מה דעתכן על מה שאמר הגאון מסמוטריץ?

מירי,

New member
בואי ניראה....

עם מי יהיה לך נח יותר, עם חילונית שזו לה הלידה ה- 7/8 כל ילדיה בן זוגה ומשפחתה המורחבת מגיעים הרבה מעבר לשעות הביקור או ערבייה, סטודנטית לתואר שני בחינוך לידה ראשונה שרק בן זוגה מגיע לבקר בשעות הביקור.
אני יכולה להגיד לך בוודאות את מי אני הייתי מעדיפה.
 

3תיתי

New member
זה ברור!

ובהחלט יש הכללה גורפת ולא נעימה. מזמן עבודתי במחלקת יולדות, אני זוכרת יולדות נעימות ושקטות ערביות, ויולדות עם משפחות נוראיות, יהודיות. אבל אם אתגבר על הPC, ואכתוב עם יד על הלב, היו יותר יולדות ערביות שבאו אליהן טונות מבקרים ש"פתחו שולחן" מאשר יהודיות. ואני בהחלט זוכרת שיולדות ערביות שכבו ופטפטו בערבית, ויולדת ששכבה שם והרגישה חרא (וסיפרה לי), וכנ"ל ההפך. אישית, אני לא אשכח לעולם את היולדת ששכבה לידי בלידה השניה וכל הלילה צעקה "אוי-אוי ואבוי" (צריך לשמוע כדי להבין), שהיתה יהודיה למיטב זכרוני. לא ממש זוכרת את מרבית אלה ששכבו לידי. בלידה הראשונה הייתי ביחד של 12 יולדות! (זה היה נורא, ואין לי מושג מאיזה מגזר).
 

שקדיייה

New member
תהרגו אותי, לא מבינה מה ההבדל בין ערבים לחרדים?

בהקשר הזה כמובן...
התלונה היא שיולדת אחרי לידה רוצה שקט (כמובן עד שמגיעה החמולה שלה... ).
ושאף אחת לא רוצה לשכב בחדר שנהיה מרכז מבקרים לחמולות.
עד כמה שאני יודעת, חמולות (שזו הגדרה לקבוצה גדולה של אנשים, שהם לא המשפחה שלי, ומפריעים לי נורא...) יש איפה שיש משפחות גדולות.
כל הילדים וכל הדודים רוצים לבקר את אמא ..... אז מה בעצם ההבדל בין חרדים וערבים בהקשר הזה?

וכמובן שאי אפשר לנהל את הדיון הזה בלי החלק של "כשאני ילדתי... אל תשאלו מה היה"... או, אז אני אספר..

מכל הלידות "חווית הזולת" המזעזעת ביותר שהיתה לי , היתה משכנה לחדר שהיא בדיוק בפרופיל שלי (כנראה). לא היתה לה חמולה, והיא אפילו לא השאירה את התינוק בביות. הבעל שלה נשאר איתה בביות מלא. הוא היה בחור מאוד נחמד, ולכן כשהבין שזו לידה ראשונה שלי, ושאני מנסה להניק את התינוק- התחיל לחלק לי עצות בנושא הנקה מעבר לוילון המוסט.... נו? לא עדיף איזו חמולה שלא רואה אותי ממטר? (במיוחד כשעוד יש סיכוי לקבל משהו טעים?
)
 

mykal

New member
איך זה להשוות בין הלא שווה

ארוע זה כמו מחלקת יולדות?
לא ממקמים לפי הדומה--מממקמים לפי 'הנושא'
משפחה, שכנים, מקום עבודה.
בודאי גם כל קבוצת שיוך כזו-- מרגישה 'קרבה' לחלק אחר של בעלי השמחה/המזמינים לארוע?
וכן זה לא אילוץ ציבורי זה ארוע פרטי.
ומה עושים בארוע שאת/ה מוזמן לבד בלי 'הדומים' או קבוצת השיוך?
ומה בארועים שלא מארגנים את שולחנות הישיבה.
ואת משוה שעתים שלוש של ארוע שאין זמן להכרות ואין כלום משותף?
ליולדות מכל העמים/דתות/מגזרים יש משותף.
 

3תיתי

New member
נכון! יש משותף.

ויש גם מפריד. ואם למישהו זה ממש מפריע, או שפוטנציאל ההפרעה קיים, למה לא למנוע אותו? כאמור, אישית, לא הייתי מעלה בדעתי לבקש. ואת היולדת שהפריעה לי במשך היום וחצי שהייתי מאושפזת, לא אשכח לעולם, לא בשל המגזר, ולא בשל המבקרים, אבל הדיבורים באויר. מנסיוניבעבודה במחלקת יולדות, יש יותר יולדות ערביות, שלהן יש המון מבקרים, שמביאים אוכל רב וריחני(והרבה פעמים מאד מגרה!) ויושבים זמן רב. ממש קשה לשכנותיהן לחדר, אלא אם כן גם להן יש אותו דבר.
 

mykal

New member
אבל, יש משהו עקרוני,

אם 'חברתי' לחדר לא נוחה לי--בגלל התנהלות כלשהיא שלה--
מותר לי, לבקש התחשבות.
רעש, ואוכל שמפריע מותר לבקש לצאת לחדר אוכל של המחלקה.
אנושיות נכונה בכל מקום ובכל זמן.
מי שצריכה כ"כ רק את הדומים לה שתבקש. הפרדה כמדיניות גורפת בעיני
לא עושה לנו טוב.
גם לי נוח להיות עם חברה --מה לעשות שלא בהכרח חברה טובה יולדת באותו
יום באותו בי"ח, אז זה המחיר של מציאות מרכבת.
 

3תיתי

New member
אבל זה נעשה בשקט וב"קטנה"

אם מישהי ביקשה במיוחד- השתדלו להענות לה. (לא נתקלתי בכאלה, אגב), ואם מישהי ביקשה להחליף חדר- גם השתדלו. (נתקלתי! מכל מיני סיבות) ואם חושבים שהפרדה, כשמתאפשר, מונעת קשיים וחיכוכים, אז למה לא? הרי בזה מדובר. זה לא ששמו יולדת במסדרון, כי היא לא מהמגזר הנכון. אני חושבת שמדובר ברוטב מהומה על לא מאומה, וזה יותר נוח לדבר על זה, מאשר על רצח של תושבי ערים או כפרים ערביים, שמוכרים בית ליהודים. זה קרה באבו טור בירושליים, לא פעם. אבל בזה לא מתעסק גל"ץ. לא נעים... זה אנטי יהודי, וזה מותר.
 

mykal

New member
אומר שני דברים

1)אני בכלל לא רוצה להכנס לפן הפוליטי, למרות שסמוטריץ איש פוליטי
למרות שהוא בטח אמר זאת בגלל פוליטיקה.
אני מתיחסת לאמירה עצמה, שלטעמי מזיקה למרות שאין מאחוריה כלום.
חוץ מיצירת אוירה לא נעימה.

2)אני 'זכיתי' לשכב בפרוזדור על אלונקה משעה 2.00 עד למחרת בבוקר,
כי היתה פוליטיקה של לא לאכלס בכל החדרים.
והאחות מנהלת המשמרת שכנה שלי--אפילו לא התנצלה. רק הסבירה.
לא עצמתי עין --והאלונקה ריקדה ולא היה רגע מנוחה.
אז קצת רעש של אורחים לא מפחיד אותי.
 

3תיתי

New member
היתה פוליטיקה של לא לאכלס חדרים בגלל מגזר???

זו שערוריה. ולגבי אורחים- לא מפחיד בכלל, אבל כשמשפחה גדולה (של מישהי אחרת), בצרוף ילדים מתרוצצים והרבה רעש, יושבת לך שעות בחדר- זה לא כיף.

לא מבינה את הסיטואציה שאת חוית. נשמע זוועה.
 

kmiki

New member
אז אני שואלת אותך שאלה כזו

אם אני אומר שאני לא רוצה להיות בחדר עם מרוקאית/קווקזית/גרוזינית, אלא רק עם אשכנזיה, זה נחשב לדעתך למקובל?
אם אני אומר שאני לא רוצה להיות בחדר עם בחורה צעירה, אלא רק יולדת מבוגרת יותר, זה קביל?
איפה עובר הקו? האם זה רק בהפרדה בין דתי/חילוני, יהודי/ערבי?
&nbsp
אני לא סובלת מוסיקה מזרחית, ברמה של לא סובלת, אז אם יש לי בחדר מישהי שמקשיבה למוסיקה מזרחית, יש לי עילה לבקש שישפרידו בינינו בחדרים?
 

פריZמה

New member
אם הוכנסת לחדר עם מישהי שחזותה לא באה לך טוב

ובקשת לעבור חדר, או לחילופין לא תוכנסי להיות איתה כי אילו חוקי המוסד- זו תקלה.
אבל אם שהית עם מישהי בחדר ויש לך תלונה ספציפית והגיונית, ינסו להעבירך.
מה אומר לך - רחמי נכמרו על היולדת הערביה לגמרי- כולל- הכל ששכבה לידי. בקושי דברה אנגלית ואני הייתי המתרגמת. מיליונרית ירדנית שבעלה הכריח אותה ללדת כאן בשביל שבכורו יהיה בריא ויקבל רפואה מושלמת ואפילו לא בא לבקר....( רק הודיע לה שלא משנה מה, היא תניק. אבל זה כבר סיפור למקום אחר)
 

yuliyuli1

New member
אבל ההתבטאות שלו תגרום לזה שלא יוכלו להמשיך את זה יותר

כלומר שבית החולים לא יוכל יותר לאפשר לכל אחת להיות עם מי שהיא מרגישה איתה יותר נוח.
זאת פשוט התבטאות מטומטמת שפוגעת במצב הקיים, שהיה נוח לכולם.

אני חושבת שצריך לאפשר לכל יולדת (ומאושפזים אחרים) לבחור עם מי הם רוצים להיות באותו חדר, במגבלות מה שבית החולים יכול לתת.
 

3תיתי

New member
אבל מי שעורר את העניין המטופש, זה גל"צ

כאמור, יש דברים שאפשר לעשות בשקט, בלי יותר מדי עניינים.
 

מירי,

New member
לא, זו ההתבטאות שלו.

נדמה לי שהוא צייץ, ציוצים בארץ הם בעיקר לעיתונות.....
אם אני זוכרת נכון את הציוץ על ריח האתיופים הוא מחק.
 

פריZמה

New member
צייץ. ותפקידו לגלות אחריות ציבורית.

ותפקיד התקשורת - לעסוק בכך
 
ושוב, לי המצב הקיים לא נוח. לטאטא אפלייה מתחת לשטיח

לא גורם לה להיות בסדר. אני שמחה מאוד שהדברים האלה עלו, ומקווה שהם ישתנו. אמנם בגלגול הזה אין הרבה סיכוי שאזדקק שוב לחדר לידה, אבל אשמח אם הבנות שלי יהיו בחדרי לידה עם כל אחת שזקוקה לחדר, ולא משנה מאיזה מוצא / עדה / תרבות / וואטאבר, ושלא יסננו עבורן את השכנות לחדר.
 
היה ראוי יותר - פשוט להגביל את כמות המבקרים ל-2 וזהו

יהודיה/ערביה דתיה/חילוניה - מה זה משנה, העיקר שלא יגיעו מלא אנשים ויעמיסו לו לא על היולדת ולא על השותפה שלה לחדר.

ובכלל במקומות מתוקנים - היו לוקחים את החדרים הגדולים ומחלקים אותם לחדרים קטנים ופרטיים חסיני רעש עם דלת עם מקום לתינוק ולגג 2 מבקרים. שירותים - אם אין מקום אז שיהיה ל-3 יולדות.
 

3תיתי

New member
זה לא כל כך פשוט!

כאמור, עבדתי במחלקת יולדות עמוסה (כאחות, בזמן לימודי). ניסינו לשמור על שלוות היולדות, אבל לנו היתה עוד עבודה, שאינה לרדוף אחרי אנשים ולהלחם במשפחות. וגם להיות מחרבי שמחות. אנשים מגיעים מרחוק. מה תגידי להם? לא תתני להם להכנס?
מה שראוי לעשות, זה שהמשפחות לא יעשו חפלה ליד היולדת, אלא יצאו לחדר האוכל, או לחדר המשפחות (שיש בדרך כלל). זה לא נח ליולדת, אותה מבקרים, כי היא צריכה לקום מהמיטה, ולאפסן את התינוק בתינוקיה, אם הוא בביות. צריך שהיולדת והמשפחה שלה, יהיו רגישים יותר לסביבתם. אוטופיה...
 
למעלה