החלפת חוגונים - התמונות!

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
בספרד יש 5 מקומות של החלפת רוחב

אני לא מכיר את המנגנון
הקיים בין צרפת לספרד (אבדוק את הנושא היום). אבל בהחלט לא הגיוני להוריד את הנוסעים ולהחליף קרונות. ראשית - הנוסעים עושים את דרכם באותו קרון מתחילתה של הנסיעה ועד סופה. שנית - ההחלפה מתבצעת בכל שעות היממה - לעיתים בשעות הקטנות של הלילה - ואין שום סיבה להעיר את כל הנוסעים ולטלטל אותם - על מטענם לקרון אחר. שלישית - המערכת משמשת בעיקר רכבות משא - והרבה יותר קל להחליף חוגונים מאשר להעביר את כל המשאות מקרון לקרון.
בספרד יש 5 מקומות של החלפת רוחב
פסים... ב-2 נקודות גבול עם צרפת: סרבר-פורט-בו בחוף הים התיכון, אירון-הנדיי בחוף האטלנטי. יש מספר מצומצם של רכבות נוסעים שחוצות את הגבול בין ספרד וצרפת. בסרבר-פורט-בו חוצות את הגבול רכבות הלילה מברצלונה לפריז ומברצלונה לציריך ומילאנו (זו רכבת אחת שמתפצלת באמצע הדרך), ו-2 רכבות ביום, מברצלונה ואליקנטה למונפלייה. בסה"כ 24 רכבות בשבוע בכל כיוון (הרכבות לשוייץ ואיטליה נוסעות רק 3 ימים בשבוע). באירון-הנדיי חוצה את הגבול רכבת הלילה פריז-מדריד, רק רכבת אחת ביום בכל כיוון. כנראה שהטכנולוגיה הזו יקרה מאד ולכן משתמשים בה רק במספר קטן של רכבות. בנוסף לכך, יש מתקנים להחלפת רוחב הפסים בתחנת אטוצ'ה במדריד, קורדובה וסביליה, שבהן רכבות טאלגו שנוסעות לדרום אנדלוסיה עוברות מהפסים הסטנדרטיים של קו ה-AVE לפסים הספרדיים הרחבים. למיטב ידיעתי, נמצא כרגע בבניה קו ה-AVE ממדריד לברצלונה ובעתיד הקו ימשיך לגבול צרפת ויתחבר עם רשת ה-TGV הצרפתית. כמו כן מוקם כעת חיבור בין ה-TGV וקוי ה-EUROSTAR באיטליה, ובין ה-TGV ורשת ICE בגרמניה, בשוייץ בונים מנהרות שישמשו לקוי רכבת מהירים שיחצו את המדינה מדרום לצפון, בבנלוקס ממשיכים את קו ה-TGV מבריסל לאמסטרדם, ומשלימים את הקו המהיר של ה-EUROSTAR עד לונדון... לא מן הנמנע שרכבת מהירה מלונדון לרומא תיסע לפני הרכבת מת"א לירושלים...
 
../images/Emo51.gif תמונות מדהימות...

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
תמונות מדהימות...
ממש מוזר כל הקטע הזה
 

x u m

New member
תודה תמונות יפות

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
תודה תמונות יפות
כתבת שהייתה בקייב. יש תמונות של העיר? אם כן אשמח לראות אותן.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני נמצא בקייב לעיתים תכופות

תודה תמונות יפות
כתבת שהייתה בקייב. יש תמונות של העיר? אם כן אשמח לראות אותן.
אני נמצא בקייב לעיתים תכופות
ולכן הפעם לא היה לי כל עניין לצלם שם. אם פספסת את השרשור הזה, תמצא שם מספר תמונות מתחנת הרכבת בקייב. כמו-כן תוכל לקרוא את המאמר הזה שנמצא בספריית המאמרים של הפורום. מספר תמונות תמצא גם כאן
 

x u m

New member
תמונות אלה ראיתי. GIDROPARK

אני נמצא בקייב לעיתים תכופות
ולכן הפעם לא היה לי כל עניין לצלם שם. אם פספסת את השרשור הזה, תמצא שם מספר תמונות מתחנת הרכבת בקייב. כמו-כן תוכל לקרוא את המאמר הזה שנמצא בספריית המאמרים של הפורום. מספר תמונות תמצא גם כאן
תמונות אלה ראיתי. GIDROPARK
וצילום לכיוון גדה שמאלית של דנייפר ושכונת DARNITZA. נכון? חשבתי שיש עוד, כי יש מה לצלם בקייב. זה עיר יפיפייה. אני לצערי לא הייתי שם מזמן (ליתר דיוק מאז שעליתי לארץ). לגבי מאמרים, יצא לי לקרוא אותם מזמן במקור, אני מכיר די הרבה אתרים בשפה רוסית על רכבות
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זו אכן עיר מדהימה!

תמונות אלה ראיתי. GIDROPARK
וצילום לכיוון גדה שמאלית של דנייפר ושכונת DARNITZA. נכון? חשבתי שיש עוד, כי יש מה לצלם בקייב. זה עיר יפיפייה. אני לצערי לא הייתי שם מזמן (ליתר דיוק מאז שעליתי לארץ). לגבי מאמרים, יצא לי לקרוא אותם מזמן במקור, אני מכיר די הרבה אתרים בשפה רוסית על רכבות
זו אכן עיר מדהימה!
העיר האהובה עליי - הרבה יותר ממוסקבה! אני עצמי מחרקוב. בפעם הבאה אשתדל לצלם קצת. באיזה שנה עלית? ומאיפה?
 

x u m

New member
עליתי ב 91 מקייב ועדיין אני כותב עם

זו אכן עיר מדהימה!
העיר האהובה עליי - הרבה יותר ממוסקבה! אני עצמי מחרקוב. בפעם הבאה אשתדל לצלם קצת. באיזה שנה עלית? ומאיפה?
עליתי ב 91 מקייב ועדיין אני כותב עם
טעויות.
 

x u m

New member
../images/Emo6.gif בשום שפה לא יודע לכתוב כמו בן

זו אכן עיר מדהימה!
העיר האהובה עליי - הרבה יותר ממוסקבה! אני עצמי מחרקוב. בפעם הבאה אשתדל לצלם קצת. באיזה שנה עלית? ומאיפה?
בשום שפה לא יודע לכתוב כמו בן
אדם
 

mucool2

New member
אני רואה שאתה מסתדר בלעדיי בארכיון

אני נמצא בקייב לעיתים תכופות
ולכן הפעם לא היה לי כל עניין לצלם שם. אם פספסת את השרשור הזה, תמצא שם מספר תמונות מתחנת הרכבת בקייב. כמו-כן תוכל לקרוא את המאמר הזה שנמצא בספריית המאמרים של הפורום. מספר תמונות תמצא גם כאן
אני רואה שאתה מסתדר בלעדיי בארכיון
גרגמל, הא?
 

Golf Bravo

New member
../images/Emo51.gifעל ההשקעה. מעניין ביותר

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
על ההשקעה. מעניין ביותר
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני רוצה לנסות לשלוח

על ההשקעה. מעניין ביותר
אני רוצה לנסות לשלוח
חלק ל-EP. רק אני לא כ"כ יודע איך "למכור" להם את זה. נראה... יש עוד שרשור בקרוב - הפעם האחרון בהחלט - של קטרים ורכבות פולניים. יש שם כמה תמונות נחמדות שהם יקבלו אולי.
 

846

Active member
כל הכבוד! תמונות מעניינות ביותר!

החלפת חוגונים - התמונות!
טוב. הבטחתי והבטחתי, דחיתי ודחיתי... ועכשיו הגיע הזמן! כידוע - רוחב המסילה הסטנדרטית הנהוג ברוב העולם הוא 1435 מ"מ. ברוב מדינות מזרח אירופה רוחב המסילה הוא 1520 מ"מ. הסיבה להבדל בן 8.5 הסנטימטרים היא כזאת: לקראת פרוץ מלחמת העולם הראשונה, חשש הצאר הרוסי מהתקדמות מהירה מדי של הכוחות הגרמניים ע"ג רכבות אל תוך שטחה של רוסיה ולכן הורה לשנות את רוחב המסילות. על כך יש גם בדיחה ידועה אבל זה לפעם אחרת...
כתוצאה מאותה החלטה היסטורית - לכל הרכבות החוצות את הגבול בין אוקראינה לפולין נאלצים להחליף את חוגוני הקרונות. למה רק הקרונות, אתם שואלים? כי הקטרים לא ממשיכים עם הרכבת. הקטרים האוקראינים נשארים בבית ואילו בהמשך הדרך גוררים את הקרונות הקטרים הפולניים. תהליך ההחלפה לא אורך יותר מ-10 דקות לכל קרון. את התמונות שתראו עכשיו צילמתי רק בהלוך. בחזור - ההחלפה התבצעה בלילה. ונעבור לתמונות!
כל הכבוד! תמונות מעניינות ביותר!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה