אני בהחלט מבין את תחושת המרירות
והבטן המלאה. אבל תזכור שהקו לאשקלון למשל הוא פשוט השמשה של מסילה קיימת ולא מפותלת. מהטופוגרפיה הקשה של פרוזדור בית שמש-ירושלים אי אפשר להתעלם, והדבר מעלה את המחיר של כל פתרון טוב לשחקים. חוץ ממנהור יקר או רכבות טילטינג, האם יש אפשרות סבירה כלכלית אחרת? אני לא מתכוון רווחי, כי זה כמעט תמיד בלתי-אפשרי, אלא רק כלכלי במובן שהמחיר לא יהיה בשמיים לעומת התועלת. האם יש תוואי חלופי שניתן לשקול (כמו שהציע בועז בזמנו) שיכול לקצר את הנסיעה לבירה לנסיעה של כ-30 דקות לכל היותר?
אני בהחלט מבין את תחושת המרירותאני זוכר את מה שכתבתי, תודה,
אין לי צורך לקרא זאת שוב. "אוי נו באמת" היה מיועד להביע את הרגשתי המדוייקת כלפי התגובה שלך על זה ששללתי ממך איזו-שהיא זכות שמעולם לא נשללה ממך. ולאובייקטיביות אין שום קשר לזה. אני מעולם לא הערתי או העלתי השערות לגבי כל דבר שקשור בתח"ץ רעננה כי מעולם לא גרתי בעיר הזאת ואין לי שמץ של מושג מה צריך ברעננה ומה לא צריך בה... וזה שכתבתי את המשפט האחרון הזה כרגע לא אומר כלל שאני מונע ממך, או שולל ממך את הזכות להגיב לכל דבר שקורה בכל מקום. אבל אתה קובע בכזאת קלילות שבית-שמש "לא צריכה" רכבת לי-ם מבלי לדעת מה באמת קורא בעיר, וזה גורם לי לאי-נחת, כי אני יודע שבצורה דומה יושבים פוליטיקאים אינטרסנטים בכנסת ומחליטים בשביל העיר שאני שוכן בה מה אנחנו צריכים או לא צריכים, בזמן שהם מעולם לא היו פה פעם אחת בחייהם ולא תרחו אפילו לבדוק את העניין לעומק. ואני לא רוצה לרמוז שאתה בדבריך חלילה מטעה בכוונה או משהו כזה. אין לי אף ולא דבר נגד כל דעה שתביע. אבל אתה לא הראשון בפורום שמביע דעה על הקו שנוגע בי ישירות בלי שיהיה לך קשר אליו... זה היה מקרי לחלוטין שהמרירות שלי נשפכה דווקא עליך ועל כך אני מצטער, אבל זה פשוט מתבשל בי כבר הרבה זמן. דווקא אתה בעל הדעה המתונה יותר מרבים אחרים פה הממשיכים להביע דעות קיצוניות על הקו ולטעון שלא צריך אותו וכו'... אכן באמת אלו, שלא ישתמשו בקו הזה, לא צריכים אותו! אני, למשל, לא צריך כלל את הקו שבונים עכשיו בדרום איילון ויש סיכוי רב שאף ולא פעם אחת בחיי אסע בו. גם בקו לאשדוד ואשקלון עוד לא יצא לי לנסוע כלל, וגורלו לא מעניין אותי... אבל אני שמח על כל התפתחות בר"י ושמח למען תושבי האזור שקיבלו קו רכבתי. אני גם רוצה קו רכבתי יעיל לבירה, האם זאת בקשה מוגזמת? יש כמעט פי 2 יותר תנועה של נוסעים מבית-שמש לי-ם מאשר מאשקלון לת"א... אז למה אין מענה יעיל כמו שיש שם? אתה יודע מה, בוא נעזוב את אשקלון אפילו - בוא נשאר בבית שמש: יש פי 4 יותר נוסעים בין בית-שמש לי-ם מאשר בין בית שמש לת"א, אז למה מבית-שמש לת"א יש חיבור רכבתי יעיל (פחות או יותר) ולי-ם אין?..
והבטן המלאה. אבל תזכור שהקו לאשקלון למשל הוא פשוט השמשה של מסילה קיימת ולא מפותלת. מהטופוגרפיה הקשה של פרוזדור בית שמש-ירושלים אי אפשר להתעלם, והדבר מעלה את המחיר של כל פתרון טוב לשחקים. חוץ ממנהור יקר או רכבות טילטינג, האם יש אפשרות סבירה כלכלית אחרת? אני לא מתכוון רווחי, כי זה כמעט תמיד בלתי-אפשרי, אלא רק כלכלי במובן שהמחיר לא יהיה בשמיים לעומת התועלת. האם יש תוואי חלופי שניתן לשקול (כמו שהציע בועז בזמנו) שיכול לקצר את הנסיעה לבירה לנסיעה של כ-30 דקות לכל היותר?