ח"ח לרכבת ישראל על שיפור השירות במוצ"ש בשעון חורף

מצב
הנושא נעול.
ח"ח לרכבת ישראל על שיפור השירות במוצ"ש בשעון חורף


ח"ח לרכבת ישראל על שיפור השירות במוצ"ש בשעון חורף

עד עתה, בשעון חורף הרכבות היו יוצאות לאחר 18:30 גם כשהשבתות היו יוצאות ב-17:15 ואילו בלו"ז החדש שהחל היום, הם מוציאים בשבתות שיוצאות מוקדם במיוחד (מהיום ועד סוף דצמבר להערכתי) רכבות עוד לפני 18:00.
במקרה הייתי בפארק הכט הערב וראיתי את הרכבות הראשונות שיצאו מחיפה דרומה והן היו די מלאות.
 
נחמד! אכן בחוברת החדשה יש שלושה לוחות זמנים נפרדים למוצ"ש:

ח"ח לרכבת ישראל על שיפור השירות במוצ"ש בשעון חורף

עד עתה, בשעון חורף הרכבות היו יוצאות לאחר 18:30 גם כשהשבתות היו יוצאות ב-17:15 ואילו בלו"ז החדש שהחל היום, הם מוציאים בשבתות שיוצאות מוקדם במיוחד (מהיום ועד סוף דצמבר להערכתי) רכבות עוד לפני 18:00.
במקרה הייתי בפארק הכט הערב וראיתי את הרכבות הראשונות שיצאו מחיפה דרומה והן היו די מלאות.
נחמד! אכן בחוברת החדשה יש שלושה לוחות זמנים נפרדים למוצ"ש:
שבת אוקטובר-ינואר, שבת ינואר-מרץ, ושבת שעון קיץ.
&nbsp
 

benshap2

New member
שיפור בשירות?! רכבת אחרונה(!) מת"א ליבנה מערב ב 19:27 בערב

ח"ח לרכבת ישראל על שיפור השירות במוצ"ש בשעון חורף

עד עתה, בשעון חורף הרכבות היו יוצאות לאחר 18:30 גם כשהשבתות היו יוצאות ב-17:15 ואילו בלו"ז החדש שהחל היום, הם מוציאים בשבתות שיוצאות מוקדם במיוחד (מהיום ועד סוף דצמבר להערכתי) רכבות עוד לפני 18:00.
במקרה הייתי בפארק הכט הערב וראיתי את הרכבות הראשונות שיצאו מחיפה דרומה והן היו די מלאות.
שיפור בשירות?! רכבת אחרונה(!) מת"א ליבנה מערב ב 19:27 בערב
במוצ"ש זה שיפור השירות??
&nbsp
כל הכבוד להם על שהרכבות מתחילות לעבוד יותר קרוב לצאת השבת, אבל למה אם הרכבות מתחילות לעבוד ב 18:00 עדיין יש 2 רכבות כל מוצ"ש?!
זה נראה לכם הגיוני שהרכבת הבאה אחרי 20 בערב תגיע לתחנה ב 6 בבוקר?
&nbsp
גם צפונה הרכבת האחרונה ב 20:33...
&nbsp
במילים אחרות הקדימו את הכל אבל הועד לא הסכים לעבוד יותר משעתיים במוצ"ש...
 
הלו"ז של קו הוד השרון-אשקלון במוצ"ש פשוט לא הגיוני!

שיפור בשירות?! רכבת אחרונה(!) מת"א ליבנה מערב ב 19:27 בערב
במוצ"ש זה שיפור השירות??
&nbsp
כל הכבוד להם על שהרכבות מתחילות לעבוד יותר קרוב לצאת השבת, אבל למה אם הרכבות מתחילות לעבוד ב 18:00 עדיין יש 2 רכבות כל מוצ"ש?!
זה נראה לכם הגיוני שהרכבת הבאה אחרי 20 בערב תגיע לתחנה ב 6 בבוקר?
&nbsp
גם צפונה הרכבת האחרונה ב 20:33...
&nbsp
במילים אחרות הקדימו את הכל אבל הועד לא הסכים לעבוד יותר משעתיים במוצ"ש...
הלו"ז של קו הוד השרון-אשקלון במוצ"ש פשוט לא הגיוני!
איך בקו הכי תדיר בימי חול יש רק שתי רכבות במוצ"ש?!
 
במוצ"ש הביקוש הרב ביותר הוא לקווים הבינעירוניים

הלו"ז של קו הוד השרון-אשקלון במוצ"ש פשוט לא הגיוני!
איך בקו הכי תדיר בימי חול יש רק שתי רכבות במוצ"ש?!
במוצ"ש הביקוש הרב ביותר הוא לקווים הבינעירוניים
ל/מ נהריה וחיפה ול/מ באר שבע.
גם בימי שישי זה כך.
בקטע הוד השרון - תל אביב בימי שישי יש רכבת אחת בשעה.
בימי חול הביקוש לקווים הפרבריים הרבה יותר גבוה.
במוצ"ש אין פקקים בתוך הערים ולכן לרכבים פרטיים ולאוטובוסים יש יתרון של נגישות טובה יותר לעומת הרכבת.
התפקיד העיקרי של הרכבות בקו הוד השרון - אשקלון / באר שבע במוצ"ש הוא קישור לרכבות הבינעירוניות.
מי שירצה להגיע מהוד השרון או מכפר סבא או מבת ים או מראשון לציון לתל אביב במוצ"ש בדרך כלל לא יבחר ברכבת.
 

benshap2

New member
אז למה הימים הללו נספרים בחופשי חודשי?

במוצ"ש הביקוש הרב ביותר הוא לקווים הבינעירוניים
ל/מ נהריה וחיפה ול/מ באר שבע.
גם בימי שישי זה כך.
בקטע הוד השרון - תל אביב בימי שישי יש רכבת אחת בשעה.
בימי חול הביקוש לקווים הפרבריים הרבה יותר גבוה.
במוצ"ש אין פקקים בתוך הערים ולכן לרכבים פרטיים ולאוטובוסים יש יתרון של נגישות טובה יותר לעומת הרכבת.
התפקיד העיקרי של הרכבות בקו הוד השרון - אשקלון / באר שבע במוצ"ש הוא קישור לרכבות הבינעירוניות.
מי שירצה להגיע מהוד השרון או מכפר סבא או מבת ים או מראשון לציון לתל אביב במוצ"ש בדרך כלל לא יבחר ברכבת.
אז למה הימים הללו נספרים בחופשי חודשי?
עד עכשיו היה להם תירוץ, התחילו מאוחר אז עבדו לא הרבה שעות.
2 רכבות בין 18-20 ולסגור את הבאסטה, כך שאפילו הלוך חזור אי אפשר להספיק, נראה לך סביר??? עזוב, זה בולשיט. הרכבת צריכה לפעות עד 23 לפחות, לא עד 19:30 בערב.
 

amit1270

New member
מתי התמנית לדובר ועד עובדי הרכבת?

במוצ"ש הביקוש הרב ביותר הוא לקווים הבינעירוניים
ל/מ נהריה וחיפה ול/מ באר שבע.
גם בימי שישי זה כך.
בקטע הוד השרון - תל אביב בימי שישי יש רכבת אחת בשעה.
בימי חול הביקוש לקווים הפרבריים הרבה יותר גבוה.
במוצ"ש אין פקקים בתוך הערים ולכן לרכבים פרטיים ולאוטובוסים יש יתרון של נגישות טובה יותר לעומת הרכבת.
התפקיד העיקרי של הרכבות בקו הוד השרון - אשקלון / באר שבע במוצ"ש הוא קישור לרכבות הבינעירוניות.
מי שירצה להגיע מהוד השרון או מכפר סבא או מבת ים או מראשון לציון לתל אביב במוצ"ש בדרך כלל לא יבחר ברכבת.
מתי התמנית לדובר ועד עובדי הרכבת?
שום תירוץ לא יעזור. השירות במוצ"ש צריך להתרחב. שיפעילו רכבת אחת בשעה, אבל עד שעה נורמלית.
 
מה הקשר לועד עובדי הרכבת? לא הועד קובע את הלו"ז ומספיק

מתי התמנית לדובר ועד עובדי הרכבת?
שום תירוץ לא יעזור. השירות במוצ"ש צריך להתרחב. שיפעילו רכבת אחת בשעה, אבל עד שעה נורמלית.
מה הקשר לועד עובדי הרכבת? לא הועד קובע את הלו"ז ומספיק
לתלות כל החלטה של הרכבת בועד.
מספיק עם ההנחות הללו להנהלת הרכבת.
את התלונות על הלו"ז צריך להפנות להנהלה ולגורמים ברכבת שאחראים על קביעת הלו"ז ולא לועד.
(אני לא דובר הועד, אבל גם לא נותן חסינות להנהלת הרכבת ותולה כל דבר בועד).

עובדה שהועד לא עושה שום בעיה עם הפעלת הרכבות הבינעירוניות במוצ"ש. אז לכתוב "במילים אחרות הקדימו את הכל אבל הועד לא הסכים לעבוד יותר משעתיים במוצ"ש..."' כפי ש benshap2 כתב, זה תיאור לא נכון של המצב.
הרכבת פועלת לא רק בין יבנה מערב לתל אביב ויש לה אי אילו עוד כמה קווים ותחנות שפועלים הרבה יותר משעתיים במוצ"ש...

אם יש רק שתי רכבות בקו מסוים במוצ"ש זה לא בגלל הועד, אלא בגלל שכך החליטה הנהלת הרכבת.

אני כתבתי על ההבדל בין ימי חול למוצ"ש מבחינת הביקוש לקוים השונים בהקשר של מה שאיליה כתב, לא כתבתי אפילו פעם אחת שרק שתי רכבות בקו מסוים במוצ"ש (אגב, יש קו אחר שיש בו רק רכבת אחת במוצ"ש) זה בסדר.
ואת התלונות על כך צריך להפנות להנהלת הרכבת.
 

amit1270

New member
אל תיעלב. לא התכוונתי ברצינות

מה הקשר לועד עובדי הרכבת? לא הועד קובע את הלו"ז ומספיק
לתלות כל החלטה של הרכבת בועד.
מספיק עם ההנחות הללו להנהלת הרכבת.
את התלונות על הלו"ז צריך להפנות להנהלה ולגורמים ברכבת שאחראים על קביעת הלו"ז ולא לועד.
(אני לא דובר הועד, אבל גם לא נותן חסינות להנהלת הרכבת ותולה כל דבר בועד).

עובדה שהועד לא עושה שום בעיה עם הפעלת הרכבות הבינעירוניות במוצ"ש. אז לכתוב "במילים אחרות הקדימו את הכל אבל הועד לא הסכים לעבוד יותר משעתיים במוצ"ש..."' כפי ש benshap2 כתב, זה תיאור לא נכון של המצב.
הרכבת פועלת לא רק בין יבנה מערב לתל אביב ויש לה אי אילו עוד כמה קווים ותחנות שפועלים הרבה יותר משעתיים במוצ"ש...

אם יש רק שתי רכבות בקו מסוים במוצ"ש זה לא בגלל הועד, אלא בגלל שכך החליטה הנהלת הרכבת.

אני כתבתי על ההבדל בין ימי חול למוצ"ש מבחינת הביקוש לקוים השונים בהקשר של מה שאיליה כתב, לא כתבתי אפילו פעם אחת שרק שתי רכבות בקו מסוים במוצ"ש (אגב, יש קו אחר שיש בו רק רכבת אחת במוצ"ש) זה בסדר.
ואת התלונות על כך צריך להפנות להנהלת הרכבת.
אל תיעלב. לא התכוונתי ברצינות
ברור שהוועד לא מחליט לבד, אבל במקרים מסוימים ניתן להבחין ב"עקבות" של עבודתו, ולך תדע מה ההסדר עם הקו הזה בניגוד לקווים אחרים. אני מניח שיש כאן בעיקר רשלנות וחוסר מחשבה ולא משהו מכוון וככל הנראה זו לא באמת עבודה של הוועד, אבל למה להרוס את הכיף...
 
זה לא קשור להסדר בניגוד לקווים אחרים. בקו לבית שמש וירושלים

אל תיעלב. לא התכוונתי ברצינות
ברור שהוועד לא מחליט לבד, אבל במקרים מסוימים ניתן להבחין ב"עקבות" של עבודתו, ולך תדע מה ההסדר עם הקו הזה בניגוד לקווים אחרים. אני מניח שיש כאן בעיקר רשלנות וחוסר מחשבה ולא משהו מכוון וככל הנראה זו לא באמת עבודה של הוועד, אבל למה להרוס את הכיף...
זה לא קשור להסדר בניגוד לקווים אחרים. בקו לבית שמש וירושלים
יש במוצ"ש עוד פחות רכבות מקו הוד השרון - באר שבע.
לדעתי יש כאן שיקול כלכלי של הנהלת הרכבת לחסוך בעלויות הפעלת תחנות במוצאי שבת ולכן מפעילים את המינימום ההכרחי, כפי שהרכבת רואה אותו.
 

benshap2

New member
הסיבה לא משנה, זה לא נקרא שירות

זה לא קשור להסדר בניגוד לקווים אחרים. בקו לבית שמש וירושלים
יש במוצ"ש עוד פחות רכבות מקו הוד השרון - באר שבע.
לדעתי יש כאן שיקול כלכלי של הנהלת הרכבת לחסוך בעלויות הפעלת תחנות במוצאי שבת ולכן מפעילים את המינימום ההכרחי, כפי שהרכבת רואה אותו.
הסיבה לא משנה, זה לא נקרא שירות
ולטעמי, במצב הנוכחי, אין להחשיב ב 30 הימים שב"גמיש 30" את הימים הללו.
&nbsp
רוצים לחסוך כסף?
אחלה.
לא על חשבוננו.
 
מה שמשנה זה שאתה כיוונת את חיציך לועד עובדי הרכבת

הסיבה לא משנה, זה לא נקרא שירות
ולטעמי, במצב הנוכחי, אין להחשיב ב 30 הימים שב"גמיש 30" את הימים הללו.
&nbsp
רוצים לחסוך כסף?
אחלה.
לא על חשבוננו.
מה שמשנה זה שאתה כיוונת את חיציך לועד עובדי הרכבת
והכתובת לביקורת בהקשר הזה אינה הועד, אלא הנהלת הרכבת.
 

benshap2

New member
ואני עודני בטוח שלו ההנהלה היתה יכולה להוציא כל מדיניות שהיא

מה שמשנה זה שאתה כיוונת את חיציך לועד עובדי הרכבת
והכתובת לביקורת בהקשר הזה אינה הועד, אלא הנהלת הרכבת.
ואני עודני בטוח שלו ההנהלה היתה יכולה להוציא כל מדיניות שהיא
בוחרת לפועל, המצב הזה לא היה קורה.
זה שההנהלה חלשה מול הועד, לא פוטר לא את ההנהלה ולא את הועד.
 
ההנהלה היא זו שבוחרת להפעיל קווים מסויימים ותחנות מסויימות

ואני עודני בטוח שלו ההנהלה היתה יכולה להוציא כל מדיניות שהיא
בוחרת לפועל, המצב הזה לא היה קורה.
זה שההנהלה חלשה מול הועד, לא פוטר לא את ההנהלה ולא את הועד.
ההנהלה היא זו שבוחרת להפעיל קווים מסויימים ותחנות מסויימות
בשעות מצומצמות במוצ"ש. לא הועד.
כשלהנהלה יש מדיניות המנוגדת לעמדת הועד שומעים על כך בתקשורת וההנהלה גם טורחת להוציא הודעות יח"צ על כך.
סמוך על הנהלת הרכבת שאם היא הייתה רוצה להפעיל את תחנת יבנה מערב 6 שעות במוצ"ש והועד לא היה נותן לה היא הייתה עושה מזה מטעמים תקשורתיים על מנת להשחיר את הועד בעיני הציבור. אם הייתה רוצה להפעיל את תחנת ירושלים מלחה והועד לא היה נותן לה בכלל הייתה חגיגה שגם פוליטיקאים כדוגמת השר כץ היו קופצים עליה כמוצאי שלל רב.
והודעת יחסי הציבור של הרכבת הייתה מתפרסמת גם בפורום הזה.

האם שמעת שהועד מנע מההנהלה לעשות זאת?

אל תתן הנחות להנהלת הרכבת. אינטרס החסכון בהפעלת תחנות רכבת זה אינטרס שלה, לא של הועד.

ההנהלה לא חלשה מול הועד. אלה סיפורי אלף לילה ולילה כיום. הסתיים עידן גילה אדרעי שבו ניתן היה להדביק כל דבר לועד ולעובדים.
 

benshap2

New member
בהחלט מתחיל להרגיש לי שאני קורא הרבה יח"צ בשרשור הזה...

ההנהלה היא זו שבוחרת להפעיל קווים מסויימים ותחנות מסויימות
בשעות מצומצמות במוצ"ש. לא הועד.
כשלהנהלה יש מדיניות המנוגדת לעמדת הועד שומעים על כך בתקשורת וההנהלה גם טורחת להוציא הודעות יח"צ על כך.
סמוך על הנהלת הרכבת שאם היא הייתה רוצה להפעיל את תחנת יבנה מערב 6 שעות במוצ"ש והועד לא היה נותן לה היא הייתה עושה מזה מטעמים תקשורתיים על מנת להשחיר את הועד בעיני הציבור. אם הייתה רוצה להפעיל את תחנת ירושלים מלחה והועד לא היה נותן לה בכלל הייתה חגיגה שגם פוליטיקאים כדוגמת השר כץ היו קופצים עליה כמוצאי שלל רב.
והודעת יחסי הציבור של הרכבת הייתה מתפרסמת גם בפורום הזה.

האם שמעת שהועד מנע מההנהלה לעשות זאת?

אל תתן הנחות להנהלת הרכבת. אינטרס החסכון בהפעלת תחנות רכבת זה אינטרס שלה, לא של הועד.

ההנהלה לא חלשה מול הועד. אלה סיפורי אלף לילה ולילה כיום. הסתיים עידן גילה אדרעי שבו ניתן היה להדביק כל דבר לועד ולעובדים.
בהחלט מתחיל להרגיש לי שאני קורא הרבה יח"צ בשרשור הזה...
במקום לטחון מים אנו נסכים שלא להסכים בנושא הזה.
 
איזה יח"צ אתה קורא בשרשור הזה?

בהחלט מתחיל להרגיש לי שאני קורא הרבה יח"צ בשרשור הזה...
במקום לטחון מים אנו נסכים שלא להסכים בנושא הזה.
איזה יח"צ אתה קורא בשרשור הזה?
יח"צ המגן על הנהלת הרכבת בנושאים שהיא אחראית עליהם?
לכל מטבע יש שני צדדים - אם אתה תטען שאני עושה יח"צ לועד, אז אני אטען שאתה עושה יח"צ להנהלת הרכבת.
אז אני מציע לך לא להתחיל אפילו לטפס על העץ שכאילו אני עושה יח"צ לועד.

אני לא בעד ועד עובדי הרכבת, אבל בנושא הזה הוא ממש לא הכתובת.
הנהלת הרכבת היא האחראית לקביעת לו"ז הרכבת.
 

benshap2

New member
אני טוען שלשני הצדדים אשמה באותה המידה

איזה יח"צ אתה קורא בשרשור הזה?
יח"צ המגן על הנהלת הרכבת בנושאים שהיא אחראית עליהם?
לכל מטבע יש שני צדדים - אם אתה תטען שאני עושה יח"צ לועד, אז אני אטען שאתה עושה יח"צ להנהלת הרכבת.
אז אני מציע לך לא להתחיל אפילו לטפס על העץ שכאילו אני עושה יח"צ לועד.

אני לא בעד ועד עובדי הרכבת, אבל בנושא הזה הוא ממש לא הכתובת.
הנהלת הרכבת היא האחראית לקביעת לו"ז הרכבת.
אני טוען שלשני הצדדים אשמה באותה המידה
ואני חושב שלהתייחס להנהלת רכבת ישראל כאילו היא חיה בעולם שבו היא יכולה לקבל החלטות ניהוליות כראות רצונה, זה להתעלם מפיל שמן וגדול שעומד באמצע החדר ואוחז בהגה של הקטרים...
לדעתי האישית, על מנת להפעיל קווים מסוימים למשך יותר שעות, בהנהלת הרכבת נאלצו לתת מתנות לעובדים במקום אחר.
אומנם זו (אולי) ההחלטה של הנהלת הרכבת איזה קו לתגבר ועל חשבון איזה קו זה יהיה, אבל בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה לקחת את ההחלטה הזו מלכתחילה.
&nbsp
השורה התחתונה, ובזה אני אסגור את הדיון הזה מצידי, הוא ששירות של 2 רכבות במוצ"ש, כשהאחרונה שבהן היא מ 19:30, וכשאין שום אפשרות סבירה לנסוע לת"א ולחזור ברכבת (אלא אם אתה מעוניין לתת כיף למאבטח של התחנה ולחזור) - הוא שירות מתחת לכל ביקורת.
לטעמי, חייבים שלא לספור את ימי שבת בכרטיס ה"גמיש 30" של רכבת ישראל, כל עוד היא לא מפעילה שירות נורמלי בכפוף למגבלות הרגולטוריות שקשורות בשבת ואשר קיימות לצערנו במדינה.
גם ככה אתם לא עובדים עד פאקינג 18 בערב, אז ביום כזה גם לחתוך ב 20 הביתה?! זה יום בו הייתי מצפה שהרכבת תעבוד עד 2 בלילה. לא תפסיק לעבוד ב 19:30.
&nbsp
&nbsp
 
הטענה שלך "בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה

אני טוען שלשני הצדדים אשמה באותה המידה
ואני חושב שלהתייחס להנהלת רכבת ישראל כאילו היא חיה בעולם שבו היא יכולה לקבל החלטות ניהוליות כראות רצונה, זה להתעלם מפיל שמן וגדול שעומד באמצע החדר ואוחז בהגה של הקטרים...
לדעתי האישית, על מנת להפעיל קווים מסוימים למשך יותר שעות, בהנהלת הרכבת נאלצו לתת מתנות לעובדים במקום אחר.
אומנם זו (אולי) ההחלטה של הנהלת הרכבת איזה קו לתגבר ועל חשבון איזה קו זה יהיה, אבל בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה לקחת את ההחלטה הזו מלכתחילה.
&nbsp
השורה התחתונה, ובזה אני אסגור את הדיון הזה מצידי, הוא ששירות של 2 רכבות במוצ"ש, כשהאחרונה שבהן היא מ 19:30, וכשאין שום אפשרות סבירה לנסוע לת"א ולחזור ברכבת (אלא אם אתה מעוניין לתת כיף למאבטח של התחנה ולחזור) - הוא שירות מתחת לכל ביקורת.
לטעמי, חייבים שלא לספור את ימי שבת בכרטיס ה"גמיש 30" של רכבת ישראל, כל עוד היא לא מפעילה שירות נורמלי בכפוף למגבלות הרגולטוריות שקשורות בשבת ואשר קיימות לצערנו במדינה.
גם ככה אתם לא עובדים עד פאקינג 18 בערב, אז ביום כזה גם לחתוך ב 20 הביתה?! זה יום בו הייתי מצפה שהרכבת תעבוד עד 2 בלילה. לא תפסיק לעבוד ב 19:30.
&nbsp
&nbsp
הטענה שלך "בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה
לקחת את ההחלטה הזו מלכתחילה" לא מבוססת.

עם ועד העובדים הזה יש בכל לילה רכבות לילה שנהגים עובדי הרכבת נוהגים בהן.
הם והפקחים ממילא עובדים ברכבת ולא משנה להם אילו תחנות פתוחות ואילו לא. ובכל זאת בכל לילה בתל אביב פתוחה רק תחנה אחת. בלילות ממילא עובדים בתחנות רק מאבטחים שהם אינם עובדי הרכבת אלא עובדים במיקור חוץ. אז בגלל מי רק תחנה אחת פתוחה בלילה בתל אביב? בגלל הועד או בגלל ההנהלה?

לועד לא משנה באילו שעות תחנות הרכבת פתוחות. אבל להנהלה זה כן משנה.
אתה מתעקש לטעון ששעות הפעילות בכל קו במוצ"ש נקבעות בפועל על ידי הועד, אבל ללא קשר לשום ועד, האינטרס לחסוך בעלויות הפעלת תחנות הוא של ההנהלה ולא של הועד וכמובן ששעות הפעלת תחנות משפיעות על שעות הפעלת קווים.
אם ההנהלה רוצה להפעיל את תחנות יבנה מערב, משה דיין, בת ים, חולון, בני ברק, פתח תקוה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון רק שעתיים-שלוש במוצ"ש ואת תחנות בית שמש וירושלים מלחה רק שעתיים במוצ"ש, אז ללא קשר לשום ועד, ההנהלה תקבע ששעות פעילות הקווים שמשרתים את התחנות הללו יהיו כפי שהן.

והמשפט האחרון שלך שוב טועה ומטעה - הרכבת לא מפסיקה לעבוד ב 19:30, אלא אם מבחינתך קיים ברכבת ישראל רק קו יבנה מערב - תל אביב.
הרכבת עובדת במוצ"ש רצוף. יש קווים שעובדים עד 19:30. זה התיאור הנכון.
והנסיון שלך לצייר תמונת מצב כאילו בגלל הועד הרכבת עובדת במוצ"ש רק שעתיים הוא מוטעה ומטעה.
אם באמת העובדים היו קובעים שחותכים הביתה אחרי זמן עבודה קצר, הם לא היו עובדים על הקו הארוך של נהריה - באר שבע בכל מהלך המוצ"ש. הם ודאי היו מעדיפים לעבוד בקו הקצר יותר של הוד השרון - אשקלון ולחתוך הביתה מהר יותר.

איך שלא תסובב את זה - האחריות על לו"ז הרכבת, על שעות פעילות הקווים ועל שעות פעילות התחנות היא של הנהלת הרכבת.
ולטענות שלך אין בסיס, מעבר לסטיגמה שקיימת על ועד עובדי הרכבת.
 
ואינטרסים דומים של הנהלת הרכבת גרמו לה להעדיף מימון

הטענה שלך "בחברה עם ועד עובדים נורמלי, היא לא הייתה צריכה
לקחת את ההחלטה הזו מלכתחילה" לא מבוססת.

עם ועד העובדים הזה יש בכל לילה רכבות לילה שנהגים עובדי הרכבת נוהגים בהן.
הם והפקחים ממילא עובדים ברכבת ולא משנה להם אילו תחנות פתוחות ואילו לא. ובכל זאת בכל לילה בתל אביב פתוחה רק תחנה אחת. בלילות ממילא עובדים בתחנות רק מאבטחים שהם אינם עובדי הרכבת אלא עובדים במיקור חוץ. אז בגלל מי רק תחנה אחת פתוחה בלילה בתל אביב? בגלל הועד או בגלל ההנהלה?

לועד לא משנה באילו שעות תחנות הרכבת פתוחות. אבל להנהלה זה כן משנה.
אתה מתעקש לטעון ששעות הפעילות בכל קו במוצ"ש נקבעות בפועל על ידי הועד, אבל ללא קשר לשום ועד, האינטרס לחסוך בעלויות הפעלת תחנות הוא של ההנהלה ולא של הועד וכמובן ששעות הפעלת תחנות משפיעות על שעות הפעלת קווים.
אם ההנהלה רוצה להפעיל את תחנות יבנה מערב, משה דיין, בת ים, חולון, בני ברק, פתח תקוה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון רק שעתיים-שלוש במוצ"ש ואת תחנות בית שמש וירושלים מלחה רק שעתיים במוצ"ש, אז ללא קשר לשום ועד, ההנהלה תקבע ששעות פעילות הקווים שמשרתים את התחנות הללו יהיו כפי שהן.

והמשפט האחרון שלך שוב טועה ומטעה - הרכבת לא מפסיקה לעבוד ב 19:30, אלא אם מבחינתך קיים ברכבת ישראל רק קו יבנה מערב - תל אביב.
הרכבת עובדת במוצ"ש רצוף. יש קווים שעובדים עד 19:30. זה התיאור הנכון.
והנסיון שלך לצייר תמונת מצב כאילו בגלל הועד הרכבת עובדת במוצ"ש רק שעתיים הוא מוטעה ומטעה.
אם באמת העובדים היו קובעים שחותכים הביתה אחרי זמן עבודה קצר, הם לא היו עובדים על הקו הארוך של נהריה - באר שבע בכל מהלך המוצ"ש. הם ודאי היו מעדיפים לעבוד בקו הקצר יותר של הוד השרון - אשקלון ולחתוך הביתה מהר יותר.

איך שלא תסובב את זה - האחריות על לו"ז הרכבת, על שעות פעילות הקווים ועל שעות פעילות התחנות היא של הנהלת הרכבת.
ולטענות שלך אין בסיס, מעבר לסטיגמה שקיימת על ועד עובדי הרכבת.
ואינטרסים דומים של הנהלת הרכבת גרמו לה להעדיף מימון
אוטובוסים על פני הפעלת רכבות לילה בין נתב"ג לבאר שבע.
 

amit1270

New member
הקו לבית שמש וירושלים, אחלה דוגמה....

זה לא קשור להסדר בניגוד לקווים אחרים. בקו לבית שמש וירושלים
יש במוצ"ש עוד פחות רכבות מקו הוד השרון - באר שבע.
לדעתי יש כאן שיקול כלכלי של הנהלת הרכבת לחסוך בעלויות הפעלת תחנות במוצאי שבת ולכן מפעילים את המינימום ההכרחי, כפי שהרכבת רואה אותו.
הקו לבית שמש וירושלים, אחלה דוגמה....
שירות ביזיוני בקו אחד לא מצדיק שירות ביזיוני בקו אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה