לידידנו הכופרים-שאלה בגיאולוגיה.

Igra Rama

New member
שטויות, מלל חסר פשר, כסת"ח ממדרגה

ראשונה. אם "גדול" פרשני ישראל (קרי הפרוורט רש"י) טוען שמשמעות הפסוק: "וְנֶפֶשׁ אָדָם--מִן-הַנָּשִׁים, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ מִשְׁכַּב זָכָר: כָּל-נֶפֶשׁ, שְׁנַיִם וּשְׁלֹשִׁים אָלֶף." היא שמדובר בנשים שגיליהן בין 1 יום ל-3 שנים. אזי ברור הוא מפרשנותו שילדה בת 3 ויום כן יכולה לדעת משכב זכר. משמע: רש"י פדופיל וסוטה מין וטוב שלא חי היום אחרת היה צריך לסרס אותו. ובמי שחוזר ומחרה אחריו צריך לטפל באותה הצורה. ישפוט נא הציבור הנבון עם איזו חבורת משוקצים בארבארים ונבערים יש לו עסק.
 
לידיעתך,

בפאפירוס איפובר (6:12 ואילך) מסופר על מאה ריבוא מתים מצריים. בהנחה שהמגילה אמורה להיות ריאלית, היא מהווה משקל נגד לאומדן שהבאת.
 
לוֹידֵעַ

לא קראתי את המקור, ואף לא את תרגומיו האנגליים... ציטטתי מ'תקופות בתוהו' (29). הספר התגלגל לידיי ב'בין הזמנים' והספקתי לציין לעצמי אי אלו נקודות ממנו טרם נרדמתי משיעמום.
 

Governor

New member
`לא קראתי את המקור, ואף לא את

תרגומיו האנגליים...ציטטתי מ'תקופות בתוהו'` הספר חובר בידי פרופ' לפסיכיאטריה, מוסמך אוניב' מוסקווה משנת 1921. לא בידי פרופ' להסטוריה. לא בידי אגיפטולוג. שם האיש: עמנואל וליקובסקי. רעיונותיו על תולדות מערכת השמש נחשבים לאידיוטיים מחמת אי-יתכנותם הפיסית. רק פונדמנטליסטים נוצרים ויהודים אמצום. הקהיליה המדעים דחתם בגחוך. הסכום: מנהל הבנק שלו, בחייו, ויורשיו, לאחר מותו, היו מסודרים. זה הכל. אז אתה אומר שלא קראת מקור (גם אני לא) ולא תרגום (אני כן). אינך יכול, אם כן, להצביע על מאה רבוא מתים מצריים. כך חשבתי... 19142893 20100029 2843926198B
 

Igra Rama

New member
שכחת מס' אפשרויות נוספות.

אפשר להיות פסנתרן דגול ואז בטח תנוח עליך רוח הקודש. אפשר לעשן ג'וינט ואז לדבר במשפטים חסרי משמעות כמו שאתה עושה עכשיו.
 

Igra Rama

New member
טוב בסדר

כשאין לך תשובה אז אתה מתחמק עם הערות מתחכמות.
 

Governor

New member
`מוות קליני` _אינו_ מונח רפואי

מקצועי, אלא מונח `עממי` בשפת הדיוטות. `מוות קליני` _אינו_ מוות כלל, ומובן ש_אינו_ מוכיח מה שנטען כי הוא `מוכיח` - קיום `נשמה`. בא נדבר על זה, ואפריך _כל_ טענה שלך ושל בני מינך בענין. זו _התחיבות_.
 
מציק לי

נורא פוגע בי ומצער אותי שהרבה אנשים דתיים נוהגים לקחת "וטו" על חיים בעלי תוכן ומשמעות ותכלית. לפעמין נוצר בי רושם שאני נדמית בעיני אנשים דתיים כיצור נהנתן, שלא חושב על אף אחד זולת עצמו, שאין לו בעיניו שלו כל מטרה והקיום שלו הוא ארעי. יש חילוניים שלא חושבים, ויש דתיים שלא חושבים. התופעה היא אנושית, לא דתית. המדע הוא לא נחלת החילוניים בלבד, כשם שהתורה היא לא נחלת הדתיים בלבד. אני מרשה לעצמי לשאול- מה עניין שמיטה להר סיני??? איך קשרת את עניין המדע לאמונה חילונית?? אדם חילוני לא מאמין במדע! הוא מציב לעצמו ערכים ומטרות ותכלית, הוא לא מאמין בתאוריית האבולוציה כתורה, הוא לא מונע על ידיה!! המפץ הגדול לא מכתיב לאדם חילוני את אורח חייו!!! המדע הוא חלק מההפתחות האנושית, והוא לא מספק תחליף לערכים. אגב, יש גם הרבה מדענים דתיים, אם זה מעניין אותך. אני לא יכולה שלא להעלב מכך שיש אנשים שרואים בי אדם שחי חיי שיקוץ, שאיננו חושב על תכלית הקיום שלו, ושאיננו מרכיב לעצמו תפיסת עולם שהיא שוות ערך לתפיסה דתית, מעצם היותה "תפיסת עולם", כלומר, הזכות הפרטית של כל אדם לראות את החיים בצורה שונה, שהיא לגיטימית לחלוטין.
 

uuuaaa

New member
ובכן

חילוני לא מאמין במדע ? במה את כן מאמינה ? יש לך תיאוריה חדשה אודות התהוות היקום ? והאדם ? והחיות ? המדע נותן חלופה לתיאוריה הדתית של בריאת העולם. אמנם אין הכרח לומר שזה מה שגורם לחילוני לחיות כרצונו, כי בכל מקרה הוא היה יכול לטעון שאנחנו לא מעניינים את אלוקים, אשר עזב את העולם. אני לא חושב שאת חיה חיי שיקוץ. אני חושב שאת מעדיפה לחיות כרצונך למרות האמת הגלויה. ממה יש לך להיעלב ? האם אני נעלב כשחילוני אומר לי שאני חי בשקר, ורודף אחרי הבלים ? או כשנוצרי/מוסלמי אומר לי שאני כופר ואלך לגיהנום ? לא מעניין אותי מה הם אומרים, אני לא מאמין בדברים שלהם. אם את חושבת שיש לך תפיסת עולם רצינית שיהיה לך כל טוב. מה אכפת לך מה אומרים עליה ?
 
המדע הוא לא דבר המכתיב לי ערכים

ראשית כל, אני לא טוענת שאלוהים עזב את העולם, הוא לחלוטין לא נמצא בעולם המושגים שלי. שנית,אנשים חילוניים אולי רואים בתאוריות המדעיות הסברים לתופעות בטבע, אבל הם לא שואבים את הערכים שהם מציבים כעליונים בחייהם, מאותן תאוריות מדעיות, כפי שאנשים דתיים שאובים את ערכיהם מהתורה. אני לא נפגעת ממה שאנשים אומרים על תפיסת העולם שלי, אלא על העובדה שהם לא סובלניים כלפיה, שהם לא מוכנים להכיר בה כאופציה הלגיטימית שלי (ושל כל אדם) לראות את העולם.
 

גוססי

New member
נוחות אינה ענין חומרי

"רוב מוחלט של האנשים מחפשים הנאות מיידיות" האם כוונתך לאותם בני אדם שכל יום, במקום לבלות על שפת הים, הולכים לעבודה, משקיעים בה 9-10 שעות ביום ובכסף שהרויחו הם מממנים לימודים גבוהים לילדיהם או מסייעים להם להתבסס בתחילת דרכם בחיים? כך נוהג הרוב וכך דרכו של עולם. "כן יש לך את היומרה לחשוב שאנשים צריכים לחיות כמוך" לא נכון. כל אחד רשאי לעשות בחייו כל מה שנוח ונעים לו, כל עוד נטל פרנסתו אינו נופל על כתפי. "אתה ודאי מאמין שאנשים דתיים מבזבזים את זמנם בלימוד תורה וקיום מצוות" נכון, כך אני מאמין, אולם הדבר לא היה מטריד אותי אלמלא נאלצתי אני לפרנס אותם. "אלא, שלא מעניין אותך מה אחרים עושים, העיקר שלא יפריעו לך" סוף סוף אמרת דבר אחד נכון. "האם שאלות כמו "מי אני, איך נוצרתי, איך העולם נוצר, האם יש תכלית לחיים שלי" אינם חשובות עבורך ?" דוקא כן. השקעתי בשאלות אלה מחשבה רבה והגעתי לתשובות שעד היום טרם הוכחו כשגויות. "אני מאמין שה' כן מתעניין במה שאני חושב, והדבר הכי חשוב מבחינתו זה הכוונה" זו אולי דעתך האישית, אבל ההלכה שופטת אותך על מעשיך ומחדליך, לא על אמונתך. "אני לגמרי לא בטוח שלא הייתי מרגיש בנוח יותר להיות חילוני" לא אם אתה מאמין באמת ובתמים שעליך לקיים את המצוות. נוחות היא קודם כל היות אדם שלם עם עצמו, ומי שנאלץ להתכחש לאמונותיו הבסיסיות ביותר לעולם לא יגיע לשלמות זו. "אבל בלי אמונה בלב זה לא שווה כלום" זה בדיוק מה שאני טוען - אדם חש בנוח רק כאשר הוא עושה את צו ליבו. "הדתיות שלי אינה נמדדת ע"י החברה הסובבת, אלא אך ורק ע"י ה'" האם האל מדבר אליך? מתי בפעם האחרונה קיבלת ממנו פידבק חד משמעי אודות מידת דתיותך? מדוע אני לא שומע ממנו?
 

uuuaaa

New member
ובכן

אותם אנשים עליהם אתה מדבר עושים זאת מחוסר ברירה. האם הם לא היו מעדיפים במקום לעבוד- להיות מליונרים עם הרבה בתים ומכוניות ואיים פרטיים וברכות שחיה ונשים יפות וליסוע לטיולים בכל העולם ולאכול במסעדות הכי טובות ולראות סרטים הצגות וקונצרטים בלי הגבלה ? למען האמת יש לי לא מעט הערכה לאותם אנשים שחושבים שהם חיים רק פעם אחת, ובכל זאת הם עובדים 90% מהזמן ע"מ להנות 10% מהזמן במקום לפרוץ לבנק. הערכה מלווה בהרבה רחמים. אתה לא מפרנס אף חרדי. לא קשה להוכיח את זה. אבל לשם כך הוקם פורום חופש. האם המדע לא סייע לך רבות למצוא תשובות לשאלות שהזכרתי (כלומר שאין תכלית חיצונית לחיים שלך) ? "ההלכה שופטת אותי על מעשיי ומחדליי" נכון, ואותה ההלכה גם קובעת שמעשים בלי אמונה וכוונה לא שווים כלום. שכחתי גם לציין מקור חשוב מאוד, שאנו קוראים 3 פעמים ביום: "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך" "ולעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם" (מתוך קריאת שמע) יכולה היתה להיות לי נוחות גופנית ונפשית בתור חילוני, עם חששות בלב שמא אני טועה, אך הייתי מוצא דרך להשכיח זאת ממני ולהעסיק את עצמי, וליצור לעצמי משמעויות לחיים, כמו שרוב החילוניים עושים. "אדם חש בנוח רק כאשר הוא עושה את צו ליבו" אבל אני לא עושה את צו ליבי. אני עושה מה שההלכה רוצה ממני שאעשה. ה' כן מדבר איתי, אך לא בדרכים מקובלות, אלא ע"י סימנים ורמזים. והוא עושה לי טובה גדולה בזה שהוא לא מתגלה אליי ישירות, כי זה מאפשר לי "בחירה חופשית" וזה מאפשר לו לתת לי שכר על בחירתי בטוב. ובכל מקרה, אם אני רוצה פידבק אני יכול להשוות את מעשיי לציוויי התורה ולבדוק האם הם נעשו כמו שצריך, ומה יש לי לתקן ולשפר. וגם אם לא אז לאחר שאמות אני אראה אותו ואשמע מה דעתו על מה שעשיתי בעולם-הזה. התשובות לשאלות האחרונות שלך נמצאות גם כן בפיסקה האחרונה.
 

גוססי

New member
נראה שאינך מכיר מיליונרים

"האם הם לא היו מעדיפים במקום לעבוד- להיות מליונרים עם הרבה בתים ומכוניות ואיים פרטיים וברכות שחיה ונשים יפות וליסוע לטיולים בכל העולם ולאכול במסעדות הכי טובות ולראות סרטים הצגות וקונצרטים בלי הגבלה ?" ברור שכולנו היינו מעדיפים להיות עשירים, אבל אם תבדוק מה עושים רוב המיליונרים תגלה שהם ממשיכים לעבוד למרות שלכאורה יכלו להעביר את ימיהם בבילויים בלבד. ולא רק העשירים, גם אנשים מהשורה עובדים יותר ממה שמתחייב לצורך פרנסתם. מדוע זה כך? כי עבודה מעניקה משהו שבילוי גרידא אינו מעניק. המשהו הזה הוא תחושת ההישג, אותה תחושה שדחפה את האנושות משחר קיומה והפכה אותה למשהו שונה, למין שאינו נסוג לאחור לנוכח שום מכשול. "למען האמת יש לי לא מעט הערכה לאותם אנשים שחושבים שהם חיים רק פעם אחת, ובכל זאת הם עובדים 90% מהזמן ע"מ להנות 10% מהזמן במקום לפרוץ לבנק" אם אתה חושב שאנשים עובדים כדי שאח"כ יוכלו לבלות, סימן הוא שאין לך מושג מה מניע את האדם. "אתה לא מפרנס אף חרדי. לא קשה להוכיח את זה" אדרבא, הוכח זאת. "האם המדע לא סייע לך רבות למצוא תשובות לשאלות שהזכרתי (כלומר שאין תכלית חיצונית לחיים שלך)" לא ממש. ליתר דיוק, לא מדעי הטבע. ברור שעשיתי שימוש במתודה המדעית כדי להגיע למסקנותי, אבל לא שאלתי מדענים מה דעתם על הנושא. "נכון, ואותה ההלכה גם קובעת שמעשים בלי אמונה וכוונה לא שווים כלום" באמת? נא הצג מקורות. "יכולה היתה להיות לי נוחות גופנית ונפשית בתור חילוני, עם חששות בלב שמא אני טועה, אך הייתי מוצא דרך להשכיח זאת ממני ולהעסיק את עצמי, וליצור לעצמי משמעויות לחיים, כמו שרוב החילוניים עושים" אם היית עושה זאת סימן שאמונתך אינה חזקה. "אבל אני לא עושה את צו ליבי. אני עושה מה שההלכה רוצה ממני שאעשה" האם לבך אינו מצווה אותך לצית להלכה? "ה' כן מדבר איתי, אך לא בדרכים מקובלות, אלא ע"י סימנים ורמזים" אהה, הבנתי. וכיצד אתה יודע שאתה מפרש את רמזיו נכונה? "והוא עושה לי טובה גדולה בזה שהוא לא מתגלה אליי ישירות..." אז מדוע הוא גרם עוול לאבותינו בהתגלותו אליהם במעמד הר סיני? לא יפה... "... כי זה מאפשר לי "בחירה חופשית" וזה מאפשר לו לתת לי שכר על בחירתי בטוב" אלוהים כל יכול; אין לו שום בעיה לתת לך שכר גם על מה שעשית בעל כרחך. "אם אני רוצה פידבק אני יכול להשוות את מעשיי לציוויי התורה ולבדוק האם הם נעשו כמו שצריך" כוונתך היתה לומר "האם הם נעשו כמו שצריך היה לעשותם לפני כך וכך אלפי שנים", הלא כן? מי ערב לך שאלוהים לא שינה את דעתו בזמן שחלף ממתו תורה? "וגם אם לא אז לאחר שאמות אני אראה אותו ואשמע מה דעתו על מה שעשיתי בעולם-הזה" חוששני שאז כבר יהיה מאוחר מדי...
 

uuuaaa

New member
בא נבדוק

אם נשאל כמעט כל בנאדם ממוצע, העובד לפרנסתו, מה הוא בוחר: להמשיך לעבוד ולהתפרנס בקושי או להפסיק לגמרי לעבוד ולזכות בכל ההנאות שציינתי לעיל, שנינו יודעים מה תהיה התשובה, לא ? אני בכלל לא בטוח שרוב המיליונרים עובדים. גם אם כן, ודאי לא יותר משעתיים ביום. לפחות 50% מהחרדים עובדים ומשלמים מיסים. כולם משלמים מע"מ. לפי מה ששמעתי כרבע מהמאיון העליון הם חרדים, כך שהם מכניסים למדינה הרבה השקעות ומיסים. המדינה משקיעה כל-כך הרבה במוסדות תרבות חילוניים שרגלו של חרדי כמעט ולא דורכת שם (איצטדיונים, תיאטרונים, קניונים, מוזיאון רבין, אוניברסיטאות, מוזיאונים, אולמות ספורט, מופעי תרבות, פסטיבלים, קולנוע, משכורות אינסופיות לבכירים ועוד ועוד) שנשווה בין תקציב של אוניברסיטה לתקציב של ישיבה ? בקיצור, אני יכול להמשיך, אבל אני טוען שהחרדים יכולים לפרנס את עצמם טוב מאוד. ומי אמר שאתה מפרנס חרדים, אולי אתה מפרנס ערבים, או קיבוצים (שמחקו להם 16 מילארד שקל והם רק מביאים הפסדים) אולי אתה מפרנס את סלי הקליטה של הגויים שאתם מביאים מרוסיה ? אולי אתה מפרנס את הפלסטינים ואת ערפאת עם כל הכספים שאנו נותנים להם בגלל השמאל ? ההלכה קובעת ש"מצוות צריכות כוונה" (בשו"ע, לא זוכר איזה סימן, אבל אני יכול למצוא), ויש לכך כל-כך הרבה מקורות, וניתן להסתפק במה שהבאתי כבר. מוחי מצווה אותי לציית להלכה, אך ליבי - לא. בד"כ להיפך. למזלי, המוח שולט בד"כ. לכך אחד יש את השפה האישית שלו עם ה'. ה' היה חייב להתגלות לאבותינו, כך מתאפשרת בחירה חופשית לכל הדורות הבאים. הם היו בדרגה גבוהה, והבחירה שלהם לא הושפעה. הם גם חטאו בחטא העגל. כך שכן היתה להם בחירה. ה' רוצה לתת לי שכר רק על מה שהתאמצתי עבורו. הוא יודע שאנחנו מתביישים לקבל מתנות חינם. למה שה' ישנה את דעתו ? האם הוא מושפע ממה שקורה כאן בעולם ? האם הוא לא ידע מראש בדיוק לאן העולם יתפתח ? האם הוא מוגבל בזמן ? לילה טוב.
 

Igra Rama

New member
"לפחות 50% מהחרדים עובדים ומשלמים

מיסים". שקר וכזב. לפחות שני שליש מהחרדים מקבלים קצבאות מהמדינה על פאראזיטיות. "ה' היה חייב להתגלות לאבותינו, כך מתאפשרת בחירה חופשית לכל הדורות הבאים. הם היו בדרגה גבוהה..." לא, זה משפט חיווי, אין לך ראיות לקיום אלוהים, אין לך ראיות לקיום אבות, אין לך ראיות להתגלות כזו.
 
מאת : שחר אילן

גם זו שיטה, להביא חומר ישן בן 5 שנים, המפורסם בעיתון הארץ, שכולנו יודעים מה המשקל שהוא נותן לחשיבות אימות הנתונים כשמדובר בכתבות אנטי חרדיות, ונכתב על ידי כתב שכולנו יודעים מה מידת האמינות שלו בכל הנוגע לכתבות חרדיות. ועכשיו אנו מבינים את הדוגמא האישית שאיגרא רמא מביא בדבריו אלו: האם נתקלת פה במישהו מבאי הפורום ה"כופרים" שאינו ישר ?
 

Igra Rama

New member
הבט

שוטה קטן, שחר אילן הוא כתב הארץ, העיתון הכי אמין בישראל. מטבע הדברים כאשר יש חברה מושחתת ונבערת כמו החברה החרדית סביר להניח שיהיו יותר כתבות שליליות מאשר חיוביות עליה. האם זה נכון שאתה חוזר בתשובה ? זה מסביר את רמתך האפסית.
 
למעלה