מדענית ישראלית: הצלחנו לשחזר את אבני הבניין של החיים

לא, המאמר הזה לא מדבר על כדור הארץ דוקא.

שים לב לפסקה האחרונה בכתבה:
&nbsp
"אני אהיה מאוד מופתעת אם אין חיים מחוץ לכדור הארץ", אומרת ד"ר פרנקל-פינטר. "הכימיה שאנחנו עובדים איתה היא פשוטה, והיא זמינה בהרבה כוכבי לכת. יש מקומות בהם הכימיה היא לא על בסיס מים – כמו בטיטאן, ירחו של שבתאי, שם אנו מוצאים כימיה מבוססת מתאן נוזלי – אבל על כוכבי לכת מימיים עם מעגלים עונתיים של שמש וגשם אנו מצפים שראשית החיים תהיה דומה ומוכתבת על ידי אותם תהליכים כימיים. יתרה מכך, התוצאות של המחקר שלנו מצביעות על כך שהאוניברסליות של לפחות חלק מאותן 20 חומצות אמינו שמרכיבות אותנו היא רלוונטית לא רק לכדור הארץ, אלא גם לכימיה באשר היא. במילים אחרות, אם וכאשר נמצא חיים בכוכב לכת מימי אחר, אני מאמינה שהם יעדיפו את חומצות האמינו הטעונות חיובית שעברו סלקציה כימית במחקר שלנו על פני האחרות".
&nbsp
כלומר - הטענה שלה היא היא שלפי המחקר הזה, אין משמעות מיוחדת לשאלה איפה נוצרו החיים לראשונה - כי הסלקציה של חומצות האמינו מתרחשת כבר ברמה הכימית, עוד לפני הרמה הביולוגית, ומכיון שהכימיה זהה בכל מקום ביקום (עד כמה שידוע לנו כיום, לפחות), זה לא משנה אם החיים נוצרו על כדור הארץ או על כוכב לכת אחר שבו היו התנאים המתאימים, או גם וגם.
 

hnc

New member
שים לב שאתה מקובע על זה שהחיים נוצרו.

זה לא מזכיר לך קצת את הקבעון של המאמינים בבריאת החיים?
לדעתי טיפשי באותה מידה לחשוב שהחיים נוצרו מדומם, או שהחיים נוצרו בידי אלוהים.
תראה, ואם החיים לא נוצרים, אלא הם חלק בלתי נפרד ממציאות אינסופית או רב-יקום אינסופי (תקרה לזה איך שתרצה) מבחינת גודל וזמן, והם רק מתפשטים ממקום למקום על גבי מטאוריטים וכולי עד שמגיעים למקום מתאים ושם מתחיל תהליך האבולוציה?
כשאמרתי שאתה יודע עליי מעט מאוד התכוונתי בין היתר למאמר שלי שמחציתו פורסמה באינטרנט ועולה לפחות מחלקו בדיוק אותם דברים שאני כותב כאן לפעמים למען האמת כותב גם לשם הפצת הרעיון.
כשתפסיק להיות מקובע ואם תרצה אולי אפנה אותך למחצית המאמר הנ"ל.
 
אלא שלפי כל מה שידוע למדע,

אנחנו לא חיים ב "מציאות אינסופית או רב-יקום אינסופי (תקרה לזה איך שתרצה) מבחינת גודל וזמן" - אלא אנחנו חיים ביקום אחד, שללא ספק היתה לו התחלה.
&nbsp
ולכן האפשרות הסבירה יותר היא שהביולוגיה נובעת מהכימיה - כלומר שהחיים התחילו מדומם.
&nbsp
&nbsp
 

אנטיחומר

Well-known member
על סמך מה קבעת שבהתחלה היה דומם...

נ.ב
אם היית אומר נוזל, גז או כל גורם פיסיקלי, הייתי שואל אותה שאלה
 
מעולם לא טענתי שזה אכן נכון. טענתי שזה סביר.

באופן כללי, מדע אמפירי לא מגדיר מה "נכון" אלא מה "סביר".
לכן הדרגה הכי קרובה ל "אמת" מדעית היא "תיאוריה" - כי מדע אמפירי לעולם לא מוכיח פוזיטיבית, רק מאשש או שולל.
&nbsp
 

אנטיחומר

Well-known member
איך מחשבים "סבירות" כמדד המדרג אמת מדעית...

במיוחד שיש כמה תאוריות
 
המדע מנסה להסביר תופעות טבעיות ע"י תיאוריות.

במידה ויש מספר תיאוריות מתחרות, שמסבירות את התצפיות באותה רמה של הצלחה, ולא ניתן לפסול אף אחת מהן בעזרת ניסוי - בלתי אפשרי לדעת איזה תיאוריה היא "נכונה".
 

אנטיחומר

Well-known member
תנסה להפנים, אביוגנזה עומדת על כרעי תרנגולת


 
למעלה