יכול להיות... לא מכיר את עלויות
התחזוקה. אבל כמו שכתבתי, "אולי בעתיד, לאחר הקמת קו A1". אגב מבחינת תחזוקה, לגבי טילטינג אני יותר ממשוכנע שאף אחד לא יקנה 2-4 מערכים בשביל קו בודד בין שתי ערים. רכבת קלה לעומת זאת אינה ייחודית, שכן מתוכננת מערכת בירושלים ממילא.
יכול להיות... לא מכיר את עלויותאאאםםם... אמנם הפתרון שאתה מציע הוא
לא רע אבל תקשיב למה שאתה אומר. רכבות טילטלינג ותחזוקתן מול הפיכת הקו לקו רכבת קלה... הדבר שאתה מציע יעלה עשרות מליוני שקלים, יצא לפועל אלוהים יודע מתי ויתן מענה רק לתושבי בית-שמש, והיומיים בין י-ם לת"א יצטרכו לחכות אלוהים יודע כמה עד להשלמתו של הקו המהיר. לאומת זאת: רכישת מערכים רוכנים יתנו פתרון תוך זמן קצר יחסית, שיעלה הרבה פחות, ויתן פתרון (אם כי לא מושלם, אך פתרון) גם ליומיים בין י-ם לת"א. צריך פתרון **לעכשיו**. ואחרי שיושלם הקו המהיר **אולי** אפשר לחשוב על קו רק"ל לבית-שמש. ועוד כמה נקודות: קו רק"ל יהיה הגיוני רק במקרה והוא יכנס למרכזי הערים בשני קצוותיו, ז"א הוא לא יוכל להיות דיזל אלא רק חשמלי (השקעה ענקית). אמנם רק"ל היא בעלת תאוצה גבוהה ויכולת להתמודד על סיבובים חדים, אבל מהירות הנסיעה המירבית המתוכננת של רק"ל היא לא גבוהה. בבוסטון ארצה"ב שחייתי בה זמן רב יש קו רכבת קלה הנקרא קו D, שנחשב אחד הקווי רק"ל המהירים בעולם. הרכבות בו מגיעות ל-50 מיל לשעה (קצת מעל 80 קמ"ש). לא הייתי קורא לזה מהר מאד. זה לא יקצר את זמן הנסיעה של היום עם ה-IC3 ביותר מאולי כמה דקות. עם רכבות הטילטלינג הזמן יתקצר בשליש. בנוסף לכך יש לבנות תחנות חדשות + פלטפורמות חדשות (נמוכות) עבור רק"ל. ולבסוף - מי אמר לך שאחזקת רכבת קלה תהיה זולה יותר מאחזקת כמה מערכים רוכנים?.. אחזקתה של רק"ל בדר"כ דורשת יותר כספים מאחזקת רכבת כבדה, בלי קשר לאם היא רוכנת או לא.
התחזוקה. אבל כמו שכתבתי, "אולי בעתיד, לאחר הקמת קו A1". אגב מבחינת תחזוקה, לגבי טילטינג אני יותר ממשוכנע שאף אחד לא יקנה 2-4 מערכים בשביל קו בודד בין שתי ערים. רכבת קלה לעומת זאת אינה ייחודית, שכן מתוכננת מערכת בירושלים ממילא.