מתלבטת

ואפשר שקלל אפס בעיות לעומת ניתוח מיותר וכואב

כשקובעים מראש שיהיו בעיות לילד או לנער לא נימול (לא כתבת שאולי יהיו בעיות אלא "הבעיות שיהיו" כאילו שזה ודאי) וכשמניחים שהן יהיו דווקא על רקע נוכחות של עורלה - זו הצגה של דעה כאילו היא עובדה מוגמרת ולא עניין של תפיסת עולם. איש איננו יכול לנבא את העתיד להתרחש ובאותה מידה צריך לשקלל את האפשרות הסבירה בדיוק באותה מידה שהילד יהיה שונה דווקא בגלל שמלו אותו ויש לו פין מעוות או כרות ובנוסף להתמודדות עם שוני שהוא בולט בהרבה מאשר עורלה, הוא גם יצטרך להתמודד עם קשיים בתפקוד המיני.

כשאת מתייחסת לעורלה שהיא איבר מתפקד וחלק בלתי נפרד מאיבר המין כאל "פיסת עור קטנה" אז יש פה גם חוסר הבנה מוחלטת מצידך של מבנה איבר המין הזכרי ותפקודי העורלה .ולבסוף זה ממש לא משנה עם איזה ערכה המוהל משתמש אם הוא מבצע ניתוח בתינוק על שולחן בפינת האוכל או בבית הכנסת או באולם האירועים, זירות שאף אחת מהן אינה סטרילית ושורצת חיידקים והומה בני אדם. במיוחד אם בסוף הניתוח המוהל מבצע גם מציצה בפה וכך כל החיידקים שיש לכל אחד מאיתנו בפה באים במגע ישיר עם פצע מדמם פתוח, אז אין פה שום מניעה של הדבקות. ואם במקרה הוא גם נשא של *נגיףי* ההרפס זה עלול אף להעמיד את התינוק בסכנת מוות או פגיעה מוחית קשה. כך כששבאים לפרסם מוצר כזה כדי לדייק.
 

HouseAtreides

New member
"תחליטי מאות החלטות בשבילו"?

וכמה מההחלטות האלה כוללות ניתוח קוסמטי כפוי באיבר המין? או כל סוג של ניתוח כפוי או משהו קרוב לזה?
נכון, אין שום החלטה דומה לזו, אפילו לא מרחוק.
המקסימום שהורים עושים זה חיסונים, וגם זה לא כולם ולא תמיד, אז בואי ניקח דברים בפרופורציה הנכונה ונבין שלא רק "מזוית מסויימת" אלא דווקא באופן אובייקטיבי ונטול התייחסות תרבותית, ברית מילה היא הדבר המטורלל והמופרע ביותר שהורים עושים אי פעם לילדם. וגם זה, לא כולם ולא תמיד. רוב הגברים בעולם לא נאלצים לעבור את הזוועה הזו.

"אם לחתוך פיסת עור קטנה שבגיל שמונה ימים אין לו מודעות אליה"
ומה אחרי גיל 8 ימים? מה אם בגיל 20 הוא יפתח מודעות ויצטער שעשו לו את זה? (קרה, קורה ויקרה עוד המון ככל שיש אינטרנט והמידע הופך זמין יותר ויותר)
ככה מתאכזרים לילד כי בגן או אולי בביה"ס יש ערסים שיכולים פעם לומר לו איזו מילה על המילה? אחלה דוגמת מופת לחינוך אצילי. לא רוצים להתמודד עם הצקות פוטנציאליות, אז פשוט נכנעים לטרור. רק צריך ערכת ברית מילה סטרילית ואז הכל בסיידר גמור
. לא חשוב שכל האימהות בוכות בברית, את תגידי להן לשמוח אז הן בטח ישמחו.
החיים קצרים, הכי קל לעודד אחרים להתחמק מאחריות. יאללה, שיחתכו וישחררו, התינוקות ממילא לא יזכרו ואנחנו נעשה המון כסף מערכות 'סטריליות'.
 

tomerbenner

New member
"לחתוך פיסת עור קטנה"??

הערלה, שאותה כורתים במהלך ניתוח ברית מילה, היא לא סתם פיסת עור והיא גם לא קטנה. הערלה היא איבר גוף המכיל עצבים רגישים מאד, קרום רירי, כלי דם, וכשליש מכל העור של אביר המין. בגבר מבוגר לערלה יש שטח פנים של כמעט 100 ס"מ רבועים. העצבים הרגישים ביותר באיבר הגברי נמצאים על הערלה המכילה אלפי קצוות עצבים

לערלה תפקידים חשובים בגוף הגבר אשר משתנים ככל שהגבר מתבגר . אצל התינוק, הערלה מחוברת לעטרה (קצה איבר המין) ותפקידה העיקרי הוא להגן על העטרה מלכלוך כגון צואה ושתן בחיתול. בהמשך הערלה מגנה על העטרה משפשוף וחיכוך עם התחתונים שגורם להתייבשות והצטלקות של העטרה. אצל הגבר הבוגר, הערלה ממלאת תפקידים חשובים בזמן קיום יחסי מין.

מספר מחקרים (כמו גם ההגיון הפשוט) מראים שגברים נימולים נהנים פחות מיחסי מין מאחר וחתכו מגופם עצבים רבים ואת החלק הרגיש ביותר של איבר מינם. גברים שעברו ניתוח ברית מילה בגיל מבוגר מדווחים על ירידה בלתי הפיכה בתפקוד ובהנאה שלהם מיחסי מין . כריתת הערלה גם פוגעת מאד במכניקה של יחסי המין והופכת את הסקס ליותר נוקשה ויבש – לא פלא שמחקרים הראו שקיום יחסים עם גבר נימול פוגע גם בהנאת האשה

גם הדגדגן הוא "פיסת עור קטנה" לפי הגדרתך.
האם כאשר היית קטנה חתכו לך אותו? נכון שלא? אז למה זה בסדר לחתוך לתינוק חסר ישע את הערלה שמכילה את העצבים הרגישים ביותר באיבר מינו?
 

tomerbenner

New member
ה - "תכשיטון"

החברה שאליה קישרת (גם פה וגם בפורום הריון ולידה) מוכרת לא רק ערכת ברית מילה. היא גם מוכרת "תכשיטון" שהוא "מזכרת ברית" שבה לוקחים חלק מערכת ברית המילה והופכים אותה למחזיק מפתחות בתור מזכרת מניתוח כריתת הערלה לתינוק חסר הישע.

לעשות מחזיק מפתחות מכלי הניתוח הפוגע והכפוי על תינוק חסר ישע זה זלזול עמוק בגוף האדם ובזכות האדם על גופו. כאילו לא מספיק שכורתים איבר גוף תקין וחשוב מתינוק, עוד צריך להשויץ בזה בפרהסיה? זה מעשה חולני ומזעזע - תחשבי על זה.
 

She Dolphin

New member
התכשיטון הזה - איכס איכס ושוב איכס!


באמת חולני ומזעזע


זה דוחה ומחריד בכל כך הרבה רמות שאני לא יודעת אפילו איפה להתחיל.
 
לא מצליחה לדמיין את הסיטואציה

כאילו ישמרו את זה ללילד עד הבר מצווה ואז הוא ילך עם זה סביב הצוואר? ישוויץ עם זה לחבריו? יעניק את זה לאות חברות נפש לאהבתו הראשונה? לא יודעת אם זה יותר
,
או
 
הקטע ה"מצחיק" הוא

שהם מדברים על ברית המילה כמו על שאר חוויות ראשונות, ואני מצטט מהאתר "חיוך ראשון ,השמעת קולות,מחיאת כפיים,צעד ראשון…"
כאילו, אנשים באמת עד כדי כך מטומטמים?!
 

רינתפ

New member
יובי, אנשים באמת עד כדי כך מטומטמים!!


ואמר על זה שלום חנוך "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם...."
 
אמר אינשטיין שיש שני דברים אינסופיים

היקום וטפשותו של האדם, "לגבי הראשון, אני לא בטוח" אמר.
 

She Dolphin

New member
גם לי זאת נראית כמו פרסומת

אני משאירה אותה כאן כדי שכולם יראו את האתר ההזוי הזה.
 

v cd

New member
אז למה לא לחתוך לכל הבנות את הדגדגן?

גם פיסת עור שבגיל 8 ימים אין להן מודעות אליה...
איזו בורות.
 
זאת בדיוק הטעות..

אנשים לא יודעים שהעורלה היא ממש לא פיסת עור קטנה תפקידה העיקרי להגן ולשמור על העטרה וזה לא עור אלא בשר (בברית רואים דם) מדהים כמה מנסים לעדן את המעשה האכזרי הזה!!

לכן אין שום הצדקה לחתוך איבר בריא בגוף !!
זה נזק לגוף ונזק לאדם.
 

חדשה31

New member
ואם היפוטתית - זו כן "סתם פיסת עור קטנה" -

אז זה בסדר לחתוך אותה?

אני בכלל לא מבינה את סוג הדיון הזה.
למה ריקמה חיה בגוף צריכה להחשב בעלת תפקיד
כדי שתקבל מספיק "כבוד" וכדי שלא יחתכו אותה?
כל פיסה מהגוף - בין אם יש לה איזה תפקיד גרנדיוזי ובין אם לא -
אין שום סיבה לחתוך אותה מהגוף בלי שום הצדקה רפואית רצינית
וללא בחירתו של הנחתך.

גם אם לעורלה לא היה שום תפקיד שהוא והיא באמת הייתה "סתם חתיכת עור קטנה"
וגם אם הסרתה לא היתה כרוכה בשום כאב בכלל - אני לא הייתי חותכת אותה מגופו של בני.
ככה הוא נולד. מה פתאום שאסיר לו רקמות חיות מהגוף סתם ככה?
 
נכון מאוד מסכים איתך...

לנו זה מאוד ברור שלא צריכים לחתוך שום איבר בגוף, אבל יש לצערינו אנשים שלא מבינים חוששים ומתלבטים אם לחתוך או לא. ומכוון שהנושא המרכזי כאן זה העורלה. חשוב לדייק ולאמר מה זאת בעצם העורלה. "פיסת עור קטנה" ממש לא! אני חושב שרוב האנשים שכן מקיימים ברית מילה חושבים כך פיסת עור קטנה. לא בא להאשים אותם כי כך אמרו להם וכך לימדו אותם וכך הם מתייחסים לזה. וזה לדעתי אחד הדברים שמבלבלים ומתעים מאוד ציבור שלם. ואני חושב שזה בדיוק הכוונה, לבלבל במילים עדינות כמה שיותר כדי ליפייף את המעשה האכזרי והברברי הזה. ולמה ? כדי שאנשים לא יחשבו יותר מדי. למה ? כי זה אינטרס דתי לאומי. למה ? כדי שלא יהיה ספק אחד באדם, לערער ולחלוק על ציבור שלם ותמים שזה לא סתם חתיכת עור. (כי כולם יודעים אחרת) למה ? כי אנחנו רוצים להמשיך את המסורת בלי הפרעות מיותרות (אינטרנט ומידע רב) למה ? כי כל הזמן זה מה שלימדנו והחדרנו לראשי האנשים שהעורלה זה סתם עור מיותר וזניח ואפילו שנואה בגוף האדם.
לכן אני חושב שהאתר כאן בא גם קצת ללמד ולתת חיזוק לאימהות ולגברים שלא יודעים (כמו שאני פעם לא ידעתי) מה באמת חותכים לנו. (הגברים).
 
כתבו לך כ"כ הרבה
מקווה שיש לך כוחות

לקרוא ולעכל את כל זה.

מצרפת הודעה שלי על "השד החברתי" שמציק לך...ולהרבה מתלבטים. יש בו קישורים לשלם הצבר הכי מבוגר שאני יודעת על ראיון איתו (אוני אורנן) על כמה זה נראה לו טיבעי וברור שלא-לא-לא-לא!! עושים דבר כזה לילד קטן, וכמה ברור לו בתור שלם שלא נתקל בשום בעייה על רקע שלמותו שגם הוא לא ימול את ילדיו העתידיים.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=202&messageid=159182813
 
מתלבט גם - וזה כבר מתקרב...

כרגע, למרות כל הלחץ המשפחתי והכל, שקיים במידה מסוימת עם כי עוד לא בכל העוצמה, נראה לנו שלא נעשה ברית מה שלא יהיה. זה פשוט לא נראה כמו דבר שסביר לעשות לבן שלך, כמו שזה לא סביר לעשות לבת שלך (הבנתי היא שמילת נשים דרגה 1 מקבילה, לפחות אנטומית, לברית מילה). מעולם לא חשבתי לא לעשות ברית, אבל כשאשתי העלתה את האפשרות שנקרא על כך לקח לשנינו ביחד פחות או יותר 40 דקות של קריאה כדי לשנות את הדיעה מקצה לקצה (ותודה מגיעה גם לחלק מחברי הפורום הזה שנותנים טיעונים רציונלים ורגועים מבלי להתלהם). זה מדהים מה שקצת מידע יכול לעשות לדיעה מוצקה שנשענת על קנה רצוץ של בורות...

אם בסוף בכל זאת נעשה, זה יהיה רק מאותן "סיבות חברתיות" שהעלית. כלומר - שלא יהיה חריג בכך. השאלה שנשאלת כאן היא כמה לא-נימולים דרושים בכדי שהחריגות הזו תרוכך ולא תהיה באמת חריגה. יש לי הרגשה שאם 10% מהחברים העתידיים של בני לא היו נימולים - זה ממש די והותר. הייתי מסתפק בכיף גם ב 5%.

הצרה היא שאין ממש נתונים אמיתיים בקשר לזה.

כרגע, אומרים ש 98% מהגברים היהודים בארץ נימולים. אבל זה כולל גברים בני אפס עד תשעים נכון? אז אם מניחים שכל המבוגרים נימולים, אז בקרב הצעירים מאד האחוז של הלא נימולים חייב לכן להיות גבוה יותר מ 2%. נאמר 3%, כדי לא להגזים כאן.

אוקיי, אז אנחנו ב 3% מהתינוקות הזכרים היהודים, אבל אלו כוללים כמובן חרדים ודתיים, שכנראה לא יהיו בכיתה של בני (אם כי איני שולל שיהיו לו חברים חרדים או דתיים כמובן). כמה כאלו יש?
החרדים הם 10& מהאוכ' היהודית בארץ (גלובס, 2010) אבל 27% מתלמידי כיתה אלף. וואו, אני קצת מתקשה להאמין שכרגע הנתון המדהים הזה מהווה עבורי חדשות מצוינות. כמה דתיים לא חרדים יש?
אוקיי, גיחה לאתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה את הנתונים הבאים ביחס לגברים בני 20-24 (אין נתוני דתיות לגבי ילדים - ובעצם זה די ברור - הרי הם עוד לא יודעים מה הם רוצים להיות, נכון? חבל שכל כך הרבה מזה מוכתב על ידי ההורים...):
חרדים דתיים מסורתיים חילונים
14.6 13.3 35.0 36.8

מספרי הדתיים לא משתנים כמעט בין קבוצות הגיל, לכן אניח ש 13% זה אחוזם גם בשנתון הקרוב. מצד שני אנחנו כבר יודעים שאחוז החרדים הוא לפחות 27% כבר בגיל 6, אז וודאי לא נמוך יותר בגיל 0. 27 + 13 - 40% מהאוכלוסיה היהודית שכנראה לא יהיו בכיתה של הילד שלי, וכנראה שגם 100% מהם נימולים. נוסיף 10% ערסים, גם הם נימולים כולם כנראה, והגענו ל 50%.
אז אותם 3% לא נימולים הם בעצם 6% מהחברה החילונית או מסורתית שאינה ערסית. בלי לשנות כלום מהמצב הקיים, כנראה שיותר מאחד מעשרים מהילדים בבית הספר של הילד שלי (ושלך) לא יהיו נימולים. האמת, שזה מסתדר היטב עם התוצאות של הסקר המקוון שדווח בכתבה מהארץ מהיום - שבו 4.8% מהנשאלים לא מלו את בניהם - וניתן להניח שהנשאלים בסקר מקוון אינם חרדים, ואולי גם לא ערסים...
באותו הסקר16% מהנשאלים היו מעדיפים לא למול אך בחרו לעשות זאת "מסיבות חברתיות". במילים אחרות, מתוך ההורים שכרגע בהריון עם בן, 16% שוקלים לא לעשות אך יעשו לבסוף מסיבות חברתיות, בנוסף ל 5-6% שלא ימולו. אם רק היה ניתן לעשות פורום של כל ההורים הללו ולהסכים לא למול - היינו כבר ב 20% - והנה כל סיפור החריגות מתפוגג לו. ואז, אם אין את שאלת החריגות, אז התשובה לשאלה "למה אתם לא עושים?" תוכל להיות "מה? למה שנחשוב לעשות דבר שכזה?"

בקיצור, זה כנראה רק עניין של זמן. ויש אפילו סיכוי שמי שימול עכשיו מסיבות חברתיות, רגע לפני הגל, עוד יזכה להכיר מספר לא מבוטל של חברים של בנו שלא נימולו, ועשוי לכן להצטער על בחירתו. אז למה אני עדיין מתלבט?
 
למעלה