מבקשת מכל בנות הפורום לקרוא

לא אמרתי שרוב הגברים- חלילה

אמרתי שרוב הנשים. תראה- אחד כזה שפעל בפורום. כמה הוא הספיק להטריד? אתה חושב שמישהו מודע למימדים האמיתיים? כל שיחה על הנושא חוזרת ומדגישה את ענין "קצה הקרחון". שאם יש שתיים- יש גם יותר. הרבה יותר. החולים והסוטים הם לא רבים- אבל הנזק והפגיעות שהם עושים- הם אצל הרבה אנשים- ובעיקר- נשים. ושוב, אל תשאל אותי. תשאל בפורום. אני רציני. תשפתח שירשור ותראה את המימדים. זה חשוב לחינוך של הילדים שלנו ולתפיסת המציאות שלנו.
 

הילהל

New member
שניכם קצת צודקים קצת טועים

צודק אורן בהערכה שלו שאין כמעט מישהי שלא נפגעה מתישהו איכשהו (תחשבו שהסטטיסטיקה היא תקיפה מינית לאחת מכל 4 נשים. אז כמה לא הותקפו אלא "סתם" הוטרדו?). אבל צודק גם משה - אורן, אם מישהי עוברת משהו שהוא יותר לכיוון המילולי או ההטרדתי, ומיד מספרת על זה ומקבלת תמיכה ואהבה, אין צורך לחשוש שעכשיו כל חייה נהרסו. אין סיבה לחיות בפחד מהתחושה שעוד רגע הבת שלי עוברת אונס קבוצתי והבן מותקף ע"י קבוצת בריונים עם אגרופנים. החיים שלי מושפעים ומעוצבים מהמציאות המאיימת. אבל כנ"ל החיים של הנער בן ה 13 שהלך למסיבת בר מצווה ועבר שם לינץ'. החברה אלימה, הבעיה היא של כולנו. ולכולנו יש כוח לעצב מציאות אחרת. רק שצריך להתאמץ.
 

שי ז.

New member
ואם תפתח שרשור כמה גברים

חטפו מכות אתה תקבל רשימה ארוכה לא פחות. יש הבדל בין הטרדה מינית שכמעט כל אישה חוותה לבין תקיפה מינית ששם האחוזים עדיין גבוהים אבל הרבה פחות. לכל מין יש את הסכנות שלו. מחובתנו לתת לילדים את הכלים לזהות את הסכנות ולהימנע מהן ככל שניתן אבל אנחנו חייבים לדעת שאין ביטחון של 100%.
 
שני גרוש

א. בחסות מרכזי הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית, פועל גם קו גברים וקו לגברים דתיים. תתפלא עד כמה הסטטיסטיקה לגבי גברים שנפגעו מינית לא רחוקה מזו לגבי נשים. אני מדברת על פגיעות חמורות ולא על ה"הטרדה הפשוטה" (כי אין פשוט!) שחווה כל אישה ביום יום שלה כחלק מ"משחק התפקידים החברתי" שלנו. ב. ערוך את הניסוי הבא- שאל כמה נשים סביבך אם כשהן עולות על מונית הן בודקות בשלט הקטן ההוא את שמו של הנהג. הן לא יגלו לך, והרבה פעמים גם לא לעצמן, שהן מכינות את עצמן לעדות על אונס... (כן. אני שוב מאוד בוטה. אבל גם צודקת). יותר מפעם אחת נשמע במרכזי הסיוע הקול שאומר שכולנו קורבנות בפוטנציה כל הזמן.
 

apk

New member
נו, באמת (על ב)

אנחנו נוסעים הרבה במוניות, ולרוב שלושתנו יחד, ותמיד אני מסתכלת על שם הנהג. הסיבה היחידה שאני עושה את זה היא סקרנות, לא שום הכנה לשום דבר
 
יקירתי

זה מאפיין נשים ולא גברים. זה "סקרנות" שבלי להרגיש טבועה רק בנו "הקורבנות בפוטנציה". מההרגלים הקטנים שעשינו לנו כדי להזהר...
 

apk

New member
ממש אבל ממש לא

ואבוי לנו אם מה שאת כותבת היה נכון. לשמחתי אני מאמינה שאת טועה בגדול. הסיבה שאני ככה סקרנית, היא שאני גאה בתימניות שלי, ופשוט מנסה לזהות אם הנהג תימני וזה כבר עוזר לפתח שיחה חביבה בזמן הנסיעה
 

ליאללל

New member
היא לא מגזימה

הסבירות היא אחת לשלוש נפגעת או תפגע.. וזה לפי סטטיסטיקה של פונות למרכז סיוע.
 

Kalla

New member
יש שתי סיבות (לפחות) לכך:

א. גברים יותר חזקים פיזית. הסיכוי שאישה תצליח לאנוס גבר הרבה יותר קטן (וגם צריך, סליחה על הביטוי, שיעמוד לו כדי ממש לאנוס אותו בפועל ולא בטוח שזה יקרה בזמן אונס). ב. טסטוסטרון - מה לעשות, הגבר תוכנן על ידי הטבע להיות בעל יצר אלימות חזק יותר. גם בעולם החי, הקרבות לרוב מנוהלים על ידי זכרים. אך הגברים, כידוע, יכולים להיות גם יצורים מתורבתים ורגישים, ולא סתם נאמר: איזהו גיבור? הכובש את יצרו!, ולא כזה שאין לו יצר כלל.
 
צודקת...אבל זה עדיין לא עוזר

לגבי מה שכתבתי לאיה... נראה לי שהגיע הזמן לשיעורי הגנה עצמית....ואני רחוק מלצחוק...
 

משה32

New member
אורן כרגע אנחנו חיים בתקופה כזאת

שאני מקווה שתעבור מהר גם אני חושב לשלוח את עומר תוך שנה לקורס הגנה עצמית גם כדי שילמד להתגוננן מפני תוקפים וגם שילמד לנ\הגן על עצמו לצערינו בבית ספר מול תלמידים שאמורים להיות חברים שלו אז לנו כהורים יש בעיה לא משנה עם זה בן או בת
 

Kalla

New member
אנחנו לא חיים ב"תקופה כזאת".

זה תמיד היה, ישנו ויהיה.
 

משה32

New member
אנחנו כן בתקופה שזה יותר בולט

כיוון שכיום במדינה שלנו אין משטרה ואין מערכת משפט שמסוגלת להתמודד עם האלימות העצומה שיש
 

Kalla

New member
כיום זה "לא מסוגלת להתמודד".

פעם לא הייתה בכלל, ואם הייתה - לרוב לא עמדה לצד הנשים כלל ולגברים היה מותר כמעט הכל. אין חדש תחת השמש.
 

הילהל

New member
נדמה לי שלנשים יש רשעויות משלהן

יש לי בייביסיטר אחת שאני אף פעם לא אשכח את מסכת ההפחדות שהיא העבירה אותי ואת אחי וכמה התעללה. בלי להרביץ, בלי התעללות מינית. סתם ברשעות. יש גברים נפלאים ונשים איומות ולהפך.
 

שי ז.

New member
גם לי היתה מטפלת כזו לתקופה קצרה

אבל לני היה היתרון שהייתי שם יחד עם אחי ולא נשארנו חייבים (כשאימא שלי היתה באה לקחת אותנו ישר היינו מכריזים בחיוך מרושע שהיום היינו ילדים רעים).
 

משה32

New member
בשביל זה הבאתי קודם את עומר

שישמור על הבת הבאה
 

הילהל

New member
לכן שווה שיהיה אירוח

אירוח של מישהי ממרכז סיוע ומישהי שעוסקת בנושא משפטית. כי אני, כשעברתי קורס מתנדבות במרכז הסיוע - בהתחלה כל גבר שראיתי נראה לי אנס פוטנציאלי, אח גדול שמדגדג אחות קטנה - מגלה עריות!! אבל עם הלימודים הבנתי שרוב הגברים הם הכי "נקיים" שבעולם. שאין טעם ואין סיבה לחשוד בכל אחד. שאף אחד לא אשם עד שהוכח אחרת. וכך אני מצליחה לנהל את חיי בלי לחשוד בכל גבר שאני פוגשת - וירטואלית או מציאותית. היתה כאן הודעה השבוע על איורח בדרך - אני מאמינה שמישהי שיודעת איך להעביר את הנושא מקצועית תוכל לטהר את האווירה ולתת לכולנו כללים וכלים לזהירות (לנו ולילדינו) ובמקביל לתת לגברי הפורום המאוד אהובים שלנו תחשוה טובה.
 
למעלה