פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
ומה עם רכבות משא?

שניכם צודקים והפיתרון הוא הפרטת הקו
מכירתו או השכרתו לחברה פרטית חזקה בתחום התיירות שתפעיל אותו בנפרד למערך הרכבות הציבורי. ואז אולי הם יוסיפו גם קטר קיטור...:)
ומה עם רכבות משא?
אולי השימוש הטוב ביותר לקו...
 

nubi

New member
זה רעיון מעולה!!

שניכם צודקים והפיתרון הוא הפרטת הקו
מכירתו או השכרתו לחברה פרטית חזקה בתחום התיירות שתפעיל אותו בנפרד למערך הרכבות הציבורי. ואז אולי הם יוסיפו גם קטר קיטור...:)
זה רעיון מעולה!!
 

גדדו

New member
הדגמת רעיון רכבת תירותית.

שניכם צודקים והפיתרון הוא הפרטת הקו
מכירתו או השכרתו לחברה פרטית חזקה בתחום התיירות שתפעיל אותו בנפרד למערך הרכבות הציבורי. ואז אולי הם יוסיפו גם קטר קיטור...:)
הדגמת רעיון רכבת תירותית.
 

q a z 7

New member
צר לי, זה לא הולך לקרות

ושכחת:
שיפוץ תחנת החאן וחזרתה לחיים - מה שיאפשר גם שילוב של העיר העתיקה במסלול, וגם אירועים כמו פסטיבל הקולנוע בסינמטק (ואירועים אחרים במוסדות התרבות שבסביבת התחנה).
צר לי, זה לא הולך לקרות
עיירית ירושלים כבר מתכננת על התחנה הזו |איקון מחכך ידים בהנאה|.
 

בועז ל

New member
הקו לא יצלח כקו תיירותי.

הקו היום לא תיירותי
קו תיירותי מחייב התיחסות אחרת לגמרי ובראש ובראשונה שווק. לקו הזה יש יתרונות שאין לקו אחר וזה הנוף המשגע, מסלולי אופניים בדרך, ירושלים ועוד. לכן צריך להשמיש את התחנה בדרך לעצירה על מנת להתחיל משם טיולי אופניים, צריך לעשות טיולים משולבים רכבת/אוטובוס לירושלים וחזרה, טיולי שלג מיוחדים, גן החיות התנכי, ליצנים ברכבת וכו וכו. ניתן לשווק טיולים שנתיים של בתי ספר, בתי אבות, מרכזי קליטה וכו שיסעו הלוך ברכבת וחזור באוטובוס, קרון מסעדה צבעוני, קרונות פנורמיים (הייתי מסב דו קומתי אם אפשר היה, כמו האוטובוס בירושלים) ועוד ועוד. בקיצור, יש הרבה מה לעשות.
הקו לא יצלח כקו תיירותי.
את הנוף המשגע ניתן לראות גם בנסיעה ברכב פרטי לאורך כביש 386 + אפשרות לחניות בזמן חופשי ופיקניקים בעשרות האתרים שלאורך הקו. על השלג הירושלמי כמובן שלא ניתן לבנות דבר ובטח לא הפעלה סדירה של הקו. לגבי מסלולי אופניים: ישנם המון מסלולי אופניים באיזור בית שמש .מי שנוסע בסביבה בשבתות ועובר דרך צומת נחשון והסביבה יודע ודאי למה כוונתי.הרכבת אינה נוחה יותר בשינוע אופניים מאשר הרכב הפרטי ונא לא לשכוח שספורט זה מאומץ בעיקר ע"י אנשים בעלי יכולת ובעלי רכב פרטי.כנ"ל גבי גן החיות: קו סדיר יכול לספק בקלות את הדרישה לגן זה. לעומת זאת אף אחד כאן לא מתיחס לזכות ,שלצערי מעורערת כאן בפורום,של תושבי רמלה, בית שמש וישובי מטה יהודה לקו מודרני בדיוק כמו כל ישוב עירוני אחר. מי שמכיר את נתוני הנסיעה באוטובוסים ומוניות מבית שמש לי"ם יודע עד כמה מחמיצה הרכבת את הקו ובגדול.אם קיים איזשהו פוטנציאל לקו הרי הוא קיים רק כקו סדיר לכל דבר.השארת הקו ברמת קו משאות מפלה לרעה את תושבי הפריפריה ואינה משרתת את הראייה העתידית של י"ם המקושרת ברשת רכבתית איכותית למרכז ולדרום.
 

OMER G17

New member
בקיצור צריך את קו G ואת A1

הקו לא יצלח כקו תיירותי.
את הנוף המשגע ניתן לראות גם בנסיעה ברכב פרטי לאורך כביש 386 + אפשרות לחניות בזמן חופשי ופיקניקים בעשרות האתרים שלאורך הקו. על השלג הירושלמי כמובן שלא ניתן לבנות דבר ובטח לא הפעלה סדירה של הקו. לגבי מסלולי אופניים: ישנם המון מסלולי אופניים באיזור בית שמש .מי שנוסע בסביבה בשבתות ועובר דרך צומת נחשון והסביבה יודע ודאי למה כוונתי.הרכבת אינה נוחה יותר בשינוע אופניים מאשר הרכב הפרטי ונא לא לשכוח שספורט זה מאומץ בעיקר ע"י אנשים בעלי יכולת ובעלי רכב פרטי.כנ"ל גבי גן החיות: קו סדיר יכול לספק בקלות את הדרישה לגן זה. לעומת זאת אף אחד כאן לא מתיחס לזכות ,שלצערי מעורערת כאן בפורום,של תושבי רמלה, בית שמש וישובי מטה יהודה לקו מודרני בדיוק כמו כל ישוב עירוני אחר. מי שמכיר את נתוני הנסיעה באוטובוסים ומוניות מבית שמש לי"ם יודע עד כמה מחמיצה הרכבת את הקו ובגדול.אם קיים איזשהו פוטנציאל לקו הרי הוא קיים רק כקו סדיר לכל דבר.השארת הקו ברמת קו משאות מפלה לרעה את תושבי הפריפריה ואינה משרתת את הראייה העתידית של י"ם המקושרת ברשת רכבתית איכותית למרכז ולדרום.
בקיצור צריך את קו G ואת A1
G יקשר את בית שמש והסביבה ואת רמלוד ואת הדרום...אם יהיה קישור כמו שצריך ואין בעיה לעשות דבר כזה...ומבאר שבע וקריית גת יהיה קו...וA1 יהיה קו מהיר מת"א שגם רכבות מהצפון יגיעו אליו ותהיה גם רכבת מודיעין-ירושלים...כי מודיעין היא עיר שינה של הבירה לא פחות משל ת"א...ירושלים מספיק חשובה וגדולה כדי ששני הקווים ייבנו בשבילה
 
הכוונה בהצעה שלי היתה מבית שמש

בקיצור צריך את קו G ואת A1
G יקשר את בית שמש והסביבה ואת רמלוד ואת הדרום...אם יהיה קישור כמו שצריך ואין בעיה לעשות דבר כזה...ומבאר שבע וקריית גת יהיה קו...וA1 יהיה קו מהיר מת"א שגם רכבות מהצפון יגיעו אליו ותהיה גם רכבת מודיעין-ירושלים...כי מודיעין היא עיר שינה של הבירה לא פחות משל ת"א...ירושלים מספיק חשובה וגדולה כדי ששני הקווים ייבנו בשבילה
הכוונה בהצעה שלי היתה מבית שמש
מבית שמש לירושלים. ברור שקו רמלה בית שמש צריך להיות קו פרוורי.
 

בועז ל

New member
האם הבנתי אותך נכון בני?

הכוונה בהצעה שלי היתה מבית שמש
מבית שמש לירושלים. ברור שקו רמלה בית שמש צריך להיות קו פרוורי.
האם הבנתי אותך נכון בני?
האם מה שאתה מציע הינו ביטול למעשה של קטע בית שמש - י"ם כקו סדיר?אם כך הוא הדבר הרי זוהי הצעה שאין בה מן הרגישות החברתית. לאוכלוסיה הענקית של רמלוד בית שמש מגיע קישור רכבתי לבירה. הפגיעה בבית שמש תהיה חמורה במיוחד. עליך להכיר את הנתונים: מדי יום יוצאים מבית שמש לי"ם אלפי אנשים בתח"צ. תדירות האוטובוסים בבקרים הינה גבוהה כמו קו עירוני תל אביבי ולא נשכח גם את כמות המוניות וההסעות האדירה. מסה זו תורמת רבות לפקק הענקי בכניסה לי"ם מדי בוקר.רכבות הקיץ הספוראדיות שמועד הפעלתן נתון לשיקולי גוף פרטי יפגעו פגיעה קשה בתושבי בית שמש. תאר לך כיצד יתפרש צעד שכזה ע"י תושבי הפריפריה לאחר שהקו כבר הופעל כקו סדיר ולאחר שהיה מושבת מזה 7 שנים. קו הרכבת ים - בית שמש אינו כלכלי אך ורק בגלל זמן הנסיעה ומחירה . דבר זה אינו גזירה מן השמים וניתן לתקנו.קובי לו ודאי יטען שכמות הנוסעים אף היום מספקת ומרשימה ואני טוען ששיפור הקו יביא לזינוק בן עשרות אחוזים בכמות הנוסעים, אם לא למעלה מזה ! סליחה על ההדגשה הארוכה (וואלה נדמתי לאביתר) . אנא תקן אותי אם אני טועה.
 

alantan

New member
רכבת קלה?

האם הבנתי אותך נכון בני?
האם מה שאתה מציע הינו ביטול למעשה של קטע בית שמש - י"ם כקו סדיר?אם כך הוא הדבר הרי זוהי הצעה שאין בה מן הרגישות החברתית. לאוכלוסיה הענקית של רמלוד בית שמש מגיע קישור רכבתי לבירה. הפגיעה בבית שמש תהיה חמורה במיוחד. עליך להכיר את הנתונים: מדי יום יוצאים מבית שמש לי"ם אלפי אנשים בתח"צ. תדירות האוטובוסים בבקרים הינה גבוהה כמו קו עירוני תל אביבי ולא נשכח גם את כמות המוניות וההסעות האדירה. מסה זו תורמת רבות לפקק הענקי בכניסה לי"ם מדי בוקר.רכבות הקיץ הספוראדיות שמועד הפעלתן נתון לשיקולי גוף פרטי יפגעו פגיעה קשה בתושבי בית שמש. תאר לך כיצד יתפרש צעד שכזה ע"י תושבי הפריפריה לאחר שהקו כבר הופעל כקו סדיר ולאחר שהיה מושבת מזה 7 שנים. קו הרכבת ים - בית שמש אינו כלכלי אך ורק בגלל זמן הנסיעה ומחירה . דבר זה אינו גזירה מן השמים וניתן לתקנו.קובי לו ודאי יטען שכמות הנוסעים אף היום מספקת ומרשימה ואני טוען ששיפור הקו יביא לזינוק בן עשרות אחוזים בכמות הנוסעים, אם לא למעלה מזה ! סליחה על ההדגשה הארוכה (וואלה נדמתי לאביתר) . אנא תקן אותי אם אני טועה.
רכבת קלה?
אולי בעתיד, לאחר הקמת קו A1, וכמובן לאחר הקמת הרכבת הקלה בירושלים, יהיה כדאי להפעיל את הרכבת הקלה בתוואי - כלומר חלק מאלה המתוכננות להסתיים במלחה. רכבת קלה פרברית פעם ברבע שעה, יכול להיות שירות לא רע לתושבי בית שמש. כמובן שהדבר יצריך הכפלה בחלק מהתוואי (אולי אפשר פשוט לספק מספר גדול יותר של תחנות תפעוליות). יתרון נוסף הוא שניתן למשוך בקלות את הרכבת כק"מ או שניים לתוך בית שמש ולתת פריסה רחבה יותר. עבור תושבי הדרום, ברגע שתסתיים הקמת קו ראשון-לציון - מודיעין, נראה לי שתחנת דניאל תהפוך לתחנת מעבר בינו לבין קו תל-אביב - ירושלים. עם תזמון נכון, יוכלו תושבי הדרום להחליף בלוד ובדניאל, ולהגיע במהירות לירושלים. בשעות הלילה הקו יוכל לשרת רכבות משא, כפי שתוכנן מלכתחילה.
 

בועז ל

New member
שלום אלן. מספר הערות ושאלות.

רכבת קלה?
אולי בעתיד, לאחר הקמת קו A1, וכמובן לאחר הקמת הרכבת הקלה בירושלים, יהיה כדאי להפעיל את הרכבת הקלה בתוואי - כלומר חלק מאלה המתוכננות להסתיים במלחה. רכבת קלה פרברית פעם ברבע שעה, יכול להיות שירות לא רע לתושבי בית שמש. כמובן שהדבר יצריך הכפלה בחלק מהתוואי (אולי אפשר פשוט לספק מספר גדול יותר של תחנות תפעוליות). יתרון נוסף הוא שניתן למשוך בקלות את הרכבת כק"מ או שניים לתוך בית שמש ולתת פריסה רחבה יותר. עבור תושבי הדרום, ברגע שתסתיים הקמת קו ראשון-לציון - מודיעין, נראה לי שתחנת דניאל תהפוך לתחנת מעבר בינו לבין קו תל-אביב - ירושלים. עם תזמון נכון, יוכלו תושבי הדרום להחליף בלוד ובדניאל, ולהגיע במהירות לירושלים. בשעות הלילה הקו יוכל לשרת רכבות משא, כפי שתוכנן מלכתחילה.
שלום אלן. מספר הערות ושאלות.
לגבי הרכבת הקלה: איני מומחה לרכבות , אך האם הרכבת הקלה משתמשת באותה תשתית מסילתית של הרכבת הכבדה? האם היא מסוגלת לעבור בתוואי השורק המפותל ובמהירות נורמלית בת זמננו? ומה בנוגע לשיפועים? בית שמש הינה עיר הררית לא כל כך פשוט יהיה להכניס לתוכה רכבת אלא אם מעבירים את התוואי דרך נחל זנוח עד לפאתי רמת בית שמש. לגבי תושבי הדרום: לי לא ברור מדוע צריך להאריך את מרחק הנסיעה ולהצפין עד ללוד כאשר ניתן באמצעות קישור שיוכן בנען(או אחר, פנטסטי כפי שציע כאן אדיה בזמנו) לחבור לתוואי השורק ולהגיע לבירה בלי להחליף רכבות. כל זאת, בתנא שר"י תשכיל לרכוש רכבות רוכנות כמובן או לחזור לחלופה G כמובן.
 

alantan

New member
יכולות של רכבת קלה

שלום אלן. מספר הערות ושאלות.
לגבי הרכבת הקלה: איני מומחה לרכבות , אך האם הרכבת הקלה משתמשת באותה תשתית מסילתית של הרכבת הכבדה? האם היא מסוגלת לעבור בתוואי השורק המפותל ובמהירות נורמלית בת זמננו? ומה בנוגע לשיפועים? בית שמש הינה עיר הררית לא כל כך פשוט יהיה להכניס לתוכה רכבת אלא אם מעבירים את התוואי דרך נחל זנוח עד לפאתי רמת בית שמש. לגבי תושבי הדרום: לי לא ברור מדוע צריך להאריך את מרחק הנסיעה ולהצפין עד ללוד כאשר ניתן באמצעות קישור שיוכן בנען(או אחר, פנטסטי כפי שציע כאן אדיה בזמנו) לחבור לתוואי השורק ולהגיע לבירה בלי להחליף רכבות. כל זאת, בתנא שר"י תשכיל לרכוש רכבות רוכנות כמובן או לחזור לחלופה G כמובן.
יכולות של רכבת קלה
רכבת קלה משתמשת באותן מסילות כמו רכבת כבדה (ואפילו בתשתית "שבירה" יותר מחמת משקלה הקטן יחסית). היא בעלת יכולות האצה טובות יותר, היא יכולה לעלות בשיפועים בהם רכבת כבדה אינה מסוגלת, והיא יכולה לפנות 90 מעלות בצומת עירוני ברדיוס קטן. כך שמבחינת יכולת, היא גמישה רק קצת פחות מאוטובוס. לראיה, מקימים רכבת קלה בירושלים בה יש מספר שיפועים לא קטנים. מה שחסר רק הוא חשמול התוואי (אלא אם כן משתמשים ברק"ל המונעת בדיזל - יש גם כמה כאלה בעולם). לגבי תושבי הדרום, הכל שאלה של עדיפות. צריך לזכור שגם אם יאלצו להצפין, מדובר בנסיעה של כרבע שעה בלבד מדניאל ועד לתחנת בניני האומה. עוד 10 דקות מלוד לדניאל ומדובר בכ-40 עד 50 דקות, שעה מקסימום, מנען עד ירושלים. לא פחות טוב מאשר נסיעה דרך בית שמש, וללא צורך ברכישת ציוד טילטינג ותחזוקתו היקרה בשביל קו שהוא לא עמוד תווך של רכבת ישראל. בכל מקרה, אם יפעילו רק"ל בין בית שמש לירושלים, אז האופציה הזו תהיה די לא מעשית.
 

OMER G17

New member
לא יפעילו רק"ל

יכולות של רכבת קלה
רכבת קלה משתמשת באותן מסילות כמו רכבת כבדה (ואפילו בתשתית "שבירה" יותר מחמת משקלה הקטן יחסית). היא בעלת יכולות האצה טובות יותר, היא יכולה לעלות בשיפועים בהם רכבת כבדה אינה מסוגלת, והיא יכולה לפנות 90 מעלות בצומת עירוני ברדיוס קטן. כך שמבחינת יכולת, היא גמישה רק קצת פחות מאוטובוס. לראיה, מקימים רכבת קלה בירושלים בה יש מספר שיפועים לא קטנים. מה שחסר רק הוא חשמול התוואי (אלא אם כן משתמשים ברק"ל המונעת בדיזל - יש גם כמה כאלה בעולם). לגבי תושבי הדרום, הכל שאלה של עדיפות. צריך לזכור שגם אם יאלצו להצפין, מדובר בנסיעה של כרבע שעה בלבד מדניאל ועד לתחנת בניני האומה. עוד 10 דקות מלוד לדניאל ומדובר בכ-40 עד 50 דקות, שעה מקסימום, מנען עד ירושלים. לא פחות טוב מאשר נסיעה דרך בית שמש, וללא צורך ברכישת ציוד טילטינג ותחזוקתו היקרה בשביל קו שהוא לא עמוד תווך של רכבת ישראל. בכל מקרה, אם יפעילו רק"ל בין בית שמש לירושלים, אז האופציה הזו תהיה די לא מעשית.
לא יפעילו רק"ל
 

OMER G17

New member
זה לא ייגרום להם להגיע במהירות!

רכבת קלה?
אולי בעתיד, לאחר הקמת קו A1, וכמובן לאחר הקמת הרכבת הקלה בירושלים, יהיה כדאי להפעיל את הרכבת הקלה בתוואי - כלומר חלק מאלה המתוכננות להסתיים במלחה. רכבת קלה פרברית פעם ברבע שעה, יכול להיות שירות לא רע לתושבי בית שמש. כמובן שהדבר יצריך הכפלה בחלק מהתוואי (אולי אפשר פשוט לספק מספר גדול יותר של תחנות תפעוליות). יתרון נוסף הוא שניתן למשוך בקלות את הרכבת כק"מ או שניים לתוך בית שמש ולתת פריסה רחבה יותר. עבור תושבי הדרום, ברגע שתסתיים הקמת קו ראשון-לציון - מודיעין, נראה לי שתחנת דניאל תהפוך לתחנת מעבר בינו לבין קו תל-אביב - ירושלים. עם תזמון נכון, יוכלו תושבי הדרום להחליף בלוד ובדניאל, ולהגיע במהירות לירושלים. בשעות הלילה הקו יוכל לשרת רכבות משא, כפי שתוכנן מלכתחילה.
זה לא ייגרום להם להגיע במהירות!
ואגב תחנת דניאל תהיה תחנת נוסעים בכלל?
 

alantan

New member
לא הבנתי את המשפט הזה

זה לא ייגרום להם להגיע במהירות!
ואגב תחנת דניאל תהיה תחנת נוסעים בכלל?
לא הבנתי את המשפט הזה
"זה לא ייגרום להם להגיע במהירות!" - מה זאת אומרת? עם כל ההחלפות, זה עדיין יכול להיות יותר מהיר מנסיעה בקו בית שמש. אם וכאשר קו ראשל"צ - מודיעין יקום, אז יש בהחלט תכניות לתחנת מעבר בדניאל, שעשויה בעתיד להפוך לתחנה מאוד מרכזית ברשת הרכבות.
 

בועז ל

New member
בהחלט לא יותר מהיר אלן.

לא הבנתי את המשפט הזה
"זה לא ייגרום להם להגיע במהירות!" - מה זאת אומרת? עם כל ההחלפות, זה עדיין יכול להיות יותר מהיר מנסיעה בקו בית שמש. אם וכאשר קו ראשל"צ - מודיעין יקום, אז יש בהחלט תכניות לתחנת מעבר בדניאל, שעשויה בעתיד להפוך לתחנה מאוד מרכזית ברשת הרכבות.
בהחלט לא יותר מהיר אלן.
גם אם אני מקבל את הזמנים שהצעת (50דק' עד שעה)מנען לירושלים,הרי שכבר היום לו היה קישור בנען לתוואי השורק זמן הנסיעה היה כ 48 -50 דקות ויתכן אף שלא היה צריך להחליף רכבות, מה שלבטח יקרה במעבר דניאל. יתרה מזו, אם תשכיל ר"י להפעיל רכבות רוכנות בקטע י"ם- בית שמש , הרי שאז החסכון בזמן יהיה משמעותי ביותר לטובת נען- י"ם. עפ"י זמני אביתר שליט"א מדובר ב 35 דקות י"ם - נען ואז קו זה יהיה באמת אחד מעמודי התווך של ר"י.
 

alantan

New member
אבל בועז, לפי אותו הגיון,

בהחלט לא יותר מהיר אלן.
גם אם אני מקבל את הזמנים שהצעת (50דק' עד שעה)מנען לירושלים,הרי שכבר היום לו היה קישור בנען לתוואי השורק זמן הנסיעה היה כ 48 -50 דקות ויתכן אף שלא היה צריך להחליף רכבות, מה שלבטח יקרה במעבר דניאל. יתרה מזו, אם תשכיל ר"י להפעיל רכבות רוכנות בקטע י"ם- בית שמש , הרי שאז החסכון בזמן יהיה משמעותי ביותר לטובת נען- י"ם. עפ"י זמני אביתר שליט"א מדובר ב 35 דקות י"ם - נען ואז קו זה יהיה באמת אחד מעמודי התווך של ר"י.
אבל בועז, לפי אותו הגיון,
אם תפעיל רכבת ישירה מנען לירושלים דרך רמלה ודניאל, עם כל העיקוף, הנסיעה תערך משהו כמו 25 עד 30 דקות בלבד עם ציוד רגיל לגמרי. לא מדובר על הצפנה באופן משמעותי.
 

בועז ל

New member
אלן, עפ"י הצעתך לא יושגו היתרונות

אבל בועז, לפי אותו הגיון,
אם תפעיל רכבת ישירה מנען לירושלים דרך רמלה ודניאל, עם כל העיקוף, הנסיעה תערך משהו כמו 25 עד 30 דקות בלבד עם ציוד רגיל לגמרי. לא מדובר על הצפנה באופן משמעותי.
אלן, עפ"י הצעתך לא יושגו היתרונות
שהצבעתי עליהם:הגישה הרכבתית לירושלים תמשיך להתבסס על מסילה אחת ולא תיווצר קונפיגורציה של רשת מסילתית שהינה כה חשובה .בנוסף,קו משופר העובר דרך בית שמש תומך בתושבי הפריפריה ומקרבם למוקדי התעסוקה.ר"י כגוף ציבורי ממשלתי מחויבת לעקרון זה מעבר לעקרון הכדאיות הכלכלית.
 

alantan

New member
אני בהחלט בעד קישור הדרום לירושלים

אלן, עפ"י הצעתך לא יושגו היתרונות
שהצבעתי עליהם:הגישה הרכבתית לירושלים תמשיך להתבסס על מסילה אחת ולא תיווצר קונפיגורציה של רשת מסילתית שהינה כה חשובה .בנוסף,קו משופר העובר דרך בית שמש תומך בתושבי הפריפריה ומקרבם למוקדי התעסוקה.ר"י כגוף ציבורי ממשלתי מחויבת לעקרון זה מעבר לעקרון הכדאיות הכלכלית.
אני בהחלט בעד קישור הדרום לירושלים
אבל אין חוק שאומר שהדרך הכי נכונה לעשות כן היא דרך שני קווי רכבת כבדה. יתכן שאתה צודק, אבל יתכן גם שרק"ל בין בית שמש לירושלים ורכבת כבדה בין הדרום למודיעין דרך דניאל (ומעבר לקו המהיר) יכולה להביא יותר תועלת כללית. צריך להסתכל על העלות: קניית רכבות טילטינג ותחזוקתן או מנהור בין בית שמש לירושלים מול קניית חשמליות דיזל ותחזוקתן או חשמול הקו בין בית שמש לירושלים וקניית חשמליות נוספות לרק"ל הירושלמית ועל התועלת: שירות רצוף מבאר שבע וקרית גת למלחה דרך בית שמש (פעם בשעה) מול שירות תדיר בין בית שמש לירושלים על ידי חשמלית עם אפשרות פיזור/איסוף בערים שירות מבאר שבע וקרית גת למודיעין עם מעבר לירושלים בתחנת דניאל בשתי האופציות הקו הישן לירושלים יכול לשרת רכבות משא בלילה. אין לי את הנתונים של העלויות כך שקשה לי לקבוע. אבל אני יכול לומר שקניית כמה חשמליות דיזל יד שניה יכולה להיות פתרון די מהיר לבעיה שיש כיום בקו הזה.
 

JayZed

New member
אאאםםם... אמנם הפתרון שאתה מציע הוא

אני בהחלט בעד קישור הדרום לירושלים
אבל אין חוק שאומר שהדרך הכי נכונה לעשות כן היא דרך שני קווי רכבת כבדה. יתכן שאתה צודק, אבל יתכן גם שרק"ל בין בית שמש לירושלים ורכבת כבדה בין הדרום למודיעין דרך דניאל (ומעבר לקו המהיר) יכולה להביא יותר תועלת כללית. צריך להסתכל על העלות: קניית רכבות טילטינג ותחזוקתן או מנהור בין בית שמש לירושלים מול קניית חשמליות דיזל ותחזוקתן או חשמול הקו בין בית שמש לירושלים וקניית חשמליות נוספות לרק"ל הירושלמית ועל התועלת: שירות רצוף מבאר שבע וקרית גת למלחה דרך בית שמש (פעם בשעה) מול שירות תדיר בין בית שמש לירושלים על ידי חשמלית עם אפשרות פיזור/איסוף בערים שירות מבאר שבע וקרית גת למודיעין עם מעבר לירושלים בתחנת דניאל בשתי האופציות הקו הישן לירושלים יכול לשרת רכבות משא בלילה. אין לי את הנתונים של העלויות כך שקשה לי לקבוע. אבל אני יכול לומר שקניית כמה חשמליות דיזל יד שניה יכולה להיות פתרון די מהיר לבעיה שיש כיום בקו הזה.
אאאםםם... אמנם הפתרון שאתה מציע הוא
לא רע אבל תקשיב למה שאתה אומר. רכבות טילטלינג ותחזוקתן מול הפיכת הקו לקו רכבת קלה... הדבר שאתה מציע יעלה עשרות מליוני שקלים, יצא לפועל אלוהים יודע מתי ויתן מענה רק לתושבי בית-שמש, והיומיים בין י-ם לת"א יצטרכו לחכות אלוהים יודע כמה עד להשלמתו של הקו המהיר. לאומת זאת: רכישת מערכים רוכנים יתנו פתרון תוך זמן קצר יחסית, שיעלה הרבה פחות, ויתן פתרון (אם כי לא מושלם, אך פתרון) גם ליומיים בין י-ם לת"א. צריך פתרון **לעכשיו**. ואחרי שיושלם הקו המהיר **אולי** אפשר לחשוב על קו רק"ל לבית-שמש. ועוד כמה נקודות: קו רק"ל יהיה הגיוני רק במקרה והוא יכנס למרכזי הערים בשני קצוותיו, ז"א הוא לא יוכל להיות דיזל אלא רק חשמלי (השקעה ענקית). אמנם רק"ל היא בעלת תאוצה גבוהה ויכולת להתמודד על סיבובים חדים, אבל מהירות הנסיעה המירבית המתוכננת של רק"ל היא לא גבוהה. בבוסטון ארצה"ב שחייתי בה זמן רב יש קו רכבת קלה הנקרא קו D, שנחשב אחד הקווי רק"ל המהירים בעולם. הרכבות בו מגיעות ל-50 מיל לשעה (קצת מעל 80 קמ"ש). לא הייתי קורא לזה מהר מאד. זה לא יקצר את זמן הנסיעה של היום עם ה-IC3 ביותר מאולי כמה דקות. עם רכבות הטילטלינג הזמן יתקצר בשליש. בנוסף לכך יש לבנות תחנות חדשות + פלטפורמות חדשות (נמוכות) עבור רק"ל. ולבסוף - מי אמר לך שאחזקת רכבת קלה תהיה זולה יותר מאחזקת כמה מערכים רוכנים?.. אחזקתה של רק"ל בדר"כ דורשת יותר כספים מאחזקת רכבת כבדה, בלי קשר לאם היא רוכנת או לא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה