סרטונים שהיוטיוב ממליץ עליהם.

SupermanZW

Well-known member
יכול, אנשים עם אינטיליגנציה גבוהה יכולים ללמוד שפות גם בגיל

מבוגר. אנטוליו, למרות שהוא פסיכי הוא בעל אינטיליגנציה גבוהה.
 

lEchoesl

New member
אדם עם אינטליגנציה גבוהה לא זורק שטויות כאלה לאוויר! האם היה

עוד עם, עוד אומה שייחסו לה שטויות כמו למשל האשמה בבלשנות לטובת מישהו? רק את היהודים לאורך כול ההיסטוריה האשימו עמים רבים בבוגדנות ובמזימות! אף עם אחר לא סבל מכך! חוץ מזה מי שמאשים את היהודים בכך שהם נרדפו הוא פשוט בור, ומתכחש להיסטוריה!
 

SupermanZW

Well-known member
את טועה

אנשים בעלי אינטיליגנציה גבוהה הם גם בעלי יצירתיות מחשבתית רבה ורוב הקונספירטורים הם בעלי אינטיליגנציה גבוהה. אנטוליו אינו קונספירטור אבל הוא בוחר להאמין לקונספירציות שפותרות עבורו קונפליקטים פנימיים שיש לו שנובעים מעברו. יכולת השכנוע העצמי של בעלי אינטיליגנציה גבוהה היא גבוהה מהממוצע, דווקא בעלי אינטיליגנציה ממוצעת נוטים פחות להצליח לשכנע את עצמם או להאמין לקונספירציות וקשה להם ללמוד שפות בגיל מבוגר. אין מקדם התאמה גבוה בין אמונה בשקרים לבין אינטיליגנציה, למרות שנוטים (ללא הצדקה) להניח שככל שאנשים אינטיליגנטים יותר יש פחות סיכוי שיאמינו בשקרים, הסיבה שזה לא נכון היא פשוט שלפעמים אנשים רוצים להאמין בשקרים, בדרך כלל הרצון להאמין בשקרים נובע מדיסוננס קוגניטיבי שהסובל ממנו לא מצא דרך אחרת לפתור מלבד לשכנע עצמו בשקר וככל שאדם אינטיליגנטי יותר קל לו יותר לשכנע את עצמו.

דרך אגב, גם מחלות נפש נפוצות יותר בקרב בעלי אינטיליגנציה גבוהה מאשר בקרב בעלי אינטיליגנציה ממוצעת. כמעט כל הפסיכופתים הם בעלי אינטיליגנציה גבוהה, כל (באמת כל, ללא יוצאים מן הכלל) הרוצחים הסדרתיים הם בעלי אינטיליגנציה גבוהה, גם סתם דיכאון (והיום מכירים בדיכאון כרוני כמחלת נפש) נפוץ יותר בקרב בעלי אינטיליגנציה גבוהה ויש דוגמאות רבות נוספות.

אנטוליו ממש לא בור, הוא אמנם מאמין בשקרים רבים בהם שכנע את עצמו, אך יש לו ידע רב בהיסטוריה, תרבות, פילוסופיה, מוסיקה, אומנות ועוד. אמונתו בשקרים (בהם שכנע את עצמו מכל מיני סיבות) אינה גורעת מהיותו בעל ידע רב (גם אמיתי, לא רק שקרי), אוטודידקט ומוכשר בתחומי העניין שלו.

את יכולה לשנוא אותו, לטעון שהוא טיפש בגלל השקרים בהם הוא מאמין (כבר הסברתי מדוע למרות זאת אינו טיפש), לטעון שהוא בור בגלל שהוא אנטישמי (תמיד היו גם אנטישמים אינטיליגנטים), לטעון שהוא מתכחש להיסטוריה בגלל הקונספירציות בהן בחר להאמין, אך למרות כל זאת, לאור היכרות אינטרנטית ארוכה איתו וניהול דיונים רבים איתו וקריאת הודעות רבות שלו בתחומים רבים גם מבלי להיות מעורב בחלק גדול מהדיונים בהם היה מעורב אני יודע שהוא אדם אינטיליגנטי מעל הממוצע והיותו חולה נפש אינה גורעת מהאינטיליגנציה שלו.
 
מערכות מורכבות מעדות יותר לתקלות

איזה מכשיר חישוב לדעתך אמין יותר בעבודה איתו, לעולם לא נתקע ולא מאכזב את המשתמש בתקלות לא צפויות מעצבנות, מחשב או חשבוניה? ספר נייר או קינדל? אנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה נוטים לטווח רחב יותר של מצבי תודעה אפשריים, רבים מהם אינם מועילים כלל, בלשון המעטה, ולפעמים נדרשים עשורים רבים למין "דבאגינג" עצמי, מעין הכרה ומיפוי מצבי תקלה אפשריים בתודעה, וזה תהליך ארוך כחיים עצמם, מסובך מאוד וממש לא תמיד מצליח. לעתים קרובות נדמה שאינטליגנציה גבוהה זה יותר קללה מברכה, עדיף להיות פשוט כמו וירוס ומתאים יותר לתפקוד במערכת החברתית.
 

SupermanZW

Well-known member
אתה צודק וטועה

מערכות מורכבות אכן נוטות יותר לתקלות ממערכות פשוטות, זו הסיבה שיש יותר חולי נפש בקרב בעלי אינטיליגנציה גבוהה מאשר בקרב בעלי אינטיליגנציה ממוצעת אבל אינטיליגנציה גבוהה לעולם אינה יותר קללה מאשר ברכה מכיוון שהיא תמיד מסייעת לבעליה להגשים את עצמם ומגדילה משמעותית את סיכוייהם להצליח בחיים. חוץ מזה, מחלות נפש אפשר לרפא, הבעיה היא שתעשיית התרופות מעוניינת בלקוחות לכל החיים כי כך ממקסמים רווח כספי ולכן משתדלים ככל האפשר לייצר רק תרופות ממכרות שמקלות את הסימפטומים, לעולם אינן מרפאות וגורמות לתופעות לוואי חמורות יותר אם מפסיקים לקחת אותן מאשר כל עוד לוקחים אותן מכיוון שהן משבשות מערכות בגוף על מנת ליצור בו תלות בהן, כך הן מתוכננות לפעול ובדרך כלל מטרתן מושגת.
 
לי אישית אף תרופה פסיכיאטרית אף פעם לא עזרה,

תמיד הפסקתי אחרי תקופה קצרה מאז שהתחלתי, כי התרופות גרמו לי לתחושות לא נעימות ורק הגבירו את התסמינים הקיימים וגם גרמו לתופעות לא נעימות חדשות, כגון חרדות בנוסף לדיכאון שנגדו ניסיתי לקחת. הדבר היחיד שעזר לי זו מעין עבודה פסיכולוגית עם עצמי (אני לא יכול לכנות אותה עבודה פסיכולוגית של ממש כי אני לא פסיכולוג), העמקת הבנת נפש האדם ככלל ואת שלי בפרט, וניסיון "לשכנע" את התודעה באי-רציונליות של המחשבות שגורמות לבעיות נפשיות.
 

lEchoesl

New member
וגם לא תעזור! זה שקר של המאה ה20 וה21 כולם יודעים. אין שום

הוכחה מדעית למצבי דיכאון ומצבים אחרים. אין שום הוכחה שזה קשרות בסרוטונין!!! מי שסובל מדיכאון זה או הרגל רע שהוא אימץ לעצמו בגלל פרשנות לא נכונה של המציאות או בגלל שהוא לא עסוק מספיק ואז הוא משתעמם ויוצר לעצמו רושם שאין תכלית לחיים שלו
מי שרוצה יכול לעבוד על ההרגלים שלו ולראות שהכול בראש
זה נכון לגבי כול אבחנה שתרצה!
 
אני יודע מהניסיון האישי שהדיכאון אכן קיים גם קיים!

לא יודע אם הוא קשור לסרטונין או לאיזה כימיקל גוף אחר, אבל עובדה שהוא קיים, והוא לא נובע מהרגלים רעים או חוסר תעסוקה, להיפך, אם את סובלת מדיכאון אמיתי, הוא בקלות יכול לשתק אותך ולא לאפשר לך שום פעילות! ובהחלט אנשים עם אינטליגנציה גבוהה סובלים יותר מהממוצע מדיכאונות כמו גם משאר ההפרעות הנפשיות. מערכת מורכבת יותר מועדת יותר לתקלות, ואדם המועד לדיכאונות נאלץ לפתח מיומנות פסיכולוגית "פנימית" (מתחילה ונגמרת בראשו) מיוחדת לזהות טריגרים שעלולים להכניס אותו לדיכאון, ובגלל שממש לא תמיד אפשר להימנע מהם, הוא גם צריך לפתח מיומנות לעבור דיכאון "על אש נמוכה", תוך כדי התאפשרות התפקוד היומיומי. כל המיומנויות האלה לא באות מאליהם בגיל צעיר, ולעתים נדרשים עשורים רבים לפתחן!
 

SupermanZW

Well-known member
אתה מתווכח עם מישהי שלומדת פסיכולוגיה אך לא פסיכיאטריה

בשביל ללמוד פסיכיאטריה צריך ללמוד רפואה קודם, כל פסיכיאטר הוא רופא שהתמחה בפסיכיאטריה. היא מודעת רק לתיאוריות פסיכולוגיות אך לא לנוירולוגיה ולכימיה של המוח ולכן מסרבת לקשר בין מצבים פסיכולוגיים לגורמים הנוירוכימופיסיים שלהם.
 

lEchoesl

New member
אני לא לומדת פסיכולוגיה
אני לומדת תואר ראשון בספורט

 

SupermanZW

Well-known member
מאיפה הבאת את הטענה שדיכאון הוא פרשנות לא נכונה של המציאות?

יש אנשים שסובלים מדיכאון שרמת המודעות העצמית שלהם גבוהה במיוחד ויכולים להוכיח לך מעבר לכל ספק שהפרשנות שלהם נכונה ושהם בעלי מודעות מקסימלית למציאות. הדיכאון שלהם מתבטא בכך שאינם מצליחים להתמודד עם הפרשנות שלהם (שבמקרים רבים היא נכונה מאוד) כי לו היו מצליחים להתמודד עם הפרשנות שלהם היו יכולים לחיות חיים נורמלים ולא היו בדיכאון.
 
הפרשנות למציאות (הבנת המציאות) אכן יכולה להיות נכונה מאוד

(אם כי לא תמיד, גם פרשנות מוטעית יכולה לגרום לדיכאון) אבל הרצון הוא למציאות אחרת. וכאשר הציפיה מהמציאות לא תואמת את המציאות בפועל (לפי ההבנה הנכונה), יכול להיווצר תסכול שיגרום לדיכאון. ומכאן יש שני דרכים מעשיות לפתרון מצב הדיכאון, האחת היא הקלאסית, לשנות את היחס למציאות, קרי להתאים את הציפיה מהמציאות למציאות האמיתית עצמה, והשני הוא קשה יותר ולא תמיד אפשרי, והוא שינוי המציאות והתאמתה לאידאל הציפייתי. זה לא כל-כך בלתי אפשרי כמו שזה נדמה על פניו, לרוב האדם כן מסוגל לשנות את המציאות האישית של חייו.
 

lEchoesl

New member
כי זה די הגיוני. אתה בעצמך מודה שהם מפרשים מציאות, זה אומר

שהם נותנים ציונים למתרחש. ציון [בחיים] זה דבר גמיש. אני למדתי שעל כול מצב [ממש ככה, על כול מצב] ניתן להסתכל משתי זווית. או מזווית חיובית או מזווית שלילית. רוב האנשים בוחרים בדרך הקלה וזה לראות רק רע.
למשל, יש לי ידיד טוב שהחברה שלו זרקה אותו והוא נכנס ללחץ מהמצב. אמרתי לו שיש בזה יתרון. והינה: הוא רצה ללכת ללמוד בבאר שבע, אבל בגלל שהחברה שלו חיה במרכז הוא ויתר על זה, וניסה מספר פעמים לעשות פסיכו בשביל להתקבל לאוני תל אביב. אני אמרתי לו! תסכל! הינה סוף סוף אתה חופשי ללכת ללמוד בבאר שבע
ואתה לא צריך לבזבז עוד שנה על תיקון פסיכו! בבאר שבע יש אחלה חיי חברה [ככה שמעתי] וואלה תתחיל דף חדש! אתה מבין? אפשר לשבת ולבכות ואפשר לראות במצב כהזדמנות למימוש עצמי. וזאת רק דוגמא אחת! יש לי עוד אלף בטח גם לך. פשוט הכול תלוי מה אתה מחליט
 

SupermanZW

Well-known member
ציונים זה דבר גמיש, לכן הפרשנות שלהם גם אם שלילית עשויה

להיות נכונה לא פחות מהפרשנות שלך. הדיכאון הוא הכשלון להתמודד עם הפרשנות, לא הפרשנות עצמה.
 
להכחיש את עצם הקיום של הפרעות נפשיות

היה מאוד אופייני לחברה הסובייטית. הפתרון האולטימטיבי של אבא שלי היה "дать чертей чтоб хернёй не маялся!"
 

lEchoesl

New member
לא הכחשתי. מה זה הפרעות נפשיות? זה הפרעות בהתנהגות. זה אומר

שזה קשור להרגל. יש מצב להרגל שההורים שלך חינכו אותך אליו, אבל בכול זאת להרגל. כול הפרעה נפשית ניתהת לתיקון, בלי תרופות ובלי לעשות דרמה. הכול תלוי בבן אדם. אתה יכול לשבת ולהרים ידיים ואולי זה אפילו נוח למישהו, או לאתגר את עצמך.
אם מישהו מפחד מגובה, שיעשה דווקא ויעלה על הר. אם מישהו מפחד מלא לסגור ברזים בבית, שיעשה דווקא ולא יבדוק פעם נוספת אם הברז פתוח או סגור. וכאלה.
 
האינטליגנציה הגבוהה אמנם באמת מעלה את סיכויי הפרט

להצלחה בחיים (על פי מדד ההצלחה המקובל בחברה שלנו והוא חשבון הבנק) ואבל לעתים קרובות היא באה עם תג מחיר כבד. לעתים היא מלווה בהעדר כישורים חברתיים מתאימים בגיל צעיר, אדם כזה צריך ממש ללמוד, לרוב במשך שנים רבות בשיטת ניסוי וטעיה, כי אף אחד לא מנחה אותו, את מה שעמיתיו מרגישים מהבטן, וכשבסוף הוא "לומד את הפרינציפ", לרוב זה כבר מאוחר מידי, זה כבר בדיעבד, אחרי שהוא נופל. העדר כישורים חברתיים "מהבטן", העדר תחרותיות פיזית ויצר שימור עצמי מוגבר, הבאים כתופעת לוואי של אינטליגנציה גבוהה (או שהיא פשוט באה על חשבון הכישורים החברתיים), יכולים לגרום בגיל צעיר נזק פסיכולוגי עקיף בלתי-הפיך לאדם הנושא תכונות אלו, כתוצאה מאי-התאמה ל"פסיכולוגיית המערות" של חברת הילדים והנוער. בגיל בוגר אין כבר חשיבות רבה לתכונות אלו (אם כי לא תמיד ולא בכל הנסיבות), אבל הנזקים שנגרמו בגיל צעיר מלווים את הפרט כנטל כבד עד יומו האחרון, ויבוא הוא מאוחר ככל שיבוא.
 
אינטליגנציה גבוהה גם גורמת למודעות עצמית גבוהה,

שבין השאר איפשרה לי לכתוב את הפוסט הקודם, אבל הצד האפל שלה הוא רפלקסיה אינסופית, וכתוצעה העדר ביטחון בכל נושא שהוא לא "no-brainer" ויש בו מקום לספק.
 

Astroo

New member
מניין לך שיש לך אינטליגנציה גבוהה?

עברת אבחון קוגניטיבי ע"י פסיכולוג התפתחותי? רוב הסיכויים שמנת המשכל שלך בתחום הממוצע.
 
למעלה