לא אידיאלי ולא נעלים.בחיפה לדעתי ההסדר הנוכחי הוא האידיאלי.
בתל אביב יש מדי יום נוסעים רבים שמגיעים מחוץ לעיר ומחליפים הרבה אוטובוסים במשך כל היום עד שהם חוזרים הביתה, לכן בתל אביב חובה שיהיה חופשי יומי. בחיפה לעומת זאת, אין לדעתי כל כך הרבה נוסעים שבאים מחוץ לעיר ומבלים בחיפה כל היום. רוב אלה שעושים זאת הם יוממים ולהם יש חופשי חודשי. לכן בחיפה יותר חשוב שיהיה חופשי שעתי, שבאמצעותו אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום ללא "עונש" של תשלום כרטיס נוסף. ההסדר הזה צריך לדעתי להיות מונהג בכל הארץ ללא יוצא מן הכלל. בערים רבות באירופה למשל, אין דבר כזה לשלם עוד פעם כשמחליפים אמצעי תחבורה. חבל שמשרד התחבורה לא כופה את ההסדר הזה לפחות על המפעילים בגוש דן ועל אגד ירושלים.
בשביל שהוא יהיה אידיאלי צריך לשפר את תדירות הקווים הראשיים ולהנהיג בחיפה חופשי יומי, הכרטיס השעתי אידיאלי למי שצריך את קווי השכונתית ואולי עוד החלפה של אוטובוס כדי להגיע לקריות לשאר האנשים הוא לא מספיק בגלל התוקף הקצר שלו. נסה לנסוע מהקריות וא מיוקנעים למשל ולהספיק לעבור לקו שכוניתי או קו נוסף חוץ מהאוטובוס שיצא ממרכזית המפרץ תוך 65 דקות ותגלה שזה כמעט בלתי אפשרי. ויש הרבה מאוד אנשים שהם לא יוממים ומגיעים לחיפה מהאזור, אל תשכח את בתי המשפט וקריית הממשלה בחיפה שנותנים שירות לכמעט כל תושבי הצפון, סטודנטים מהאזור שלומדים באוניבסיטה יום או יומים בשבוע (ויש הרבה מאוד כאלה) ולא חסרות עוד דוגמאות. אגד מצידה הנפקיה כרטיס מעבר שעתי ולא שינתה כמעט כלום בתדירות האוטובוסים, כך שחוץ מעוד נסיעה חינם שמגיעה לך כמעט כלום לא השתנה.