מדענית ישראלית: הצלחנו לשחזר את אבני הבניין של החיים

hnc

New member
עכשיו הצלחת להצחיק אותי ולכן גם אגיב לך

בהודעה אחרונה בהחלט לשרשור הזה.
הצחקת כשאמרת שאני צריך לעשות שיעורי בית שפיפונון יקר, כי זה אתה שצריך לעשות אותם מפני שהמפץ הגדול דווקא כן מדבר על היווצרות החומר והאנרגיה ואפילו הזמן.
לשם כך אפנה אותך לאתר מדעי שאני יודע שכל מה שקשור בו יהיה קדוש בעיניך כמו כל זבל מדעי אחר שלא הוכח וללא ראיות ולפעמים גם ללא היגיון.
הנה, קח תקרא קצת:
https://davidson.weizmann.ac.il/onl...sics/מה-היה-לפני-המפץ-הגדול-ומה-גרם-לו?page=1
כדי שתבין שים לב בעיקר לקטעים הבאים:
"יותר מכך – המפץ הגדול, והופעת החומר, האנרגיה והמרחב, יצרו גם את הזמן עצמו."
"לצערנו אין כיום בנמצא תיאוריה שמצליחה לתת הסבר סיבתי מניח את הדעת להיווצרותו של המפץ הגדול שבו נוצרו החומר, האנרגיה, הזמן והמרחב שאנו מכירים."

"
 
כן, אתה בהחלט צריך לעשות שיעורי בית.

בחור אחד בשם סטיבן הוקינג כתב כך:
At this time, the Big Bang, all the matter in the universe, would have been on top of itself. The density would have been infinite. It would have been what is called, a singularity. At a singularity, all the laws of physics would have broken down. This means that the state of the universe, after the Big Bang, will not depend on anything that may have happened before, because the deterministic laws that govern the universe will break down in the Big Bang. The universe will evolve from the Big Bang, completely independently of what it was like before. Even the amount of matter in the universe, can be different to what it was before the Big Bang, as the Law of Conservation of Matter, will break down at the Big Bang.
&nbsp
Since events before the Big Bang have no observational consequences, one may as well cut them out of the theory, and say that time began at the Big Bang. Events before the Big Bang, are simply not defined, because there's no way one could measure what happened at them.​
&nbsp
בתרגום חופשי:
&nbsp
המפץ הגדול החל במה שידוע כנקודה הסינגולרית, נקודה בה כל החומר ביקום היה דחוס בנקודה אחת בצפיפות אין סופית. בסינגולריות, כל חוקי הפיזיקה הידועים לנו קורסים, ובכללם גם סיבה ותוצאה - ומכיון שאין משמעות לסיבה ותוצאה בסינגולריות, גם אין משמעות לזמן, לכן ניתן לומר שהזמן התחיל במפץ הגדול.
&nbsp
http://www.hawking.org.uk/the-beginning-of-time.html
&nbsp
אגב, גם באתר של מכון דוידסון, יש מאמר של אחד ד"ר ארז גרטי, שקישור אליו מופיע בפסקה הראשונה של המאמר שציטטת - שם נכתב:
&nbsp
"היקום נוצר לפני כ-14 מליארד שנה במפץ הגדול. אירוע בסדר גודל כזה הינו קשה לדמיין, משום שלא היה חומר, אלא רק אנרגיה. המון אנרגיה שהיתה מרוכזת בנקודה אחת. עד שלפתע האנרגיה התפרצה והחלקיקים הראשונים נוצרו. היקום בשלב זה החל להתפשט במהירות אדירה ועוד ועוד חלקיקים נוצרו והתקבצו לאטומים."
&nbsp
לעניות דעתי אין משמעות לשאלה אם היה חומר או אם היתה רק אנרגיה, מכיון שמדובר על שני דברים שקולים כמו שהראה אלברט איינשטיין במשוואה המפורסמת בעולם - E=MC^2 - כלומר, ניתן להמיר חומר לאנרגיה ואנרגיה לחומר.
&nbsp
או בקיצור, צחק חופשי, רק דע שזו הגיבנת של עצמך שעליה אתה צוחק כל כך.
&nbsp
 

BravoMan

Active member
אויש, מסכנון, אפילו מאמר שלם לא הצלחת לפרסם?

מה קרה רק חצי?
אתה הרי לא עילג כמוני.
&nbsp
אטה לדברת אברית תוב!
 

hnc

New member
טומטום, מבחירה לא פרסמתי את חציו האחרון של המאמר

וזה מסיבותיי שלי, וכמובן לא בגלל שאני עילגמן כמוך
 
למעלה