לפעמים אפשר להגיע לשיאים גם אחרי גיל 40

user32

Well-known member
מנהל
זה לא מתאים לשוק חופשי

להגביל או לחייב להעסיק עובדים במקום מסויים. מקסימום אפשר לתת הטבות מס כמו שנותנים בארץ למי שמעסיק באזורי עדיפות כדי לתמרץ.
 

zaske

New member
כתבתי סיאטל רבתי

וגם סיאטל רבתי מתייקרת.
אבל כמו שכתבו - בכל מקום שיש שוק הייטק פורח זה קורה.
זה לא רק "חנות הספרים", זה גם החבר'ה ממערכת ההפעלה והענן שמתחרה ב AWS.
אני תוהה איפה תהיה סיאטל הבאה?
דאלאס? בולדר/דנבר? משהו אחר? ימים יגידו.
 

zaske

New member
הייתי 3 ימים בסן פרנסיסקו ויומיים בסיאטל עכשיו

כמות ההומלסים בסן פרנסיסקו היתה יותר גדולה ממה שראיתי.
שוב, חוויות כתייר, כן? אני מבטיח לדווח (יש לי משפחה בסן פרנסיסקו, אשמח לבקר אותם בתדירות יותר גבוהה) בהמשך...
הדאון טאון בסן פרנסיסקו היה מלוכלך יותר מזה של סיאטל.
אין לי הסבר לזה, אומרים שהרבה מלבורנאים מרגישים חיבור לסיאטל, גם אני הרגשתי את זה בפרק הזמן הקצר שהייתי. היא הזכירה לי סוג של "מיני מלבורן" אבל ברור שאין מקום אמיתי להשוואה.
 

vinney

Well-known member
סן פרנסיסקו זאת עיר זוועתית

אבל אני חושב שהיא משתפרת קצת לאחרונה. יש הרבה בניה חדשה, בונים מרכז תחבורה ענקי עם רכבת מהירה לסן חוזה ומרכז קליפורניה, וכן - מטפלים קצת בהומלסים. השיא היה לפני איזה 5 שנים אז היו שכונות שלמות של אוהלים, ונראה לי שנפל להם אז האסימון שזה לא יכול להמשך.
 

hadooper

New member
חחח, הלוואי שזה היה ככה... אבל לכל החברות האלה סניפים בישראל

וגם לא היה להן סניף בישראל, קרוב לוודאי שהיה להן אחד קרוב יותר בלונדון למשל, שבו היו היו שלוחים לאון-סייט.
&nbsp
טיול לארה"ב אכן נהיה יקר יותר עם השנים והופך יותר ויותר למותרות שאין לדור הY פריבילגיה להרשות לעצמו.
 

zaske

New member
אני לא אגיד שלא עשיתי קצת site seeing

אבל בדיעבד, הייתי צריך לעשות פחות, אולי הייתי יוצא עם עוד חוזה, מהצד המזרחי.
רוב המשפחה שלי במזרח. העדיפות הראשונה היתה ניו יורק , ולגור בניו ג'רזי (כן , אני יודע, חצי שעה פלוס נסיעה לכיוון, היום זה שעה וקצת מהבית לעבודה).
 

user32

Well-known member
מנהל
נהיה יקר יותר??

אני לא טיילן גדול אבל לעניות דעתי מחירי הטיסות ירדו בשנים האחרונות שלא לדבר על לואו קוסט מתאים במיוחד לרווקים. תוסיף אתרים כמו ABNB וכל אתרי ההשוואות למיניהם ואם אתה נוסע בעונה המתאימה אפשר לעשות זאת מאוד בזול.
אני עם שלושה ילדים בבתי ספר כך שכבר שכחתי איך נראית המילה "זול"
 

ipv6

Member


hadooper פשוט משלשל מהפה.. (סליחה על הוולגריות)
אין לי תיאור אחר לבליל השטויות שלו..

שלא לדבר על זה שאם הולכים להתראיין מקבלים "חופשה" של יומיים שלושה כשחלק גדול מהם מוקדם לראיון בחברה עצמה, אז בת'כלס מה שחוסכים זאת הטיסה בלבד..
 

hadooper

New member
אין לואו-קוסט מישראל לארה"ב, עדיין עד כמה שידוע לי.

&nbsp
מחירי השכירות והמלונאות התייקרו במיקומים המרכזיים וגם הם נמצאים בכיוון מעלה, כנ"ל גם יוקר המחיה באותם אזורים (מזון, תחבורה, תרבות, בילוי וכד').
&nbsp
מחרי הנסיעה באובר או במוניות בתוך מנהטן די זהים ולא יצא לסוע לאנשהו בתוך בפחות מ50$, כך שהרושם שלי הוא שמהפכת הנסיעות השיתופיות לא באמת הוזילה מחירים.
&nbsp
מחירי הטיסות מאד התקיירו בשנה האחרונה.
 

user32

Well-known member
מנהל
אז יהיה בקרוב

https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.3951147

בNY אתה יכול להסתדר מצויין בתחתית. אין לי מושג למה לשלם 50 דולר על נסיעה במונית וגם להפסיד חוויה תרבותית ויש גם אוטובוסים.

כך או כך, אתה לא מצפה שאני אתחיל להעלות כאן לינקים מבוקינג ודומיו. אני אסתפק באמירה כוללנית שלעובד הי-טק ישראלי ללא ילדים לא אמורה להיות שום בעיה כלכלית לטוס לחו"ל ולארה"ב בפרט.
 

hadooper

New member
הרבה אטרקציות מעניינות במנהטן הן בשעות הערב המאוחרות...

&nbsp
הייתי בסיור ערב קבוצתי שגלש קצת ללילה וכשהוא הסתיים, מצאתי את עצמי בהארלם (uptown), כששירותי המטרו כבר לא היו פעילים כדי לרדת ל- midtown. מזלי שהיה איתי עוד משתתף בקבוצה שהיה צריך במקרה להגיע לאותו אזור והתחלקנו בתשלום לנהג. אגב, גם המטרו שם לא כזה זול (וגם ברמה ירודה לדעתי מזה של הרבה ערים אירופאיות, אבל זה כבר נושא אחר)...
&nbsp
לגבי חברת WOW, אני לא בטוח שהיא תוזיל מחירים באופן מהותי והרבה פעמים תמצא דווקא טיסות זולות יותר בחברות שאינן לואו-קוסט.
 

hadooper

New member
אגב, המסקנה לא נכונה בעליל אבל כבר היה כאן דיון בנושא

&nbsp
בעבר בו הסברתי מדוע, אז אין טעם לעשות זאת שוב...
&nbsp
יוקר הנדל"ן גורם לצמצום הפעילות והצריכה של הדור הצעיר, כולל מותרות כמו טיולים לחו"ל, אבל גם דברים הרבה יותר בסיסיים שהמשק מפסיד מהם.
&nbsp
אתה פשוט לא רואה את התמונה הכוללת, כי אתה שייך לאותו דור מדושן עונג שרגיל שמשכנתאות לוקחים עד 200-300 אלף ש"ח.
&nbsp
 

user32

Well-known member
מנהל
כל אחד שיעשה את החשבון שלו

רק מזכיר לך שמסיבות כאלה ואחרות אתה למשל וויתרת על אלפי שקלים בשכר שלך כפי שכתבת בפוסט קודם. יוקר הנדל"ן מתחיל כשהילדים נולדים. לפני זה, אין שום בעיה כספית לגור באיזור המרכז. לא חייב להיות בדירה משלך בשד' רוטשילד, אם כי מכיר הרבה עובדי הי-טק שעושים גם את זה.
 

ipv6

Member
אחד הדברים שאני לא אוהב בפורום הזה

הוא שיש פה אנשים שנהנים "להכות" במי שטועה או מדבר שטויות.
אבל אני חייב לעשות את זה, אתה באמת מקבל כסף על לצאת מטומטם?

תכנס רגע לאתר של אובר ותראה כמה עולה נסיעה באובר X בין 2 יעדים במנהטן.
נניח china town ל-central park (נניח החלק הצפוני שלו)
מומחה כמוך בטח יודע שאלו יעדים שהם יחסית מרוחקים אחד מהשני שלו.
רמז זה הרבה פחות מ50 דולר. אז אפשר לעשות לא מעט נסיעות במחיר של פחות מ50 דולר לנסיעה בתוך מנהטן. כמובן שמי שהולך להתראיין בשביל לקבל טיסה חינם כנראה ירצה להשתמש ברכבת התחתית שהיא סבירה מאד בניו יורק וזולה משמעותית.

מצחיק שאתה קובע עובדות עם מספרים שאפשר לקחת ולבדוק ולא טורח לעשות את זה בעצמך..
 

zaske

New member
לא הבנתי, קיבלתי שהות יומיים בהייאט ביוניון סקוור בניו יורק

זה בסדר שנסעתי בסאבווי או שהייתי צריך להשתמש רק בליפט ואובר?
אגב,
הראיון האחרון היה בניו יורק, ביום ההולדת שלי (41). אמנם לא עברתי, אבל גם לא יצאתי דביל מושלם :)
והגשמתי סוג של חלום וטסתי באמירייטס, ביום ההולדת שלי.
500 גרם חומוס שופרא דשופרא בטרקלין מרחבא בדובאי עשו את דרכם לתוך הבטן :)
 

ipv6

Member
אני מניח שכמו כל אדם סביר

מה שעניין אותך בשהות הזאת בניו יורק זה לעבור את הראיונות ולקבל הצעת עבודה, שהערך שלה עבור בן אדם משחפש רילוקיישן הוא גבוה לאין שיעור מהמחיר של כמה נסיעות במונית \ נסיעה בסאב וויי.

ציינתי שמי מתכנן לבקר בארה"ב כחלק מתהליכי מיון כדי להרוויח טיסה חינם, כנראה שגם לא יעשה את הנסיעות שלו במוניות אלא ינסה לחסוך..
 

hadooper

New member
טוב, אולי תיקון קל...

&nbsp
הסתכלתי עכשיו בחשבוניות קודמות במייל שלי של תשלומים לאובר בזמן הטיול ומצאתי גם נסיעות ב30$ ו36$ בתוך מנהטן... אז מתקן... זה עדיין יקר לטעמי, כשמוסיפים את הטיפ של 10% שנהוג לתת לנהג... בייחוד כשמדובר במצבים בהם אין ברירה ושירותי המטרו לא זמינים.
&nbsp
ואגב, גם כששירות המטרו זמין, הרבה פעמים לא תוכל להיכנס, קורה באזורים מסויימים במנהטן בשעות העומס...
 

ipv6

Member
תסתכל במשערך של אובר

אפשר לעשות המון נסיעות בין יעדים שתיירים נוסעים אליהם בסכום של 20-30 דולרים.

קרה לי שלא הצלחתי \ רציתי להכנס למטרו כי הוא עמוס מדיי (לא בNY אלא בעיר אחרת) אבל המתנתי 10 דקות והגיע אחד פחות עמוס.

מה הטענה היותר רחבה שלך? שביקור בניו יורק מצריך נסיעות רבות במונית כי המטרו לא טוב? יש כנראה 8 מיליון שגרים שלא יסכימו איתך..

גם בהקשר היותר רחב, לאדם שרליקויישן לניו יורק עומד בשבילו על הפרק (מהנדס מנוס שכנראה עושה 30-35 ומעלה) לא הטיסה ולא מה שאתה מנסה, ללא הצלחה מרובה, להראות לגבי מחירי התחבורה לא משחק תפקיד..לא דור X דור Y ולא דור T

נראה לי שאתה פשוט מטריל..
 
למעלה