פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
אני בהחלט מבין את תחושת המרירות

אני זוכר את מה שכתבתי, תודה,
אין לי צורך לקרא זאת שוב. "אוי נו באמת" היה מיועד להביע את הרגשתי המדוייקת כלפי התגובה שלך על זה ששללתי ממך איזו-שהיא זכות שמעולם לא נשללה ממך. ולאובייקטיביות אין שום קשר לזה. אני מעולם לא הערתי או העלתי השערות לגבי כל דבר שקשור בתח"ץ רעננה כי מעולם לא גרתי בעיר הזאת ואין לי שמץ של מושג מה צריך ברעננה ומה לא צריך בה... וזה שכתבתי את המשפט האחרון הזה כרגע לא אומר כלל שאני מונע ממך, או שולל ממך את הזכות להגיב לכל דבר שקורה בכל מקום. אבל אתה קובע בכזאת קלילות שבית-שמש "לא צריכה" רכבת לי-ם מבלי לדעת מה באמת קורא בעיר, וזה גורם לי לאי-נחת, כי אני יודע שבצורה דומה יושבים פוליטיקאים אינטרסנטים בכנסת ומחליטים בשביל העיר שאני שוכן בה מה אנחנו צריכים או לא צריכים, בזמן שהם מעולם לא היו פה פעם אחת בחייהם ולא תרחו אפילו לבדוק את העניין לעומק. ואני לא רוצה לרמוז שאתה בדבריך חלילה מטעה בכוונה או משהו כזה. אין לי אף ולא דבר נגד כל דעה שתביע. אבל אתה לא הראשון בפורום שמביע דעה על הקו שנוגע בי ישירות בלי שיהיה לך קשר אליו... זה היה מקרי לחלוטין שהמרירות שלי נשפכה דווקא עליך ועל כך אני מצטער, אבל זה פשוט מתבשל בי כבר הרבה זמן. דווקא אתה בעל הדעה המתונה יותר מרבים אחרים פה הממשיכים להביע דעות קיצוניות על הקו ולטעון שלא צריך אותו וכו'... אכן באמת אלו, שלא ישתמשו בקו הזה, לא צריכים אותו! אני, למשל, לא צריך כלל את הקו שבונים עכשיו בדרום איילון ויש סיכוי רב שאף ולא פעם אחת בחיי אסע בו. גם בקו לאשדוד ואשקלון עוד לא יצא לי לנסוע כלל, וגורלו לא מעניין אותי... אבל אני שמח על כל התפתחות בר"י ושמח למען תושבי האזור שקיבלו קו רכבתי. אני גם רוצה קו רכבתי יעיל לבירה, האם זאת בקשה מוגזמת? יש כמעט פי 2 יותר תנועה של נוסעים מבית-שמש לי-ם מאשר מאשקלון לת"א... אז למה אין מענה יעיל כמו שיש שם? אתה יודע מה, בוא נעזוב את אשקלון אפילו - בוא נשאר בבית שמש: יש פי 4 יותר נוסעים בין בית-שמש לי-ם מאשר בין בית שמש לת"א, אז למה מבית-שמש לת"א יש חיבור רכבתי יעיל (פחות או יותר) ולי-ם אין?..
אני בהחלט מבין את תחושת המרירות
והבטן המלאה. אבל תזכור שהקו לאשקלון למשל הוא פשוט השמשה של מסילה קיימת ולא מפותלת. מהטופוגרפיה הקשה של פרוזדור בית שמש-ירושלים אי אפשר להתעלם, והדבר מעלה את המחיר של כל פתרון טוב לשחקים. חוץ ממנהור יקר או רכבות טילטינג, האם יש אפשרות סבירה כלכלית אחרת? אני לא מתכוון רווחי, כי זה כמעט תמיד בלתי-אפשרי, אלא רק כלכלי במובן שהמחיר לא יהיה בשמיים לעומת התועלת. האם יש תוואי חלופי שניתן לשקול (כמו שהציע בועז בזמנו) שיכול לקצר את הנסיעה לבירה לנסיעה של כ-30 דקות לכל היותר?
 

JayZed

New member
למה תוואי חלופי??

אני בהחלט מבין את תחושת המרירות
והבטן המלאה. אבל תזכור שהקו לאשקלון למשל הוא פשוט השמשה של מסילה קיימת ולא מפותלת. מהטופוגרפיה הקשה של פרוזדור בית שמש-ירושלים אי אפשר להתעלם, והדבר מעלה את המחיר של כל פתרון טוב לשחקים. חוץ ממנהור יקר או רכבות טילטינג, האם יש אפשרות סבירה כלכלית אחרת? אני לא מתכוון רווחי, כי זה כמעט תמיד בלתי-אפשרי, אלא רק כלכלי במובן שהמחיר לא יהיה בשמיים לעומת התועלת. האם יש תוואי חלופי שניתן לשקול (כמו שהציע בועז בזמנו) שיכול לקצר את הנסיעה לבירה לנסיעה של כ-30 דקות לכל היותר?
למה תוואי חלופי??
על-פי העיתונות רכבת ישראל כרגע מבזבזת על המחדל שקיים עם ה-IC3 בקו (בדיקות יומיות, תיקונים, החלפות ברקסים, טיפול בסידוק חוגונים וגלגלים) כמות כסף בחודש ששווה בערך לשליש עלות מערך רוכן. ז"א תוך חצי שנה הפעלה של הקו כפי שהוא כיום ר"י צריכה לשלם עלות זוג מערכים... אם היו קונים רוכנים, אז כבר היום עלותם של 2 מהם הייתה מצדיקה את עצמה. זכור: תוואי הקו המשודרג תוכנן ונבנה עבור מערכים רוכנים. באמצע התהליך, כשכבר כל התכניות נבדקו ואושרו, התקמצנו וחזרו בהם, כשכבר ידעו שלא ישנו את התוכניות לבניית הקו. הקו בהפעלת רוכנים היה יכול להיות רווחי: 55 דקות נסיעה בין י-ם לת"א זה סביר ביותר, ובהחלט מתחרה בזמן שלוקח לעשות את הדרך באוטובוס. כתבת "חוץ ממנהור יקר או רכבות טילטינג"... כמה אתה כבר חושב שרכבות טילטינג עולות שאתה משווה את עלותן למנהור או לתוואי חלופי?! רכבת רוכנת עולה אולי 10% יותר ממחיר קרונוע רגיל, שכמוהם רכבת ישראל קנתה וממשיכה לקנות... ולגבי מערך תחזוקה חדש לקרונועים הרוכנים - אני בטוח שזה יעלה פחות מההון-תועפות של נזק הנגרם ל-IC3 היום.
 

alantan

New member
אם אלה המספרים אז קניתי...

למה תוואי חלופי??
על-פי העיתונות רכבת ישראל כרגע מבזבזת על המחדל שקיים עם ה-IC3 בקו (בדיקות יומיות, תיקונים, החלפות ברקסים, טיפול בסידוק חוגונים וגלגלים) כמות כסף בחודש ששווה בערך לשליש עלות מערך רוכן. ז"א תוך חצי שנה הפעלה של הקו כפי שהוא כיום ר"י צריכה לשלם עלות זוג מערכים... אם היו קונים רוכנים, אז כבר היום עלותם של 2 מהם הייתה מצדיקה את עצמה. זכור: תוואי הקו המשודרג תוכנן ונבנה עבור מערכים רוכנים. באמצע התהליך, כשכבר כל התכניות נבדקו ואושרו, התקמצנו וחזרו בהם, כשכבר ידעו שלא ישנו את התוכניות לבניית הקו. הקו בהפעלת רוכנים היה יכול להיות רווחי: 55 דקות נסיעה בין י-ם לת"א זה סביר ביותר, ובהחלט מתחרה בזמן שלוקח לעשות את הדרך באוטובוס. כתבת "חוץ ממנהור יקר או רכבות טילטינג"... כמה אתה כבר חושב שרכבות טילטינג עולות שאתה משווה את עלותן למנהור או לתוואי חלופי?! רכבת רוכנת עולה אולי 10% יותר ממחיר קרונוע רגיל, שכמוהם רכבת ישראל קנתה וממשיכה לקנות... ולגבי מערך תחזוקה חדש לקרונועים הרוכנים - אני בטוח שזה יעלה פחות מההון-תועפות של נזק הנגרם ל-IC3 היום.
אם אלה המספרים אז קניתי...
 

בועז ל

New member
אם מדובר בטילטינג תוצרת פיאט

אם אלה המספרים אז קניתי...
אם מדובר בטילטינג תוצרת פיאט
אז אני לא קונה ונשאר עם ה IC3 .איני מוכן לסלוח להם על התקלות שהיו לי בפיאט 131 הישנה
אבל אם יש רכבת רוכנת מתוצרת אודי אני קונה גם קונה...
 

alantan

New member
../images/Emo6.gif רק פולקסווגן או פורשה...

אם מדובר בטילטינג תוצרת פיאט
אז אני לא קונה ונשאר עם ה IC3 .איני מוכן לסלוח להם על התקלות שהיו לי בפיאט 131 הישנה
אבל אם יש רכבת רוכנת מתוצרת אודי אני קונה גם קונה...
רק פולקסווגן או פורשה...
 

בועז ל

New member
כל הכבוד לך יעקב !

אני זוכר את מה שכתבתי, תודה,
אין לי צורך לקרא זאת שוב. "אוי נו באמת" היה מיועד להביע את הרגשתי המדוייקת כלפי התגובה שלך על זה ששללתי ממך איזו-שהיא זכות שמעולם לא נשללה ממך. ולאובייקטיביות אין שום קשר לזה. אני מעולם לא הערתי או העלתי השערות לגבי כל דבר שקשור בתח"ץ רעננה כי מעולם לא גרתי בעיר הזאת ואין לי שמץ של מושג מה צריך ברעננה ומה לא צריך בה... וזה שכתבתי את המשפט האחרון הזה כרגע לא אומר כלל שאני מונע ממך, או שולל ממך את הזכות להגיב לכל דבר שקורה בכל מקום. אבל אתה קובע בכזאת קלילות שבית-שמש "לא צריכה" רכבת לי-ם מבלי לדעת מה באמת קורא בעיר, וזה גורם לי לאי-נחת, כי אני יודע שבצורה דומה יושבים פוליטיקאים אינטרסנטים בכנסת ומחליטים בשביל העיר שאני שוכן בה מה אנחנו צריכים או לא צריכים, בזמן שהם מעולם לא היו פה פעם אחת בחייהם ולא תרחו אפילו לבדוק את העניין לעומק. ואני לא רוצה לרמוז שאתה בדבריך חלילה מטעה בכוונה או משהו כזה. אין לי אף ולא דבר נגד כל דעה שתביע. אבל אתה לא הראשון בפורום שמביע דעה על הקו שנוגע בי ישירות בלי שיהיה לך קשר אליו... זה היה מקרי לחלוטין שהמרירות שלי נשפכה דווקא עליך ועל כך אני מצטער, אבל זה פשוט מתבשל בי כבר הרבה זמן. דווקא אתה בעל הדעה המתונה יותר מרבים אחרים פה הממשיכים להביע דעות קיצוניות על הקו ולטעון שלא צריך אותו וכו'... אכן באמת אלו, שלא ישתמשו בקו הזה, לא צריכים אותו! אני, למשל, לא צריך כלל את הקו שבונים עכשיו בדרום איילון ויש סיכוי רב שאף ולא פעם אחת בחיי אסע בו. גם בקו לאשדוד ואשקלון עוד לא יצא לי לנסוע כלל, וגורלו לא מעניין אותי... אבל אני שמח על כל התפתחות בר"י ושמח למען תושבי האזור שקיבלו קו רכבתי. אני גם רוצה קו רכבתי יעיל לבירה, האם זאת בקשה מוגזמת? יש כמעט פי 2 יותר תנועה של נוסעים מבית-שמש לי-ם מאשר מאשקלון לת"א... אז למה אין מענה יעיל כמו שיש שם? אתה יודע מה, בוא נעזוב את אשקלון אפילו - בוא נשאר בבית שמש: יש פי 4 יותר נוסעים בין בית-שמש לי-ם מאשר בין בית שמש לת"א, אז למה מבית-שמש לת"א יש חיבור רכבתי יעיל (פחות או יותר) ולי-ם אין?..
כל הכבוד לך יעקב !
מסתבר שישנם עדיין אנשים במדינה הספונים להם במגדלי השן האקדמיים ואשר אינם מבינים שתח"צ מיועדת לציבור מיעוטי יכולת . אם תוך כדי כך נגרמת ירידה במספר כלי הרכב מהכבישים, מה טוב, אבל זו אינה מטרתה הראשית של התח"צ. בבית שמש גרים אנשיםעניים שלהם תח"צ אינה מותרות אלא דרך לחזור הביתה ולהביא פרנסהץ בית שמש היא עיר שינה. אין בה מוקדי בילוי ותעסוקה. לרבים מהאנשים אין מכוניות פרטיות . אלו הם אנשים קשי יום הקמים בבוקר מבלים שעתיים פלוס באוטובוסים צפופים ע"מ לחזור באותם תנאים בערב הביתה ולקבל בסוף החודש את משכורת המינימום העלובה . אנשים אלה אינם זקוקים לקו תיירות מצועצע . הם זקוקים לתח"צ יעלה ומהירה אשר תקל עליהם את הסבל היומי. קו רכבת בסטנדרטים נורמליים עונה להגדרה זו. נוסע באוטובוס מרמת בית שמש לעבודתו שבי"ם יכול לבלות מעל שעתיים ומחצה מרגע שכף רגלו יצאה את דלת ביתו ועד לרגע בו תדרוך רגלו במקום עבודתו. כך נראית הנסיעה באוטובוסים כיום מבית שמש לי"ם התיקון הקוסמטי בכביש 38 לא ישנה זאת בהרבה.
 

JayZed

New member
../images/Emo45.gif

כל הכבוד לך יעקב !
מסתבר שישנם עדיין אנשים במדינה הספונים להם במגדלי השן האקדמיים ואשר אינם מבינים שתח"צ מיועדת לציבור מיעוטי יכולת . אם תוך כדי כך נגרמת ירידה במספר כלי הרכב מהכבישים, מה טוב, אבל זו אינה מטרתה הראשית של התח"צ. בבית שמש גרים אנשיםעניים שלהם תח"צ אינה מותרות אלא דרך לחזור הביתה ולהביא פרנסהץ בית שמש היא עיר שינה. אין בה מוקדי בילוי ותעסוקה. לרבים מהאנשים אין מכוניות פרטיות . אלו הם אנשים קשי יום הקמים בבוקר מבלים שעתיים פלוס באוטובוסים צפופים ע"מ לחזור באותם תנאים בערב הביתה ולקבל בסוף החודש את משכורת המינימום העלובה . אנשים אלה אינם זקוקים לקו תיירות מצועצע . הם זקוקים לתח"צ יעלה ומהירה אשר תקל עליהם את הסבל היומי. קו רכבת בסטנדרטים נורמליים עונה להגדרה זו. נוסע באוטובוס מרמת בית שמש לעבודתו שבי"ם יכול לבלות מעל שעתיים ומחצה מרגע שכף רגלו יצאה את דלת ביתו ועד לרגע בו תדרוך רגלו במקום עבודתו. כך נראית הנסיעה באוטובוסים כיום מבית שמש לי"ם התיקון הקוסמטי בכביש 38 לא ישנה זאת בהרבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה