החלפת חוגונים - התמונות!

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
==52==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==52==
ומתקרב...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==53==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==53==
ומתחברים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==54==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==54==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==55==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==55==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==56==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==56==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==57==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==57==
תגידו יפה
לפולנים...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==58==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==58==
מתחייגים למסילה מקבילה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==59==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==59==
והנה קרון אחר תפס את מקומנו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==60==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==60==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==61==

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==61==
כל התחנה הזאת מלאה בחוגונים שונים ומשונים הפזורים בכל הרציפים...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==62== אחרונה (כמעט)

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
==62== אחרונה (כמעט)
יש הרבה חוגונים - אז קחו אחד מתנה הביתה...
 

XrayCharlie

New member
יופי של תמונות

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
יופי של תמונות
אמרת שכל החלפה לוקחת 10 דקות לקרון (לעומת כמעט שעתיים שלקח לך להעלות את התמונות
). כמה קרונות יש ברכבת כזו וכמה זמן לקחה כל ההחלפה?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כמו שכבר סיפרתי

יופי של תמונות
אמרת שכל החלפה לוקחת 10 דקות לקרון (לעומת כמעט שעתיים שלקח לך להעלות את התמונות
). כמה קרונות יש ברכבת כזו וכמה זמן לקחה כל ההחלפה?
כמו שכבר סיפרתי
במקרה שלנו היה רק קרון בודד. הרכבת אליה היינו מחוברים באוקראינה - נשארה שם, זו הייתה תחנתה האחרונה. ומשם הלאה היינו מחוברים לרכבת פולנית.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אה ושכחתי

יופי של תמונות
אמרת שכל החלפה לוקחת 10 דקות לקרון (לעומת כמעט שעתיים שלקח לך להעלות את התמונות
). כמה קרונות יש ברכבת כזו וכמה זמן לקחה כל ההחלפה?
אה ושכחתי
ניתן להחליף במספר קרונות במקביל.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo27.gif תוספות

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
תוספות
ראשית, צילמתי סרטון קצרצר בעת הוצאת אחד החוגונים. שנית - באוקראינה הגיעו למסקנה המתבקשת שכל התהליך הזה הוא בזבוז זמן, ולכן פותחה מערכת חדשה המבוססת על מסילה ברוחב משתנה - מסילה העוברת בהדרגתיות מרוחב של 1520 מ"מ לרוחב 1435 מ"מ. הרכבות החדישות ביותר (בינתיים יש מעט מעוד כאלה) מורכבות על חוגונים הידראוליים המסוגלים לשנות אוטומטית את רוחבם ללא צורך בעצירה כלל! נכון להיום - וככל הידוע לי - תחנה זו היא התחנה היחידה בעולם המצויידת במערכת זו. בתמונה - חוגון הידראולי בעל רוחב משתנה.
 
החלפת רוחב מסילה בספרד

תוספות
ראשית, צילמתי סרטון קצרצר בעת הוצאת אחד החוגונים. שנית - באוקראינה הגיעו למסקנה המתבקשת שכל התהליך הזה הוא בזבוז זמן, ולכן פותחה מערכת חדשה המבוססת על מסילה ברוחב משתנה - מסילה העוברת בהדרגתיות מרוחב של 1520 מ"מ לרוחב 1435 מ"מ. הרכבות החדישות ביותר (בינתיים יש מעט מעוד כאלה) מורכבות על חוגונים הידראוליים המסוגלים לשנות אוטומטית את רוחבם ללא צורך בעצירה כלל! נכון להיום - וככל הידוע לי - תחנה זו היא התחנה היחידה בעולם המצויידת במערכת זו. בתמונה - חוגון הידראולי בעל רוחב משתנה.
החלפת רוחב מסילה בספרד
כמו שמישהו כבר רמז בשרשור, מערכת דומה מופעלת גם בגבול צרפת-ספרד, ובאתר של חברת Talgo יש הסבר מאויר (עם אנימציות) של התהליך. החלק האנגלי של האתר בשיפוצים, אז הקישורים הם לגרסה הספרדית. דרך אגב, גם ביפן ניסו לפתח מערכת כזו כשהבינו שזה יקר מאוד להמשיך להרחיב את רשת ה-Shinkansen בעלת המסילה הסטנדרטית, במיוחד כשהיא נושקת לכל-כך הרבה קווים ברוחב הנפוץ שם, 3 רגל וחצי (3'-6"). אותה הבעיה קיימת גם בספרד, בה רשת המסילות המהירות החדשות שנבנות כיום היא ברוחב תקני, בעוד שאר הרשת היא ברובה ברוחב 1668 מ"מ.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה חן - המנגנון דומה מאוד

החלפת רוחב מסילה בספרד
כמו שמישהו כבר רמז בשרשור, מערכת דומה מופעלת גם בגבול צרפת-ספרד, ובאתר של חברת Talgo יש הסבר מאויר (עם אנימציות) של התהליך. החלק האנגלי של האתר בשיפוצים, אז הקישורים הם לגרסה הספרדית. דרך אגב, גם ביפן ניסו לפתח מערכת כזו כשהבינו שזה יקר מאוד להמשיך להרחיב את רשת ה-Shinkansen בעלת המסילה הסטנדרטית, במיוחד כשהיא נושקת לכל-כך הרבה קווים ברוחב הנפוץ שם, 3 רגל וחצי (3'-6"). אותה הבעיה קיימת גם בספרד, בה רשת המסילות המהירות החדשות שנבנות כיום היא ברוחב תקני, בעוד שאר הרשת היא ברובה ברוחב 1668 מ"מ.
תודה חן - המנגנון דומה מאוד
למנגנון שפותח באוקראינה. כנראה הם "המציאו" את הגלגל מחדש שם. מענין מה היה זול יותר? לקנות את הטכנולוגיה או לפתח אותה בעצמם?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo27.gif תוספות-2

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
תוספות-2
בתמונה ניתן לראות את המסילה המיוחדת המאפשרת את המעבר הזה. יש לציין שהמערכת מוגדרת עדיין כניסיונית. לפני זמן לא רב הופיע ב"הארץ" כתבה על הרכבת הפאן-אירופית המיועדת לחצות את כל יבשת אירופה ממזרח למערב. אני מאמין שרק הודות למערכת החדשה הזו - הדבר יצא לפועל!
 

nitsansh

New member
אני חושב שמערכת כזו כבר קיימת במעבר

תוספות-2
בתמונה ניתן לראות את המסילה המיוחדת המאפשרת את המעבר הזה. יש לציין שהמערכת מוגדרת עדיין כניסיונית. לפני זמן לא רב הופיע ב"הארץ" כתבה על הרכבת הפאן-אירופית המיועדת לחצות את כל יבשת אירופה ממזרח למערב. אני מאמין שרק הודות למערכת החדשה הזו - הדבר יצא לפועל!
אני חושב שמערכת כזו כבר קיימת במעבר
בין צרפת וספרד. גם שם יש בעיה כזו, כי הפסים בספרד יותר רחבים, ואני לא מתאר לעצמי שמחליפים את החוגונים באופן ידני... בעתיד הרחוק לא יהיה צורך בזה, כי הרכבות המהירות בספרד (AVE) נוסעות על פסים ברוחב סטנדרטי.
 

ה ו מ ר

New member
רוחב מסילה רוסיה - מונגוליה

אני חושב שמערכת כזו כבר קיימת במעבר
בין צרפת וספרד. גם שם יש בעיה כזו, כי הפסים בספרד יותר רחבים, ואני לא מתאר לעצמי שמחליפים את החוגונים באופן ידני... בעתיד הרחוק לא יהיה צורך בזה, כי הרכבות המהירות בספרד (AVE) נוסעות על פסים ברוחב סטנדרטי.
רוחב מסילה רוסיה - מונגוליה
גם שם נדרשת החלפת חוגונים בין הקרונות, מאותה הסיבה ממש.היה דיווח על זה בעבר בפורום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה