פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
וזה בדיוק העניין !

ההסתכלות על העניין פה היא מלומדת
חברי הפורום מכירים היטב את מבחר כלי התחבורה הקיימים, יכולתם וזמני הנסיעה בהם. עם זאת הציבור הרחב אינו כה מלומד. יתכן שאותו בחור שפגשתי לא מכיר כל כך את שירותי הרכבת, או מה שיותר סביר ניסה פעם אחת ונכווה באיחור קשה. מי שאינו חובב לא ימהר לחזור לכלי תחבורה שאכזב ולו פעם אחת, ובעצם למה לו אם כל מה ששומעים על הרכבת בכלל והקו לי-ם בפרט בתקשורת הוא רק שלילי.
וזה בדיוק העניין !
לו רק הייתה לקו תדמית של קו מהיר , ואת זה ניתן לעשות ע"י רכישת הרכבות הרוכנות,אותו בחור היה לבטח נוסע ברכבת.
 

mucool2

New member
ועוד משהו בנושא:

פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...
הציוד בדרך בין בית שמש לירושלים, רכישת שני מערכים רוכנים שיעשו את הקטע בין בית שמש לירושלים הלוך חזור, מערכת הIC3 תגיע עד לבית שמש ומשם הנוסעים ירדו ויעברו לרכבת רוכנת, זה יחסוך הרבה כסף, ציוד מתכלה, יקצר את זמן הנסיעה משמעותית ומספר הנוסעים יגדל והרכבות יסעו מלאים בכל השנה. קו של IC3 או מודו ספרדי מנהריה לבית שמש ומעבר למערך רוכן לירושלים, בכל אופן אני מחכה לחורף, לשלג, מעולם לא ראיתי את ההרים מושלגים. אפשר גם פעם ביום (יש בצהריים שבמשך קרוב לשעתיים אין נסיעה בקטע לשלב רכבת עם שני קטרים ישנים ומספר קרונות יגוסלביים ישנים שיעוצבו כמו בשנות השיבעים עם המושבים הרכים וקרון אנגלי שתעשה נסיעה איטית ללא מזגן וחלונות פתוחים בין בית שמש לירושלים שהמטרה תיירותית. עוד פיספוס נוסף, קו 99 סובב ירושלים לדעתי צריך כחלק מהמסלול להגיע לתחנת מלחה, אני רואה הרבה פעמים תיירים שיורדים מהרכבת ונראים אבודים, סביר להניח שרובם היו בוחרים להשתמש בו, קו הקומותיים אילו היה מגיע פעם בשעה מתי שהרכבת מגיעה, הוא היה מתמלה לא רק בתיירים אלה במבקרים מהארץ שמגיעים ברכבת לירושלים.
ועוד משהו בנושא:
וזה מה שאומר בכיר לשעבר ברכבת: בכיר לשעבר ברכבת: הקו המשודרג לירושלים - חטא הגאווה של ההנהלה (מתוך "הארץ-TheMarker") "המחדל שהתגלה בקו הרכבת המשודרג לירושלים הוא חטא הגאווה של הנהלת הרכבת בשנים האחרונות, שלא השכילה לאמץ ניתוחים ובדיקות שהונחו בפניה והתעקשה על בניית הקו במתכונתו הנוכחית" - כך אמר ל-TheMarker בכיר לשעבר ברכבת ישראל המכיר היטב את הפרויקט. "ברגע שהתקבלה החלטה לא עניינית לשנות את סוג הקרונות שינועו על הקו, התחיל תהליך הידרדרות שאת סופו אנחנו רק מתחילים לראות היום", הוא הוסיף. הבכיר התייחס לקטע הקו המשודרג בין בית שמש לירושלים, שנבנה בהשקעה של יותר מ-500 מיליון שקל. כפי שפורסם בשבוע שעבר, קטע קו זה אינו מתאים לרכבות הנעות עליו. לפי ממצאים ראשוניים, כתוצאה מאי ההתאמה נגרם נזק לחוגון הקרונות - המרכב הממוקם בתחתית כל קרון ו"מחזיק" את גלגלי הרכבת. הנזק עלול לגרום לשברים בחוגונים ואף לירידה של הרכבת מהפסים. לדברי הבכיר, "אין כל מניעה שרכבות ינועו בתוואי ואפילו במהירות גבוהה, אך הן צריכות להתאים למסילה. אם ההחלטה שהתקבלה בזמנו להשתמש ב'רכבות רוכנות' (רכבות טילטינג המסוגלות להימנע מהאטה לפני עיקולים בעזרת מערכת קפיצים פנימית) היתה מיושמת, לא היינו נחשפים למחדל החמור". ב-2002 החליטה רכבת ישראל שלא להשתמש ברכבות מסוג טילטינג בתוואי תל אביב-ירושלים המשודרג, אף שחברת פיאט רכבות האיטלקית, שנרכשה על ידי חברת אלסטום הצרפתית, זכתה ב-99' במכרז לאספקת הקרונות האמורים. מי שיישמו את ההחלטה הלכה למעשה היו שר התחבורה אז, אפרים סנה, ומנכ"ל הרכבת אז, יוסי שניר. הבכיר לשעבר אמר: "אם היה נעשה שימוש ברכבות הטילטינג, הרכבת לא היתה ניצבת כיום בפני שוקת שבורה".
 

mucool2

New member
ועל זה נאמר:

ועוד משהו בנושא:
וזה מה שאומר בכיר לשעבר ברכבת: בכיר לשעבר ברכבת: הקו המשודרג לירושלים - חטא הגאווה של ההנהלה (מתוך "הארץ-TheMarker") "המחדל שהתגלה בקו הרכבת המשודרג לירושלים הוא חטא הגאווה של הנהלת הרכבת בשנים האחרונות, שלא השכילה לאמץ ניתוחים ובדיקות שהונחו בפניה והתעקשה על בניית הקו במתכונתו הנוכחית" - כך אמר ל-TheMarker בכיר לשעבר ברכבת ישראל המכיר היטב את הפרויקט. "ברגע שהתקבלה החלטה לא עניינית לשנות את סוג הקרונות שינועו על הקו, התחיל תהליך הידרדרות שאת סופו אנחנו רק מתחילים לראות היום", הוא הוסיף. הבכיר התייחס לקטע הקו המשודרג בין בית שמש לירושלים, שנבנה בהשקעה של יותר מ-500 מיליון שקל. כפי שפורסם בשבוע שעבר, קטע קו זה אינו מתאים לרכבות הנעות עליו. לפי ממצאים ראשוניים, כתוצאה מאי ההתאמה נגרם נזק לחוגון הקרונות - המרכב הממוקם בתחתית כל קרון ו"מחזיק" את גלגלי הרכבת. הנזק עלול לגרום לשברים בחוגונים ואף לירידה של הרכבת מהפסים. לדברי הבכיר, "אין כל מניעה שרכבות ינועו בתוואי ואפילו במהירות גבוהה, אך הן צריכות להתאים למסילה. אם ההחלטה שהתקבלה בזמנו להשתמש ב'רכבות רוכנות' (רכבות טילטינג המסוגלות להימנע מהאטה לפני עיקולים בעזרת מערכת קפיצים פנימית) היתה מיושמת, לא היינו נחשפים למחדל החמור". ב-2002 החליטה רכבת ישראל שלא להשתמש ברכבות מסוג טילטינג בתוואי תל אביב-ירושלים המשודרג, אף שחברת פיאט רכבות האיטלקית, שנרכשה על ידי חברת אלסטום הצרפתית, זכתה ב-99' במכרז לאספקת הקרונות האמורים. מי שיישמו את ההחלטה הלכה למעשה היו שר התחבורה אז, אפרים סנה, ומנכ"ל הרכבת אז, יוסי שניר. הבכיר לשעבר אמר: "אם היה נעשה שימוש ברכבות הטילטינג, הרכבת לא היתה ניצבת כיום בפני שוקת שבורה".
ועל זה נאמר:
"קנית בזול - שילמת ביוקר"
 

OMER G17

New member
אכן טימטום...

ועוד משהו בנושא:
וזה מה שאומר בכיר לשעבר ברכבת: בכיר לשעבר ברכבת: הקו המשודרג לירושלים - חטא הגאווה של ההנהלה (מתוך "הארץ-TheMarker") "המחדל שהתגלה בקו הרכבת המשודרג לירושלים הוא חטא הגאווה של הנהלת הרכבת בשנים האחרונות, שלא השכילה לאמץ ניתוחים ובדיקות שהונחו בפניה והתעקשה על בניית הקו במתכונתו הנוכחית" - כך אמר ל-TheMarker בכיר לשעבר ברכבת ישראל המכיר היטב את הפרויקט. "ברגע שהתקבלה החלטה לא עניינית לשנות את סוג הקרונות שינועו על הקו, התחיל תהליך הידרדרות שאת סופו אנחנו רק מתחילים לראות היום", הוא הוסיף. הבכיר התייחס לקטע הקו המשודרג בין בית שמש לירושלים, שנבנה בהשקעה של יותר מ-500 מיליון שקל. כפי שפורסם בשבוע שעבר, קטע קו זה אינו מתאים לרכבות הנעות עליו. לפי ממצאים ראשוניים, כתוצאה מאי ההתאמה נגרם נזק לחוגון הקרונות - המרכב הממוקם בתחתית כל קרון ו"מחזיק" את גלגלי הרכבת. הנזק עלול לגרום לשברים בחוגונים ואף לירידה של הרכבת מהפסים. לדברי הבכיר, "אין כל מניעה שרכבות ינועו בתוואי ואפילו במהירות גבוהה, אך הן צריכות להתאים למסילה. אם ההחלטה שהתקבלה בזמנו להשתמש ב'רכבות רוכנות' (רכבות טילטינג המסוגלות להימנע מהאטה לפני עיקולים בעזרת מערכת קפיצים פנימית) היתה מיושמת, לא היינו נחשפים למחדל החמור". ב-2002 החליטה רכבת ישראל שלא להשתמש ברכבות מסוג טילטינג בתוואי תל אביב-ירושלים המשודרג, אף שחברת פיאט רכבות האיטלקית, שנרכשה על ידי חברת אלסטום הצרפתית, זכתה ב-99' במכרז לאספקת הקרונות האמורים. מי שיישמו את ההחלטה הלכה למעשה היו שר התחבורה אז, אפרים סנה, ומנכ"ל הרכבת אז, יוסי שניר. הבכיר לשעבר אמר: "אם היה נעשה שימוש ברכבות הטילטינג, הרכבת לא היתה ניצבת כיום בפני שוקת שבורה".
אכן טימטום...
 
תגובה לבועז (לנוחות כולנו אני מצטט)

פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...
הציוד בדרך בין בית שמש לירושלים, רכישת שני מערכים רוכנים שיעשו את הקטע בין בית שמש לירושלים הלוך חזור, מערכת הIC3 תגיע עד לבית שמש ומשם הנוסעים ירדו ויעברו לרכבת רוכנת, זה יחסוך הרבה כסף, ציוד מתכלה, יקצר את זמן הנסיעה משמעותית ומספר הנוסעים יגדל והרכבות יסעו מלאים בכל השנה. קו של IC3 או מודו ספרדי מנהריה לבית שמש ומעבר למערך רוכן לירושלים, בכל אופן אני מחכה לחורף, לשלג, מעולם לא ראיתי את ההרים מושלגים. אפשר גם פעם ביום (יש בצהריים שבמשך קרוב לשעתיים אין נסיעה בקטע לשלב רכבת עם שני קטרים ישנים ומספר קרונות יגוסלביים ישנים שיעוצבו כמו בשנות השיבעים עם המושבים הרכים וקרון אנגלי שתעשה נסיעה איטית ללא מזגן וחלונות פתוחים בין בית שמש לירושלים שהמטרה תיירותית. עוד פיספוס נוסף, קו 99 סובב ירושלים לדעתי צריך כחלק מהמסלול להגיע לתחנת מלחה, אני רואה הרבה פעמים תיירים שיורדים מהרכבת ונראים אבודים, סביר להניח שרובם היו בוחרים להשתמש בו, קו הקומותיים אילו היה מגיע פעם בשעה מתי שהרכבת מגיעה, הוא היה מתמלה לא רק בתיירים אלה במבקרים מהארץ שמגיעים ברכבת לירושלים.
תגובה לבועז (לנוחות כולנו אני מצטט)
"האם הבנתי אותך נכון בני?ו בועז ל ו 17:18 | 14/08/05 האם מה שאתה מציע הינו ביטול למעשה של קטע בית שמש - י"ם כקו סדיר?אם כך הוא הדבר הרי זוהי הצעה שאין בה מן הרגישות החברתית. לאוכלוסיה הענקית של רמלוד בית שמש מגיע קישור רכבתי לבירה. הפגיעה בבית שמש תהיה חמורה במיוחד. עליך להכיר את הנתונים: מדי יום יוצאים מבית שמש לי"ם אלפי אנשים בתח"צ. תדירות האוטובוסים בבקרים הינה גבוהה כמו קו עירוני תל אביבי ולא נשכח גם את כמות המוניות וההסעות האדירה. מסה זו תורמת רבות לפקק הענקי בכניסה לי"ם מדי בוקר.רכבות הקיץ הספוראדיות שמועד הפעלתן נתון לשיקולי גוף פרטי יפגעו פגיעה קשה בתושבי בית שמש. תאר לך כיצד יתפרש צעד שכזה ע"י תושבי הפריפריה לאחר שהקו כבר הופעל כקו סדיר ולאחר שהיה מושבת מזה 7 שנים. קו הרכבת ים - בית שמש אינו כלכלי אך ורק בגלל זמן הנסיעה ומחירה . דבר זה אינו גזירה מן השמים וניתן לתקנו.קובי לו ודאי יטען שכמות הנוסעים אף היום מספקת ומרשימה ואני טוען ששיפור הקו יביא לזינוק בן עשרות אחוזים בכמות הנוסעים, אם לא למעלה מזה ! סליחה על ההדגשה הארוכה (וואלה נדמתי לאביתר) . אנא תקן אותי אם אני טועה." ==================================================================== תשובתי היא שאתה טועה, לצערי. בית שמש חיה כבר שנים רבות ובעצם מאז הווסדה בלי קו רכבת נורמלי לירושלים ולכן אני לא חושב שיש כאן פגיעה גדולה. אני גם חושב שהפקקים בכניסה לבירה אינם רק מתושבי בית שמש...כמו שהפקקים לת"א אינם רק מתושבי רעננה. יש לבית שמש כל הזמן קישור תחבורתי מהיר יותר מהרכבת והוא הכביש ואני בטוח שיותר זול היה להשקיע את הכסף שבוזבז ועוד יבוזבז בקו הרכבת, ורק בריבית להסיע את כל תושבי בית שמש חינם באוטובוסים לירושלים. אבל זאת כמובן הערה אירונית. הקו מבית שמש מערבה צריך להיות מהיר ויעיל וזה אולי יגרום לתושבי בית שמש להיות מקושרים מערבה בעניני עבודה ובילויים, דבר שהוא לא רע לכשעצמו. ברור שיש דרך ביניים והיא להשתמש ברכבות התיירות בבוקר ואחה"צ לטובת תושבי בית שמש. אבל בעיקרון, כל העסק מיותר.
 

בועז ל

New member
הזמנים משתנים בני. אל תתעלם מכך!

פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...
הציוד בדרך בין בית שמש לירושלים, רכישת שני מערכים רוכנים שיעשו את הקטע בין בית שמש לירושלים הלוך חזור, מערכת הIC3 תגיע עד לבית שמש ומשם הנוסעים ירדו ויעברו לרכבת רוכנת, זה יחסוך הרבה כסף, ציוד מתכלה, יקצר את זמן הנסיעה משמעותית ומספר הנוסעים יגדל והרכבות יסעו מלאים בכל השנה. קו של IC3 או מודו ספרדי מנהריה לבית שמש ומעבר למערך רוכן לירושלים, בכל אופן אני מחכה לחורף, לשלג, מעולם לא ראיתי את ההרים מושלגים. אפשר גם פעם ביום (יש בצהריים שבמשך קרוב לשעתיים אין נסיעה בקטע לשלב רכבת עם שני קטרים ישנים ומספר קרונות יגוסלביים ישנים שיעוצבו כמו בשנות השיבעים עם המושבים הרכים וקרון אנגלי שתעשה נסיעה איטית ללא מזגן וחלונות פתוחים בין בית שמש לירושלים שהמטרה תיירותית. עוד פיספוס נוסף, קו 99 סובב ירושלים לדעתי צריך כחלק מהמסלול להגיע לתחנת מלחה, אני רואה הרבה פעמים תיירים שיורדים מהרכבת ונראים אבודים, סביר להניח שרובם היו בוחרים להשתמש בו, קו הקומותיים אילו היה מגיע פעם בשעה מתי שהרכבת מגיעה, הוא היה מתמלה לא רק בתיירים אלה במבקרים מהארץ שמגיעים ברכבת לירושלים.
הזמנים משתנים בני. אל תתעלם מכך!
אני מסכים איתך לחלוטין לגבי השבחת הכיוון המערבי ותלונתי כאן בפורום לגבי מועד הרכבת האחרונה מת"א לבית שמש מוכרת. אינני מסכים איתך לגבי הכיוון המזרחי ולצערי גם כאן אי ההסכמה היא ברמה מוחלטת. בתגובתך אתה מזכיר תקופה בה מנתה אוכלוסיית בית שמש כ 15 - 20 אלף איש. לידיעתך, היום מונה העיר 75 אלף איש וליתר דיוק 76.5 אלף איש. שיעור הגידול בה עמד על 8.6% בשנה החולפת. נתון מדהים לכל הדיעות.מסדר גודל כזה של אוכלוסיה אינך יכול לשלול קישור תחבורתי הכרחי לעיר הנשענת על כביש 38 בלבד ככביש הגישה הראשי לעיר.לרגע לא טענתי שתושבי בית שמש הם הגורמים הבלעדיים לפקקי הכניסה לבירה , אך אין ספק שתרומתם להם רבה. אם אאמץ את הגישה שלך, הרי שיש לבטל את קו הרכבת מהרצליה לכיוון ת"א . על פי אותה אנלוגיה אינני בטוח כלל שתושבי הרצליה מרבים להשתמש ברכבת לכיוון ת"א . לחיפה יכול להיות, אבל לת"א יש להם מכוניות פרטיות , הם מבוססים,יש מוניות אוטובוסים וכביש בטווח יד. מקומם, לא? רכבת עפ"י תפיסתי נועדה לשרת את הציבור הרחב תוך מתן דגש על הפריפריה והאוכלוסיות הלא מבוססות.בית שמש עונה להגדרה זו.
 

OMER G17

New member
נכון בית שמש בהחלט ראוייה לקו לי-ם.

הזמנים משתנים בני. אל תתעלם מכך!
אני מסכים איתך לחלוטין לגבי השבחת הכיוון המערבי ותלונתי כאן בפורום לגבי מועד הרכבת האחרונה מת"א לבית שמש מוכרת. אינני מסכים איתך לגבי הכיוון המזרחי ולצערי גם כאן אי ההסכמה היא ברמה מוחלטת. בתגובתך אתה מזכיר תקופה בה מנתה אוכלוסיית בית שמש כ 15 - 20 אלף איש. לידיעתך, היום מונה העיר 75 אלף איש וליתר דיוק 76.5 אלף איש. שיעור הגידול בה עמד על 8.6% בשנה החולפת. נתון מדהים לכל הדיעות.מסדר גודל כזה של אוכלוסיה אינך יכול לשלול קישור תחבורתי הכרחי לעיר הנשענת על כביש 38 בלבד ככביש הגישה הראשי לעיר.לרגע לא טענתי שתושבי בית שמש הם הגורמים הבלעדיים לפקקי הכניסה לבירה , אך אין ספק שתרומתם להם רבה. אם אאמץ את הגישה שלך, הרי שיש לבטל את קו הרכבת מהרצליה לכיוון ת"א . על פי אותה אנלוגיה אינני בטוח כלל שתושבי הרצליה מרבים להשתמש ברכבת לכיוון ת"א . לחיפה יכול להיות, אבל לת"א יש להם מכוניות פרטיות , הם מבוססים,יש מוניות אוטובוסים וכביש בטווח יד. מקומם, לא? רכבת עפ"י תפיסתי נועדה לשרת את הציבור הרחב תוך מתן דגש על הפריפריה והאוכלוסיות הלא מבוססות.בית שמש עונה להגדרה זו.
נכון בית שמש בהחלט ראוייה לקו לי-ם.
וקו מוצלח ומהיר..חוץ מזה שהקו יוכל לשרת לא רק אותה..אין סיבה להשאיר את הקו הזה תיירותי!
 

בועז ל

New member
קלעת לדעת קשישים עומר...../images/Emo13.gif

נכון בית שמש בהחלט ראוייה לקו לי-ם.
וקו מוצלח ומהיר..חוץ מזה שהקו יוכל לשרת לא רק אותה..אין סיבה להשאיר את הקו הזה תיירותי!
קלעת לדעת קשישים עומר...
 
בית שמש ראויה להרבה יותר

פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...
הציוד בדרך בין בית שמש לירושלים, רכישת שני מערכים רוכנים שיעשו את הקטע בין בית שמש לירושלים הלוך חזור, מערכת הIC3 תגיע עד לבית שמש ומשם הנוסעים ירדו ויעברו לרכבת רוכנת, זה יחסוך הרבה כסף, ציוד מתכלה, יקצר את זמן הנסיעה משמעותית ומספר הנוסעים יגדל והרכבות יסעו מלאים בכל השנה. קו של IC3 או מודו ספרדי מנהריה לבית שמש ומעבר למערך רוכן לירושלים, בכל אופן אני מחכה לחורף, לשלג, מעולם לא ראיתי את ההרים מושלגים. אפשר גם פעם ביום (יש בצהריים שבמשך קרוב לשעתיים אין נסיעה בקטע לשלב רכבת עם שני קטרים ישנים ומספר קרונות יגוסלביים ישנים שיעוצבו כמו בשנות השיבעים עם המושבים הרכים וקרון אנגלי שתעשה נסיעה איטית ללא מזגן וחלונות פתוחים בין בית שמש לירושלים שהמטרה תיירותית. עוד פיספוס נוסף, קו 99 סובב ירושלים לדעתי צריך כחלק מהמסלול להגיע לתחנת מלחה, אני רואה הרבה פעמים תיירים שיורדים מהרכבת ונראים אבודים, סביר להניח שרובם היו בוחרים להשתמש בו, קו הקומותיים אילו היה מגיע פעם בשעה מתי שהרכבת מגיעה, הוא היה מתמלה לא רק בתיירים אלה במבקרים מהארץ שמגיעים ברכבת לירושלים.
בית שמש ראויה להרבה יותר
אבל להשקיע מאות מיליונים בקו רכבת רק לבית שמש לדעתי זה מיותר. יותר זול היה להכפיל את הכביש מבית שמש לשער הגיא ולשדרג את תדירות האוטובוסים. תושבי רעננה והרצליה נוסעים לת"א ברכב פרטי אבל יש גם שירות אוטובוסים מעולה וכבישים טובים. חוצמיזה אמרתי לך שלדעתי (בעצם לעניות דעתי) ייטב יותר לתושבי בית שמש שת"א תהיה הכוון שלהם ולא ירושלים. אגב, אם כבר נגעת באופי התושבים בהרצליה וכו', אז עד כמה שאני יודע חלק ניכר מתושבי בית שמש שהגיעו לאחרונה הם חרדים, לא? אז הם בכלל נשארים במקום. ואילו שכן עובדים, סיכוייהם באיזור החוף למצוא עבודה טובים יותר. אבל זו רק דעתי האישית מבלי להכיר טוב את בית שמש. ונקודה נוספת: קשר טוב של עשרים דקות מבית שמש לת"א ברכבת, ימשוך לשם אוכלוסיה מבוססת מהמרכז (כמובן שעם שווק נכון ובניית בתים וקוטג'ים לא יקרים. הנוף הנפלא כבר נמצא שם...). אגב, מודיעין הסמוכה התפתחה בגלל האורינטציה ה"תל אביבית" שלה וזה ללא מסילת ברזל....
 

JayZed

New member
סלח לי, אבל מאד קל לוותר על משהו

בית שמש ראויה להרבה יותר
אבל להשקיע מאות מיליונים בקו רכבת רק לבית שמש לדעתי זה מיותר. יותר זול היה להכפיל את הכביש מבית שמש לשער הגיא ולשדרג את תדירות האוטובוסים. תושבי רעננה והרצליה נוסעים לת"א ברכב פרטי אבל יש גם שירות אוטובוסים מעולה וכבישים טובים. חוצמיזה אמרתי לך שלדעתי (בעצם לעניות דעתי) ייטב יותר לתושבי בית שמש שת"א תהיה הכוון שלהם ולא ירושלים. אגב, אם כבר נגעת באופי התושבים בהרצליה וכו', אז עד כמה שאני יודע חלק ניכר מתושבי בית שמש שהגיעו לאחרונה הם חרדים, לא? אז הם בכלל נשארים במקום. ואילו שכן עובדים, סיכוייהם באיזור החוף למצוא עבודה טובים יותר. אבל זו רק דעתי האישית מבלי להכיר טוב את בית שמש. ונקודה נוספת: קשר טוב של עשרים דקות מבית שמש לת"א ברכבת, ימשוך לשם אוכלוסיה מבוססת מהמרכז (כמובן שעם שווק נכון ובניית בתים וקוטג'ים לא יקרים. הנוף הנפלא כבר נמצא שם...). אגב, מודיעין הסמוכה התפתחה בגלל האורינטציה ה"תל אביבית" שלה וזה ללא מסילת ברזל....
סלח לי, אבל מאד קל לוותר על משהו
שאתה לא צריך. בית שמש **צריכה** קו רכבת לי-ם, ולא לך, שמעולם לא ישתמש בו, לשפוט על כך. כבר היום, עם הקו העקום הקיים שזמני הנסיעה בו מחפירים ותחנת היעד שלו אי-שם בדרום העיר במלחה, יש בו יותר נוסעים בין בית-שמש לי-ם מאשר בין י-ם לת"א. בבקרים אגד מוציא אוטובוסים לבירה בתדירות 5 דקות **ועדיין זה לא מספיק ואנשים עומדים בהם**, אני שנים (מאז כיתה ז' ועד לסיום האקדמיה) הייתי יומם בקו זה וסבלתי בדחסה של הבוקר. להכפיל את כביש 38 זה פתרון על רגל אחת הרבה יותר מהקו רכבת שכבר בנו והוא ראוי אולי רק לממשלתיינו החסרת-תובנה. אז מה, משך הנסיעה באוטובוס יקטן מ-40 דקות ל-35 דקות. מה עשינו בזה?.. קו רכבת נורמלי יכול לספק זמני נסיעה של 15 דקות בין שתי הערים. בקו הקיים, בנסיעת הבכורה שנוכחתי בה, עשינו את הדרך ב-28 דקות על השעון - בלי לעבור את ה-60 קמ"ש. תאר לך איזו רווחה בזמן אתה מקבל ולו רק אם אתה מגדיל את מהירותו הממוצעת של הקו מ-50 קמ"ש ל-80 קמ"ש! אני קבר לא מדבר על מהירות נורמאלית של 100 קמ"ש ויותר. רכבות רוכנות על הקו גם יתנו שיפור משמעותי בזמני בית-שמש, וגם זמן של כ-55 דקות בין י-ם לת"א - שזה מקובל ביותר לכל הדעות (ובשעות העומס זה פחות מהזמן שלוקחת נסיעה ברכב פרטי). זה חוזר על עצמו כל הזמן (ומאד לא נעים לי בפרט או לכל תושב י-ם והסביבה) שאנשים בשאר הארץ, שיש להם שירות רכבתי סדיר שהם נהנים ממנו, בכזאת קלות מחליטים איפה צריך ולא צריך רכבת באיזוריינו. למה אנחנו לא ראויים לרכבת כשאר הארץ? מאיפה כולם לוקחים את הדעה שאוטובוסים זה "מספיק"? ממתי? מתי זה היה "מספיק" בשאר הארץ?.. בואו נפסיק את שירות קו הרכבת לבאר שבע, מה אתם אומרים? הוא היר לגמרי מיותר: יש אוטובוסים שמגיעים גם יותר מהר, וגם עולים יוצר בזול... למה צריך את הרכבת שם בכלל? נראה לכם נכון?.. סליחה על העמדה התקיפה, אבל כבר באמת לא נעים לי לקרא את הטענות ש"אין צורך ברכבת בבית שמש"... זה לא לעניין.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif

סלח לי, אבל מאד קל לוותר על משהו
שאתה לא צריך. בית שמש **צריכה** קו רכבת לי-ם, ולא לך, שמעולם לא ישתמש בו, לשפוט על כך. כבר היום, עם הקו העקום הקיים שזמני הנסיעה בו מחפירים ותחנת היעד שלו אי-שם בדרום העיר במלחה, יש בו יותר נוסעים בין בית-שמש לי-ם מאשר בין י-ם לת"א. בבקרים אגד מוציא אוטובוסים לבירה בתדירות 5 דקות **ועדיין זה לא מספיק ואנשים עומדים בהם**, אני שנים (מאז כיתה ז' ועד לסיום האקדמיה) הייתי יומם בקו זה וסבלתי בדחסה של הבוקר. להכפיל את כביש 38 זה פתרון על רגל אחת הרבה יותר מהקו רכבת שכבר בנו והוא ראוי אולי רק לממשלתיינו החסרת-תובנה. אז מה, משך הנסיעה באוטובוס יקטן מ-40 דקות ל-35 דקות. מה עשינו בזה?.. קו רכבת נורמלי יכול לספק זמני נסיעה של 15 דקות בין שתי הערים. בקו הקיים, בנסיעת הבכורה שנוכחתי בה, עשינו את הדרך ב-28 דקות על השעון - בלי לעבור את ה-60 קמ"ש. תאר לך איזו רווחה בזמן אתה מקבל ולו רק אם אתה מגדיל את מהירותו הממוצעת של הקו מ-50 קמ"ש ל-80 קמ"ש! אני קבר לא מדבר על מהירות נורמאלית של 100 קמ"ש ויותר. רכבות רוכנות על הקו גם יתנו שיפור משמעותי בזמני בית-שמש, וגם זמן של כ-55 דקות בין י-ם לת"א - שזה מקובל ביותר לכל הדעות (ובשעות העומס זה פחות מהזמן שלוקחת נסיעה ברכב פרטי). זה חוזר על עצמו כל הזמן (ומאד לא נעים לי בפרט או לכל תושב י-ם והסביבה) שאנשים בשאר הארץ, שיש להם שירות רכבתי סדיר שהם נהנים ממנו, בכזאת קלות מחליטים איפה צריך ולא צריך רכבת באיזוריינו. למה אנחנו לא ראויים לרכבת כשאר הארץ? מאיפה כולם לוקחים את הדעה שאוטובוסים זה "מספיק"? ממתי? מתי זה היה "מספיק" בשאר הארץ?.. בואו נפסיק את שירות קו הרכבת לבאר שבע, מה אתם אומרים? הוא היר לגמרי מיותר: יש אוטובוסים שמגיעים גם יותר מהר, וגם עולים יוצר בזול... למה צריך את הרכבת שם בכלל? נראה לכם נכון?.. סליחה על העמדה התקיפה, אבל כבר באמת לא נעים לי לקרא את הטענות ש"אין צורך ברכבת בבית שמש"... זה לא לעניין.
 
אם אתה שולל את זכותי לענות לך

סלח לי, אבל מאד קל לוותר על משהו
שאתה לא צריך. בית שמש **צריכה** קו רכבת לי-ם, ולא לך, שמעולם לא ישתמש בו, לשפוט על כך. כבר היום, עם הקו העקום הקיים שזמני הנסיעה בו מחפירים ותחנת היעד שלו אי-שם בדרום העיר במלחה, יש בו יותר נוסעים בין בית-שמש לי-ם מאשר בין י-ם לת"א. בבקרים אגד מוציא אוטובוסים לבירה בתדירות 5 דקות **ועדיין זה לא מספיק ואנשים עומדים בהם**, אני שנים (מאז כיתה ז' ועד לסיום האקדמיה) הייתי יומם בקו זה וסבלתי בדחסה של הבוקר. להכפיל את כביש 38 זה פתרון על רגל אחת הרבה יותר מהקו רכבת שכבר בנו והוא ראוי אולי רק לממשלתיינו החסרת-תובנה. אז מה, משך הנסיעה באוטובוס יקטן מ-40 דקות ל-35 דקות. מה עשינו בזה?.. קו רכבת נורמלי יכול לספק זמני נסיעה של 15 דקות בין שתי הערים. בקו הקיים, בנסיעת הבכורה שנוכחתי בה, עשינו את הדרך ב-28 דקות על השעון - בלי לעבור את ה-60 קמ"ש. תאר לך איזו רווחה בזמן אתה מקבל ולו רק אם אתה מגדיל את מהירותו הממוצעת של הקו מ-50 קמ"ש ל-80 קמ"ש! אני קבר לא מדבר על מהירות נורמאלית של 100 קמ"ש ויותר. רכבות רוכנות על הקו גם יתנו שיפור משמעותי בזמני בית-שמש, וגם זמן של כ-55 דקות בין י-ם לת"א - שזה מקובל ביותר לכל הדעות (ובשעות העומס זה פחות מהזמן שלוקחת נסיעה ברכב פרטי). זה חוזר על עצמו כל הזמן (ומאד לא נעים לי בפרט או לכל תושב י-ם והסביבה) שאנשים בשאר הארץ, שיש להם שירות רכבתי סדיר שהם נהנים ממנו, בכזאת קלות מחליטים איפה צריך ולא צריך רכבת באיזוריינו. למה אנחנו לא ראויים לרכבת כשאר הארץ? מאיפה כולם לוקחים את הדעה שאוטובוסים זה "מספיק"? ממתי? מתי זה היה "מספיק" בשאר הארץ?.. בואו נפסיק את שירות קו הרכבת לבאר שבע, מה אתם אומרים? הוא היר לגמרי מיותר: יש אוטובוסים שמגיעים גם יותר מהר, וגם עולים יוצר בזול... למה צריך את הרכבת שם בכלל? נראה לכם נכון?.. סליחה על העמדה התקיפה, אבל כבר באמת לא נעים לי לקרא את הטענות ש"אין צורך ברכבת בבית שמש"... זה לא לעניין.
אם אתה שולל את זכותי לענות לך
אז לא אענה...
 

mucool2

New member
אף אחד לא אובייקטיבי

אוי נו באמת?
קרא בבקשה את המשפט השני בתשובה האחרונה שלך אלי. אני מבין שתושבי בית שמש יותר אוביקטיבים מתושבי רעננה. קיבלתי, הפנמתי, תודה.
אף אחד לא אובייקטיבי
וגם לא נראה לי שזאת היתה הכוונה בהודעתו של יעקב. לדעתי הפריע לו (ואם לא לו אז לי) מה שנראה כמו פטרוניזם (בלי להעליב!) של תושב גוש דן, שממליץ לתושבי בית שמש לוותר על ירושלים כמרכז חייהם, ולהפוך לפרבר של ת"א. באותה מידה אני יכול לומר שהרכבת מרעננה לת"א לא צריכה לעבור דרך הרצליה אלא רק דרך כפר סבא. לי כירושלמי שגר בחו"ל באמת לא משנה שהנסיעה תקח לך חצי שעה יותר. (כמובן שאני לא מאמין בפתרון כזה.)
 
את שלי אמרתי ולא אוסיף

אף אחד לא אובייקטיבי
וגם לא נראה לי שזאת היתה הכוונה בהודעתו של יעקב. לדעתי הפריע לו (ואם לא לו אז לי) מה שנראה כמו פטרוניזם (בלי להעליב!) של תושב גוש דן, שממליץ לתושבי בית שמש לוותר על ירושלים כמרכז חייהם, ולהפוך לפרבר של ת"א. באותה מידה אני יכול לומר שהרכבת מרעננה לת"א לא צריכה לעבור דרך הרצליה אלא רק דרך כפר סבא. לי כירושלמי שגר בחו"ל באמת לא משנה שהנסיעה תקח לך חצי שעה יותר. (כמובן שאני לא מאמין בפתרון כזה.)
את שלי אמרתי ולא אוסיף
והסיבה לכך כבר נכתבה.
 

JayZed

New member
../images/Emo45.gif

אף אחד לא אובייקטיבי
וגם לא נראה לי שזאת היתה הכוונה בהודעתו של יעקב. לדעתי הפריע לו (ואם לא לו אז לי) מה שנראה כמו פטרוניזם (בלי להעליב!) של תושב גוש דן, שממליץ לתושבי בית שמש לוותר על ירושלים כמרכז חייהם, ולהפוך לפרבר של ת"א. באותה מידה אני יכול לומר שהרכבת מרעננה לת"א לא צריכה לעבור דרך הרצליה אלא רק דרך כפר סבא. לי כירושלמי שגר בחו"ל באמת לא משנה שהנסיעה תקח לך חצי שעה יותר. (כמובן שאני לא מאמין בפתרון כזה.)
 

JayZed

New member
אני זוכר את מה שכתבתי, תודה,

אוי נו באמת?
קרא בבקשה את המשפט השני בתשובה האחרונה שלך אלי. אני מבין שתושבי בית שמש יותר אוביקטיבים מתושבי רעננה. קיבלתי, הפנמתי, תודה.
אני זוכר את מה שכתבתי, תודה,
אין לי צורך לקרא זאת שוב. "אוי נו באמת" היה מיועד להביע את הרגשתי המדוייקת כלפי התגובה שלך על זה ששללתי ממך איזו-שהיא זכות שמעולם לא נשללה ממך. ולאובייקטיביות אין שום קשר לזה. אני מעולם לא הערתי או העלתי השערות לגבי כל דבר שקשור בתח"ץ רעננה כי מעולם לא גרתי בעיר הזאת ואין לי שמץ של מושג מה צריך ברעננה ומה לא צריך בה... וזה שכתבתי את המשפט האחרון הזה כרגע לא אומר כלל שאני מונע ממך, או שולל ממך את הזכות להגיב לכל דבר שקורה בכל מקום. אבל אתה קובע בכזאת קלילות שבית-שמש "לא צריכה" רכבת לי-ם מבלי לדעת מה באמת קורא בעיר, וזה גורם לי לאי-נחת, כי אני יודע שבצורה דומה יושבים פוליטיקאים אינטרסנטים בכנסת ומחליטים בשביל העיר שאני שוכן בה מה אנחנו צריכים או לא צריכים, בזמן שהם מעולם לא היו פה פעם אחת בחייהם ולא תרחו אפילו לבדוק את העניין לעומק. ואני לא רוצה לרמוז שאתה בדבריך חלילה מטעה בכוונה או משהו כזה. אין לי אף ולא דבר נגד כל דעה שתביע. אבל אתה לא הראשון בפורום שמביע דעה על הקו שנוגע בי ישירות בלי שיהיה לך קשר אליו... זה היה מקרי לחלוטין שהמרירות שלי נשפכה דווקא עליך ועל כך אני מצטער, אבל זה פשוט מתבשל בי כבר הרבה זמן. דווקא אתה בעל הדעה המתונה יותר מרבים אחרים פה הממשיכים להביע דעות קיצוניות על הקו ולטעון שלא צריך אותו וכו'... אכן באמת אלו, שלא ישתמשו בקו הזה, לא צריכים אותו! אני, למשל, לא צריך כלל את הקו שבונים עכשיו בדרום איילון ויש סיכוי רב שאף ולא פעם אחת בחיי אסע בו. גם בקו לאשדוד ואשקלון עוד לא יצא לי לנסוע כלל, וגורלו לא מעניין אותי... אבל אני שמח על כל התפתחות בר"י ושמח למען תושבי האזור שקיבלו קו רכבתי. אני גם רוצה קו רכבתי יעיל לבירה, האם זאת בקשה מוגזמת? יש כמעט פי 2 יותר תנועה של נוסעים מבית-שמש לי-ם מאשר מאשקלון לת"א... אז למה אין מענה יעיל כמו שיש שם? אתה יודע מה, בוא נעזוב את אשקלון אפילו - בוא נשאר בבית שמש: יש פי 4 יותר נוסעים בין בית-שמש לי-ם מאשר בין בית שמש לת"א, אז למה מבית-שמש לת"א יש חיבור רכבתי יעיל (פחות או יותר) ולי-ם אין?..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה