מה דעתכן על מה שאמר הגאון מסמוטריץ?

mykal

New member
ההבדל הזה איננו דק,

אני מסכימה שנבחר ציבור--(ולא משנה מי בחר בו) מחויב להתנהלות
הולמת ולכבד כל אחד/ת.

אבל המעשה של הדרת חברה/מגזר אחר כדי להוכיח על התנהלות לא ראויה
לא משכנעת ולא מיטיבה ולא נכונה. היא לא מקדמת כלום.
 

kmiki

New member
אבל למה זה משנה שהוא נבחר ציבור ואת לא?

אנחנו נמצאות בפורום פתוח, מתוך קבוצת הנשים שנוכחת פה, אני בטוחה שיש אשה דתיה אחת פחות, ואולי אפילו חרדית, איך לדעתך היא מרגישה לקרוא את מה שכתבת על המגזר שלה?
האם זה יותר נוח לקרוא את הדברים שלך רק כי את לא נבחרת ציבור?
&nbsp
אני חוששת שלא, שבמקרים כאלה, חייבים לשקול מילים כי למילים שלנו יש כוח רב, הן פוגעות ומכאיבות ולפעמים עושות יותר נזק מאשר מועילות.
&nbsp
לדעתי ברח לך, ללא כוונה, ואת יודעת שיכולת להעלות את הנושא הזה בלי לחטוא לצד השני שאינו אשם בשלשול שיוצא לו מהפה.
 

פריZמה

New member
לו היית קוראת את השרשור כולו היית מבינה

שזה משהו שלא היה עולה בדעתי לעשות.
בדיוק כמו שלא הייתי מצפה שאופרד בחוק מכל מיני היפיות תל אביביות שבני זוגם לא מספיק נקיים לטעמי וריח הגראס נישא למרחוק, או מיולדת הייטקיסטית שבטוחה שתנהל את הקבוצה שלה דקה אחרי לידה בקולי קולות מהפלאפון במיטה הסמוכה.
האיש כל כך גזען ומטומטם שאינו מסוגל לראות את מומי המגזר שלו.
 

רזאי

New member
נשמע שאת מצטרפת אל "גאוניותו".

בהריון האחרון שלי היתי מאושפזת כמה שבועות בגלל הריון בסיכון גבוה. הנשים לידי התחלפו, בד"כ כל כמה ימים. עם שתיים מהן, אני בקשר עד היום- הילדים כבר בני 9. אחת מהן חילונית, ואחת, חרדית. אחת מהן אשכנזיה, והשניה תימניה. גם הן וגם המשפחות של שתיהן היו מקסימות ונעימות.
היתה אשה אחת שנאלצתי לדווח עליה. היא נראתה מאוד חביבה וגם ההורים והאחים שלה היו מתחשבים. בערב, הם הלכו, והגיע הבעל. הוא מיד הודיע לה שהיא "שרמוטה שמחפשת גברים", ורק בגלל זה ביקשה שיאשפזו אותה. הוא גם הכריז שהוא יעמוד שם כל הלילה כדי להבריח את הגברים שללא ספק יגיעו לבקר אותה. קראתי לאחות, שהביאה אנשי ביטחון כדי לסלק אותו. למחרת קראה לי העובדת הסוציאלית לספר לה כל מה ששמעתי.
דווקא הם נראו בהתחלה אנשים "משלנו". חילונים ומשכילים.
כדי להטריד לא צריך להשתייך לעם או למגזר מסוים. רק צריך להיות אדיוט בלתי מתחשב.
 
אני לא מבינה את ההתנגדות לדבריו

ילדתי 5 פעמים באסף הרופא. בלי לדבר הם מראש דואגים לחדרים נפרדים. כשיש. לידה אחת היה עמוס והיינו שתי יהודיות וערביה אחת. אנחנו שוחחנו בינינו והערביה כמעט ולא. וכן. הגיעו אליה מלא מבקרים קולניים בבת אחת, לקחו לנו את הכסאות שליד המיטה שלנונוהתיישבו שם. אח"כ היהודיה השתחררה ובמקומה נכנסה ערביה. מיד שתיהן החלו לדבר והחמולות של דתיהן היו ביחד ואני הייתי "לבד".
המסקנה שלי היא שגם אנחנו וגם הן מעדיפות להיות עם מישהי שיותר קרובה אלינו ואין בזה רע. אין כאן אפליה ואין כאן גזענות. לא חייבים בעח לחבר שני מגזרים. בטח לא בבית יולדות.
 

AlicePJ

New member
את לא מבינה כי את חושבת כמוהו

ולא רואה את הדבשת שעל גבך.
אז איך תרגישי אם מישהו באירופה יכתוב את אותו דבר על יהודים? או ישראלים?
 
אם אני כיהודיה

אקבל חדר ותנאים בדיוק כמו של נוצריה בארופה רק עם נשים יהודיות - אני אשמח. זה הכי מתאים בעיני.
ואני אחדד : אפילו אם יסדרו חדרים בישראל חדרים לפי מגזרים (לא דתיים, דתיים, חרדים). לא תהיה לי בעיה עם זה. וגם לדאר לא. אנשים מעדיפים להיות עם הדומים להם. וזה לא משהו רע על מי שלא דומה להם.
בארועים הרבה פעמים המארחים מסדרים שולחנות ומיקומי ישיבה בדיוק לפי ההגיון הזה. אנשים רוצים להיות עם אנשים שדומים להם.
כמובן שכל שאר המחלקה פתוחה לכולן וחדר האוכל משותף לכולן וכן התינוקיה.
בואי נאמר שלא הייתי מסכימה שמישהו יאמר " נעשה הפרדה בתינוקיה בין תינוקות יהודים לערבים". זה ברור שלא. אבל מה הבעיה לתת לאשה את השקט שלה והרוגע המקסימלי שלה גם ביצירת חברות לחדר מאותו מגזר? זה טוב לכולן.
 

מירי,

New member
מה הבעיה עם חברות ממגזר אחר?

מאיפה הרעיון שאל כל הערביות/חרדיות מגיעות חמולות? שהן עושות רעש?
למה כשהייתן 2 יהודיות לא יכולתן לדבר גם עם הערבייה?
&nbsp
האמת היא שמשלוש הלידות שלי אני זוכרת רק שותפה אחת לחדר (ובכלל בלידה השלישית קיבלתי חדר לבד) אבל זו אני.
 
באופן הכי טבעי שיש

אנשים מרגישים נח יותר עם מישהו שיש לו איתו מכנה משותף רחב יותר. זה לא אמור לפגוע במי שלא (כי גם להם יש מכנה משותף רחב עם אחרים ).. יכולה להיווצר ידידות נפלאה וחיבור מדהים בין אנשים עם תרבות שונה לגמרי. אבל בד"כ זה לא המצב. והיומיים אחרי הלידה זה לא הזמן לבחון את העיניין.
באופן הכי טבעי לבחורה בליינית פחות יתאים החיבור עם אשה מהמגזר החרדי ןלהיפך.
אז יש מכנה משותף של אשה+אחרי לידה. אבל אם נוסיף לאום ומגזר ותרבות -כולן ירגישו טוב יותר.
באסף הרופא לדעתי כן נעשית הפרדה אבל כמובן שבמקרה שחסר חדר לא ישאירו אף אחת בפרוזדור וכן יצרפו ערביות ליהודיות ולהיפך. אבל מראש - למה לא להתחשב בצרכי היולדת.
אני זוכרת כמעט את כל מי שהיו איתי בחדרים. והאמת היא שהחיבור הכי טוב היה לי עם שתי נשים מכפר חבד.
לשאלתך : לא היתה הענות לשיחה מצד אותה ערביה. שאלות ותשובות נימוסיות ותו לא. היא נפתחה רק עם משפחתה ועם הערביה השניה שנכנסה.
 
מילא הרצון שלך (לא מילא, אבל נניח), אבל הצרכים שלך

הם להיות מופרדת מערביות? הדברים שלך פשוט איומים, ולא ברור איך את לא רואה את זה. סתם, ברור שברור.
תגידי, סתם שאלה - אם היית רואה את היולדת הערבייה או את התינוק שלה טובעים, ורק את היית מסוגלת להציל אותם, וזה לא היה מסכן אותך - מה היית עושה?
 
זה בכלל נושא הדיון?!

ברור שהייתי מצילה אותנ ואת ילדיה. מה הקשר בכלל לדיון?!
להזכיאך, אני לודאית מלידתי. ערבים בדהילי זה לכ אנשים שרואים בטלויזיה ושהולכים לנגב במסעדותיהם חומוס. אני חייתי וחיה לצידם. יש לי לא מעט מכרות ערביות ושתיים מהן ידידות שלי.
ובכל זאת, אני חושבת שאשה אחרי לידה צריכה מינימום לחצים והפרעות. אם אין חדר פרטי אז לפחות שאוכלוסיית החדר תהיה עם פוטנציאל גבוה יותר להבתדר ביניהם.
וטין כאן שום גזענות ושום אפליה. זה טוב גם לערביות שמעדיפות להיחת עם עצמן. אם היו מנסים שהתנוקיה או חדר האוכל היו נפרדים זה כבר הרבה יותר בעייתי. .אבל לא זה המצב.
 
וואלה, אז אם אחת הידידות הערביות שלך

הייתה יולדת באותו זמן כמוך, היית מבקשת שלא ישימו אתכן באותו חדר? הרי מה ההבדל בינה לבין ערבייה אחרת? רק שאותה את מכירה. זה נורא מצחיק שמצאתם "סיבה" להיטפל בגללה לערביות בחדר - הם רועשים ועושים חפלות. והרי לפי התאור שלך הערבייה לא הפריעה לך בכלל, עד שהגיעה הערבייה השנייה. אז אולי אפשר להגביל לערבייה אחת בחדר עם יהודייה? או רק לערביות אילמות?
ולמה לא להפריד את חדר האוכל? הרי יש לך צרכים שונים במובהק (כשרות למשל), שלא לדבר על הרעש שהן עושות כשהן אוכלות.
אני יהודייה, ואני לא מעדיפה להיות רק עם יהודיות, ואני מניחה שגם הערביות לאו דווקא מעדיפות להיות רק עם ערביות. נדמה לי שקשה לך להבין את המנטליות החילונית, שאינה בעד הסתגרות מפני כל דבר שאינו אני, אלא להפך - מעוניינת להכיר אנשים מכל התרבויות ומכל המגזרים, מתעניינת, משלמת כסף תמורת חוויות כאלה, וכו'. בהינתן הבחירה בין יהודייה לערבייה כשותפה לחדר, אני לא רואה שום סיבה לבחור ביהודייה. קשיי שפה לא יהיו - הערבים בישראל מדברים עברית. אז מה הבעייה? אין בעייה. כלומר, לך יש בעייה, אבל היא לא מין בעייה גנרית כזאת שיש לכולם - וניכר שאת לא מבינה את זה.
 

mykal

New member
ממש ממש מוזר

ילדתי בבי"ח ממשלתי,( לא זוכרת אףלא פעם אחת שהיתה לי בעיה
עם מישהא מחברותי לחדר. ואני בכלל לא זוכרת אם היינו ממגזר זהה,
המכנה המשותף של כל היולדות במחלקה היא הלידה והטיפול בתינוק--
איזה מכנה משותף אחר צריך? בשביל היומים שלושה שמאושפזים שם?
וואלה את אדם 'נאור' חכם מלומד--ומרגישה הכי טוב רק עם הדומות לך?
או שבעצם חב"ד שדגלם הגדול 'ופרצת' ורוצים את כולם אפילו שאינם יהודים,
עומדים 'בשדרות בן גוריון בחיפה' לכל המטילים שיגידו שמע ישראל--
ואחת מהן לא מסתדרת רק עם הדומות לה?
מוזר---תמוה---לא מכבד את אף אחת. עצוב לי לשמע.
 
למען הסר ספק

אני לא חבדניקית.
ולמה לעצום עיניים? בבית מלון היית צוננה להיות בחדר עם כל אחת? מה הבעיה עם ההפרדה?!:יש גם ביהס ערביים בלבד. זה גם לא בסדר? ושכונות רק ערביות? וכפרים רק ערביים?
 

mykal

New member
את באמת לא מבינה

מה ההבדל בין בחירות אישיות לבין מציאות ציבורית?
כשאת רוצה בית מלון את לא עם אנשים זרים בחדר את עם בעלך --
או מי שאת בוחרת להיות איתו.
כשאת באה לבי"ח את במרחב ציבורי--שם 'הבחירות' שלנו מצטמצמות--
את גם לא מוכנה שרופא ערבי יטפל בך?
אני אומר יותר מזה--היתה שכונה בחיפה בעייתית ביותר--
של סכסוכי שכנים ובעיות מורכבות, נכנסו יועצים לתמונה כדילפתור ויצרו רחובות ע"פ עדות
(יוצאי עירק רחוב, יוצאי תימן רחוב וכו')ואז נרגעו הרוחות,
השאלה עם זו הדרך שלנו 'להכריז' אם זו הדרך שלנו לחיות.
במחלקת יולדות--בשביל היומים שלושה שם--צריך שקט ולטפל בתינוק
להבדלי תרבות--אין שם דגש ומקום.
וכל ההתברברות כאילו חכמה והבנה משפילים את כולנו.

אין לי מושג מי את--אבל את כנראה מלמדת או שולחת ילדים לבי"ס מחב"ד זה בערך מה שזכור לי ממה שכתבת. והדיון כאן בכלל לא על זה אלא על גישה.
 
לא. אני לא.

לא מלמדת בחבד וילדיי לא לומדים בחבד. אבל אני למדתי כמה שנים בחבד. אבל זה לא נושא השרשור.
למי זה מפריע שנשים יהודיות יהיו עם יהודיות וערביות עם ערביות ומי שרוצה מעורב יהיה מעורב?! למה מכל דבר צריך לעשות בלאגן? ולמה שביה"ח לא יתחשב במקום שהוא כן יכול ללכת לקראת?!
אין לי בעיה עם רופאים ערביים. רופא הילדים של ילדיי הוא ערבי ובחרתי בו מבין שלל רופאי הילדים שיש לנו בעיר.מה הקשר בכלל?!
 

mykal

New member
מישהו כאן בשרשור אמר

שבי"ח לא יתחשב ברצון של מהו אםיבקש?
מישהו כאן אמר שמפריע למישהו אם תבקשי להיות רק עם הדומות לך?
וערביות יבקשו ויסתדר?

הדיון הוא על העצמת ההבדלים--על 'דרישה' גורפת כשיטה(זה שונה מצורך פרטי אישי )
הדיבור במהות השוני במקומות שניתן למצוא דוקא דומה ושיתוף.
אבל מאחר ואת בטוחה מאוד שאין בזה גזענות, ואין בזה הפליה(מלשון הבדל).
אין לי מה להוסיף --
אני חושבת-- שגם את לא הית רוצה להיות 'מסומנת' בהכללה של המגזר שלך.
כשמישהו פרטי מכיר את הדומה לך מזוית פחות נעימה.
אז למה לעשות זאת לאחרים?

אז היי ברוכה ונסכים שלא להסכים.
 
לי זה מפריע. מפריע לי שתהיה הפרדה

בין הנשים, על בסיס כלשהו. אם הייתה עצומה נגד הפרדה שכזאת, הייתי שמחה לחתום עליה. אני לא רואה הבדל בין הפרדה כזאת לבין כל הפרדה אחרת, שגם היא נראית לי פסולה. לא באוטובוס, לא בחנות - ולא בבית חולים. לא רוצה ש"יתחשבו" במוצא שלי כשמקצים חדר. האטימות שלך מזעזעת - הסבירו לך כמה זה דומה להפרדה בין שחורים ללבנים, להפרדה בין יהודים לאריים - אבל את לא קולטת. זה לא דומה בכלל. אין פה שום גזענות. את פשוט רוצה להיות רק עם מי שכמוך, ושירחיקו ממך את מי שלא. מה הבעייה בזה?
 

פריZמה

New member
״ באופן הכי טבעי שיש״ - אני מעדיפה שבבניין שלי יגורו אנשים

כמוני- חילוניים, מעט ילדים, לא שומעים מוסיקה בקול רם, בטח לא מזרחית ולא כאלו שיבזבזו לי חשמל על מעלית שבת.
באותו אופן כל כל טבעי, אני מעדיפה שילדי הרכים והמתוקים ילמדו עם ילדים ממש כמותם - ולא יחשפו למפגרים, לאוטיסטים, לנכים באופן כללי ובטח לא לכאלה שאולי יפרו את השלווה הכללית.
אני מעדיפה לא לשמוע בחדר מיון קינות וצעקות מצוקה של אנשים - אנחנו מהשקטים
ובאופן כללי ריח של אוכל של עדות אחרות במרחב הציבורי עושה לי רע.
גם שחורים לא באים לי טוב, כי אין יהודים כושים
ובלונד מייד מתריע שהנה לפני זונה רוסיה.

קוראים לזה גזענות. גזענות. גזענות!!!!!
אם יש בעיה ספציפית בחדר ספציפי בין אם זו יולדת או מונשם- מעבירים חדר, אם זה אפשרי.
עצם הדיבור והלגיטימציה מטורפת בעיני.
מסוכן למדינה הזו הרבה יותר מכל סכין או מספריים
 
למעלה