סרטונים שהיוטיוב ממליץ עליהם.

אנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה

גם נוטים יוטר לתסביכים ומצבים של אנומליה נפשית, כאמור, בגלל הסיכוי הגבוה לשיבושים במערכות מורכבות.
 

lEchoesl

New member
זאת סטיגמה שאין לה ביסוס. בגלל כמה אנשים שרוטים שהיו במקרה

גם חכמים או או בעלי אישיות מעניינת, אז באו ואמרו שיש קשר בין שריטה במוח ואינטליגנציה. לרוב זה פשוט לא נכון! זה פשוט קשור בהתנהגות או בהרגל. רוצחים סדרתיים לא יכולים להיות בעלי אינטלגיציה גבוהה, כי רובם גדלו בבתים מוזנחים רגשית ושכלית [לפי ויקיפדיה], מה שלפי פסיכו קוגניטיבית מעקב התפתחות שכלית של הילד.
אני ממש עכשיו עוברת קורס בפסיכו קוגנטיבית, הרושם שלי הכללי שבכלל מצבי דיכאון [ומצבים אחרים] זה הרגל שמחוזק עי אנשים והסביבה, וגורם לבן אדם להתנהג בהתאם כמו שמצפים מאדם בדיכאון להתנהג. המציעו מצב ונתנו לו שם ואז גרמו לנו לחשוב שזאת מחלה ולא הרגל
 

SupermanZW

Well-known member
את מאמינה במה שאת רוצה להאמין

רוצחים סדרתיים חייבים להיות בעלי אינטיליגנציה גבוהה יוצאת מגדר הרגיל מכיוון שאלמלא היו כאלה היו נתפסים לאחר הרצח הראשון. רוצחים סדרתיים הם בעלי כושר תכנון יוצא מגדר הרגיל ותחבולנות ועורמה שמאפשרים להם להתל בכל מי שמחפש אותם ולהטעות את כל מי שמנסה לקשור בין מקרי הרצח לבין מבצעיהם, לכן כל כך קשה לתפוס אותם. בדרך כלל הם גם רוצחים את כל קורבנותיהם באותה שיטה בדיוק, מה שאמור למעשה להקל על קישור מקרי הרצח שביצע אותו רוצח לאותו רוצח ואמור להקל על מציאת עקבותיו ולמרות זאת הם מצליחים לבלבל באופן מדהים את כל החוקרים במאמץ מועט יחסית מבחינתם וכאשר הם נתפסים לבסוף אחרי רציחות רבות שביצעו הם גם מצליחים לשטות בשופטים ובמושבעים ולהשיג את האמפתיה שלהם ולכן לקבל עונשים קלים בהרבה מאלה שמגיעים להם בו בזמן שאת אמפתיית הציבור אינם מנסים אפילו להשיג מכיוון שהם יודעים מראש שלא הציבור ישפוט אותם אלא שופט וחבר מושבעים. רוצח סדרתי חייב להיות סופר אינטיליגנטי אחרת ייתפס אחרי הרצח הראשון ולא יספיק להפוך לרוצח סדרתי.
 
עברתי כמה וכמה דכאונות ואני יכול להגיד במידה מסוימת

של וודאות, המבוססת על הניסיון האישי, שדיכאון זה ממש לא הרגל, הוא אכן נובע מסיבות פסיכולוגיות לחלוטין אבל יכול לגרום בסל רב, כגון תחושה פיזית של חרדה (תופעה פיזית שאני פשוט לא יודע איך לתאר אותה במילים), אדישות וחוסר רצון לשום פעילות, הרגשה רעה "בלב" והפרעות קצב נשימה, תחושת עקה כללית ורצון לא להתקיים ולהיות כמה שיותר קרוב לאי-קיום, ובמציאות זה מתבטא בשכיבה במיטה בלי זיע ובהייה ממושכת בנורות הנברשת. בקיצור, ממש לא קיף, לא מאחל לך לעבור את זה. ההגדרה שלך את הדיכאון היא מנקודת מבט חיצונית לאדם הסובל ממנו, ולוקחת בחשבון אך ורק איך האדם מתפקד כלפי חוץ, את לרגע לא מנסה להיכנס לנעליו!

לגבי השרוטים במוח, ומה זה "שריטה במוח" עבורך? לעתים קרובות מאוד זה לא יותר מדעות והתנהגויות שלא מקובלות בחברה בה האדם חי. מזה אדם נורמלי, אם יש חיה כזאת? כולם נמצאים על איזשהו טווח של נורמליות, לכל אחד ואחת מגוון מיוחד של תכונות אישיות מיוחדות, וכאשר צירוף ספציפי מפריע לאדם בחיים, קוראים לו הפרעה נפשית, כאשר ההפרעה מפריעה בצורה חמורה, מונעת תפקוד יומיומי יעיל או/ו גורמת לאדם לפגוע באחרים, קוראים למצב מחלת נפש. הכול יחסי, וכל ההגדרות למעשה שרירותיות ונקבעו לפי קריטריון של תפקוד האדם ביחס לחברה בה הוא חי.
 

157cm

New member
כן, היה - צוענים

בימי הקיסרות הרומית, הם הואשמו בריגול לטובת האימפריה העות'מאנית.
 

TaL53

New member
היו הרבה ג'נוסיידים

השואה, למרות זאת, הייתה הראשונה שהגיעה למימדים תעשייתיים עם תכנון ו"שרשרת פיקוד" (אגב, גם התכנון המפלצתי במהלך השואה לא היה מראשיתו אלא התפתח לפי הנסיבות).
&nbsp
לגבי הקישור שאת עושה למלחה"ע הראשונה לדעתי את טועה. אפשר לראות שההקצנה באידיאולוגיות, שהחלה עוד במאה ה-19, בסופו של דבר הייתה מגיעה למימדים הרצחניים של השואה ומלחה"ע ה-2 וזה היה רק עניין של זמן. בואי נגיד ככה, הנאצים היו מאוד רציונליים בפתרון שהם הציעו לבעיה היהודית- באם היהודים הם מזיקים, איך נפטרים מהמזיקים? בגז. אבל מאיפה צמחה ה"רציונליות" הזאת אם לא מהאווירה והאידיאולוגיות הקיצוניות שאפיינו את אירופה באותה תקופה?
 

beatman

Member
אני סבור שמלבד אידיאולוגיות קיצוניות

היתה מעורבת כאן אכזריות בלתי נתפסת וחוסר מוסר בסיסי.
מה המקור של אותה אכזריות וחוסר מוסר בסיסי, קשה לשים בדיוק את האצבע.
אולי התרבות של עמים מסויימים כמו הגרמנים וחלק מהעמים שעזרו להם ?
אולי ביצוע שטיפת מח מגיל קטן ע"י הרודנים ?
 

TaL53

New member
ניסויים הוכיחו שאין קשר למוצא

כמו למשל הניסוי של מילגרם וההבנייה החברתית של ציות לסמכות. יש מספר הסברים לאכזריותו של האדם וכשלמדתי באונ' נגענו בזה באחד הקורסים. יש כמה תיאוריות - האחת גורסת שההתפתחות האבולוציונית של בני האדם הייתה מהירה מדי ולא התפתחו מנגנונים לריסון עצמי. תיאוריה נוספת גורסת שהעניין נובע משימוש בכלים, קרי- האדם ברוב המוחלט של המקרים לא הורג בידיים חשופות אלא באמצעות כלי וכאשר זה נעשה באמצעות כלי האדם, פסיכולוגית, מרחיק את עצמו מהמעשה.
 

beatman

Member
למוצא אתני וגיאוגרפי לא

אבל לתרבות יכול להיות שכן, יש תרבויות בהן אלימות היא כלי לגיטימי.
&nbsp
לגבי כלי, בגדול יותר קל להרוג באמצעות ירי מרובה מאשר דקירה כאשר הסכין ננעץ בבשר האויב והדם משפריץ עליך.
עוד יותר קל להרוג ע"י לחיצה על כפתור שגורמת לשיגור טיל ואת התוצאות שומעים בחדשות.
אבל יש כאלה שאוהבים לשחוט ואף להתפאר ברצח, למשל שכנינו עם מקרה הלינץ' ואני לא מדבר על ההקרבה השאהידית רק בשביל לרצוח אחרים.
זה בהחלט נראה כמו תרבות אלימה מאוד ושטיפת מח מגיל קטן.
 

lEchoesl

New member
אז אם מתבססים על מה שכתבת שם, את רוצה להגיד לנו ששואה

הייתה מקרית? שאף אחד לא התכוון לרצוח יהודים???
 

SupermanZW

Well-known member
אין קשר למקריות, שוב את מאמינה במה שאת רוצה להאמין

שואת היהודים הייתה מתוכננת, שואת הארמנים הייתה מתוכננת, רצח הצוענים היה מתוכנן, גירוש ספרד היה מתוכנן והמרת הדת ההמונית הכפויה של יהודים ומוסלמים לנצרות בפורטוגל והריגת כל אלה שסירבו הייתה מתוכננת גם כן. מה הקשר? מדוע את מניחה שקיום אירוע מתוכנן בקנה מידה גדול יותר מאירוע אחר בקנה מידה גדול פחות הופך את האירוע בקנה מידה גדול פחות ללא מתוכנן? זו נראית לי דרך עקומה מאוד להסקת מסקנות.
 

lEchoesl

New member
תקרא את מה שהיא כתבה: היא כתבה שאם לא מלחמת העולם הראשונה

לא הייתה שואה והיו רק מגרשים יהודים כמו שעשו באיזושהי אימפריה לפני 500 שנה שלא קשורה לנושא. נשמע כמו תיאוריית קונספירציה. מה הקשר בין חוקי אימפריה שהתקיימה לפני 500 שנה כלפי צוענים והייחס כלפי היהודים?
גם פוגרומים ברוסיה שהיו לפני מלחמת העולם הראשונה אולי קשורים למלחמת העולם הראשונה??? בהמשך היא גם כתבה ששואת היהודים לא נבדלת משואות אחרות שזה שקר. השואה שלנו הייתה מתוכננת לפי סעיפים. את הארמנים ושאר רצחו בלי תכנונים.
 

SupermanZW

Well-known member
מיציתי, לכי ספרי לארמנים שהשואה שלהם התרחשה במקרה ולא תוכננה

די, זה כבר פתטי.
 
היא כנראה התכוונה שהתורכים לא השמידו ארמנים לפי שיטה

כמו הגרמנים, אלא טבחו בהם בלהט וללא תכנון על ימין ועל שמאל. זה לא מבטל את העובדה שזה לא הייתה התלהטות רוחות ספונטנית אלא ביצוע ההחלטה שהתקבלה ע"י ההנהגה העות'מאנית, פשוט הביצוע נעשה בבלגן ספונטני ולא לפי שיטה ותכנון מדוקדק עד שן הזהב וזוג הנעליים של הקורבנות האחרון, כמו אצל הגרמנים.
 

אנטוליו

New member
ארמנים חיו בשלום עם הטורקים משך מאות שנים.

מי שתיכנן הטבח בהם היו הטורקים הצעירים בהשראתו של שר הפנים. יש לי חומר מי בדיוק היו הטורקים הצעירים ואם ביטמן יאשר - אני מוכן להביא אותו לעיון המשתתפים.
 
צריך לקבל אישור מיוחד מהמנהל כדי להביא לאן חומר היסטורי?

וגם יהודים חיו מאות שנים בשלום עם הגרמנים לפני השואה. בשואה גרמניה איבדה המוני אזרחים מוכשרים ונאמנים. אם לא היטלר ימ"ש, היא הייתה יכולה להיות המעצמה המובילה באולם, תפקיד שארה"ב קפצה עליו בעקבות מעה"ש.
 
למעלה