בספרד יש 5 מקומות של החלפת רוחב
פסים... ב-2 נקודות גבול עם צרפת: סרבר-פורט-בו בחוף הים התיכון, אירון-הנדיי בחוף האטלנטי. יש מספר מצומצם של רכבות נוסעים שחוצות את הגבול בין ספרד וצרפת. בסרבר-פורט-בו חוצות את הגבול רכבות הלילה מברצלונה לפריז ומברצלונה לציריך ומילאנו (זו רכבת אחת שמתפצלת באמצע הדרך), ו-2 רכבות ביום, מברצלונה ואליקנטה למונפלייה. בסה"כ 24 רכבות בשבוע בכל כיוון (הרכבות לשוייץ ואיטליה נוסעות רק 3 ימים בשבוע). באירון-הנדיי חוצה את הגבול רכבת הלילה פריז-מדריד, רק רכבת אחת ביום בכל כיוון. כנראה שהטכנולוגיה הזו יקרה מאד ולכן משתמשים בה רק במספר קטן של רכבות. בנוסף לכך, יש מתקנים להחלפת רוחב הפסים בתחנת אטוצ'ה במדריד, קורדובה וסביליה, שבהן רכבות טאלגו שנוסעות לדרום אנדלוסיה עוברות מהפסים הסטנדרטיים של קו ה-AVE לפסים הספרדיים הרחבים. למיטב ידיעתי, נמצא כרגע בבניה קו ה-AVE ממדריד לברצלונה ובעתיד הקו ימשיך לגבול צרפת ויתחבר עם רשת ה-TGV הצרפתית. כמו כן מוקם כעת חיבור בין ה-TGV וקוי ה-EUROSTAR באיטליה, ובין ה-TGV ורשת ICE בגרמניה, בשוייץ בונים מנהרות שישמשו לקוי רכבת מהירים שיחצו את המדינה מדרום לצפון, בבנלוקס ממשיכים את קו ה-TGV מבריסל לאמסטרדם, ומשלימים את הקו המהיר של ה-EUROSTAR עד לונדון... לא מן הנמנע שרכבת מהירה מלונדון לרומא תיסע לפני הרכבת מת"א לירושלים...
בספרד יש 5 מקומות של החלפת רוחבאני לא מכיר את המנגנון
הקיים בין צרפת לספרד (אבדוק את הנושא היום). אבל בהחלט לא הגיוני להוריד את הנוסעים ולהחליף קרונות. ראשית - הנוסעים עושים את דרכם באותו קרון מתחילתה של הנסיעה ועד סופה. שנית - ההחלפה מתבצעת בכל שעות היממה - לעיתים בשעות הקטנות של הלילה - ואין שום סיבה להעיר את כל הנוסעים ולטלטל אותם - על מטענם לקרון אחר. שלישית - המערכת משמשת בעיקר רכבות משא - והרבה יותר קל להחליף חוגונים מאשר להעביר את כל המשאות מקרון לקרון.
פסים... ב-2 נקודות גבול עם צרפת: סרבר-פורט-בו בחוף הים התיכון, אירון-הנדיי בחוף האטלנטי. יש מספר מצומצם של רכבות נוסעים שחוצות את הגבול בין ספרד וצרפת. בסרבר-פורט-בו חוצות את הגבול רכבות הלילה מברצלונה לפריז ומברצלונה לציריך ומילאנו (זו רכבת אחת שמתפצלת באמצע הדרך), ו-2 רכבות ביום, מברצלונה ואליקנטה למונפלייה. בסה"כ 24 רכבות בשבוע בכל כיוון (הרכבות לשוייץ ואיטליה נוסעות רק 3 ימים בשבוע). באירון-הנדיי חוצה את הגבול רכבת הלילה פריז-מדריד, רק רכבת אחת ביום בכל כיוון. כנראה שהטכנולוגיה הזו יקרה מאד ולכן משתמשים בה רק במספר קטן של רכבות. בנוסף לכך, יש מתקנים להחלפת רוחב הפסים בתחנת אטוצ'ה במדריד, קורדובה וסביליה, שבהן רכבות טאלגו שנוסעות לדרום אנדלוסיה עוברות מהפסים הסטנדרטיים של קו ה-AVE לפסים הספרדיים הרחבים. למיטב ידיעתי, נמצא כרגע בבניה קו ה-AVE ממדריד לברצלונה ובעתיד הקו ימשיך לגבול צרפת ויתחבר עם רשת ה-TGV הצרפתית. כמו כן מוקם כעת חיבור בין ה-TGV וקוי ה-EUROSTAR באיטליה, ובין ה-TGV ורשת ICE בגרמניה, בשוייץ בונים מנהרות שישמשו לקוי רכבת מהירים שיחצו את המדינה מדרום לצפון, בבנלוקס ממשיכים את קו ה-TGV מבריסל לאמסטרדם, ומשלימים את הקו המהיר של ה-EUROSTAR עד לונדון... לא מן הנמנע שרכבת מהירה מלונדון לרומא תיסע לפני הרכבת מת"א לירושלים...