע לו אך הציבור היהודי שומר הכשרות מכיר. יהודים תמיד מצליחים למצוא את מה שכשר מבלי לדרוש תנאים בלתי אפשריים מסביבתם.
כבר כתבתי לך הרבה פעמים שההשוואות הללו לא משרתות את הנושא
מדינת ישראל היא מדינה עם מאפיינים ייחודיים שמבדילים אותה ממדינות אירופאיות שאתה מנסה להשוות אליהן.
כל השוואה כזו רק גורמת לרתיעה ולהרחקת הפתרונות ולא לקירובם.
הפתרון צריך להתחשב במאפיינים הייחודיים של המדינה ולא לנסות לעקוף אותם.
כי כל נסיון להפוך את ישראל לעוד מדינה אירופאית רק ייתקל בקיר ברזל שיהדוף כל נסיון כזה.
 

נייף

New member


כבר כתבתי לך הרבה פעמים שההשוואות הללו לא משרתות את הנושא
מדינת ישראל היא מדינה עם מאפיינים ייחודיים שמבדילים אותה ממדינות אירופאיות שאתה מנסה להשוות אליהן.
כל השוואה כזו רק גורמת לרתיעה ולהרחקת הפתרונות ולא לקירובם.
הפתרון צריך להתחשב במאפיינים הייחודיים של המדינה ולא לנסות לעקוף אותם.
כי כל נסיון להפוך את ישראל לעוד מדינה אירופאית רק ייתקל בקיר ברזל שיהדוף כל נסיון כזה.

אכן בדיוק כך
 
מצד שני, גם נסיונות להפוך את ישראל למדינת הלכה ייתקלו בקיר


אכן בדיוק כך
מצד שני, גם נסיונות להפוך את ישראל למדינת הלכה ייתקלו בקיר
ברזל לא פחות קשיח.
וכל פעם שהדתיים והחרדים הפריזו, הם נתקלו בתגובה אלקטורלית מוחצת.
 

נייף

New member
בהחלט

מצד שני, גם נסיונות להפוך את ישראל למדינת הלכה ייתקלו בקיר
ברזל לא פחות קשיח.
וכל פעם שהדתיים והחרדים הפריזו, הם נתקלו בתגובה אלקטורלית מוחצת.
בהחלט
צריך למצוא את המינון והאיזון הנכון בין החלקים בעם.
 

Ccyclist

Well-known member
ההשוואה לקהילות יהודיות אורתודוקסיות מעידה על החריגה בארץ.

כבר כתבתי לך הרבה פעמים שההשוואות הללו לא משרתות את הנושא
מדינת ישראל היא מדינה עם מאפיינים ייחודיים שמבדילים אותה ממדינות אירופאיות שאתה מנסה להשוות אליהן.
כל השוואה כזו רק גורמת לרתיעה ולהרחקת הפתרונות ולא לקירובם.
הפתרון צריך להתחשב במאפיינים הייחודיים של המדינה ולא לנסות לעקוף אותם.
כי כל נסיון להפוך את ישראל לעוד מדינה אירופאית רק ייתקל בקיר ברזל שיהדוף כל נסיון כזה.
ההשוואה לקהילות יהודיות אורתודוקסיות מעידה על החריגה בארץ.
אני בא מקהילה עם רקע אורתודוקסי רציף מהתקופה הויקטוריאנית והלאה ללא מספר ארועי מפתח שהשפיעו על הפיצול הדתי - חילוני בארץ. אני מעיד על המקור ואתם טוענים בפני ששני חידושים דתיים - אידאולוגיים שארעו בארץ בתחילת המאה ה20 - "החרדים לדבר השם" של הישוב הישן ו"הדתיים לאומיים" של הרב קוק ואידאולוגיית הסוס הטרוייני שלהם להשתלטות על הפרוייקט הציוני הם "היהדות מימים ימימה". יהדות אשכנז במקורה "מסורתית" בדיוק כמו המזרחיים שלא בחרו לא בחילונות מבית מפא"י ולא בדת האבסולוטית של קוק או החרדים. היא תמיד ידעה לחיות בשלום עם סביבתה גויים כיהודים וכפייה דתית כפי שיש בארץ רחוקה ממנה שנות אור.
 
ברור שלא, הכוונה שדתי לא יתנהג אחרת בטענה של כיבוד

נו באמת, לבישת מכנסיים זה כיבוד החילונים?
רמה כזו מצדיקה את הטענות שחילוניות זו דת בפני עצמה.
חילוני אמיתי לא מתעסק עם הלבוש של הדתיים והדתיות. שיתלבשו איך שהם מוצאים לנכון בכל מקום.
הכיבוד האמיתי זה שהם לא יתעסקו עם הלבוש של החילונים בתל אביב, לא שהם יתלבשו כמו החילונים.
ברור שלא, הכוונה שדתי לא יתנהג אחרת בטענה של כיבוד
מובן שלא אכפת לי איך מישהו מתלבש, רק אני חושב שהחצאיות עושות אותן מכוערות וחבל :~(
 
באירופה הקרה החצאיות מאוד מאוד פופולאריות

ברור שלא, הכוונה שדתי לא יתנהג אחרת בטענה של כיבוד
מובן שלא אכפת לי איך מישהו מתלבש, רק אני חושב שהחצאיות עושות אותן מכוערות וחבל :~(
באירופה הקרה החצאיות מאוד מאוד פופולאריות
בעניי זה ממש לא הגיוני,
באירופה הקרה החצאיות מאוד פופולאריות, במוסקבה בקיץ (גם בימים קרים יחסית) המון נשים בחצאיות, שלא לדבר על מערב אירופה, זה מאוד נשי ויפה בעיני רוב האירופאים,

רק פה במדינת ישראל החמה רוב הנשים במכנסיים, זה לא נעים בקיץ ולא נוח, זה יוצר לעיתים בעיות.......אבל מה, העיקר שלא להיראות כמו דתיות.
 
באירופה הקרה גם גברים הולכים לעיתים בקיץ עם חצאיות

באירופה הקרה החצאיות מאוד מאוד פופולאריות
בעניי זה ממש לא הגיוני,
באירופה הקרה החצאיות מאוד פופולאריות, במוסקבה בקיץ (גם בימים קרים יחסית) המון נשים בחצאיות, שלא לדבר על מערב אירופה, זה מאוד נשי ויפה בעיני רוב האירופאים,

רק פה במדינת ישראל החמה רוב הנשים במכנסיים, זה לא נעים בקיץ ולא נוח, זה יוצר לעיתים בעיות.......אבל מה, העיקר שלא להיראות כמו דתיות.
באירופה הקרה גם גברים הולכים לעיתים בקיץ עם חצאיות
http://news.walla.co.il/item/3075825
במקרה הזה נערים.
ואם כבר מדברים על הגיון בלבוש - אז הלבוש החרדי בקיץ הישראלי אינו ממש מהווה דוגמה להגיון.
 
נכון,אבל זה לא תשובה

באירופה הקרה גם גברים הולכים לעיתים בקיץ עם חצאיות
http://news.walla.co.il/item/3075825
במקרה הזה נערים.
ואם כבר מדברים על הגיון בלבוש - אז הלבוש החרדי בקיץ הישראלי אינו ממש מהווה דוגמה להגיון.
נכון,אבל זה לא תשובה
זה ממש "לא הגיוני" ללכת בקיץ עם חליפה כהה,
אבל זה לבוש מגזרי, אף חרדי לא חושב אם ללבוש או לא, הוא חייב להיות כמו כולם.
פעם החרדים הלכו עם חליפות בהירות כיום זה ממש לא קורה.
וזה ממש לא נוח, ולעיתים גם יותר מכך.
&nbsp
מי שהפסיק ללכת עם חליפות זה מגזר שנקרא "חרדים מודרנים" שלובשים בגדים בהירים וללא חליפות.
&nbsp
אבל זה לא תשובה למה החילוניות סובלות בקיץ העיקר לא להיראות כמו דתיות.
 

נתנאל531

Well-known member
ענית לעצמך יפה, מאותה סיבה שחרדים לובשים ביגוד כבד בקיץ

נכון,אבל זה לא תשובה
זה ממש "לא הגיוני" ללכת בקיץ עם חליפה כהה,
אבל זה לבוש מגזרי, אף חרדי לא חושב אם ללבוש או לא, הוא חייב להיות כמו כולם.
פעם החרדים הלכו עם חליפות בהירות כיום זה ממש לא קורה.
וזה ממש לא נוח, ולעיתים גם יותר מכך.
&nbsp
מי שהפסיק ללכת עם חליפות זה מגזר שנקרא "חרדים מודרנים" שלובשים בגדים בהירים וללא חליפות.
&nbsp
אבל זה לא תשובה למה החילוניות סובלות בקיץ העיקר לא להיראות כמו דתיות.
ענית לעצמך יפה, מאותה סיבה שחרדים לובשים ביגוד כבד בקיץ
לבוש (פעמים רבות) = מדים המעידים על השתייכות חברתית, ולכן כאשר המגזר הדתי מתנגד באופן נחרץ למכנסיים לנשים, החצאית הופכת ללבוש המסמל דתיות, והמכנסיים להפך. פחות נח? לבוש כבד חרדי בקיץ עוד פחות נח, אבל הצגת השתייכות חברתית באמצעות הלבוש - חשובה יותר וגוברת על אי-נוחות.
&nbsp
באירופה אין עידוד דתי ללבישת חצאית, ולכן חצאית ומכנסיים לנשים לא מייצגים שם את אמונתו הדתית של הפרט, והתוצאה בהתאם, שלא כמו בארץ
 

trilliane

Well-known member
מנהל
החילוניות לא סובלות בקיץ. בבקשה אל תדבר בשמנו, תודה.

נכון,אבל זה לא תשובה
זה ממש "לא הגיוני" ללכת בקיץ עם חליפה כהה,
אבל זה לבוש מגזרי, אף חרדי לא חושב אם ללבוש או לא, הוא חייב להיות כמו כולם.
פעם החרדים הלכו עם חליפות בהירות כיום זה ממש לא קורה.
וזה ממש לא נוח, ולעיתים גם יותר מכך.
&nbsp
מי שהפסיק ללכת עם חליפות זה מגזר שנקרא "חרדים מודרנים" שלובשים בגדים בהירים וללא חליפות.
&nbsp
אבל זה לא תשובה למה החילוניות סובלות בקיץ העיקר לא להיראות כמו דתיות.
החילוניות לא סובלות בקיץ. בבקשה אל תדבר בשמנו, תודה.
ולתשומת לבך, חילוניות בהחלט לובשת גם מכנסיים וחצאיות קצרים (בלי גרבונים), חולצות קצרות או בלי שרוולים, גופיות ועוד. אז אם אנחנו סובלות בקיץ זה בגלל המזגן, לא כדי לא להיראות כמו דתיות (כי זה ממש לא המצב
).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בהחלט שימוש לא ראוי בביטוי. לא מכבד את הכותב.

רוכב, אכזבת
ביקורת עניינית, על כל ציבור שיהיה, בתחום תח"צ - מעולה.
ביטוי פוגעני בלי קשר לנושא הפורום - זה פסול.
כקורא קבוע ומעריך של הבלוג שלך וההודעות בפורום אני מתאר לעצמי שאתה מבין שזה מיותר
בהחלט שימוש לא ראוי בביטוי. לא מכבד את הכותב.
במיוחד כאשר מדובר בכותב כה הרוכב לאוטובוסים.
 
מתנצל אם פגעתי

רוכב, אכזבת
ביקורת עניינית, על כל ציבור שיהיה, בתחום תח"צ - מעולה.
ביטוי פוגעני בלי קשר לנושא הפורום - זה פסול.
כקורא קבוע ומעריך של הבלוג שלך וההודעות בפורום אני מתאר לעצמי שאתה מבין שזה מיותר
מתנצל אם פגעתי
אני ואחרים משתמשים בביטוי הזה בכל נושא שבו אנו לא בקיאים מספיק. לטעמי הוא דווקא ביטוי קליל שמבטא את חוסר החשיבות בשם ספציפי. ללא קשר לנושא הדיון. באותה מידה הייתי יכול לכתוב "בפרשת ________"
לא רציתי לכתוב "מתוגבר בפרשת חיי שרה ולא מתוגבר בפרשת לך לך (לדוגמה) כדי לא סתם להטעות, כי אני לא זוכר בדיוק באיזה פרשות מתגברים. (אגב אפילו כל ראש חודש זוכה לאיזשהו שינוי בלו"ז עקב שינוי זמני התפילה).

מקווה שתקבלו את התנצלותי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה