מתי נראה את העצירה בעליית נוסעים

מצב
הנושא נעול.
מתי נראה את העצירה בעליית נוסעים

מתי נראה את העצירה בעליית נוסעים
כאשר מסילת השרון וירושלים יפתחו וגם המסילה ה4 , והמסילות החדשות יהיו בבניה\תכנון.
נראה לי עוד שנתיים שלוש.
 

amit1270

New member
המסילה הרביעית תיפתח הרבה יותר מאוחר

מתי נראה את העצירה בעליית נוסעים
כאשר מסילת השרון וירושלים יפתחו וגם המסילה ה4 , והמסילות החדשות יהיו בבניה\תכנון.
נראה לי עוד שנתיים שלוש.
המסילה הרביעית תיפתח הרבה יותר מאוחר
 

Bus Nerd

Active member
המזרחית בטח תקום לפני הרביעית, למרות שיש בה צורך פחות דחוף

לצערנו אתה צודק
נקווה שלפחות יתחילו עם הבנייה שלה בעוד שנתיים-שלוש.
המזרחית בטח תקום לפני הרביעית, למרות שיש בה צורך פחות דחוף
 

luckydude

Active member
אני לא בטוח. לפי התוכניות כרגע שניהן אמורות להיות בבנייה

המזרחית בטח תקום לפני הרביעית, למרות שיש בה צורך פחות דחוף
אני לא בטוח. לפי התוכניות כרגע שניהן אמורות להיות בבנייה
באותו זמן בערך.
 

Bus Nerd

Active member
המזרחית תוקצבה לביצוע בתקציב האחרון.

אני לא בטוח. לפי התוכניות כרגע שניהן אמורות להיות בבנייה
באותו זמן בערך.
המזרחית תוקצבה לביצוע בתקציב האחרון.
וההקמה שלה פחות מסובכת הנדסית, לא צריך פתרונות ניקוז מסובכים.
 

luckydude

Active member
כן, אבל המסילה המזרחית ארוכה בהרבה

המזרחית תוקצבה לביצוע בתקציב האחרון.
וההקמה שלה פחות מסובכת הנדסית, לא צריך פתרונות ניקוז מסובכים.
כן, אבל המסילה המזרחית ארוכה בהרבה
ולכן מכילה כמות רבה יחסית של מבני דרך.
&nbsp
בנוסף, לא נראה שמכרזי בנייה עבורה אוטוטו יוצאים. אנחנו כנראה עדיין שנתיים בערך עד לזה להערכתי.
 

Bus Nerd

Active member
אני מקווה שתהיה רביעית לפני מזרחית אבל אני לא אופטימי

כן, אבל המסילה המזרחית ארוכה בהרבה
ולכן מכילה כמות רבה יחסית של מבני דרך.
&nbsp
בנוסף, לא נראה שמכרזי בנייה עבורה אוטוטו יוצאים. אנחנו כנראה עדיין שנתיים בערך עד לזה להערכתי.
אני מקווה שתהיה רביעית לפני מזרחית אבל אני לא אופטימי
מה שכן, ברגע שתהיה מזרחית כפולה ומודרנית יהיה יופי של פתרון רכבתי לימים בהם צריך לסגור את איילון לשיפוצים. לא עוד תלונות מיותרות על "ניתוק הצפון מהמרכז" וכל זה.
 

luckydude

Active member
כפי שציינתי, אני רואה את שתי המסילות האלו נבנות

אני מקווה שתהיה רביעית לפני מזרחית אבל אני לא אופטימי
מה שכן, ברגע שתהיה מזרחית כפולה ומודרנית יהיה יופי של פתרון רכבתי לימים בהם צריך לסגור את איילון לשיפוצים. לא עוד תלונות מיותרות על "ניתוק הצפון מהמרכז" וכל זה.
כפי שציינתי, אני רואה את שתי המסילות האלו נבנות
בעת ובעונה אחת.
&nbsp
האומדן של פרוייקט המסילה המזרחית אגב גבוה מזה של המסילה הרביעית באיילון.
 

darkshadow1

New member
בדרך כלל אורך המסילה פחות רלוונטי כי בונים מקטעים במקביל.

כן, אבל המסילה המזרחית ארוכה בהרבה
ולכן מכילה כמות רבה יחסית של מבני דרך.
&nbsp
בנוסף, לא נראה שמכרזי בנייה עבורה אוטוטו יוצאים. אנחנו כנראה עדיין שנתיים בערך עד לזה להערכתי.
בדרך כלל אורך המסילה פחות רלוונטי כי בונים מקטעים במקביל.
המסילה המזרחית עוברת ברובה בשטחים ריקים ומכילה יחסית מעט אלמנטים הנדסיים מורכבים והממשקים שלה עם מסילות קיימות וכבישים קיימים יחסית מצומצמים.
המסילה הרביעית עוברת כולה בצמוד לכבישים ראשיים ולמסילה פעילה, הבנייה מסובכת מבחינה הנדסית ומורכבת מבחינה תפעולית.
 

luckydude

Active member
נראה לי שהמסילה המזרחית יותר מורכבת ממה שאתה חושב

בדרך כלל אורך המסילה פחות רלוונטי כי בונים מקטעים במקביל.
המסילה המזרחית עוברת ברובה בשטחים ריקים ומכילה יחסית מעט אלמנטים הנדסיים מורכבים והממשקים שלה עם מסילות קיימות וכבישים קיימים יחסית מצומצמים.
המסילה הרביעית עוברת כולה בצמוד לכבישים ראשיים ולמסילה פעילה, הבנייה מסובכת מבחינה הנדסית ומורכבת מבחינה תפעולית.
נראה לי שהמסילה המזרחית יותר מורכבת ממה שאתה חושב
פעם אחרונה שראיתי אומדנים העלות שלה מוערכת ב8 מיליארד ש״ח. עלות המסילה הרביעית באיילון היא כ5 מיליארד ש״ח.
 
יש פוטנציאל גידול גם ללא מסילות חדשות

מתי נראה את העצירה בעליית נוסעים
כאשר מסילת השרון וירושלים יפתחו וגם המסילה ה4 , והמסילות החדשות יהיו בבניה\תכנון.
נראה לי עוד שנתיים שלוש.
יש פוטנציאל גידול גם ללא מסילות חדשות
למשל:
קו באר שבע - תל אביב עוד רחוק ממיצוי הפוטנציאל שלו ותוספת רכבות לקו הזה תגדיל משמעותית את מספר הנוסעים.
להקמת המרכז התחבורתי החדש בחדרה יש פוטנציאל להגדלת מספר הנוסעים במסילות החוף.
גם לפרויקט החישמול יש פוטנציאל לשיפור השירות שיביא לעלייה בכמות הנוסעים.
וגם לתחנות חדשות במסילות קיימות, כמו מזכרת בתיה, קרית מלאכי - יואב, זכרון יעקב (אם וכאשר תיפתח) יש פוטנציאל כזה.
 
אני מניח שתחנת כפר מנחם ומזכרת בתייה יפתחו בקרוב

יש פוטנציאל גידול גם ללא מסילות חדשות
למשל:
קו באר שבע - תל אביב עוד רחוק ממיצוי הפוטנציאל שלו ותוספת רכבות לקו הזה תגדיל משמעותית את מספר הנוסעים.
להקמת המרכז התחבורתי החדש בחדרה יש פוטנציאל להגדלת מספר הנוסעים במסילות החוף.
גם לפרויקט החישמול יש פוטנציאל לשיפור השירות שיביא לעלייה בכמות הנוסעים.
וגם לתחנות חדשות במסילות קיימות, כמו מזכרת בתיה, קרית מלאכי - יואב, זכרון יעקב (אם וכאשר תיפתח) יש פוטנציאל כזה.
אני מניח שתחנת כפר מנחם ומזכרת בתייה יפתחו בקרוב
אז אולי תהיה עוד שנה עם עליה עד העצירה של כמה שנים שתבוא.
 

luckydude

Active member
מקווה שיפגינו נחישות בחישמול קווי הדרום ולא יתמזמזו

אני מניח שתחנת כפר מנחם ומזכרת בתייה יפתחו בקרוב
אז אולי תהיה עוד שנה עם עליה עד העצירה של כמה שנים שתבוא.
מקווה שיפגינו נחישות בחישמול קווי הדרום ולא יתמזמזו
עם זה יותר מידי. בנתיים התחנות הנוספות האלו יאריכו את זמן הנסיעה שכבר ארוך למדי באופן יחסי ממרכז הארץ לבאר שבע.
 

GLSRA

Active member
אני חושב שאתם לא מעריכים מספיק את הפוטנציאל הגלום גם בתחנות

אני מניח שתחנת כפר מנחם ומזכרת בתייה יפתחו בקרוב
אז אולי תהיה עוד שנה עם עליה עד העצירה של כמה שנים שתבוא.
אני חושב שאתם לא מעריכים מספיק את הפוטנציאל הגלום גם בתחנות
הקיימות.
למשך כל איזור תחנת ראשונים, תחנת באר יעקב, תחנת פאתי מודיעין (עם הכניסה - מעבר עילי לחניון החדש), תחנת רמלה (עם הכניסה הנוספת), בית שמש .

כל התחנות הללו יהנו מתנופת בניה אדירה שמתרחשת בשנים האחרונות וקדימה. מדובר באלפי יחדיות דיור שיזינו את תחנות הרכבת הללו.
אנחנו עוד רחוקים ממיצוי מלא של הפוטנציאל.

גם לא הזכרתם את לולאת השרון שרק תתחיל השנה לפעול ושם עוד חזון למועד, כי כמות הנוסעים שם תעלה באופן אקפוננציאלי בהתחלה.
 
מסילת השרון הוזכרה בהודעה הפותחת של השרשור

אני חושב שאתם לא מעריכים מספיק את הפוטנציאל הגלום גם בתחנות
הקיימות.
למשך כל איזור תחנת ראשונים, תחנת באר יעקב, תחנת פאתי מודיעין (עם הכניסה - מעבר עילי לחניון החדש), תחנת רמלה (עם הכניסה הנוספת), בית שמש .

כל התחנות הללו יהנו מתנופת בניה אדירה שמתרחשת בשנים האחרונות וקדימה. מדובר באלפי יחדיות דיור שיזינו את תחנות הרכבת הללו.
אנחנו עוד רחוקים ממיצוי מלא של הפוטנציאל.

גם לא הזכרתם את לולאת השרון שרק תתחיל השנה לפעול ושם עוד חזון למועד, כי כמות הנוסעים שם תעלה באופן אקפוננציאלי בהתחלה.
מסילת השרון הוזכרה בהודעה הפותחת של השרשור
 


מסילת השרון הוזכרה בהודעה הפותחת של השרשור
 

GLSRA

Active member
ברור, נכון, קראתי אבל מה שהתכוונתי לומר הוא שלולאת השרון יש

ברור, נכון, קראתי אבל מה שהתכוונתי לומר הוא שלולאת השרון יש
לה לדעתי מאפיינים שיאפשרו צמיחה מתמשכת ואיטית. מדובר ביישובים גדולים שיש מצב שאנשים יבינו את הפוטנציאל האדיר לנסוע למקומות העבודה ברכבת, אם להרצליה ואם לרמת החייל וכמובן למרכז תל אביב.
בגלל המאפיינים הלולתיים של המסילה הזו, זה יאפשר גידול מסוג אחר לדעתי במספר הנוסעים זה לא דומה למשל לתוספת שלתחנה במזכרת בתיה.
אולי אני טועה וסתם אופטימי לגבי לולאת השרון.

עוד הערה - באיזור תחנת פאתי מודיעין, במרחק של מאות מטרים הולכות ונבנות שכונות עצומות. במודיעין בפרט יש יותר ויותר אנשים שנוסעים לתל אביב אך ורק ברכבת, יעידו על כך העומסים בשעות הבוקר !! כך שלהערכתי יהיה גידול רציף מהתחנה הזו.
גם חנוכת קשת מודיעין שתאפשר נסיעה לירושלים תיתן תנופה לשתי תחנות מודיעין (מתישהו בשנת 2020 ?! והלאה)
 
תזכור שלפי התכנון של הרכבת לולאת השרון תגרום לפגיעה בתדירות

ברור, נכון, קראתי אבל מה שהתכוונתי לומר הוא שלולאת השרון יש
לה לדעתי מאפיינים שיאפשרו צמיחה מתמשכת ואיטית. מדובר ביישובים גדולים שיש מצב שאנשים יבינו את הפוטנציאל האדיר לנסוע למקומות העבודה ברכבת, אם להרצליה ואם לרמת החייל וכמובן למרכז תל אביב.
בגלל המאפיינים הלולתיים של המסילה הזו, זה יאפשר גידול מסוג אחר לדעתי במספר הנוסעים זה לא דומה למשל לתוספת שלתחנה במזכרת בתיה.
אולי אני טועה וסתם אופטימי לגבי לולאת השרון.

עוד הערה - באיזור תחנת פאתי מודיעין, במרחק של מאות מטרים הולכות ונבנות שכונות עצומות. במודיעין בפרט יש יותר ויותר אנשים שנוסעים לתל אביב אך ורק ברכבת, יעידו על כך העומסים בשעות הבוקר !! כך שלהערכתי יהיה גידול רציף מהתחנה הזו.
גם חנוכת קשת מודיעין שתאפשר נסיעה לירושלים תיתן תנופה לשתי תחנות מודיעין (מתישהו בשנת 2020 ?! והלאה)
תזכור שלפי התכנון של הרכבת לולאת השרון תגרום לפגיעה בתדירות
הרכבות בתחנות מסילת הירקון.
כך שלהשלמת הלולאה יש גם אפקט שלילי ביחס למספר הנוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
קיצור הנסיעה לת"א יפצה על התדירות.

תזכור שלפי התכנון של הרכבת לולאת השרון תגרום לפגיעה בתדירות
הרכבות בתחנות מסילת הירקון.
כך שלהשלמת הלולאה יש גם אפקט שלילי ביחס למספר הנוסעים.
קיצור הנסיעה לת"א יפצה על התדירות.
אם הנוסע הממוצע מרעננה או הוד השרון ידע שכל חצי שעה יש רכבת שמגיעה לאיילון תוך 10-15 דקות במקום כל הסיבוב של הקו הקיים הוא יתאם את הגעתו לתחנה כדי להגיע לאותה הרכבת. מה שחמור בעיני הוא שאין תיכנון ל4 רכבות לכיוון בשעה בעידן המסילה הרביעית, ותדירות זהה בלולאת רשל"צ לכשתפתח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה