לידידנו הכופרים-שאלה בגיאולוגיה.

זה הרי טיפשי

האמונה בישות אלוהית היא הרי לא מבוססת בדיוק כמו אתאיזם. אין צודק וטועה בענייני אמונה. כל אחד מקבל בסופו של דבר את ההסבר שמתחבר לו עם תפיסת העולם. אף אחד לא באמת יודע מה היה לפני טריזיליוני שנים, וזה גם לא רלוונטי. מה שרלוונטי היא האמונה הפרטית של כל אחד.
 

uuuaaa

New member
ובכן

אני טוען שהאמונה הדתית שלי כן מבוססת. את מוזמנת לקרוא את הויכוחים כאן. אם מה שרלוונטי זה האמונה הפרטית של כל אחד, למה לי להיות יהודי ? למה לא נוצרי ? למה לסבול ? ומי שהאמונה הפרטית שלו היא לרצוח ? ומי שהאמונה הפרטית שלו היא כנף של ג'וק ?
 

Governor

New member
טעות. הנה סכום עקרונות אמונתך.

בא נתערב שאינך יכול לסתור אפילו אחד מהם: ארבעה העיקרים של הרמ"ג: (1) `אלהים` מעולם לא נראה לאיש, מעולם לא נגלה לאיש, ומעולם לא פעל פעולה מוכחת, אלא במקום אחד ויחיד - המעשיות, שחלקן בדוי בעליל, אשר באסופת ספורי המיתולוגיה היהודית. (2) אין _שום_ אשוש ארכאולוגי למעשיה כלשהי מן המיתולוגיה היהודית שקדמה למאה ה-9 לפנה"ס. (3) אין איש מסוגל להציע מבחן, בדיקה, או נסוי שניתן לבצעם או, למצער, להגותם ולו בחשיבה _תאורטית_ (gedanken experiment), כדי לגלות האם `בורא` קים או שמא הוא אך הזיה נוירופסיכואלקטרוכימית (ולהלן `הנפא"כ`) בתבן אשר בין אזני המאמינים. (4) המאמין אינו מסוגל להשלים עם אותו מקטע מן המציאות שהוא בעל אפי כאוטי/אקראי/סטוכאסטי, ולכן מחליף אותו בהנפא"כ, עליה הוא טוען שהיא דטרמיניסטית. מובן שפעולה זו _אינה_ משנה דבר, שכן העולם _אינו_ משתנה עקב `הכנסת` הנפא"כ לתמונה, והמאמין _עדיין_ נצב בפני מציאות כאוטית/אקראית/סטוכאסטית כמקודם, האדישה לבעיותיו הנפשיות. לכן נאלץ המאמין _גם_ לטעון בהתפתלות לא אינטליגנטית כי ההנפא"כ פועלת בדרך שהיא מעל הבנתו.
 

uuuaaa

New member
אתה טעות בייצור

כל טענותיך נטחנו עד דק. וזה לא בעיה בשבילי להכין רשימת עיקרים נגדית + 200 שאלות לפחות בנושאי מפץ גדול, הבלוציה שאין למדענים תשובות עליהם, וכל שכן לך, שאתה בסה"כ משנן בע"פ את ליהוגי המדענים.
 

uuuaaa

New member
גוברנור

תגיד לאיגרא שאני לא מגיב להודעותיו, ושאין שום שרידים ארכיאולוגיים להמצאות שכל במוחו. ושאם יחזור בתשובה אני מוכן לדבר איתו. ע"י תיווך.
 
למעלה