הטענה שלך "בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה
אני טוען שלשני הצדדים אשמה באותה המידה
ואני חושב שלהתייחס להנהלת רכבת ישראל כאילו היא חיה בעולם שבו היא יכולה לקבל החלטות ניהוליות כראות רצונה, זה להתעלם מפיל שמן וגדול שעומד באמצע החדר ואוחז בהגה של הקטרים...
לדעתי האישית, על מנת להפעיל קווים מסוימים למשך יותר שעות, בהנהלת הרכבת נאלצו לתת מתנות לעובדים במקום אחר.
אומנם זו (אולי) ההחלטה של הנהלת הרכבת איזה קו לתגבר ועל חשבון איזה קו זה יהיה, אבל בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה לקחת את ההחלטה הזו מלכתחילה.
 
השורה התחתונה, ובזה אני אסגור את הדיון הזה מצידי, הוא ששירות של 2 רכבות במוצ"ש, כשהאחרונה שבהן היא מ 19:30, וכשאין שום אפשרות סבירה לנסוע לת"א ולחזור ברכבת (אלא אם אתה מעוניין לתת כיף למאבטח של התחנה ולחזור) - הוא שירות מתחת לכל ביקורת.
לטעמי, חייבים שלא לספור את ימי שבת בכרטיס ה"גמיש 30" של רכבת ישראל, כל עוד היא לא מפעילה שירות נורמלי בכפוף למגבלות הרגולטוריות שקשורות בשבת ואשר קיימות לצערנו במדינה.
גם ככה אתם לא עובדים עד פאקינג 18 בערב, אז ביום כזה גם לחתוך ב 20 הביתה?! זה יום בו הייתי מצפה שהרכבת תעבוד עד 2 בלילה. לא תפסיק לעבוד ב 19:30.
 
 
הטענה שלך "בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה
לקחת את ההחלטה הזו מלכתחילה" לא מבוססת.
עם ועד העובדים הזה יש בכל לילה רכבות לילה שנהגים עובדי הרכבת נוהגים בהן.
הם והפקחים ממילא עובדים ברכבת ולא משנה להם אילו תחנות פתוחות ואילו לא. ובכל זאת בכל לילה בתל אביב פתוחה רק תחנה אחת. בלילות ממילא עובדים בתחנות רק מאבטחים שהם אינם עובדי הרכבת אלא עובדים במיקור חוץ. אז בגלל מי רק תחנה אחת פתוחה בלילה בתל אביב? בגלל הועד או בגלל ההנהלה?
לועד לא משנה באילו שעות תחנות הרכבת פתוחות. אבל להנהלה זה כן משנה.
אתה מתעקש לטעון ששעות הפעילות בכל קו במוצ"ש נקבעות בפועל על ידי הועד, אבל ללא קשר לשום ועד, האינטרס לחסוך בעלויות הפעלת תחנות הוא של ההנהלה ולא של הועד וכמובן ששעות הפעלת תחנות משפיעות על שעות הפעלת קווים.
אם ההנהלה רוצה להפעיל את תחנות יבנה מערב, משה דיין, בת ים, חולון, בני ברק, פתח תקוה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון רק שעתיים-שלוש במוצ"ש ואת תחנות בית שמש וירושלים מלחה רק שעתיים במוצ"ש, אז ללא קשר לשום ועד, ההנהלה תקבע ששעות פעילות הקווים שמשרתים את התחנות הללו יהיו כפי שהן.
והמשפט האחרון שלך שוב טועה ומטעה - הרכבת לא מפסיקה לעבוד ב 19:30, אלא אם מבחינתך קיים ברכבת ישראל רק קו יבנה מערב - תל אביב.
הרכבת עובדת במוצ"ש רצוף. יש קווים שעובדים עד 19:30. זה התיאור הנכון.
והנסיון שלך לצייר תמונת מצב כאילו בגלל הועד הרכבת עובדת במוצ"ש רק שעתיים הוא מוטעה ומטעה.
אם באמת העובדים היו קובעים שחותכים הביתה אחרי זמן עבודה קצר, הם לא היו עובדים על הקו הארוך של נהריה - באר שבע בכל מהלך המוצ"ש. הם ודאי היו מעדיפים לעבוד בקו הקצר יותר של הוד השרון - אשקלון ולחתוך הביתה מהר יותר.
איך שלא תסובב את זה - האחריות על לו"ז הרכבת, על שעות פעילות הקווים ועל שעות פעילות התחנות היא של הנהלת הרכבת.
ולטענות שלך אין בסיס, מעבר לסטיגמה שקיימת על ועד עובדי הרכבת.