מבקשת מכל בנות הפורום לקרוא

Kalla

New member
צר לי לקרוא.

וזו תזכורת כואבת לכך שזהו רק פורום באינטרנט וצריך מאוד להיזהר לגבי מה חושפים כי כמעט אף פעם לא באמת יודעים מי עומד מאחורי הניק.
 
אח!!!העולם מתמוטט../images/Emo14.gifמצטערת לשמוע

שזה הגיע גם לכאן! ולך הרבה חיזוקים וטוב שפנית לעזרה מקצועית כי זה חשוב ועוזר!!!
 

שי ז.

New member
זהו בדיוק, שאת החשיפה שלנו חייבים

לעשות תוך הרבה מחשבה לא רק באינטרנט. אפילו בחתימה על כרטיס האשראי אנחנו מוסרים טלפון בבית ולא סלולארי. מהטלפון בבית קל מאוד להוציא את כל הפרטים עלינו.
 
לשמוע את הצד השני? נראה לך שהוא

יגיב כאן??? לפי מה שאני הבנתי הייתה כאן הטרדה מינית. מקווה שהוא (המקק, כפי שהילה כתבה) יחשף ולא יהיה פה יותר.
 

שירי ל

New member
יפה אמרת - לפי מה שאני הבנתי

שמעת רק צד אחד. זו גירסה אחת של הסיפור. כולם כל כך ממהרים לשפוט - כמו שתמיד קורה - ולעשות לינץ'. ואני חושבת שלאדם שמאשימים אותו בהאשמה כזו (רבאק, מדברים על משטרה, זה לא צחוק יכולים לההרס כאן חיים של בנאדם) - יש הזכות המלאה להשמיע את הצד שלו בסיפור.
 

Kalla

New member
מסכימה, ועוד שאלה.

איפה עובר הגבול? מה ההבדל בין להתחיל אם מישהי באינטרנט לבין להתחיל איתה ברחוב. נגיד שהוא ניסה, היא אמרה "לא" ובזה נגמר הסיפור - לגיטימי. אבל אם היא אמרה "לא" והוא המשיך זה כבר הופך להטרדה.אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה במקרה הספציפי הזה ולכן אי אפשר לשפוט.
 

שירי ל

New member
יש הבדל -

כעיקרון אני חושבת שראשית הטרדה וירטואלית שונה מהטרדה אישית- גם מהטעם שאין מפגש פנים מול פנים וגם מהטעם שהמוטרדת עדיין בחסות האנונימיות שלה - היא ניק באינטרנט (אלא אם כן מסרה לו פרטים)- יש פה תחושה קצת יותר בטוחה אני חושבת מאשר מטריד "חזיתי". מבלי לפגוע ברגשותיה של כותבת ההודעה, באמת - ואני בטוחה שהיא, בחוויה שלה עברה משהו מאוד לא נעים - אבל אני לא רוצה לעשות עוול למי שאני לא בטוחה באשמתו. ומאחר ואף אחד עוד לא נכנס ולקח אחריות על ההודעה הזו - אני לא רוצה סתם לצעוק באוויר "מקק"
 

Kalla

New member
לא מסכימה איתך .

(כללית, כאמור לא יודעת מה בדיוק קרה כאן) זה שאנונימיות זה סוג של הגנה עדיין לא משנה את העובדה שאם מישהו ממשיך למרות שהבהירו לו שאין עניין זו הטרדה לכל דבר.
 

avorly

New member
שירי,

אשרייך שלא עברת חוויה כזו. וליבי עם מי שכן. כל אחת מאיתנו שחוותה בעבר הטרדה כלשהי שבה לא האמינו לה, יכולה בהחלט להבין איך מרגיש הצד הפגוע ואיזה עור שלפיל יש לצד הפוגע. ואם היית בצד שנפגע (ושלא יובן חלילה שאני מאחלת זאת לך או לכל מישהו/י אחר/ת בעולם כולו), היית מגיבה אותו הדבר? אם אין דברים בגו- למה לא רואים פה תגובה של אותו צד (המקק בפי הילה) שינסה להגן על עצמו?
 

המנהלות

New member
אין מקום לקבל את תגובתו

על גבי הפורום. הדבר יעשה אאוטינג מיותר ומסוכן. אנחנו לא בית משפט ואין לנו את הכלים והיכולת לשפוט והוא כמובן שלא עומד למשפט. במידה ויבחר, גם הוא מוזמן לפנות למיכל שב כדי שנוכל לבדוק את הדברים.
 

שירי ל

New member
אל תטפסי על העץ הזה בכלל

כל ההודעה שלך מורכבת מספקולציה אחת גדולה - אינך יודעת מה עברתי ומה לא - וזה גם לא משנה לצורך העניין. לא אמרתי ולו לרגע אחד שאינני מאמינה לה. אני מאמינה לה בהחלט. אבל ניסיוני בחיים מראה שלכל סיפור יש שני צדדים ואני משתדלת לא לשפוט אף אחד עד שאני לא יודעת את כל הסיפור. במיוחד לא כשמדובר בהאשמה פלילית. לא יודעת למה לא רואים תגובה- זה חג אולי מדובר באדם דתי? אולי מישהו שנסע לחופש? אולי התקלקל המחשב? ואולי הוא עדיין לא יודע איך להגיב. הטרדה מינית זה מושג רחב - מקווה בשבילך שלא תעמדי בצד השני של ההאשמה (או בעלך)
 
את חושבת שהוא יגיב?

זה פתרון מצויין אם יקרה, אבל זה גם פתרון קל מדי. אני לצערי לא אופטימי כמו הילהל. קשה לי להאמין שמטריד יודיע קבל עם ועידה שהוא מטריד... גם אם הוא לא- השם שלו ישרף...כמו בדיוק בכל הכתבות של "בת רצחה אם אמא בבאר שבע" ואח"כ התברר שאין בכל שום אמת- אבל הנזק לשמה כבר נגרם. לכן קשה לי להאמין שהוא יגיב. אני חושש שנצטרך לחיות "באויר"- אלא אם המוטרדת, או אם יש כמה (מישהי פעם אמרה לי שבעניני ההטרדה- תמיד רואים רק את קצה הקרחון) יחליטו שהן מוכנות לחשוף אותו ולעמוד מאחורי החשיפה- משמע, תלונה וכו'. גם אז הוא כמובן לא אשם (עד שתוכח חפותו בבית משפט) אבל אז לפחות הוא יוכל להשמיע את גרסתו של הסיפור... הלוואי וכל השירשור הזה לא היה...איכס...
 

נורית456

New member
ויש עוד נקודה חשובה

ההודעה הזו מטילה כתם על כל גבר שמשתתף בפורום.כל גבר כאן הוא פתאום אשם עד שהוכחה חפותו.שימו לב איך שני הגברים שהגיבו כאן מרגישים לא בנוח.זה לא הוגן כלפי כל הגברים בפורום (למעט אותו אחד שאולי עשה משהו לא טוב).ובזה אני מצטרפת לשירי (שכרגיל כותבת באומץ גם מה שאולי פחות נעים לכתוב אבל צריך להיכתב) שצריך מאוד להזהר בלשפוט לפני שיודעים את כל הפרטים.ואנחנו אף פעם לא נדע את כל הפרטים.
 

Kalla

New member
מסכימה עם שירי.

עברתי בחיים, לצערי, הרבה הטרדות מכל הסוגים, ואף גרוע מזה, אך עדיין אני לא מתייחסת לכל ניסיון להתחיל, בין אם ברשת או ברחוב, כאל הטרדה. ההבדל הוא באופן שזה נעשה ומה התגובה אחרי שאומרים את ה"לא".
 

apk

New member
חברות, שתיכן מביאות דברים שלא

נכתבו במקור פותחת השרשור אכן כתבה שהוטרדה, אך לא כתבה במפורש שמדובר בהטרדה מינית. אז נכון שהמחשבה הראשונה שעולה בראש היא על הטרדה מינית, ויתכן שכך היה, ויתכן אפילו שגרוע מזה (בהנחה שהיה גם מפגש ולא רק קשר וירטואלי כלשהו). אבל יש גם סוגים אחרים אפשריים של הטרדה, ובעצם כל חדירה לפרטיות האדם ושאלת שאלות שהאדם לא מוכן להשאל הוא בגדר הטרדה, גם אם השאלה הייתה: "מה גילך?" או "איזה סוג לחם את אוכלת?". דבר שני - בהודעה הפותחת נאמר שהכותבת נעזרת בגורם מקצועי, אבל לא נאמר, במפורש או ברמז, שהייתה פניה למשטרה. יתכן שהמעשה שנעשה מצדיק גם הגשת תלונה, ואם כך אז אני מקווה שזה אכן נעשה. אבל יתכן שהכותבת רק פנתה להנהלת תפוז ולאותו גורם מקצועי שמסייע לה. לגבי עושה המעשה ממנו היא נפגעה, יתכן שהוא רואה את הדברים אחרת ממנה ולא מבין שהיא נפגעה, ואיש עדיין לא יידע אותו שבו מדובר, ובעצם הדבר היחיד שהוא יודע שהוא אחד שרגיל לעזור לאנשים (ויש בפורום כמה גברים כאלה) ושהענין החל מקשר לצורך עזרה של האדם שכנגדו הוגשה התלונה למתלוננת. אם כך הדבר, אז כל אחד מהגברים בפורום שנוהגים לסייע, יכול לחשוב שאולי בו מדובר. אבל אם כבר פנו אל האדם שכנגדו הוגשה התלונה או שהוא לבדו מבין שמדובר בו, אז אם הוא יודע שמעשהו היה רע ורק זו פעם ראשונה שמישהי מעזה להתלונן, אז אני בהחלט מניחה שיותר לא נראה אותו כאן. אבל אם לדעתו הוא לא עשה רע, והמתלוננת רק עושה רעש מכלום (גם זה קורה. לא?) אז אני מניחה שהוא ימשיך לכתוב כאן כרגיל, כי אחרת העדרותו תגרום לנו להבין שזה הוא. יחד עם זה, אני מציעה לכולנו לזכור שגם למשתתפים קבועים קורה לפעמים שלפרק זמן מסוים הם לא נגישים למחשב. אז אם מישהו יעדר מכאן בימים הקרובים, בואו לא נסיק מסקנות.
 

שירי ל

New member
שיואו ענת תהיי בריאה - את חייבת להפ

להפסיק עם הודעות הבלוק האלה- הן לחלוטין לא קריאות!!!! שימי אנטר מפעם לפעם. ולעניין - היא כתבה "גלש לנושאים אינטימיים שוב ושוב" וגם פנתה למי שנפגעה לגשת למשטרה. אני לא חושבת שיש לזה משמעות אחרת... מה שכן - אכן לא ברור אם הכל היה וירטואלי או שהיתה פגישה. ומחדדת את הנקודה שלך - באמת צריך להזהר מלהסיק מסקנות ובמיוחד עקב העדרות של מישהו כזה או אחר מהפורום
 

apk

New member
אכן פספסתי

את ענין המשטרה. אבל עדיין, אינטימי לא חייב להיות תמיד זהה למיני, כל חדירה לפרטיות היא בעיה של אינטימיות. לגבי הפסקאות. לא אתווכח איתך, ובטח לא תחתת השרשור החשוב הזה, אבל את ממש טועה... אם הייתי נוהגת כעצתך מה שכתבתי באמת היה הופך ללא קריא. אבל על זה אם את רוצה נדון בהזדמנות אחרת או במסרים.
 
למעלה