סיכום פריס

salo22

New member
Pirrouette

פירואט היא מסעדה די קז'ואלית ונעימה מאוד במיקום מרכזי, קרוב מאוד לתחנת אטיין מרסל. צבעי עץ נעימים, צוות מזמין וחביב מאוד, תפריט פיקס בערב מאוזן מאוד של 38 יורו לבחירת כ 4 אפשרויות מכל קטגוריה - פתיח, ראשונה, עיקרית וקינוח. מחיר לטעמי משתלם מאוד, למרות שאי אפשר להגיד ש"עפנו" מכל מנה ומנה, נהננו מאוד מאוד וניכר תיכנון ויד מעולה ומעניינת בצוות המטבח. בצהריים יש תפריט שתי מנות ב 18 יורו שאני די מצטער שלא הספקנו לנסות אותו.
רשימת היינות מעניינת גם כן, יש גם "נטורליים" והמגוון בכוסות רחב מאוד ונע באיזור 6-8 יורו, שתינו שרדונה וקברנה סוביניון נטורלי כלשהו שאינני זוכר את שמם

בהחלט ממליץ על המקום ושמח שפתחנו את השבוע שם - במקרה נמצא שולחן אחרון בערב של יום שני (פלוס גדול נוסף), חשבתי להזמין לפני אבל לא הייתי בטוח שנספיק להגיע, אבל מומלץ בחום להזמין מראש בערב כשבוע לפני, ולא מזיק אולי גם לצהריים, למרות שפחות קריטי.
 

salo22

New member
פתיח

הפתיח כמובן קבוע, במקרה זה בריושון מרוח בחמאה עם צנונית "מנומרת" וחתיכת חזה אווז מעושן טעימה מאוד, ליד זה כוסית מיצוי סלק, מעניין ואינטנסיבי.
 

salo22

New member
פירה אספרגוס

אני לא זוכר במדויק את כל המרכיבים ואין גישה לתפריט, אבל היו שם לדעתי מעין אבקת פיטריות מיובשות, ביצה עלומה, אגוזי לוז קלועים ושני גבעולי אספרגוס, מנה נפלאה ביותר, נדיבה מאוד בגודלה כראשונה, אשמח לנסות לשחזר בבית, באמת שילוב שנזכור בעתיד. אז הנה, דווקא כן די עפנו ממנות במהלך הארוחה
 

salo22

New member
טרין כבד אווז

למעלה ג'לי נפלא ומוצק של פטל אדום, בצד רוברב מוחמץ, שיחוק מעניין, אם אני זוכר נכון היה מעין ספקולוס ג'ינגרי מעל הטרין, שיחוק מעניין נוסף.
 

salo22

New member
מונקפיש

המון מונקפיש בזמן האחרון, לא מתלונן. גירסא טובה שמחמיאה לבשרנות הדג, עם מעין רטטוי כזה של פיטריות קצוצות ושאר ירקות בביסק של סרטנים.
 

salo22

New member
חזה יונה

קטן אבל ממזרי, מאוד "גיימי" אבל "נימוח" ונעים. הוגש עם אספרגוס ומוס כבד היונה על בריוש, מנה טעימה מאוד אבל די מעט בשר לטעמי, היה גם פילה מיניון או שמא נתח אחר שנראה נהדר בשולחן ליד. אבל סה"כ אחל'ה מנה, במיוחד שמוסיפים לה גם אספרגוס לבן בנדיבות.
 

salo22

New member
קומפוט תותים ורוברב

בסירופ רוברב ג'ינג'ר, קרם גבינה לבנה עם זסט ליים ובצד עוגה קטנה ודחוסה, ירוקה מאוד, פיסטוקים, איזה כיף ! אבל לא צילמנו.. פרוסות העוגונת לטבילה בסירופ, מנה מרעננת מאוד וטייק מעניין על שילובי התות ורוברב ותות פיסטוק המוכרים.
 

salo22

New member
טארט קרמל מלוח

קינוח נפלא ביותר, ויסלחו לי כל חקייני הסוכר ומלח, זה היה הדבר האמיתי, ד"ש מנורמנדי &quot
הטארט היה נפלא, עשיר מאוד בטעמים, הקרמל לא נשרף, המלח בדיוק בנקודה, החמאה איכותית מאוד, ליד זה גלידת ספקולוס טעימה מאוד ועשויה לעילא ואם לא היה מספיק קרמל, אז עוד קצת רוטב קרמל מלוח.
ותודה לזוגתי היקרה צלמת האייפון המוכשרת מאוד על התמונות, אני לא מסוגל לצלם במסעדות, פחות או יותר, ושמח מאוד שהיא כן צילמה.
 
כמו מהרבה דיווחים מארצות ים בזמן האחרון

וגם מביקורים שלי עצמי בנכר - בא לי לבכות מהשילוב של איכות והמחיר הזול (לפחות בשבילנו המשלמים בשקלים).

כיף של דיווח, תודה!
 

salo22

New member
אנשים באים מוקדם לעבוד במטבח

יש דברים שהתבשלו זמן רב, יש חומרי גלם שנבחרו בקפידה, יש ירקות שנכבשו, יש צירים ורטבים שמצטמצמים, יש נשמה, יש יסודות מעולים של בישול, מבייסיק למעלה. לא מדובר בלשדך יוגורט מוצלח מאוד שיוצר במקום אחר עם קלמרי שעלה על הפלנצ'ה וקצת גרגירים של חומוס, את זה עושים בקלות גם בבית ובאפס זמן.
 

salo22

New member
אגב יש לנו כמובן גם מסעדות כאלו

אבל הגל ה"מודרני" בלע חלקות רבות והשתלט מידי, ככה נראה לי.
 
שביותר מדי מסעדות בארץ אתה מקבל, באותו

מחיר של מסעדות חו"ל מהסוג שסאלו מדווח או אתה דיווחת מברסלונה או אחרים דיווחו ממקומות אחרים או שאני חווה מדי פעם בנסיעות, - תוצר של הרבה קיצורי דרך: בלמידה ארוכת שנים, בחשיבה על מנות, בהכנתן הקפדנית שלוקחת זמן ומאמץ. כמו שכתב סאלו: "לשדך יוגורט מוצלח מאוד שיוצר במקום אחר עם קלמרי שעלה על הפלנצ'ה וקצת גרגירים של חומוס".

המורה שלי לטא-קוון-דו שבגיל 23 (שלו) היה חכם פי כמה ממני בגילי היום, תוך כדי לימודי פיזיקה וניהול המכון, היה גם לומד נגינה בפסנתר. באימונים הוא היה מצטט את מורתו לנגינה - וגם אני אימצתי את דבריה לכל החיים: "עדיף לבצע אטיוד פשוט בצורה מושלמת מאשר לבצע קונצ'רטו מורכב בצורה מרושלת". יש לי תחושה שהרבה אנשים שעובדים במסעדות ארצנו פסחו על שלב התקנת קבב מושלם - והגיעו הישר ל"מטבח שף" ומצפים לתמורה בהתאם, שלא תמיד מוצדקת.

לא חידשתי כלום, זה הנושא שאני כל הזמן מלין עליו. פשוט סאלו ניסח את זה מאוד מדוייק: "ש דברים שהתבשלו זמן רב, יש חומרי גלם שנבחרו בקפידה, יש ירקות שנכבשו, יש צירים ורטבים שמצטמצמים, יש נשמה, יש יסודות מעולים של בישול, מבייסיק למעלה".
 
אה אוקי...

מסכים עם כל מילה אם כך.

פשוט אתה שרשרת את ה "כל כך נכון" שלך למשפט שהוא אמר "יש כאלו גם בארץ" ולא הבנתי מאיפה אתה מכיר כאלו, כי אני לא פגשתי הרבה אם בכלל בארץ שיכולים להיות מתאורים:
"ש דברים שהתבשלו זמן רב, יש חומרי גלם שנבחרו בקפידה, יש ירקות שנכבשו, יש צירים ורטבים שמצטמצמים, יש נשמה, יש יסודות מעולים של בישול, מבייסיק למעלה".

 

salo22

New member
לא הרבה, אבל לבטח יש

כמובן שמסעדות העילית שלנו חייבות לעשות את זה, וכנראה מחזיקות צוותים בהתאם, או צוותים קטנים עם הרבה אהבה ומוטיבציה. הרגשתי את זה גם במסעדות פחות "מתיימרות", בקיצור מאוד קל להרגיש את זה כשאוכלים כמובן, מי מכין מבייסיק ומשקיע מאוד כי כמובן אלוהים בפרטים הקטנים &quot
ומי שלא משקיע, או אוכל לא מושקע ולא מעניין מספיק, כנראה שאנחנו כבר די מסננים היום, למרות שגם טרי ופשוט וטעים, ולא יזיק מתומחר נכון, זה גם אנחנו תמיד בעד
 
למעלה