הופסק המשא ומתן על הרכבת הקלה בתל אביב

מצב
הנושא נעול.
המחירים בדירות האלה יפלו לרצפה. הנזק הוא נורא
והחניות הפרטיות של רבים מהדיירים תבוטלנה. גם בת-ים זכאית לרכבת תחתית ואך ורק תחתית ! כל הרכבות הקלות רק גורמות לנזקים נוראיים למי שגר בסמיכותן. אוהד11 צודק לחלוטין ואני חושב שכדאי להשקיע הון עתק רק ברכבות תחתיות שתוך 30 שנה תחזרנה את ההוצאות ורק תעלינה את ערך הדירות. אילו היו בונים רכבת קלה ליד הבית שלי ברחוב שלי, הייתי משמיד אותן בלילה עם בקט"ב.....ואל תתבלבל עם רכבת כבדה: הייתי שמח לגור ליד החאן. אבל כאשר רכבת קלה עוברת לך ליד הבית כל 3 דקות ומשאירה לך זעזועים וקרינה מסוכנת, לא הייתי מסכים לכך. כל קברניטי הקלה יודעים על הקרינה האלקטרומגנטית המסוכנת והחריגה ואינני מאמין אחרת.
אביתר, ראית את ההודעה שלי מלפני שבועיים בערך
כאן בפורום? גם אני חושב שהרק"ל זה אידיוטי. וחובה להרים בגוש דן כ-10-12 קוי רכבת שהיו ברובם תחתיים, למעט באזורים דלילים יחסית. ובעומק המטרופולין יהיה אפשר להגיע לכל מקום בעד 15 דקות הליכה מתחנת רכבת. כל הרעיון של קוי אוטובוס מחליפי רק"ל וקוים מזינים שוב הופכים את הפתרון המוצע לאטי ולא יעיל.
 

אוהד11

New member
יש לומר: התמזל מזלן.

אני מתפלא, אוהד: אתה "קצת" יותר ותיק ממני בפורום, והיו פה כבר אינספור דיונים על זה... לא אחזור על הדברים, אלא שוב רק על קצה המזלג. "שפר" גורלם של אותם רחובות, שבהם נוסעים היום כלי רכב אחרים - רועשים, מזהמים ומסוכנים. לעומת זאת, שפר גורלם (ללא מרכאות) של אלה שבהם תעבור רכבת שקטה, נקייה, אטרקטיבית. הרחובות האלה זוכים גם לפיתוח נלווה על-ידי הזכיין, ומחירי הדירות בהם עולים ומריקעים שחקים.
המחירים עולים בלי קשר לרכבת שתופעל או לא
באותם רחובות, ואין קשר בין עליית המחירים הנוכחית לתאריך כלשהו בעוד שנים שבהן תופעל הרכבת. בת ים בנויה צפוף ורכבת תחתית היתה יכולה לתרום לאיכות החיים באותם רחובות מרכזיים. כלי הרכב המזהמים מפוקקים את רחובות גוש דן מזה עשרות שנים, ורכבת כזו, שתחליף אוטובוסים אך לא בהכרח שתוריד מהכבישים כלי רכב, לא יפתרו את הצפיפות והזיהום בעיר זו. כך גם בפתח תקוה, שאזור התעשיה שלה הוא אחד המזהמים הגדולים ביותר בישראל מזה עשורים רבים
 

easylivin

New member
המחירים עולים בלי קשר לרכבת שתופעל או לא
באותם רחובות, ואין קשר בין עליית המחירים הנוכחית לתאריך כלשהו בעוד שנים שבהן תופעל הרכבת. בת ים בנויה צפוף ורכבת תחתית היתה יכולה לתרום לאיכות החיים באותם רחובות מרכזיים. כלי הרכב המזהמים מפוקקים את רחובות גוש דן מזה עשרות שנים, ורכבת כזו, שתחליף אוטובוסים אך לא בהכרח שתוריד מהכבישים כלי רכב, לא יפתרו את הצפיפות והזיהום בעיר זו. כך גם בפתח תקוה, שאזור התעשיה שלה הוא אחד המזהמים הגדולים ביותר בישראל מזה עשורים רבים
"תחליף רק אוטובוסים","לא בהכרח תוריד כלי רכב"
שתי הטענות האלו שגויות מיסודן: זהו, שהיא כן תחליף כלי רכב פרטיים, ותגרום לעליית השימוש באוטובוסים, כפי שמומחים גדולים ממני אמרו והנסיון העולמי גם הוכיח. ועדיין, גם אם הייתי מקבל את שני הטיעונים הנ"ל (ואני לא מקבל אותם בשום אופן): במה בדיוק רכבת תחתית טובה יותר במובן זה? היא לא תחליף רק אוטובוסים? היא כן תוריד כלי רכב מהכביש? למה, בעצם?.. הרי היא לא תהיה מהירה בהרבה, בניגוד למה שנטען פה, והקיבולת שלה היא מעל ומעבר לנדרש באותן הערים. והאם זה סותר את מה שאמרתי על פיתוח ושדרוג הרחובות, שלא יתרחש עם רכבת תחתית?..
 

אוהד11

New member
"תחליף רק אוטובוסים","לא בהכרח תוריד כלי רכב"
שתי הטענות האלו שגויות מיסודן: זהו, שהיא כן תחליף כלי רכב פרטיים, ותגרום לעליית השימוש באוטובוסים, כפי שמומחים גדולים ממני אמרו והנסיון העולמי גם הוכיח. ועדיין, גם אם הייתי מקבל את שני הטיעונים הנ"ל (ואני לא מקבל אותם בשום אופן): במה בדיוק רכבת תחתית טובה יותר במובן זה? היא לא תחליף רק אוטובוסים? היא כן תוריד כלי רכב מהכביש? למה, בעצם?.. הרי היא לא תהיה מהירה בהרבה, בניגוד למה שנטען פה, והקיבולת שלה היא מעל ומעבר לנדרש באותן הערים. והאם זה סותר את מה שאמרתי על פיתוח ושדרוג הרחובות, שלא יתרחש עם רכבת תחתית?..
נראה שאינך מכיר את תושבי בת ים ואינך מודע
לכמות כלי הרכב שלהם (והאביזרים והחפיצים שמותקנים במכוניות הללו). אלה לא ימירו את מכוניותיהם באוטובוס, ברכבת עילית, ברכבת תחתית, במונורייל או במסוק
 

easylivin

New member
נראה שאינך מכיר את תושבי בת ים ואינך מודע
לכמות כלי הרכב שלהם (והאביזרים והחפיצים שמותקנים במכוניות הללו). אלה לא ימירו את מכוניותיהם באוטובוס, ברכבת עילית, ברכבת תחתית, במונורייל או במסוק
מה שנכון נכון... את הבת-ימים אני לא ממש מכיר.
 

down under

New member
נראה שאינך מכיר את תושבי בת ים ואינך מודע
לכמות כלי הרכב שלהם (והאביזרים והחפיצים שמותקנים במכוניות הללו). אלה לא ימירו את מכוניותיהם באוטובוס, ברכבת עילית, ברכבת תחתית, במונורייל או במסוק
קשקוש בלבוש, וסלח לי על הבוטות
כי כבר היום בכל יום חול ממוצע יש אלפי נסיעות נוסע של בת ימים באוטובוסים. יש תאחוז (תאחוז = האחוז של, מה שבטעות אומרים אחוז. למשל תאחוז הנשים באוכלוסיה הוא 50.2 אחוז) מאוד קטן של ערסים שלעולם לא ימירו את המכונית המצועצעת שלהם בתח"ץ. אבל, מעל ל-80% מתושבי בת ים הם בדיוק כמו תושבי חולון, ת"א, ראשל"ץ, חדרה, נהריה, מודיעין וקרית גת. מכל הישובים הללו יש אנשים שמוותרים על הרכב שלהם ונוסעים הן באוטובוס והן ברכבת. אישית אני מכיר תושב בת ים שבעבר נסע כמה שנים ברכבת. הוא עבד במקום מסויים שהיה נוח להגיע אליו עם הרכבת.
 

אוהד11

New member
קשקוש בלבוש, וסלח לי על הבוטות
כי כבר היום בכל יום חול ממוצע יש אלפי נסיעות נוסע של בת ימים באוטובוסים. יש תאחוז (תאחוז = האחוז של, מה שבטעות אומרים אחוז. למשל תאחוז הנשים באוכלוסיה הוא 50.2 אחוז) מאוד קטן של ערסים שלעולם לא ימירו את המכונית המצועצעת שלהם בתח"ץ. אבל, מעל ל-80% מתושבי בת ים הם בדיוק כמו תושבי חולון, ת"א, ראשל"ץ, חדרה, נהריה, מודיעין וקרית גת. מכל הישובים הללו יש אנשים שמוותרים על הרכב שלהם ונוסעים הן באוטובוס והן ברכבת. אישית אני מכיר תושב בת ים שבעבר נסע כמה שנים ברכבת. הוא עבד במקום מסויים שהיה נוח להגיע אליו עם הרכבת.
יופי קובי, אז אתה מכיר בתימי אחד שהמיר את
הנסיעות מהרכב לרכבת. אני מכיר פי מאות מונים ממך את תושבי בת ים שלא יקרבו לתח"צ, ולכל היותר יכנסו למונית בנסיעה מיוחדת, וגם אז רק מסיבות של כוח עליון. הם לא ימירו את הרכב המקרטע עם הזמבורה בסגנון המונדיאל ועם הרדיו שפתוח בקולי קולות ומרעיד את האזור.
 

down under

New member
יופי קובי, אז אתה מכיר בתימי אחד שהמיר את
הנסיעות מהרכב לרכבת. אני מכיר פי מאות מונים ממך את תושבי בת ים שלא יקרבו לתח"צ, ולכל היותר יכנסו למונית בנסיעה מיוחדת, וגם אז רק מסיבות של כוח עליון. הם לא ימירו את הרכב המקרטע עם הזמבורה בסגנון המונדיאל ועם הרדיו שפתוח בקולי קולות ומרעיד את האזור.
האמירות שלך על תושבי בת ים גובלת בגזענות!!!
תושבי בת ים הם כמו תושבי כל מדינת ישראל. יש אחוז מסויים בכל המדינה שלעולם ועד לא יפרד מהרכב הפרטי שלו, כך גם בבת ים. תושבי בת ים, ברובם (מעל 80% מהם) לא שונים כהוא זה מתושבי חדרה, בנימינה, חיפה, עכו, מודיעין ורחובות. כמו שמכל המקומות הללו נוסעים בעלי רכב רבים בתח"ץ (אוטובוסים ובעיקר רכבות) כך בדיוק בדיוקותיים יהיה עם כ-80% מתושבי בת ים.
 

אוהד11

New member
האמירות שלך על תושבי בת ים גובלת בגזענות!!!
תושבי בת ים הם כמו תושבי כל מדינת ישראל. יש אחוז מסויים בכל המדינה שלעולם ועד לא יפרד מהרכב הפרטי שלו, כך גם בבת ים. תושבי בת ים, ברובם (מעל 80% מהם) לא שונים כהוא זה מתושבי חדרה, בנימינה, חיפה, עכו, מודיעין ורחובות. כמו שמכל המקומות הללו נוסעים בעלי רכב רבים בתח"ץ (אוטובוסים ובעיקר רכבות) כך בדיוק בדיוקותיים יהיה עם כ-80% מתושבי בת ים.
קובי, די עם הדמגוגיה בגרוש שלך, זו לא גזענות,
זו היכרות לפני ולפנים של עיר ואם בישראל, אלא שאתה אינך מכיר את המנטליות של רבים רבים מתושבי העיר הזו !
 

down under

New member
קובי, די עם הדמגוגיה בגרוש שלך, זו לא גזענות,
זו היכרות לפני ולפנים של עיר ואם בישראל, אלא שאתה אינך מכיר את המנטליות של רבים רבים מתושבי העיר הזו !
אתה כותב שטויות עם הכללה נוראית
ועוד מעז להגיד שאני דמגוג ועוד דמגוג בגרוש????
אז יש בבת ים במקום 10% עד 20% ערסים שמאוהבים במכונית שלהם נניח 40%. שאר 60% מתושבי העיר הם אנשים רגילים בדיוק כפי שיש בחדרה, נתניה, חיפה, עכו, מודיעין, לוד, ראש העין, רחובות, יבנה, אשדוד ואשקלון. אם בכל הערים הללו יש רבים שנוסעים ברכבת למרות שיש להם פרייבט, גם בבת ים יהיו רבים שיסעו הן ברכבת הקלה והן ברכבת הכבדה (תחנות הקוממיות, יוספטל).
 

amit1270

New member
יופי קובי, אז אתה מכיר בתימי אחד שהמיר את
הנסיעות מהרכב לרכבת. אני מכיר פי מאות מונים ממך את תושבי בת ים שלא יקרבו לתח"צ, ולכל היותר יכנסו למונית בנסיעה מיוחדת, וגם אז רק מסיבות של כוח עליון. הם לא ימירו את הרכב המקרטע עם הזמבורה בסגנון המונדיאל ועם הרדיו שפתוח בקולי קולות ומרעיד את האזור.
טוב מאוד! רכבת קלה "תעניש" אותם הרבה יותר
שתי ציפורים במכה!
 

down under

New member
טוב מאוד! רכבת קלה "תעניש" אותם הרבה יותר
שתי ציפורים במכה!
ולעניין עצמו, נראה לך שתושבי בת ים
זה איזשהו יקום אחר ומוזר ששם מה שקורה בישראל לא מתרחש בו? בכל המקומות בהם, במדינת ישראל(!), יש רכבת מוצלחת, רבים עברו להשתמש בה. אתה חושב, כמו אוהד, שבבת ים זה לא יקרה??? לכל היותר אני מוכן לקבל שהתאחוז של "אני רק בפרייבט שלי" בבת ים גבוה במקצת מאשר הממוצע הכלל ארצי. עדיין, מעל 60% מתושבי העיר הזו הם בדיוק כמו שאר הישראלים.
 

spoop

New member
יופי קובי, אז אתה מכיר בתימי אחד שהמיר את
הנסיעות מהרכב לרכבת. אני מכיר פי מאות מונים ממך את תושבי בת ים שלא יקרבו לתח"צ, ולכל היותר יכנסו למונית בנסיעה מיוחדת, וגם אז רק מסיבות של כוח עליון. הם לא ימירו את הרכב המקרטע עם הזמבורה בסגנון המונדיאל ועם הרדיו שפתוח בקולי קולות ומרעיד את האזור.
איזה שטויות! אני בת ימית!

בעיר משוועים לתחבורה ציבורית! כל הקווים משגשגים ומלאים כל הזמן... קו 140 המצויין לת"א-בני ברק, הוא להיט התחבורה ציבורית בבת ים. לא מוכרת לי התמונה שאתה מצייר על מכוניות של ערסים... אני מכירה ציבור פשוט המונה אחוז גבוה של מיעוטים: עולים חדשים, דתיים לאומיים, חרדים... וככאלה התחבורה הציבורית היא הפתרון היחיד, בשל בעיות כלכליות.
 

down under

New member
איזה שטויות! אני בת ימית!

בעיר משוועים לתחבורה ציבורית! כל הקווים משגשגים ומלאים כל הזמן... קו 140 המצויין לת"א-בני ברק, הוא להיט התחבורה ציבורית בבת ים. לא מוכרת לי התמונה שאתה מצייר על מכוניות של ערסים... אני מכירה ציבור פשוט המונה אחוז גבוה של מיעוטים: עולים חדשים, דתיים לאומיים, חרדים... וככאלה התחבורה הציבורית היא הפתרון היחיד, בשל בעיות כלכליות.
נו, מספיק עם הדמגוגיה בגרוש שלך...
 

אורי404

New member
המחירים עולים בלי קשר לרכבת שתופעל או לא
באותם רחובות, ואין קשר בין עליית המחירים הנוכחית לתאריך כלשהו בעוד שנים שבהן תופעל הרכבת. בת ים בנויה צפוף ורכבת תחתית היתה יכולה לתרום לאיכות החיים באותם רחובות מרכזיים. כלי הרכב המזהמים מפוקקים את רחובות גוש דן מזה עשרות שנים, ורכבת כזו, שתחליף אוטובוסים אך לא בהכרח שתוריד מהכבישים כלי רכב, לא יפתרו את הצפיפות והזיהום בעיר זו. כך גם בפתח תקוה, שאזור התעשיה שלה הוא אחד המזהמים הגדולים ביותר בישראל מזה עשורים רבים
אוהד, נכון שיש עליית מחירים. אבל הגובה שונה
נכון, שכיום יש עליית מחירים ברב (אם לא כל) הדירות. אבל יש שיעורי עליות שונות. זוהי עובדה, שבאזורי מגורים, שנמצאים במרחק הליכה (עד רבע שעה הליכה) מתחנת הרכבת, ניכרת עליית מחירים תלולה יותר. דוגמא, שאני יכול להביא היא אזורי המגורים בכפר סבא, שקרובים לתחנת נורדאו. אני לא בטוח לגמרי, אך סביר להניח, שאותה מגמה היא גם באזורי המגורים של כפר סבא ושל הוד השרון, שקרובים לתחנת סוקולוב. גם בבנימינה יש עלייה תלולה במחירי הדירות עם השינויים ברכבות בעשור האחרון וכך גם ברחובות. בנוגע לשיעור כלי הרכב - בכפר סבא שיעור המינוע (בעלי הפרייבטים) הוא גבוה למדי. גבוה מאוד ולמרות זאת רבים משתמשים ברכבת. כן אנשים, שצמודים לפרייבט בבת ים או לא, בבת ים יש שימוש גבוה באוטובוסים, כולל קווי המפרקיות השונים (25, 40, 42 ואחרים), שמתמלאות במהרה. עבור אותם נוסעים תהיה אלטרנטיבה עם הפעלת הרכבת הקלה ואני בטוח, שיעברו גם מפרייבט לרכבת הקלה. מהירות ההגעה מ"דלת לדלת" צפויה להיות דומה (במקרה הגרוע לא ארוכה בהרבה) ברכבת הקלה לעומת מכונית. הרכבת הקלה אולי לא תוריד מכוניות מן הכביש, אבל לאותם נוסעים יהיה כלי תחבורה בתדירות גבוהה עם קיבולת נוסעים גבוהה, שיהיה ניתן להגיע בו בנוחות ובמהירות בין אזורים שונים. לעניין אזור התעשייה בפתח תקווה, שאתה אומר, שהוא מבין המזהמים ביותר; כיום המגמה של אזורי התעשייה השונים היא לצמצמם במפעלים שונים ולפתח בתי משרדים, היי-טק וכו'. זוהי המגמה גם באזור התעשייה של פתח תקווה. בעשורים הקודמים הוא זיהם ואני סבור, שבשנים האחרונות זה כבר לא אותו דבר.
 
המחירים עולים בלי קשר לרכבת שתופעל או לא
באותם רחובות, ואין קשר בין עליית המחירים הנוכחית לתאריך כלשהו בעוד שנים שבהן תופעל הרכבת. בת ים בנויה צפוף ורכבת תחתית היתה יכולה לתרום לאיכות החיים באותם רחובות מרכזיים. כלי הרכב המזהמים מפוקקים את רחובות גוש דן מזה עשרות שנים, ורכבת כזו, שתחליף אוטובוסים אך לא בהכרח שתוריד מהכבישים כלי רכב, לא יפתרו את הצפיפות והזיהום בעיר זו. כך גם בפתח תקוה, שאזור התעשיה שלה הוא אחד המזהמים הגדולים ביותר בישראל מזה עשורים רבים
אמת ויציב - בדיוק כך !
 
רכבת תחתית=חשיבה לטווח ארוך
אם אי אפשר לבנות בת"א רכבת תחתית איך בונים בימים אלה רכבת תחתית באמסטרדם ? אמנם נשמע הגיוני הטיעון שהיסודות של הבתים בארץ לא חזקים מספיק, אבל זה לא מניח את דעתי... אף פעם רכבת קלה לא תהיה תחליף לרכבת תחתית מכיוון שהיא לא מהירה מספיק, לא מסוגלת להעמיס מסה גדולה של אנשים, ועוד סיבות רבות, אם תקח לניו-יורקים או ללונדונים את התחתית ליום אחד ותיתן להם רכבת קלה במקום הם יעשו ממך פיש אנד צ'יפס !! לחשיבה לטווח ארוך רכבת תחתית היא הכרחית בת"א ורכבת קלה לא תספק את הסחורה, מה גם שרחובות ת"א לא מותאמים לרכבת קלה, ויש לעשות שינויים עצומים כדי להתאים את העיר לשם כך..
מה הקשר לניו יורק ולונדון
אלה שתי מטרופולינים בעלי חשיבות עולמית לא כמו פרובינצית תל אביב. עם כל הכבוד. ולנושא, חוץ מהעלויות המרובות של רכבת תחתית, לוקח גם זמן רב לרדת אל התחנות ולצאת מהן לרחוב מה שלא טוב לתל אביב. ביזבוז זמן, ואז אנשים יסעו רק אל ומחוץ לתל אביב , נסיעה למרחקים קצרים לא תהיה כדאית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה