פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
יכול להיות... לא מכיר את עלויות

אאאםםם... אמנם הפתרון שאתה מציע הוא
לא רע אבל תקשיב למה שאתה אומר. רכבות טילטלינג ותחזוקתן מול הפיכת הקו לקו רכבת קלה... הדבר שאתה מציע יעלה עשרות מליוני שקלים, יצא לפועל אלוהים יודע מתי ויתן מענה רק לתושבי בית-שמש, והיומיים בין י-ם לת"א יצטרכו לחכות אלוהים יודע כמה עד להשלמתו של הקו המהיר. לאומת זאת: רכישת מערכים רוכנים יתנו פתרון תוך זמן קצר יחסית, שיעלה הרבה פחות, ויתן פתרון (אם כי לא מושלם, אך פתרון) גם ליומיים בין י-ם לת"א. צריך פתרון **לעכשיו**. ואחרי שיושלם הקו המהיר **אולי** אפשר לחשוב על קו רק"ל לבית-שמש. ועוד כמה נקודות: קו רק"ל יהיה הגיוני רק במקרה והוא יכנס למרכזי הערים בשני קצוותיו, ז"א הוא לא יוכל להיות דיזל אלא רק חשמלי (השקעה ענקית). אמנם רק"ל היא בעלת תאוצה גבוהה ויכולת להתמודד על סיבובים חדים, אבל מהירות הנסיעה המירבית המתוכננת של רק"ל היא לא גבוהה. בבוסטון ארצה"ב שחייתי בה זמן רב יש קו רכבת קלה הנקרא קו D, שנחשב אחד הקווי רק"ל המהירים בעולם. הרכבות בו מגיעות ל-50 מיל לשעה (קצת מעל 80 קמ"ש). לא הייתי קורא לזה מהר מאד. זה לא יקצר את זמן הנסיעה של היום עם ה-IC3 ביותר מאולי כמה דקות. עם רכבות הטילטלינג הזמן יתקצר בשליש. בנוסף לכך יש לבנות תחנות חדשות + פלטפורמות חדשות (נמוכות) עבור רק"ל. ולבסוף - מי אמר לך שאחזקת רכבת קלה תהיה זולה יותר מאחזקת כמה מערכים רוכנים?.. אחזקתה של רק"ל בדר"כ דורשת יותר כספים מאחזקת רכבת כבדה, בלי קשר לאם היא רוכנת או לא.
יכול להיות... לא מכיר את עלויות
התחזוקה. אבל כמו שכתבתי, "אולי בעתיד, לאחר הקמת קו A1". אגב מבחינת תחזוקה, לגבי טילטינג אני יותר ממשוכנע שאף אחד לא יקנה 2-4 מערכים בשביל קו בודד בין שתי ערים. רכבת קלה לעומת זאת אינה ייחודית, שכן מתוכננת מערכת בירושלים ממילא.
 

בועז ל

New member
אבל למה להחליף רכבת בדניאל אלן?

אני בהחלט בעד קישור הדרום לירושלים
אבל אין חוק שאומר שהדרך הכי נכונה לעשות כן היא דרך שני קווי רכבת כבדה. יתכן שאתה צודק, אבל יתכן גם שרק"ל בין בית שמש לירושלים ורכבת כבדה בין הדרום למודיעין דרך דניאל (ומעבר לקו המהיר) יכולה להביא יותר תועלת כללית. צריך להסתכל על העלות: קניית רכבות טילטינג ותחזוקתן או מנהור בין בית שמש לירושלים מול קניית חשמליות דיזל ותחזוקתן או חשמול הקו בין בית שמש לירושלים וקניית חשמליות נוספות לרק"ל הירושלמית ועל התועלת: שירות רצוף מבאר שבע וקרית גת למלחה דרך בית שמש (פעם בשעה) מול שירות תדיר בין בית שמש לירושלים על ידי חשמלית עם אפשרות פיזור/איסוף בערים שירות מבאר שבע וקרית גת למודיעין עם מעבר לירושלים בתחנת דניאל בשתי האופציות הקו הישן לירושלים יכול לשרת רכבות משא בלילה. אין לי את הנתונים של העלויות כך שקשה לי לקבוע. אבל אני יכול לומר שקניית כמה חשמליות דיזל יד שניה יכולה להיות פתרון די מהיר לבעיה שיש כיום בקו הזה.
אבל למה להחליף רכבת בדניאל אלן?
כשאפשר לנסוע מהדרום ישירות לירושלים דרך נען ואף לחסוך בזמן לו רק שופר הקו ו/או הוכנסו בו רכבות רוכנות. לגבי רק"ל : איזה מן שיפור זה כאשר נשארים עם רכבות זוחלות בתוואי השורק. צריך וחובה לפקוח עיניים טובות חברתיות המתחשבות בצרכי הפריפריה (ראה תגובתי ליעקב) . על ממשלות ישראל לדורותיהן המזניחות את בית שמש והדרום מזה שנים רבות מוטלת החובה המוסרית לשים את השיקול הכלכלי בצד ולהעדיף על פניו את השיקול החברתי.
 

alantan

New member
בועז, לעיתים לא מן הנמנע שנאלץ

אבל למה להחליף רכבת בדניאל אלן?
כשאפשר לנסוע מהדרום ישירות לירושלים דרך נען ואף לחסוך בזמן לו רק שופר הקו ו/או הוכנסו בו רכבות רוכנות. לגבי רק"ל : איזה מן שיפור זה כאשר נשארים עם רכבות זוחלות בתוואי השורק. צריך וחובה לפקוח עיניים טובות חברתיות המתחשבות בצרכי הפריפריה (ראה תגובתי ליעקב) . על ממשלות ישראל לדורותיהן המזניחות את בית שמש והדרום מזה שנים רבות מוטלת החובה המוסרית לשים את השיקול הכלכלי בצד ולהעדיף על פניו את השיקול החברתי.
בועז, לעיתים לא מן הנמנע שנאלץ
להחליף. הכל שאלה של דרישה - מספר הנוסעים מול התשתיות והציוד הפנויים וכן מספר הנהגים שעובדים ברכבת. יתכן אף שבבוא העת יאלצו תושבי מודיעין להחליף בדניאל בבואם לנסוע לתל-אביב. אולי לא בשעות השיא, אבל בהחלט אפשרי שבאמצע היום הרכבות ממודיעין תסענה לראשל"צ בלבד. זה מקובל מאוד בעולם, ובמערכת דייקנית ונוחה גם אין זה נורא כל כך. אם המעבר הוא משני צידי אותו רציף או במורד או מעלה גרם אחד קצר של מדרגות נעות, ואם הרכבות מתוזמנות היטב, אז זה ממש לא עניין. אני מקבל את הטענה שלתושבי בית שמש מגיע שירות איכותי לירושלים בהיותם יוממים הגרים בפרבר של הבירה. אבל אני לא בטוח שמספר הנוסעים מבאר-שבע לירושלים מצדיק הפעלת רכבות ישירות, ויכול להיות שהאחידות בלו"ז שמתקבלת מצמצום מספר הקווים הישירים מנקודה לנקודה עדיפה. כלומר, אם בתור תושב באר שבע אני יודע שיש לי רכבת עם מעבר נוח (2-3 דקות המתנה בלבד) כל 20 או 30 דקות, יכול להיות שזה עדיף מרכבת ישירה פעם בשעה או שעתיים.
 

בועז ל

New member
שכנעת אותי אלן. מכל מקום כדאי לבצע

בועז, לעיתים לא מן הנמנע שנאלץ
להחליף. הכל שאלה של דרישה - מספר הנוסעים מול התשתיות והציוד הפנויים וכן מספר הנהגים שעובדים ברכבת. יתכן אף שבבוא העת יאלצו תושבי מודיעין להחליף בדניאל בבואם לנסוע לתל-אביב. אולי לא בשעות השיא, אבל בהחלט אפשרי שבאמצע היום הרכבות ממודיעין תסענה לראשל"צ בלבד. זה מקובל מאוד בעולם, ובמערכת דייקנית ונוחה גם אין זה נורא כל כך. אם המעבר הוא משני צידי אותו רציף או במורד או מעלה גרם אחד קצר של מדרגות נעות, ואם הרכבות מתוזמנות היטב, אז זה ממש לא עניין. אני מקבל את הטענה שלתושבי בית שמש מגיע שירות איכותי לירושלים בהיותם יוממים הגרים בפרבר של הבירה. אבל אני לא בטוח שמספר הנוסעים מבאר-שבע לירושלים מצדיק הפעלת רכבות ישירות, ויכול להיות שהאחידות בלו"ז שמתקבלת מצמצום מספר הקווים הישירים מנקודה לנקודה עדיפה. כלומר, אם בתור תושב באר שבע אני יודע שיש לי רכבת עם מעבר נוח (2-3 דקות המתנה בלבד) כל 20 או 30 דקות, יכול להיות שזה עדיף מרכבת ישירה פעם בשעה או שעתיים.
שכנעת אותי אלן. מכל מקום כדאי לבצע
בדיקת כדאיות לגבי פוטנציאל התנועה מבאר שבע ק. גת וישובי הסביבה. ממה שאני זוכר כחייל בסדיר שהשתמש באופן סדיר בקווי האוטובוסים מבאר שבע לבירה הרי שהתפוסה בקווים 446 ו 440 הייתה עצומה. טוב, זה קרה די מזמן. מעניין מה המצב היום.
 

alantan

New member
אני מאמין שהקבוצה הזאת באוכלוסיה

שכנעת אותי אלן. מכל מקום כדאי לבצע
בדיקת כדאיות לגבי פוטנציאל התנועה מבאר שבע ק. גת וישובי הסביבה. ממה שאני זוכר כחייל בסדיר שהשתמש באופן סדיר בקווי האוטובוסים מבאר שבע לבירה הרי שהתפוסה בקווים 446 ו 440 הייתה עצומה. טוב, זה קרה די מזמן. מעניין מה המצב היום.
אני מאמין שהקבוצה הזאת באוכלוסיה
(חיילים) עדיין משתמשים בקווים האלה באופן תדיר. לגבי שאר האזרחים, רוב התנועה היא לכיוון תל-אביב, אבל יכול להיות שיש כמות די נכבדת של אנשים במסלול הזה. צריך גם לזכור שמה שנראה כדי הרבה באוטובוס (50 נוסעים פלוס-מינוס) הוא כלום לעומת רכבת (400 עד 500 נוסעים ואף יותר), ולא תמיד יש מספיק כדי להצדיק הפעלת רכבת. אגב, יכול להיות שאתה צדקת וששווה גם להפעיל רכבות ישירות מב"ש לירושלים בבוקר ובערב...
 

אדיה

New member
לדעתי יש מקום בהחלט לרכבת ישירה

אני מאמין שהקבוצה הזאת באוכלוסיה
(חיילים) עדיין משתמשים בקווים האלה באופן תדיר. לגבי שאר האזרחים, רוב התנועה היא לכיוון תל-אביב, אבל יכול להיות שיש כמות די נכבדת של אנשים במסלול הזה. צריך גם לזכור שמה שנראה כדי הרבה באוטובוס (50 נוסעים פלוס-מינוס) הוא כלום לעומת רכבת (400 עד 500 נוסעים ואף יותר), ולא תמיד יש מספיק כדי להצדיק הפעלת רכבת. אגב, יכול להיות שאתה צדקת וששווה גם להפעיל רכבות ישירות מב"ש לירושלים בבוקר ובערב...
לדעתי יש מקום בהחלט לרכבת ישירה
אמנם אין לי סקרים או נתונים על הקף הנסיעה בין שתי הערים אך ההגיון אומר שיהיה לכך ביקוש לא מועט. מדובר בשתי ערים גדולות שהן מרכזי מטרופולינים, שיש בהן אוניברסיטה גדולה וריכוז של משרדי ממשלה וגופים שלטוניים. בנוסף ירושלים היא מוקד של תיירות פנים ואילו באר שבע היא השער לנגב הדרומי - יעדם של חיילים רבים. צריך גם לקחת בחשבון שקו רכבת מוצלח יהיה קטליזטור לפיתוח ויכול לייצר תנועת יוממות שהיום הינה אולי מוגבלת אך זמן נסיעה אטרקטיבי ישנה את פני הדברים - למשל סמוך לתחנת באר שבע האוניברסיטה מוקם פארק לתעשיות הייטק ותחנת מלחה צמודה לגן הטכנולוגי. (וגם לא לשכוח שעל הקו ממוקמת קרית גת)
 

בועז ל

New member
זו גם תחושתי , למרות שאין ברשותי

לדעתי יש מקום בהחלט לרכבת ישירה
אמנם אין לי סקרים או נתונים על הקף הנסיעה בין שתי הערים אך ההגיון אומר שיהיה לכך ביקוש לא מועט. מדובר בשתי ערים גדולות שהן מרכזי מטרופולינים, שיש בהן אוניברסיטה גדולה וריכוז של משרדי ממשלה וגופים שלטוניים. בנוסף ירושלים היא מוקד של תיירות פנים ואילו באר שבע היא השער לנגב הדרומי - יעדם של חיילים רבים. צריך גם לקחת בחשבון שקו רכבת מוצלח יהיה קטליזטור לפיתוח ויכול לייצר תנועת יוממות שהיום הינה אולי מוגבלת אך זמן נסיעה אטרקטיבי ישנה את פני הדברים - למשל סמוך לתחנת באר שבע האוניברסיטה מוקם פארק לתעשיות הייטק ותחנת מלחה צמודה לגן הטכנולוגי. (וגם לא לשכוח שעל הקו ממוקמת קרית גת)
זו גם תחושתי , למרות שאין ברשותי
נתונים ע"מ לבסס תחושה זו. כמובן שתחושה זו היתה מתחזקת אף יותר אדיה,לו היתה ר"י מאמצת את הצעתך הנהדרת לקיצור התוואי.
 

mucool2

New member
מאוד לא סביר

רכבת קלה?
אולי בעתיד, לאחר הקמת קו A1, וכמובן לאחר הקמת הרכבת הקלה בירושלים, יהיה כדאי להפעיל את הרכבת הקלה בתוואי - כלומר חלק מאלה המתוכננות להסתיים במלחה. רכבת קלה פרברית פעם ברבע שעה, יכול להיות שירות לא רע לתושבי בית שמש. כמובן שהדבר יצריך הכפלה בחלק מהתוואי (אולי אפשר פשוט לספק מספר גדול יותר של תחנות תפעוליות). יתרון נוסף הוא שניתן למשוך בקלות את הרכבת כק"מ או שניים לתוך בית שמש ולתת פריסה רחבה יותר. עבור תושבי הדרום, ברגע שתסתיים הקמת קו ראשון-לציון - מודיעין, נראה לי שתחנת דניאל תהפוך לתחנת מעבר בינו לבין קו תל-אביב - ירושלים. עם תזמון נכון, יוכלו תושבי הדרום להחליף בלוד ובדניאל, ולהגיע במהירות לירושלים. בשעות הלילה הקו יוכל לשרת רכבות משא, כפי שתוכנן מלכתחילה.
מאוד לא סביר
רכבת קלה על מסלול כזה ארוך נשמע לי כמו סיוט (למרות שיש קווים ארוכים בעולם, אבל 30 ק"מ בין שתי תחנות - על זה לא שמעתי). אבל המכשול העיקרי הוא הצורך בחשמול הקו.
 

alantan

New member
באמת זה לא משהו מקובל

מאוד לא סביר
רכבת קלה על מסלול כזה ארוך נשמע לי כמו סיוט (למרות שיש קווים ארוכים בעולם, אבל 30 ק"מ בין שתי תחנות - על זה לא שמעתי). אבל המכשול העיקרי הוא הצורך בחשמול הקו.
באמת זה לא משהו מקובל
למרות שבשוויץ יש מערכות חשמליות רבות שפועלות באיזורים כפריים (והרריים)כולל קו 10 המפורסם של באזל שאורכו 25 ק"מ מחוץ לעיר. מה שמעניין בקו הזה הוא שהוא הוקם כתחליף למסילה צרה הררית ומפותלת. הבעיות הטופוגרפיות של הקו הישן לירושלים, בשילוב העובדה שתחנות בית שמש ומלחה שתיהן אינן במרכזי הערים, יכולות להפתר באמצעות הפעלת חשמלית. למה סיוט? רכבות קלות יכולות להאיץ מהר יותר אפילו מ-IC3, וכן יש גם כאלה בעלות מהירות מירבית של 100 קמ"ש. רכבת כזאת תוכל לעשות את המסלול בכ-35 דקות ואולי אף פחות שכן היא עשויה לא להאט עד כדי כך בסיבובים(?). נכון שמול רכבת פרברית "נורמלית" מרחק כזה בין תחנות נחשב לא כדאי לחשמלית. אבל מדובר במקרה מיוחד שבו ממילא הרכבת אינה יכולה להגיע למהירות שנותנת לה יתרון. לא מחייב שיהיה צורך בחשמול, הרי יש מערכות דיזל בעולם (ראו קישור), אבל 30 ק"מ אינם מרחק בלתי סביר לחשמול. אגב, עוד אפשרות, אם הרכבת הקלה הירושלמית תגיע לעין כרם, היא להתחבר גם לקו ההוא וכך לתת לתושבי בית שמש שירות באמת יעיל לתוך ירושלים.
 

mucool2

New member
למה שלא תאט בסיבובים?

באמת זה לא משהו מקובל
למרות שבשוויץ יש מערכות חשמליות רבות שפועלות באיזורים כפריים (והרריים)כולל קו 10 המפורסם של באזל שאורכו 25 ק"מ מחוץ לעיר. מה שמעניין בקו הזה הוא שהוא הוקם כתחליף למסילה צרה הררית ומפותלת. הבעיות הטופוגרפיות של הקו הישן לירושלים, בשילוב העובדה שתחנות בית שמש ומלחה שתיהן אינן במרכזי הערים, יכולות להפתר באמצעות הפעלת חשמלית. למה סיוט? רכבות קלות יכולות להאיץ מהר יותר אפילו מ-IC3, וכן יש גם כאלה בעלות מהירות מירבית של 100 קמ"ש. רכבת כזאת תוכל לעשות את המסלול בכ-35 דקות ואולי אף פחות שכן היא עשויה לא להאט עד כדי כך בסיבובים(?). נכון שמול רכבת פרברית "נורמלית" מרחק כזה בין תחנות נחשב לא כדאי לחשמלית. אבל מדובר במקרה מיוחד שבו ממילא הרכבת אינה יכולה להגיע למהירות שנותנת לה יתרון. לא מחייב שיהיה צורך בחשמול, הרי יש מערכות דיזל בעולם (ראו קישור), אבל 30 ק"מ אינם מרחק בלתי סביר לחשמול. אגב, עוד אפשרות, אם הרכבת הקלה הירושלמית תגיע לעין כרם, היא להתחבר גם לקו ההוא וכך לתת לתושבי בית שמש שירות באמת יעיל לתוך ירושלים.
למה שלא תאט בסיבובים?
רכבות קלות אמנם בנויות לסיבובים חדים, אבל לא למהירות גבוהה בסיבובים. בעניין החשמול, ידוע לי שאין כוונה לעשות את זה. ברור שהמרחק הוא לא הבעיה כאן (גם את קו ת"א-חיפה יחשמלו). יכול להיות שאתה צודק, ועדיף להפעיל רכבת קלה בקו. היה לי גם רעיון לקו פרברי באזור ירושלים - רכבת קלה (או משהו דומה, אבל רצוי שתהיה לה יכולת להתמודד עם שיפועים) שתצא ממבשרת ציון (פיצול מקו A1) תמשיך מבנייני האומה למלחה (רצוי שהחיבור יהיה דרך מרכז העיר) ומשם לבית שמש. בתוך בית שמש הקו יכול להתפצל דרומה לכיוון מרכז העיר ורמת בית שמש.
 

alantan

New member
סיבובים

למה שלא תאט בסיבובים?
רכבות קלות אמנם בנויות לסיבובים חדים, אבל לא למהירות גבוהה בסיבובים. בעניין החשמול, ידוע לי שאין כוונה לעשות את זה. ברור שהמרחק הוא לא הבעיה כאן (גם את קו ת"א-חיפה יחשמלו). יכול להיות שאתה צודק, ועדיף להפעיל רכבת קלה בקו. היה לי גם רעיון לקו פרברי באזור ירושלים - רכבת קלה (או משהו דומה, אבל רצוי שתהיה לה יכולת להתמודד עם שיפועים) שתצא ממבשרת ציון (פיצול מקו A1) תמשיך מבנייני האומה למלחה (רצוי שהחיבור יהיה דרך מרכז העיר) ומשם לבית שמש. בתוך בית שמש הקו יכול להתפצל דרומה לכיוון מרכז העיר ורמת בית שמש.
סיבובים
בכל מקרה, רק"ל תסיים את הסיבוב מהר יותר בגלל אורכה, ואז תוכל להאיץ מהר יותר למהירות סבירה! האם הרעיון שלך כלל שימוש ב-A1 (שממילא צפוי להיות די עמוס)? או במסלול מקביל לאורך כביש מס' 1?
 

mucool2

New member
חשבתי על שימוש ב-A1

סיבובים
בכל מקרה, רק"ל תסיים את הסיבוב מהר יותר בגלל אורכה, ואז תוכל להאיץ מהר יותר למהירות סבירה! האם הרעיון שלך כלל שימוש ב-A1 (שממילא צפוי להיות די עמוס)? או במסלול מקביל לאורך כביש מס' 1?
חשבתי על שימוש ב-A1
אבל בלי תחנה על התוואי, כלומר שלוחה מיוחדת לרק"ל (או מה שזה לא יהיה) עם תחנה אחת או יותר איפשהו בתוך מבשרת ציון (רצוי מקום מרכזי כמו מחלף הראל, אם זה אפשרי מבחינת טופוגרפיה). מיקום התחנה מחוץ לקו A1 ימנע את ה"פקק" שהיה נוצר שם אם התחנה היתה על התוואי עצמו.
 

OMER G17

New member
מסכים איתך בועז..אתה מבית שמש נכון?

האם הבנתי אותך נכון בני?
האם מה שאתה מציע הינו ביטול למעשה של קטע בית שמש - י"ם כקו סדיר?אם כך הוא הדבר הרי זוהי הצעה שאין בה מן הרגישות החברתית. לאוכלוסיה הענקית של רמלוד בית שמש מגיע קישור רכבתי לבירה. הפגיעה בבית שמש תהיה חמורה במיוחד. עליך להכיר את הנתונים: מדי יום יוצאים מבית שמש לי"ם אלפי אנשים בתח"צ. תדירות האוטובוסים בבקרים הינה גבוהה כמו קו עירוני תל אביבי ולא נשכח גם את כמות המוניות וההסעות האדירה. מסה זו תורמת רבות לפקק הענקי בכניסה לי"ם מדי בוקר.רכבות הקיץ הספוראדיות שמועד הפעלתן נתון לשיקולי גוף פרטי יפגעו פגיעה קשה בתושבי בית שמש. תאר לך כיצד יתפרש צעד שכזה ע"י תושבי הפריפריה לאחר שהקו כבר הופעל כקו סדיר ולאחר שהיה מושבת מזה 7 שנים. קו הרכבת ים - בית שמש אינו כלכלי אך ורק בגלל זמן הנסיעה ומחירה . דבר זה אינו גזירה מן השמים וניתן לתקנו.קובי לו ודאי יטען שכמות הנוסעים אף היום מספקת ומרשימה ואני טוען ששיפור הקו יביא לזינוק בן עשרות אחוזים בכמות הנוסעים, אם לא למעלה מזה ! סליחה על ההדגשה הארוכה (וואלה נדמתי לאביתר) . אנא תקן אותי אם אני טועה.
מסכים איתך בועז..אתה מבית שמש נכון?
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif

מסכים איתך בועז..אתה מבית שמש נכון?
 

IgKh

New member
זה מזכיר לי מקרה מסוים

הקו לא יצלח כקו תיירותי.
את הנוף המשגע ניתן לראות גם בנסיעה ברכב פרטי לאורך כביש 386 + אפשרות לחניות בזמן חופשי ופיקניקים בעשרות האתרים שלאורך הקו. על השלג הירושלמי כמובן שלא ניתן לבנות דבר ובטח לא הפעלה סדירה של הקו. לגבי מסלולי אופניים: ישנם המון מסלולי אופניים באיזור בית שמש .מי שנוסע בסביבה בשבתות ועובר דרך צומת נחשון והסביבה יודע ודאי למה כוונתי.הרכבת אינה נוחה יותר בשינוע אופניים מאשר הרכב הפרטי ונא לא לשכוח שספורט זה מאומץ בעיקר ע"י אנשים בעלי יכולת ובעלי רכב פרטי.כנ"ל גבי גן החיות: קו סדיר יכול לספק בקלות את הדרישה לגן זה. לעומת זאת אף אחד כאן לא מתיחס לזכות ,שלצערי מעורערת כאן בפורום,של תושבי רמלה, בית שמש וישובי מטה יהודה לקו מודרני בדיוק כמו כל ישוב עירוני אחר. מי שמכיר את נתוני הנסיעה באוטובוסים ומוניות מבית שמש לי"ם יודע עד כמה מחמיצה הרכבת את הקו ובגדול.אם קיים איזשהו פוטנציאל לקו הרי הוא קיים רק כקו סדיר לכל דבר.השארת הקו ברמת קו משאות מפלה לרעה את תושבי הפריפריה ואינה משרתת את הראייה העתידית של י"ם המקושרת ברשת רכבתית איכותית למרכז ולדרום.
זה מזכיר לי מקרה מסוים
באותו מקרה פגשתי באוטובוס פנימי בירושלים אדם מבית שמש שעלה במלחה (!) על אותו האוטובוס והיה בדרכו לתחנה המרכזית כדי לקחת אוטובוס נוסף לבית שמש. תשובתו לשאלה מדוע לא נסע ברכבת היתה "אני ממהר". זה בהחלט אומר שהקו פשט רגל עבור יוממות, אם משהו מעדיף מקרבת התחנה לעשות נסיעה ארוכה יחסית לתחנה המרכזית באוטובוס עירוני ואז לעשות עוד נסיעה נוספת באוטובוס בינעירוני. וחבל.
 

OMER G17

New member
באמת עצוב...אני מתלבט מה עדיף...

זה מזכיר לי מקרה מסוים
באותו מקרה פגשתי באוטובוס פנימי בירושלים אדם מבית שמש שעלה במלחה (!) על אותו האוטובוס והיה בדרכו לתחנה המרכזית כדי לקחת אוטובוס נוסף לבית שמש. תשובתו לשאלה מדוע לא נסע ברכבת היתה "אני ממהר". זה בהחלט אומר שהקו פשט רגל עבור יוממות, אם משהו מעדיף מקרבת התחנה לעשות נסיעה ארוכה יחסית לתחנה המרכזית באוטובוס עירוני ואז לעשות עוד נסיעה נוספת באוטובוס בינעירוני. וחבל.
באמת עצוב...אני מתלבט מה עדיף...
ההצעות התיירותיות או ההצעות לרכבת סדירה...ואתם יודעים מה..אפשר גם וגם..גם רכבות רוכנות גם חיבור לדרום וגם מידי פעם רכבות תיירותיות...רכבת ישראל באמת תעשה מזה כסף..נקווה שיהיה שכל לנצל את הקו הזה אם הוא כבר נבנה ולהפיק ממנו תועלת
 
אין סתירה בין השניים

באמת עצוב...אני מתלבט מה עדיף...
ההצעות התיירותיות או ההצעות לרכבת סדירה...ואתם יודעים מה..אפשר גם וגם..גם רכבות רוכנות גם חיבור לדרום וגם מידי פעם רכבות תיירותיות...רכבת ישראל באמת תעשה מזה כסף..נקווה שיהיה שכל לנצל את הקו הזה אם הוא כבר נבנה ולהפיק ממנו תועלת
אין סתירה בין השניים
יוממים בד"כ משתמשים בקו מוקדם בבוקר ובשעות הערב, בעוד שתיירים מנצלים יותר את שעות האור. יותר מזה: הפעלת הקו המסויים הזה לצרכי תיירות בשעות החשכה היא שטות מוחלטת - החל מנען אין משהו ממש מעניין, ומבית שמש אי אפשר לראות כלום. ושעות החשיכה מתחילות ב-17:30 בחורף. אפשר בהחלט להפעיל את הקו באופן דואלי - רכבות מהירות (יחסית) בשעות 6-9 בבוקר והחל משעת אחה"צ מסויימת, ובשעות היום להפעיל את הקו במתכונת תיירותית. בסופו של דבר אפילו תחנת גן החיות פתוחה היום בשעות מאוד מסויימות ולכיוון מסויים בלבד.
 

קובי לו

New member
אם הוא עשה זאת פחות מ-20

זה מזכיר לי מקרה מסוים
באותו מקרה פגשתי באוטובוס פנימי בירושלים אדם מבית שמש שעלה במלחה (!) על אותו האוטובוס והיה בדרכו לתחנה המרכזית כדי לקחת אוטובוס נוסף לבית שמש. תשובתו לשאלה מדוע לא נסע ברכבת היתה "אני ממהר". זה בהחלט אומר שהקו פשט רגל עבור יוממות, אם משהו מעדיף מקרבת התחנה לעשות נסיעה ארוכה יחסית לתחנה המרכזית באוטובוס עירוני ואז לעשות עוד נסיעה נוספת באוטובוס בינעירוני. וחבל.
אם הוא עשה זאת פחות מ-20
דקות לפני יציאת הרכבת מירושלים לבית שמש הרי הוא דביל מושלם. 20 דקות המתנה + 40 דקות נסיעה (רשמית אמור להיות 36) + 15 דקות בתוך בית שמש, סה"כ 1:15 שעות. לעומת, ממלחה לתחנה מרכזית מינימום 15 דקות. 5 דקות לעבור בדיקות בטחוניות ולהגיע לרציף המתאים וכו' (נניח שמיד גם יוצא אוטובוס) + 35 דקות נסיעה + 5 דקות בתוך בית שמש. סה"כ : שעה. נו כל ההבדל, וזה בתנאי שישר הוא תופס אוטובוס בתחנה מרכזית ואין פקקים או שריפות וכו', ההבדל הוא אז 20 דקות לרעת הרכבת. אבל אם הוא היה במלחה 10 דקות או 5 דקות לפני צאת הרכבת הרי שברכבת זה יותר מהר !!! אה, וגם הנוף הרבה יותר יפה.
 

JayZed

New member
זה שהוא אמר "אני ממהר" זה שטוית

אם הוא עשה זאת פחות מ-20
דקות לפני יציאת הרכבת מירושלים לבית שמש הרי הוא דביל מושלם. 20 דקות המתנה + 40 דקות נסיעה (רשמית אמור להיות 36) + 15 דקות בתוך בית שמש, סה"כ 1:15 שעות. לעומת, ממלחה לתחנה מרכזית מינימום 15 דקות. 5 דקות לעבור בדיקות בטחוניות ולהגיע לרציף המתאים וכו' (נניח שמיד גם יוצא אוטובוס) + 35 דקות נסיעה + 5 דקות בתוך בית שמש. סה"כ : שעה. נו כל ההבדל, וזה בתנאי שישר הוא תופס אוטובוס בתחנה מרכזית ואין פקקים או שריפות וכו', ההבדל הוא אז 20 דקות לרעת הרכבת. אבל אם הוא היה במלחה 10 דקות או 5 דקות לפני צאת הרכבת הרי שברכבת זה יותר מהר !!! אה, וגם הנוף הרבה יותר יפה.
זה שהוא אמר "אני ממהר" זה שטוית
במיץ. אין מצב שהוא יגיע יותר מהר באוטובוס. הנסיעה עד לתחנה מרכזית לבד תתפוס לא פחות ה-20 דקות - וזה רק מהקניון: ז"א לחכות לקו 31 ולנסוע בו דרך כביש בגין. עם הוא תפס קו 6, אז הוא יגיע לתחנה המרכזית רק לאחר 30-40 דקות במקרה הטוב! אז יש סריקה בטחונית, לחכות לאוטובוס, והמסיעה בו - שגם לא לוקחת פחות מ-40 דקות. ממלחה לבית שמש באוטובוס יצא בערך שעתיים נסיעה עם לכלול את כל המרכיבים. אני מניח שהבן-אדם המדובר הוא פשוט בעל חופשי-חודשי של אגד (של קו בית-שמש - י-ם) וכך יוצא שכל הנסיעה בשבילו לא עולה כסף נוסף - הכרטיס תקף גם לאוטובוסים העירוניים (בשתי הערים) וגם לבין-עירוניים (בין שתי הערים). זו תהיה הסיבה היחידה שתהיה מספיק טובה לא לתפוס רכבת ממלחה.
 

IgKh

New member
ההסתכלות על העניין פה היא מלומדת

זה שהוא אמר "אני ממהר" זה שטוית
במיץ. אין מצב שהוא יגיע יותר מהר באוטובוס. הנסיעה עד לתחנה מרכזית לבד תתפוס לא פחות ה-20 דקות - וזה רק מהקניון: ז"א לחכות לקו 31 ולנסוע בו דרך כביש בגין. עם הוא תפס קו 6, אז הוא יגיע לתחנה המרכזית רק לאחר 30-40 דקות במקרה הטוב! אז יש סריקה בטחונית, לחכות לאוטובוס, והמסיעה בו - שגם לא לוקחת פחות מ-40 דקות. ממלחה לבית שמש באוטובוס יצא בערך שעתיים נסיעה עם לכלול את כל המרכיבים. אני מניח שהבן-אדם המדובר הוא פשוט בעל חופשי-חודשי של אגד (של קו בית-שמש - י-ם) וכך יוצא שכל הנסיעה בשבילו לא עולה כסף נוסף - הכרטיס תקף גם לאוטובוסים העירוניים (בשתי הערים) וגם לבין-עירוניים (בין שתי הערים). זו תהיה הסיבה היחידה שתהיה מספיק טובה לא לתפוס רכבת ממלחה.
ההסתכלות על העניין פה היא מלומדת
חברי הפורום מכירים היטב את מבחר כלי התחבורה הקיימים, יכולתם וזמני הנסיעה בהם. עם זאת הציבור הרחב אינו כה מלומד. יתכן שאותו בחור שפגשתי לא מכיר כל כך את שירותי הרכבת, או מה שיותר סביר ניסה פעם אחת ונכווה באיחור קשה. מי שאינו חובב לא ימהר לחזור לכלי תחבורה שאכזב ולו פעם אחת, ובעצם למה לו אם כל מה ששומעים על הרכבת בכלל והקו לי-ם בפרט בתקשורת הוא רק שלילי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה