מבקשת מכל בנות הפורום לקרוא

צימעס

New member
../images/Emo32.gif

גם לי קשה (בעיקר טכנית) לקרוא את דבריך. נסי בכ"ז להכניס כמה שורות רווח, וגם להדגיש מילה-שתיים מרכזיות.
 

apk

New member
ההערה הזאת מתקבלת

היא די הפוכה להערתה של שירי (למרות שבשתיהן אני רואה ביקורת בונה), ויישום העצה הזאת אכן עשוי להועיל, בניגוד ליישום העצה של שירי שעלול להזיק.
 

Kalla

New member
העצות זהות במהותן:

לחלק את דברייך לפסקאות קצרות יותר עם רווחים ביניהן.
 

apk

New member
זהו שזו לא עצתה של צימעס

רק של שירי ואם איישם אותה אז מה שאכתוב באמת יהפך לממש לא קריא. צימעס מציעה לשמור על אורך הפסקאות כמות שהוא (ומכאן על רצף המשפטים והקשר ביניהם) ורק להפריד בין הפסקאות, ולהדגיש מילים חשובות.
 
רק הערה קטנה בקשר ל...

"גולש לנושאים אינטימיים" שהזכירה פותחת השרשור ומכיוון שאסור לנו לצין בפרוש חשדות שלנו או להזכיר פרטים מזהים כאלה ואחרים, אנסה לתת דוגמא שתעסוק בי אישית נניח שאני פונה למישהו שיעזור לי בבעיה כלשהי שקשורה אלי ונניח לצורך הדוגמא בלבד, שאני מספר לאותו אדם שאני במצוקה נפשית לאחרונה והוא אכן מתנדב לעזור ויושב ומנסה לחשוב יחד איתי על דרך לפתרון ואז מתחיל לשאול שאלות שאני לא בדיוק מוכן לענות עליהן... כמו למשל "איך חיי המין שלך עם אישתך?"... מבחינתי זו חדירה ברורה לתחום הפרט ושאלה שמבחינתי יש עליה דגל שחור אם שואל אותה אדם לא מקצועי ואני מיד כועס, לא מוכן לענות ומנתק מגע... האים זו הטרדה מינית? ואים לא אז האים רק בגלל שאני גבר ? כולנו (לפחות כל אלו שכתבו כאן וטוענים ש"זה לא אני" ) אכן לא יודעים בדיוק מה קרה שם בדיוק פרט לפותחת השרשור ולעברין עצמו (ואני מקווה שהוא לא יגיב כאן) אבל לפי ההודעה של פותחת השרשור מיקרה כזה כמו שתארתי כאן, אפשרי בהחלט וזה אמנם חמור מאוד אבל לדעתי עדיין זה שיך לתחום החדירה לצנעת הפרט ובהחלט בידי פותחת השרשור כל הכלים לעצור אותו מיד... אבל למה להעלות השערות וספקולציות, בואו כולנו נמתין עד שיסתים הברור ואז נקווה שהמנהלות או פותחת השרשור עצמה - יואילו לשתף אותנו בפרטי המקרה כדי שנדע לשפוט בעצמנו ולהחליט אם אכן עלינו להזהר מאותו גבר...
 

הילהל

New member
אני לא מבינה הרבה בחוק

לימדו אותנו בעבודה את החוק של הטרדה ינית. וממה שאני הבנתי - אם עלה משהו כזה ואמרת "השאלה הזו לא לעניין אני מבקש שתפסיק" - וזה אכן נפסק מייד. זו לא הטרדה. אבל אם אמרת "השאלה הזו לא לעניין אני מבקש שתפסיק" והשואל לא מפסיק לנסות להגיע לנושא שהוא עם גוון מיני - זו כבר הטרדה. זה מה שהבנתי משיעור שעשו לנו בעבודה. זה לא קשור לפורומים ברשת, וזה ציטוט לא מדויק. אז אולי אני טועה. בכל מקרה - זה החצי גרוש שלי להנת המושג "הטרדה".
 
אני באמת מודה על תשובתך....

ואכן יתכן שמדובר כאן בהטרדה בלבד (בלי התוספת "מינית" כפי שמרבית הנשים כאן נטו להוסיף) ושוב, כולנו לא יודעים מה קרה שם ולכן היתי מציע שנמתין בסבלנות עד שיתברר הענין ואז המנהלות או פותחת השרשור יואילו בטובן לשתף אותנו בפרטי המקרה ואז כולנו נחכים ונדע אם אכן יש להיזהר מאותו אדם...
 
התייחסויות חוזרות ונשנות

כשהמוטרד הראה למטריד שאינו מעוניין בהן. (כלומר- אם אחרי שאמרת שאתה לא מוכן לענות, הצד השני ימשיך לשאול, זו הטרדה מינית. גם אם אתה גבר.)
 
אז מסיפורים של נשים נוספות...

כאן בשרשור על מי שהן חושבות שמדובר בו, זה לא בדיוק דפוס ההתנהגות שלו, כלומר, "המטריד" שמס. נשים סיפרו עליו כאן הפסיק מיד כשאמרו לו "לא" וכמובן יש רק את הטעם הרע שמשאירה עצם הפניה המטרידה שלו אבל זה לא עברה לפי החוק (לא עד שהאישה מציבה לו את הגבול, בכל אופן) לכן, אני חוזר להצעה המקורית שלי - בואו נמתין ונשמע את כל הפרטים (בתקווה שיספרו לנו ולא ברכילות אלא הודעה מוסמכת מטעם המנהלות או פותחת השרשור) ואז כולנו נוכל לשפוט ולהחליט אם עלינו לנדות את האיש הזה מתוכנו או לא
 

הילהל

New member
את אופטימית יותר ממני אפילו

אני לא מאמינה שמישהו יבוא ויכתוב "הי זה אני". מקסימום טרול חובב פרובוקציות. לא נאמרו כאן שמות ולא כינויים (ואני מקווה שלא יאמרו גם - אאוטינג הוא לא פתרון לכלום, ושני דברים שליליים לא יוצרים שום דבר חיובי). כל מה שאני אישית מקווה שיקרה כאן הוא שאף אחד לא יעיז לחזור על המעשה הזה. לי, כמישהי שהנושא קרוב לליבה (לא העניין הספציפי כאן, אלא בכללי) חשוב שלמי שמרגישה פגועה יהיה הכוח והיכולת לפעול. אני מאוד מבינה את מי שמרגישה שאין לה אפשרות נפשית להתמודד עם פניה למשטרה. אני גם מאוד תומכת בזכותה לחשוף את העניין, אולי מתוך תקווה שהיא תרגיש בעתיד יותר נוח ובטוח בפורום. אני מגיעה ממקום שמכבד את תחושת הפגיעה. שמאמין קודם כל למי שמתלונן וחושב איך לעזור ולסייע ולתמוך בו. את מוזמנת להיות הסנגורית של הצד השני - אנחנו פורום דמוקרטי, לא?
 

שירי ל

New member
הילה אני לא מסנגרת. אני רק מקשיבה.

וכרגע שמעתי צד אחד. את רואה? הבעיה הופכת להיות הפוכה- אם פעם היתה בעיה שלא האמינו למתלוננת- היום יש לדעתי בעיה של שיפוט אוטומטי. נכנסת בחורה, אפילו לא בניק המקורי שלה וכותבת דבר כזה על מישהו. זהו? הוא אשם? גמרנו? שרוף? כל כך קשה להבין מההודעה במה מדובר! מדובר בהטרדה? באיזה היקף? פעמיים? שלוש? 100 ביום? וירטואלי או פנים מול פנים? יש כל כך הרבה אפור על הסקאלה הזו! דווקא כמי שנשואה לעו"ד פלילי אני מכירה כל כך הרבה סיפורים הפוכים, שאת לא רוצה לדעת!! לא מזמן היתה לנו שיחה עם זוג חברים, שיחה היפותטית. על מה קורה אם האישה הולכת ומתלוננת עליו במשטרה. את לא מתארת לעצמך באיזו מהירות עוצרים אותו, מרחיקים אותו וגומרים לו ת'חיים עוד לפני המשפט. עוד רק בשלב התלונה. אני מכבדת את תחושת הפגיעה, ומכבדת את הכל ושוב חוזרת שלא ישתמע אפילו לשניה שאינני מאמינה לה או שאני נוקטת את הצד השני. לחלוטין לא. אני אובייקטיבית מאוד - ואני מרגישה שאני האובייקטיבית הכמעט יחידה כאן. הייתי בשירשור ההוא, אני יודעת שיש כאן כמה וכמה נשים שנפגעו מסיפורים כאלה. יחד עם זאת, צריך להזהר לא להשליך את הסיפורים שלכן על הסיפור הזה כיוון שכל סיפור הוא עניין בפני עצמו וצריך להבדק לגופו.
 

הילהל

New member
מבינה את מה שאת אומרת

היתה כתבה מחרידה בעיתון של שבת על נשים בהליכי גירושין שמקבלות יעוץ מעורך הדין שלהן להתלונן במשטרה תלונות שווא על אלימות, התעללות מינית בילדים, מה לא. והגברים האלה נעצרים, וגם אם יוצאים זכאים, לרוב לא יראו שוב את ילדיהם. וזה מחריד. אבל כאן נוצר מצב שיש אזהרה כללית - מישהי מזהירה אותנו ואני מקשיבה לה. היא לא אומרת שם, אף אחד לא נשרף ואני מקווה שוב שאאוטינג לא יהיה כאן. אני בעד אזהרות. כמו שאני בעד קורסים של קרב מגע. ברגע שאת יודעת שזה יכול לקרות, ברגע שמצב כזה הוא ב"תסריט" שלך לגבי ההתנהלות (אם זה ההתנהלות ברחוב ואם בפורום) - את לא תהיי בהלם ואת כן תגיבי! לכן אני מודה לכותבת האלמונית על האזהרה שלה. מודה לה כאישה וכחברה בפורום. ומאמינה באופטימיות שלי שאזהרה כזו שכתובה בפומבי מספיקה כדי להרחיק את הנגע מסף פורומנו. כל דבר מעבר להרחקת הבעיה מכאן הוא כבר עניין לטיפול משטרתי, ואת זה מן הסתם לא ניתן לעשות בעילום שם.
 

שירי ל

New member
../images/Emo45.gif מקבלת את האזהרה ולוקחת לתשומת

ליבי (אגב, אם אנחנו כבר בענייני אזהרות - האם אני היחידה שמקבלת מסרים מאיזה בחור שרוצה לנקות לה ת'בית בחינם או שיש עוד כמוני?
)
 

שירי ל

New member
כן היה ברור לי שזה לא מופנה אלי איש

אישית, זה היה נראה כזה של "תפוצה". נובי מבטיחה בפעם הבאה להפנות אותו אלייך!!
 

הילהל

New member
רק את!

בת מזל שכמותך. הוא בטח שמע שאצלך מנקים במים מינרלים...
 
אני בשוק! חשבתי שרק אני

קיבלתי הודעה כזו ופחדתי לפרסם אותה. כן, גם אני קיבלתי הודעה כזו לפני הרבה מאוד זמן (כשכתבתי שאני מחפשת עוזרת).
 
למעלה