סיכום פריס

salo22

New member
קינוח ב מאצ'ה

מי צריך שוקולד אם יש מאצ'ה &quot
קונסטרוקציה טעימה מאוד שהתבססה על גלידת וניל, מרנגים, אבקת תה ירוק, מין רוטב קפה או אולי גם בלסמי מתוק מרוכז מאוד.. מאוד יצירתי, מאוד מעניין.
 

salo22

New member
נראה לי ש menu dejeuner

או משהו בסיגנון, לדעתי מין "תפריט קטן"..
 

החתולית

New member
על הטעימה מפריז

אני חושבת שאילו הייתי צריכה לבחור, הייתי אוכלת בפירואט.
 

salo22

New member
גם אני, מקום מקסים

שמקבל בחודשים האחרונים תהודה עצומה וביקורות טובות כמעט גורפות בכמה פורומים, וזה כבר הספיק כדי להלחיץ אותי מאוד. אבל המקום מרגיש "אותנטי" ונאמן לעצמו, אז מקווה שהכיוון יישמר. יש לא מעט מסעדות בסיגנון זה בפריס, שהם מין היי קוויזין אבל לא פורמלי במיוחד ומחיר שמכוון לאמצע טיפה למטה, בחלק נהנים יותר ובחלק פחות, מאוד תלוי ואינדיווידואלי, ובסופו של יום יש גם הרבה הימור
 

smaak

New member
תודה על השיתוף

נראה נפלא, הארוחה הראשונה בהחלט סיקרנה אותי, והפרזנטציה של האחרות מעניינת מאוד (אם כי אני לא חושבת שאסכים לשלם את המחיר, במיוחד כשיש כל כך הרבה אופציות אחרות בעיר).
 

salo22

New member
יש בעייתיות

הארוחה הזו בסולה הסתכמה לנו ב 226 יורו, זה המון כסף שאני מהסס מאוד לפני שהוציא אותו על אוכל, עם כל האהבה לנושא. המאמץ בבית גם "קילקל" אותנו מאוד בעניין הזה. אני בטוח אגב שמאיר אדוני בכתית נניח, יוציא ארוחת טעימות לא פחות מוצלחת בסכום זה לזוג, וגם לשם אנחנו לא הולכים כי לא נוציא סכום כזה מחוץ לבית על אוכל.. אבל בפאריס, רציתי שלפחות ארוחה אחת נחגוג יותר. אבל לדוגמא בשה לאמי ז'אן שם אכלתי ארוחת טעימות ב 80 יורו לפני שנה, נהנתי יותר מסולה, וקצת חבל לי שלא הספקנו להיות שם שוב גם השנה..
 

smaak

New member
שלא תחשוב, אני גם בעד להתפרע

לפעמים, ולנסות ארוחות גורמה במחירים גבוהים (ואם הייתי יכולה להרשות לעצמי בטח הייתי עושה את זה בתדירות גבוהה יותר, אבל לא יותר מדי).

ובתכלס אוכל זה תחביב לחלק מהאנשים, ואני בינהם, וכמו שאני מוציאה סכומים נאים על ציוד לצילום אני מרשה לעצמי להוציא גם על אוכל לפעמים.
 

prizman

New member
יפה. נראה שנהניתם וטוב שכך.

תוכל רק להסביר לי למה הכוונה ביין נטורל?
 

salo22

New member
אני חושב שויקי מסביר טוב ממני


גם אני קצת התבלבלתי, כי אני חושב שיש גם יינות נטורליים, ביטוי שחזר על עצמו בהקשר של לא מעט מסעדות ובתי יין בפריס, וגם אורגניים. אבל אני צריך לבדוק יותר לעומק, אני מתאר לעצמי שנטורל מסמן יותר יינות שלא הוכנסו בהם כימיקליים מסויימים, תהליכי ייצור מסויימים וכולי.
 
תודה רבה לך סאלו

שאיפשרת לי לשעה קלה לברוח למסעדות מפונפנות בפריז
בינתיים איאלץ להסתפק בסלט ירקות טרי שהכנתי .

תודה גם לצלמת, התמונות למרות שצולמו באייפון מעבירות את החוויה היטב
 

salo22

New member
בכיף


השתדלנו שהמסעדות לא יהיו מפונפנות מידי ועמדנו במשימה לא רע
המחצית השניה של הארוחות היו בדירה, אם יש מעוניינים בפרטים יש גם כמה תמונות והגיגים בנושא גם כן &quot
 
הסבר על יין נטורל או יין ערום

מפיו של טל גל כהן:
יין נטורל – יתרונות וחסרונות
הטרנד העכשווי נקרא יין טבעי, או יין נטורל (vin naturel), עוד צעד הלאה במגמת החזרה לטבע. יין "עירום", כמעט נודיסטי. ללא איפור, ללא בוטוקס. חף מתוספות. בלי תוספת חומצות (נדיר בישראל), סוכרים, טנינים או כל משמרים אחרים, חוץ מכמות מינימלית, מזערית ממש, של סולפיטים, שאליהם נחזור תיכף. אין ממש הגדרה ליינות טבעיים. אחד המאפיינים המגדירים את התנועה הוא סוג של אנרכיה שמחה מכוונת. לחסידי הנושא קל יותר לבעוט, למרוד ולחגוג מאשר להתארגן ולהיות מוגדרים.
הדבר הכי קרוב להגדרה הוא הרעיון שיין נטורלי בא להציג את המאפיינים של המקום - הענבים, האדמה, האקלים - באופן מדיוק ואמין ככל האפשר. מן הסתם אלה יקבים שמייצרים כמויות קטנות בידי ייננים אינדיבידואליסטים. יינות טבעיים הם קדושים יותר מהאפיפיור: הם מיוצרים מענבים שגדלו בשיטה האורגנית או הביו-דינמית, כלומר - שבתהליך גידולם לא נעשה שימוש בחומרי הדברה; שהם נבצרו ידנית ושכמעט אינם עוברים סינון – כל אלה כדי להגיע למוצר כמה שיותר טבעי. גם בתהליך התסיסה הם יזכו לטיפול ולמגע הכי קל וכמה שפחות מתערב ביקב. בלי תוספת שמרים מלאכותיים, בלי מניפולציות פיזיקליות (כמו הכנסת בועיות חמצן ליין, כדי לעדן ולרכך אותו), בלי סינונים או טכניקות אחרות להורדת את אחוזי האלכוהול ביין.
באותה רוח, גם השמרים בתהליך יצירת היין הם טבעיים. משתדלים לא להוסיף להם סוכר וגם לא סולפיט (מלח חומצה גופריתית, המשמש כחומר משמר), אלא בכמויות מינימליות ממש. הסולפיטים הם חומרים טבעיים, שגם מוספים באופן ידני וגם משתחררים כתוצאה מתהליך התסיסה, אבל בשנים האחרונות קיימת הסתייגות גוברת לגביהם מבחינה בריאותית.
בכמויות גדולות הם עלולים להיות רעילים, ולגרום התקפי אלרגיה ואסתמה, ובנוסף - הרס ויטמין B1. בשימוש מוגזם הם יכולים לגרום נזק בלתי הפיך לכליות, ויש הטוענים שהם אפילו עלולים לגרום סרטן. כל היינות מכילים אותם בצורה זו או אחרת ובהגבלות מסוימות, אך ביינות נטורליים נוכחות הסולפיטים היא פחות מעשירית מהתחום המקסימלי המותר בחוק.
צרפת היא ערש יינות הנטורל. הם בהחלט היו הראשונים, ונמצאים ביתרון על–פני אזורי יין רבים בעולם. בזכות עבודתם החלוצית של יבואן יין ומסעדן, התנועה ליינות נטורליים משגשגת בארצות הברית. ביפן, יבואנית היין הנלהבת ביותר של יינות טבעיים, הביקוש עבר אפילו את זה האמריקאי. יש המסבירים את הנתון הזה בבעיה פיזיולוגית נפוצה ביפן - קושי לפרק אלכוהול, ובמיוחד סולפיטים.
לכמות הקטנה של הסולפיטים יש גם חיסרון: בהיעדר חומר משמר, יינות אלה הם רגישים מאוד. חייבים לשמור עליהם קרים, ותמיד לשנע אותם בטמפרטורות של מתחת ל-12 מעלות, כדי למנוע תסיסה מחודשת. לא רחוק היום שבו, ליד קרטוניות החלב, יהיו מוצבים בקופסאות מעוצבות להפליא יינות נטורליים לבנים ואדומים. עידן הדלי בפתח. בישראל עדיין לומדים את התחום האורגני. על ביו-דינמיקה שמענו רק מסיפורים. יינות נטורליים? מדע בדיוני!
 

RandS

New member
תודה על כל הדיווחים

נראה שנהניתם מאוד!
המחירים בפירואט הם הוגנים יחסית להשקעה במנות. אשמח לבקר שם בפעם הבאה.
 

salo22

New member
הוגנים זו מילת מפתח

וצריך להשוותם בקונטקסטים המתאימים כמובן. אבל לגבי מסעדה זו - הייתי שמח עד הגג ל"שכונתית" כזו ליד הבית או בכל מקום בתל אביב, הייתה הופכת לבטח לפייבוריטית שלי גם ברמת מחירים זו, כי רמת הבישול די אדירה.
 

salo22

New member
Les Tabelettes de jean louis nomicos

אכלנו שם בצהרי יום ראשון, נחמד שאפשר למצוא תפריט צהריים גם בסופ"ש, אחרת המחירים במסעדה הדי מעוצבת הזו (שרחוקה מלהיות מעוצבת באמת במונחי פריס) הם גבוהים מאוד ולבטח לא היינו מתקרבים. עדיף להגיע עם חולצה מכופתרת וז'קט ובלי נעלי ספורט, בקיצור מין ביזנס סמארט כזה, אבל ממש לא הפריע להם שאנחנו לא השקענו יותר מידי, אבל גם לא "הזנחנו".
תפריט הצהריים מתומחר בצורה בהחלט מעניינת למסעדה "יוקרתית" ויחסית לא יקר מידי, ונותן 2-3 אופציות לבחירה מכל קטגוריה. האוכל לטעמינו היה מאופק יחסית ולא מעניין מספיק, אבל הארוחה בהחלט הייתה רחוקה מלהיות רעה. בהתחשב בזה שזה תפריט צהריים מאוד "חלקי" אני לא בטוח שראוי לשפוט מקומות כאלו בצורה מלאה רק לפי תפריט כזה. עדיין לא היה מעניין וטעים מספיק לדעתינו כדי שנשוב בעתיד, כאמור האפשרויות כל כך רבות עם מקומות חדשים לנסות וותיקים שישארו לעתיד. אבל עדיין זה הרבה אוכל וגם היין כלול, שזה די יוצא דופן.
עבור 58 יורו האחד קיבלנו משעשע נדיב בגודלו, ראשונה, עיקרית, קינוח, פטיט פורס טובים ויין לבן ואדום ממש נחמדים לאורך הארוחה, שזה כבר היה יכול לעלות כ 20 יורו לאחד בפני עצמו. בהחלט ניכר יינות איכותיים ואני בהחלט מתנצל שוב שלא עקבתי לעומק, היה שם איזה שאנין בלאן מ 2010 וסירה מ 2008, בערך. בהחלט כמות סבירה של אוכל ויין עבור התמורה.
 

salo22

New member
פתיח שכבות

נדיב וטעים מאוד כפתיח. שיכבת ג'ל לימון טעימה מאוד, איזה קרם באמצע ומוס גזר או ירק כתום אחר.
 
למעלה