פורסם המכרז להפעלת הקווים בשרון

  • פותח הנושא kw0
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
בחיפה לדעתי ההסדר הנוכחי הוא האידיאלי.
בתל אביב יש מדי יום נוסעים רבים שמגיעים מחוץ לעיר ומחליפים הרבה אוטובוסים במשך כל היום עד שהם חוזרים הביתה, לכן בתל אביב חובה שיהיה חופשי יומי. בחיפה לעומת זאת, אין לדעתי כל כך הרבה נוסעים שבאים מחוץ לעיר ומבלים בחיפה כל היום. רוב אלה שעושים זאת הם יוממים ולהם יש חופשי חודשי. לכן בחיפה יותר חשוב שיהיה חופשי שעתי, שבאמצעותו אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום ללא "עונש" של תשלום כרטיס נוסף. ההסדר הזה צריך לדעתי להיות מונהג בכל הארץ ללא יוצא מן הכלל. בערים רבות באירופה למשל, אין דבר כזה לשלם עוד פעם כשמחליפים אמצעי תחבורה. חבל שמשרד התחבורה לא כופה את ההסדר הזה לפחות על המפעילים בגוש דן ועל אגד ירושלים.
לא אידיאלי ולא נעלים.
בשביל שהוא יהיה אידיאלי צריך לשפר את תדירות הקווים הראשיים ולהנהיג בחיפה חופשי יומי, הכרטיס השעתי אידיאלי למי שצריך את קווי השכונתית ואולי עוד החלפה של אוטובוס כדי להגיע לקריות לשאר האנשים הוא לא מספיק בגלל התוקף הקצר שלו. נסה לנסוע מהקריות וא מיוקנעים למשל ולהספיק לעבור לקו שכוניתי או קו נוסף חוץ מהאוטובוס שיצא ממרכזית המפרץ תוך 65 דקות ותגלה שזה כמעט בלתי אפשרי. ויש הרבה מאוד אנשים שהם לא יוממים ומגיעים לחיפה מהאזור, אל תשכח את בתי המשפט וקריית הממשלה בחיפה שנותנים שירות לכמעט כל תושבי הצפון, סטודנטים מהאזור שלומדים באוניבסיטה יום או יומים בשבוע (ויש הרבה מאוד כאלה) ולא חסרות עוד דוגמאות. אגד מצידה הנפקיה כרטיס מעבר שעתי ולא שינתה כמעט כלום בתדירות האוטובוסים, כך שחוץ מעוד נסיעה חינם שמגיעה לך כמעט כלום לא השתנה.
 
לא אידיאלי ולא נעלים.
בשביל שהוא יהיה אידיאלי צריך לשפר את תדירות הקווים הראשיים ולהנהיג בחיפה חופשי יומי, הכרטיס השעתי אידיאלי למי שצריך את קווי השכונתית ואולי עוד החלפה של אוטובוס כדי להגיע לקריות לשאר האנשים הוא לא מספיק בגלל התוקף הקצר שלו. נסה לנסוע מהקריות וא מיוקנעים למשל ולהספיק לעבור לקו שכוניתי או קו נוסף חוץ מהאוטובוס שיצא ממרכזית המפרץ תוך 65 דקות ותגלה שזה כמעט בלתי אפשרי. ויש הרבה מאוד אנשים שהם לא יוממים ומגיעים לחיפה מהאזור, אל תשכח את בתי המשפט וקריית הממשלה בחיפה שנותנים שירות לכמעט כל תושבי הצפון, סטודנטים מהאזור שלומדים באוניבסיטה יום או יומים בשבוע (ויש הרבה מאוד כאלה) ולא חסרות עוד דוגמאות. אגד מצידה הנפקיה כרטיס מעבר שעתי ולא שינתה כמעט כלום בתדירות האוטובוסים, כך שחוץ מעוד נסיעה חינם שמגיעה לך כמעט כלום לא השתנה.
עזוב, הוא לא יבין...
 

mister K

New member
מנסיון העבר: יכול להיות רק יותר גרוע!
גם בבקעת אונו ובפתח תקוה קיוו לשיפור בשירות וכיום מתחננים שם להחזרת דן. שני המכרזים היחידים עד עתה שכללו קווים עירוניים בגוש דן נכשלו כישלון צורם, עד היום קווים עדיין לא מצליחים להשתלט על הקווים האלה, ואני בספק עם חברה אחרת למעט דן הייתה מצליחה בזה. רוצים שיפור בשירות? הפיתרון היחיד הוא לכפות זאת על אגד ודן. בחיפה למשל, כופים כיום על אגד שינויים רבים והם אכן משנים כי אין להם ברירה. ראו איזה פלא! השירות בחיפה השתפר לאחרונה מבלי להחליף את המפעיל! לא ברור לי איך בממשלה עדיין לא הפנימו שמכרזי ענק כאלה בגוש דן נידונו לכישלון! או שבעצם יותר הגיוני שהם הפנימו את זה (הרי אי אפשר להתעלם לחלוטין מהשירות הקטסטרופלי של קווים בפ"ת ובבקעת אונו) ופשוט זה לא מעניין אותם. אין לי ספק שתושבי השרון עוד יתגעגעו נואשות לאגד ולדן.
*עם חברה אחרת = צ"ל: אם חברה אחרת...
 
מנסיון העבר: יכול להיות רק יותר גרוע!
גם בבקעת אונו ובפתח תקוה קיוו לשיפור בשירות וכיום מתחננים שם להחזרת דן. שני המכרזים היחידים עד עתה שכללו קווים עירוניים בגוש דן נכשלו כישלון צורם, עד היום קווים עדיין לא מצליחים להשתלט על הקווים האלה, ואני בספק עם חברה אחרת למעט דן הייתה מצליחה בזה. רוצים שיפור בשירות? הפיתרון היחיד הוא לכפות זאת על אגד ודן. בחיפה למשל, כופים כיום על אגד שינויים רבים והם אכן משנים כי אין להם ברירה. ראו איזה פלא! השירות בחיפה השתפר לאחרונה מבלי להחליף את המפעיל! לא ברור לי איך בממשלה עדיין לא הפנימו שמכרזי ענק כאלה בגוש דן נידונו לכישלון! או שבעצם יותר הגיוני שהם הפנימו את זה (הרי אי אפשר להתעלם לחלוטין מהשירות הקטסטרופלי של קווים בפ"ת ובבקעת אונו) ופשוט זה לא מעניין אותם. אין לי ספק שתושבי השרון עוד יתגעגעו נואשות לאגד ולדן.
ובכ"ז השירות בחיפה גרוע בהרבה מהשירות
בת"א ונקודת התורפה הכאובה ביותר בשירות החיפאי - היא תדירות הקווים, טרם טופלה. עליי לציין שבזמן לימודיי ערכתי יחד עם עוד שני סטונדטים סקר בקווי השכונתית של נו"ש ולמרות שביעות רצון מהקווים, כולם, ללא יוצא מן הכלל התלוננו על התדירות. הנוסעים מרוצים מהשירות הניתן בקווי השכונתית התדירים (4 נסיעות בשעה זה לא באמת תדיר), אך נאלצים לחכות במשך 30 דקות או יותר בתחנה לקו הלא תדיר שיביא אותם ממרכז זיו (מרכז השכונה) אל עבר מוקדים אחרים בעיר.
 

mister K

New member
ובכ"ז השירות בחיפה גרוע בהרבה מהשירות
בת"א ונקודת התורפה הכאובה ביותר בשירות החיפאי - היא תדירות הקווים, טרם טופלה. עליי לציין שבזמן לימודיי ערכתי יחד עם עוד שני סטונדטים סקר בקווי השכונתית של נו"ש ולמרות שביעות רצון מהקווים, כולם, ללא יוצא מן הכלל התלוננו על התדירות. הנוסעים מרוצים מהשירות הניתן בקווי השכונתית התדירים (4 נסיעות בשעה זה לא באמת תדיר), אך נאלצים לחכות במשך 30 דקות או יותר בתחנה לקו הלא תדיר שיביא אותם ממרכז זיו (מרכז השכונה) אל עבר מוקדים אחרים בעיר.
זה בין היתר בגלל מוניות השירות...
בחיפה והקריות יש הרבה יותר מוניות שירות מאשר בתל אביב ועל הרבה יותר קווים. אמצעי התחבורה הפרימיטיבי הזה קיים כמעט בכל אזור בחיפה והוא לוקח לאגד הרבה נוסעים. אם לא היו מוניות השירות, אגד היו מפעילים את רוב הקווים שלהם בתדירות הרבה יותר גבוהה ועד שעות יותר מאוחרות. אפשר לקחת לדוגמה את קווים 103 ו-108 הסופר תדירים, אלו קווים בלעדיים של אגד ללא מוניות שירות ולכן הם נוסעים בתדירות סופר גבוהה. כמות הזכיונות למוניות שירות בחיפה פשוט מוגזמת. לפחות טוב שנתיבי המטרונית הם בלעדיים לאוטובוסים... ובלי כל קשר למוניות השירות, נראה לי שבהחלט הגיע הזמן להאריך את שעות הפעילות של קווים רבים בחיפה (כולל בינעירוניים) עד סביבות 24:00 כמו בגוש דן ובירושלים. רוב הקווים מסתימים בסביבות 22:00 - 23:00 וזה בהחלט מוקדם מדי לעיר הכרמל שכבר מזמן לא הולכת לישון ב-8...
 
זה בין היתר בגלל מוניות השירות...
בחיפה והקריות יש הרבה יותר מוניות שירות מאשר בתל אביב ועל הרבה יותר קווים. אמצעי התחבורה הפרימיטיבי הזה קיים כמעט בכל אזור בחיפה והוא לוקח לאגד הרבה נוסעים. אם לא היו מוניות השירות, אגד היו מפעילים את רוב הקווים שלהם בתדירות הרבה יותר גבוהה ועד שעות יותר מאוחרות. אפשר לקחת לדוגמה את קווים 103 ו-108 הסופר תדירים, אלו קווים בלעדיים של אגד ללא מוניות שירות ולכן הם נוסעים בתדירות סופר גבוהה. כמות הזכיונות למוניות שירות בחיפה פשוט מוגזמת. לפחות טוב שנתיבי המטרונית הם בלעדיים לאוטובוסים... ובלי כל קשר למוניות השירות, נראה לי שבהחלט הגיע הזמן להאריך את שעות הפעילות של קווים רבים בחיפה (כולל בינעירוניים) עד סביבות 24:00 כמו בגוש דן ובירושלים. רוב הקווים מסתימים בסביבות 22:00 - 23:00 וזה בהחלט מוקדם מדי לעיר הכרמל שכבר מזמן לא הולכת לישון ב-8...
לא מקבל את התירוץ
הקווים עם מוניות השירות בגוש דן, מהווים גם את מרבית הקווים התדירים ביותר: החל מ-51 ו-66 וכלה ב-4,5 ו-16. התירוץ של הורדת תדירות בשל מוניות השירות הוא עלוב ומעלה תהיות המזכירות את שאלת הביצה או התרנגולת: מה קדם למה - שירות גרוע של אגד או נסיון לתרץ שירות גרוע בריבוי מוניות שירות. במקום שריבוי המוניות ידרבן מתן שירות טוב יותר (כמו בדן), אגד משתמשת בכך לתרץ שירות גרוע.
 

mister K

New member
לא מקבל את התירוץ
הקווים עם מוניות השירות בגוש דן, מהווים גם את מרבית הקווים התדירים ביותר: החל מ-51 ו-66 וכלה ב-4,5 ו-16. התירוץ של הורדת תדירות בשל מוניות השירות הוא עלוב ומעלה תהיות המזכירות את שאלת הביצה או התרנגולת: מה קדם למה - שירות גרוע של אגד או נסיון לתרץ שירות גרוע בריבוי מוניות שירות. במקום שריבוי המוניות ידרבן מתן שירות טוב יותר (כמו בדן), אגד משתמשת בכך לתרץ שירות גרוע.
לא שאני בא לסנגר פה על אגד...
אבל עד כמה שזכור לי ותקן אותי אם אני טועה (לאחרונה לא יוצא לי כמעט להגיע לחיפה), רוב הקווים לשכונות בחיפה ברוב שעות היום לא נוסעים מפוצצים כמו קווים 4, 5, 16, 51, 66 ודומיהם בתל אביב. כנראה שבכל זאת בקווים הנ"ל בתל אביב יש הרבה יותר נוסעים מאשר בחיפה ולכן זה מצדיק גם תדירות יותר גבוהה בנוסף למוניות השירות. בכל אופן, לדעתי אם לא היו מוניות שירות בחיפה על קווים כמו 17, 19, 37 וכו', התדירות שלהם הייתה הרבה יותר גבוהה כי פשוט לא הייתה ברירה וכך השירות היה הרבה יותר טוב. בכלל לא ברור לי מה היתרון שיש למוניות השירות בקווים האלה בחיפה (מה גם שהם פועלים גם בשבת).
 
לא שאני בא לסנגר פה על אגד...
אבל עד כמה שזכור לי ותקן אותי אם אני טועה (לאחרונה לא יוצא לי כמעט להגיע לחיפה), רוב הקווים לשכונות בחיפה ברוב שעות היום לא נוסעים מפוצצים כמו קווים 4, 5, 16, 51, 66 ודומיהם בתל אביב. כנראה שבכל זאת בקווים הנ"ל בתל אביב יש הרבה יותר נוסעים מאשר בחיפה ולכן זה מצדיק גם תדירות יותר גבוהה בנוסף למוניות השירות. בכל אופן, לדעתי אם לא היו מוניות שירות בחיפה על קווים כמו 17, 19, 37 וכו', התדירות שלהם הייתה הרבה יותר גבוהה כי פשוט לא הייתה ברירה וכך השירות היה הרבה יותר טוב. בכלל לא ברור לי מה היתרון שיש למוניות השירות בקווים האלה בחיפה (מה גם שהם פועלים גם בשבת).
ב-17 אין מוניות שירות וגם הוא ו-19 לא פועלים
בשבת. חזרת לביצה והתרנגולת...
 

mister K

New member
לא מקבל את התירוץ
הקווים עם מוניות השירות בגוש דן, מהווים גם את מרבית הקווים התדירים ביותר: החל מ-51 ו-66 וכלה ב-4,5 ו-16. התירוץ של הורדת תדירות בשל מוניות השירות הוא עלוב ומעלה תהיות המזכירות את שאלת הביצה או התרנגולת: מה קדם למה - שירות גרוע של אגד או נסיון לתרץ שירות גרוע בריבוי מוניות שירות. במקום שריבוי המוניות ידרבן מתן שירות טוב יותר (כמו בדן), אגד משתמשת בכך לתרץ שירות גרוע.
לדעתי הבעיה האמיתית בחיפה היא שעת סיום השירות
קווים ראשיים שמסתיימים בסביבות 22:00-22:30 בעיר גדולה כמו חיפה זו פשוט בדיחה (אפילו בבאר שבע כל הקווים הפנימיים מסתיימים ב-23:00). שלא לדבר על קווים בינעירוניים שמסתיימים מוקדם (אוטובוס אחרון לכרמיאל ב-22:30, שיא הבדיחה!) בשעות האלה אפשר לומר שמסתמכים יותר מדי על מוניות השירות שפשוט חוגגות. וזה גרוע מאוד.
 

scooby5

Member
לדעתי הבעיה האמיתית בחיפה היא שעת סיום השירות
קווים ראשיים שמסתיימים בסביבות 22:00-22:30 בעיר גדולה כמו חיפה זו פשוט בדיחה (אפילו בבאר שבע כל הקווים הפנימיים מסתיימים ב-23:00). שלא לדבר על קווים בינעירוניים שמסתיימים מוקדם (אוטובוס אחרון לכרמיאל ב-22:30, שיא הבדיחה!) בשעות האלה אפשר לומר שמסתמכים יותר מדי על מוניות השירות שפשוט חוגגות. וזה גרוע מאוד.
עוד בעיות בחיפה
א. נכון. קווי הקריות למשל זו נקודה כואבת. ב. קווי השכונתית נראים כמו התפלגות נורמאלית של קווי אוטובוס רגילים: מלאים בבוקר ואחה"צ, ריקים יותר באמצע היום ובשעות הערב (לפחות לגבי 9, 20, 38 בנו"ש). ג. בעיה כואבת (וגם כתבתי עליה לאגד, עדיין לא הוחזרה לי תשובה) היא קווי האוניברסיטה. נראה, כי אין כמות מספקת של מקומות באוטובוסים בשעות קריטיות (שעות סיום שיעורים). התזמון של האוטובוסים טוב, אך צריך להעלות את כמות האוטובוסים שיוצאים בכל נקודת זמן (בעיקר בקווים 141,143, 46, 37) או להחזיר לחיפה אוטובוסים מפרקיים. ד. רעיון הכרטיס השעתי יוצא מן הכלל, ועכשיו צריך ל"ייבא" את רעיון החופשי היומי מהמרכז/מכרמיאל/מנתניה גם לחיפה והצפון.
 
עוד בעיות בחיפה
א. נכון. קווי הקריות למשל זו נקודה כואבת. ב. קווי השכונתית נראים כמו התפלגות נורמאלית של קווי אוטובוס רגילים: מלאים בבוקר ואחה"צ, ריקים יותר באמצע היום ובשעות הערב (לפחות לגבי 9, 20, 38 בנו"ש). ג. בעיה כואבת (וגם כתבתי עליה לאגד, עדיין לא הוחזרה לי תשובה) היא קווי האוניברסיטה. נראה, כי אין כמות מספקת של מקומות באוטובוסים בשעות קריטיות (שעות סיום שיעורים). התזמון של האוטובוסים טוב, אך צריך להעלות את כמות האוטובוסים שיוצאים בכל נקודת זמן (בעיקר בקווים 141,143, 46, 37) או להחזיר לחיפה אוטובוסים מפרקיים. ד. רעיון הכרטיס השעתי יוצא מן הכלל, ועכשיו צריך ל"ייבא" את רעיון החופשי היומי מהמרכז/מכרמיאל/מנתניה גם לחיפה והצפון.
עוד חיפה
למה נסיעה באגד לחיפה כוללת את הקטע העירוני ועבור נסיעה ברכבת או במפעיל אחר יש לשלם על הקטע העירוני בנפרד? קו 24 דורש להפיכתו לקו אורכי וביטול הכניסה המייגעת לרוממה - כמות הנוסעים שעולים או יורדים ברוממה נמוכה מאוד. בנוסף צריך שכונתית שתוציא את הנוסעים לאזור היכל הספורט.
 
ואני חשבתי שהרפורמה "הוקפאה"...
במרכז הזה אפשר לומר שהרפורמה לא רק שאינה מובילה לשום תחרות, אלא אפילו מחסלת את התחרות בין אגד ודן על הקווים המקשרים בין דרום השרון לת"א. אחרי המכרז יהיה רק מפעיל אחד והתחרות תחוסל, ואיתה גם השירות הטוב של אגד ודן בשרון. שימו לב שפה מדובר במכרז גדול על קווים עירוניים קשים להפעלה. האם לא למדו מהכישלון בבקעת אונו ובפתח תקוה??? בשביל מה לקחת לאגד ודן את הקווים האלה?!?! יש לי הרגשה שתושבי כפר סבא, רעננה ורמת השרון הולכם לאכול אותה ובגדול, בין אם קווים תיקח את המכרז, ובין אם כל חברה קיקיונית אחרת (לא צויין אם אגד ודן רשאיות להשתתף במכרז באמצעות חברות בנות).
בינתיים הם אוכלים אותה
עם קווים עם שירות לקוי ועם מחירים מופקעים בצורה לא נורמלית (נסה לקנות "חופשי חודשי", וגלה שאתה יכול לנסוע רק בחצי מהקווים).
 

אורי404

New member
פורסם המכרז להפעלת הקווים בשרון
מצורף קישור להודעת דובר משרד התחבורה מהיום
על פניו מוצגים במכרז שיפורים שונים, למשל:
- הוספת קווים חדשים, כולל קישור טוב יותר לתחנות הרכבת, לאיזורי תעשייה וקניות. - הנהגת "כרטיס חכם" בין המפעיל החדש ל"אגד" ול"דן" (ומה עם הרכבת!?). - שיפור מידע בתחנות האוטובוס. - שכר גבוה לנהגים. עולה השאלה האם לא ניתן לשפר את כל הדברים הללו עם חברות האוטובוסים הקיימות באיזור השרון ולמעשה גם בכל המדינה? למשרד התחבורה הפתרונים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה